הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

לכאורה יא, ווייל דער יסוד ההיתר איז די זעלבע.
ביז א קורצע צייט וועט ביי טייל אידן נישט זיין מער נישט קיין טאטעס און נישט קיין מאמעס, ממש פונקט ווי די בהמות. ומלאה הארץ זימה, רחמנא ליצלן. וואספארא חרון אף דאס קען חלילה אנברענגען זאל השי''ת שומר ומציל זיין.

ביים מבול שטייט אז: אנכי ממטיר על הארץ ארבעים יום. זאגט רש''י: כנגֶד יְצִירַת הַוָּלָד, שֶׁקִלְקְלוּ להטְרִיחַ לְיוֹצְרָם לָצוּר צוּרַת מַמְזֵרִים:

אוי וויי וואס מ'טוט דא, השם ירחם על עמו ישראל.
דו ווייסט אז דו רעדסט נישט צום זאך, אבער דאך רעדסטו [ווייל די כלל איז "המטרה מקדשת את האמצעים"].

אפילו די מתירים פון "תרומת ביצית" האבן נישט מתיר געווען "הזרעה מלאכותית", והדבר פשוט וברור לכל בר דעת, אבער וואס זאל מען טוהן אז דיין ווילן צו באשמוצן די רבנים המתירים נעמט דיך ארויס פון גלייכגעוויכט, ממילא ביסטו גרייט אלעס צו שרייבן, אבי עס זאל גרייכן די ציל.
 
איך האב שוין נישט קיין כח צו דיר, איבערקייען די זעלבע ליגנט איינמאל און נאכאמאל.

הרב מוואלקאן איז רוב פון די תשובה פארנומען צו עס איז יא דומה צו ילדה שסיבכה בזקינה אדער נישט, און ער שרייבט קלאר מיט גרויסע אותיות (אות י"ג) ועוד נ"ל והוא העיקר ... די טענה אז וויבאלד מען דארף געבן מעדעצינען קען נישט זיין אז עס ווערט בטל, קומסטו זאגן אז דן זיין אויף ביטול איז נאר א ספינעריי???? דאס זעלבע אין זיין דרשה האט ער נאר איבערגעחזרט די איינע טענה, אז עס איז נישט מעגליך צו זאגן אז עס ווערט בטל, וויבאלד מען דארף געבן מעדעצינען, ער האט נישט געטראפן בעסער פון וואס צו רעדן נאר פון עפעס א זייטיגע טענה וואס האט נישט קיין יסוד בכלל????

הרב מפריימאן רעדט דריי פערטל פון זיין תשובה איבער ביטול, ילדה שסיבכה בזקינה, חילוק פון ערלה ביז יחוס, אתרוג המורכב וכו' וכו', זאגסטו אז זיין גאנצע תשובה רעדט נאר פון א זייטיגע נושא, איז פארוואס רעדט ער נישט פון די עיקר נאר אין עטליכע שורות????

יא, איינס פון זייערע טענות פארוואס עס ווערט נישט בטל איז וויבאלד זיי האלטן אז די ביציות הייסן שוין בעין, אבער דאס איז נאר איינס פון זייערע טענות, זיי געבן אוועק רוב פון זייערע תשובות צו רעדן פון אנדערע טענות און נימוקים פארוואס עס ווערט נישט בטל.

איך מיין אז איך וועל דיך מוזן איגנארירן און פערטיג, עס האט קיין זין זיך צו טענה'ן מיט דיר אויף פאקטן וואס דו ווייסט אליינס אז דו זאגסט [שרייבסט] ליגענט [צוליב די כלל, אז המטרה מקדשת את האמצעים...].
בקיצור נמרץ: דאס איז כו''ע מודה אז ביי זרע האיש והאישה איז נישט שייך קיין ביטול!

דאס איז אויך כו''ע מודה אז די אוסרים האלטן קלאר אז השתלת שחלה איז פונקט ווי תרומת ביציות!

סך הכל איז קלאר לכו''ע אז לויט די אוסרים קומט בכלל נישט דא אריין קיין ביטול. ותו לא מידי!
 
דו ווייסט אז דו רעדסט נישט צום זאך, אבער דאך רעדסטו [ווייל די כלל איז "המטרה מקדשת את האמצעים"].

אפילו די מתירים פון "תרומת ביצית" האבן נישט מתיר געווען "הזרעה מלאכותית", והדבר פשוט וברור לכל בר דעת, אבער וואס זאל מען טוהן אז דיין ווילן צו באשמוצן די רבנים המתירים נעמט דיך ארויס פון גלייכגעוויכט, ממילא ביסטו גרייט אלעס צו שרייבן, אבי עס זאל גרייכן די ציל.

במחילת כבודך כאפסטו בכלל נישט פון וואס ער רעדט.

ער רעדט פון א נייע מין זאך וואס זיי רעדן שוין אינגרויסן דערפון, אז מ'וועט קענען משתיל זיין ספערם סעלס פון איין מאן צום צווייטען, און דער צווייטער וועט עס קענען מזריע זיין אזוי ווי זיין אייגענס. ממש די זעלבע ווי דא.

הזרעה מלאכותית איז פון א מאן אין א פרוי, און דא רעדט מען פון א מאן אין א מאן.
 
לעצט רעדאגירט:
בקיצור נמרץ: דאס איז כו''ע מודה אז ביי זרע האיש והאישה איז נישט שייך קיין ביטול!

דאס איז אויך כו''ע מודה אז די אוסרים האלטן קלאר אז השתלת שחלה איז פונקט ווי תרומת ביציות!

סך הכל איז קלאר לכו''ע אז לויט די אוסרים קומט בכלל נישט דא אריין קיין ביטול. ותו לא מידי!
בקיצור נמרץ: דאס איז כו"ע מודה אז ביי איברי האיש והאישה איז שייך ביטול!

דאס איז אויך כו"ע מודה אז די מתירים האלטן קלאר אז השתלת שחלה איז בכלל נישט ווי תרומת ביציות!

סך הכל איז קלאר לכו"ע אז לויט די מתירים קומט דא אריין ביטול, ותו לא מידי!
 
במחילת כבודך כאפסטו בכלל נישט פון וואס ער רעדט.
ער רעדט פון א נייע מין זאך וואס זיי רעדן שוין אינגרויסן דערפון, אז מ'וועט קענען משתיל זיין ספערם סעלס פון איין מאן צום צווייטען, און דער צווייטער וועט עס קענען מזריע זיין אזוי ווי זיין אייגענס. ממש די זעלבע ווי דא.

הזרעה מלאכותית איז פון א מאן אין א פרוי, און דא רעדט מען פון א מאן אין א מאן.
דו האסט א טעות, מ'רעדט פון דעם אז מ'זאל קענען משתיל זיין די אברים וואס באשאפן די ספערם אין די מאן, זכרים ווערן נישט געבוירן מיט די ספערם סעלס, ס'ווערט באשאפן שפעטער, ביי די מענער וועט לכאורה יעדער מודה זיין אז ס'איז נישט קיין פראבלעם.

מ'דארף טאקע וויסן וועמענס די ען עי ס'גייט זיין. לכאורה פונעם צווייטן.
 
במחילת כבודך כאפסטו בכלל נישט פון וואס ער רעדט.
ער רעדט פון א נייע מין זאך וואס זיי רעדן שוין אינגרויסן דערפון, אז מ'וועט קענען משתיל זיין ספערם סעלס פון איין מאן צום צווייטען, און דער צווייטער וועט עס קענען מזריע זיין אזוי ווי זיין אייגענס. ממש די זעלבע ווי דא.

הזרעה מלאכותית איז פון א מאן אין א פרוי, און דא רעדט מען פון א מאן אין א מאן.
איך הער, דארף מען וויסן וואס די מציאות הדברים איז דארטן.

אבער עס איז כדאי צו וויסן, אז אין קנה בשם (ח"ד סי' צ"ד) רעדט ער אז אויב מען נעמט ארויס זרע פון א מאן גראד פון די ביצים (מיט א סוירזשערי), און ער איז נישט מזריע כדרך כל הארץ, איז די קינד זיך נישט מתייחס נאכן בעל הזרע. [ער שרייבט עס דארטן, אז עס איז נישט קיין עצה פאר חשוכי בנים ווען דער מאן איז נישט ראוי להזריע, ווייל אויף אזא אופן זענען די קינדער זיך נישט מתייחס צו אים].

הגם איך בין נישט קלאר אין זיינע ווערטער, וואס די חילוק פון דעם ביז תרומת ביצית ווי ער נעמט אן קלאר אז עס איז זיך מתייחס צו די תורמת, און ביי זרע האיש האלט ער נישט אזוי. די אלע טענות פון די. ען. עי. איז דאך שייך דא אויך, אבער אזוי זאגט ער, קוק אריין אינעווייניג.

אבער לכאורה לדבריו, וועט מען מעגן מאכן הזרעה מלאכותית אויף אזא אופן, ווייל די זרע איז זיך נישט מתייחס צום בעל הזרע, איך ווייס נישט וויאזוי דאס צו מיישב זיין.

אבער בנוגע דיין שמועס פון ספערם סעלס, איז לכאורה זיכער זיך נישט מתייחס נאכן ערשטן, ממילא אפשר איז עס טאקע נישט קיין פראבלעם.
 
לעצט רעדאגירט:
בקיצור נמרץ: דאס איז כו"ע מודה אז ביי איברי האיש והאישה איז שייך ביטול!

דאס איז אויך כו"ע מודה אז די מתירים האלטן קלאר אז השתלת שחלה איז בכלל נישט ווי תרומת ביציות!

סך הכל איז קלאר לכו"ע אז לויט די מתירים קומט דא אריין ביטול, ותו לא מידי!
טענו בחיטין והודה לו בשעורין: מ'האט ביז יעצט גערעדט פון די אוסרים צו לויט זיי קומט בכלל אריין ביטול דא, און דער קלארער סך הכל איז אז: ניין! ווייל ביי זרע איש ואשה איז נישט דא אזא מושג פון ביטול.
 
טענו בחיטין והודה לו בשעורין: מ'האט ביז יעצט גערעדט פון די אוסרים צו לויט זיי קומט בכלל אריין ביטול דא, און דער קלארער סך הכל איז אז: ניין! ווייל ביי זרע איש ואשה איז נישט דא אזא מושג פון ביטול.
אבער ביי איברי האיש והאשה קומט יא אריין ביטול. ממילא וויבאלד מען איז משתיל אן אבר רעדן אלע פוסקים, סיי די מתירים און סיי די אוסרים וועגן די סוגיא פון ביטול. צו דו ווילסט יא אדער נישט, אבער דאס איז די מציאות אז יעדער רעדט דערפון, זעהט אויס אז זיי האלטן אנדערש ווי דיר.
 
דו האסט א טעות, מ'רעדט פון דעם אז מ'זאל קענען משתיל זיין די אברים וואס באשאפן די ספערם אין די מאן, זכרים ווערן נישט געבוירן מיט די ספערם סעלס, ס'ווערט באשאפן שפעטער, ביי די מענער וועט לכאורה יעדער מודה זיין אז ס'איז נישט קיין פראבלעם.

מ'דארף טאקע וויסן וועמענס די ען עי ס'גייט זיין. לכאורה פונעם צווייטן.
קען זיין, לויט ווי איך האב עס געהערט פון איינעם א מומחה, רעדט מען יא פון דעם.

אבער הלוואי איז עס ווי די זאגסט, וועלן זיין ווייניגער ממזרים אויף דער וועלט.
 
לעצט רעדאגירט:
די שאלה איז מזאל נעמען זרע פון ראובן און עס אריינלייגן אין שמעון'ס (וואס פראדוצירט נישט קיין זרע,) טעקסטיל און שמעון זאל קומען מיט זיין ווייב,
איך האב נאך נישט געזעהן קיינער רעדן דערפון.
 
לכאורה יא, ווייל דער יסוד ההיתר איז די זעלבע.
ביז א קורצע צייט וועט ביי טייל אידן נישט זיין מער נישט קיין טאטעס און נישט קיין מאמעס, ממש פונקט ווי די בהמות. ומלאה הארץ זימה, רחמנא ליצלן. וואספארא חרון אף דאס קען חלילה אנברענגען זאל השי''ת שומר ומציל זיין.

ביים מבול שטייט אז: אנכי ממטיר על הארץ ארבעים יום. זאגט רש''י: כנגֶד יְצִירַת הַוָּלָד, שֶׁקִלְקְלוּ להטְרִיחַ לְיוֹצְרָם לָצוּר צוּרַת מַמְזֵרִים:

אוי וויי וואס מ'טוט דא, השם ירחם על עמו ישראל במהרה.
די שאלה פון א מאן צילייגען אין א פרוי , איז באזונדערע שאלה , ווייל די מציאות איז אז א מאן
באשאפט יעדעס מאהל נייע זרע , עס איז א נייע זאך , און עס איז נישט לימיטעד , עס איז נישט פארט פון אן ארגאן - אנדערש ווי ביי א פרוי ווערט
זי געבוירן מיט די שחלה וואס ענטהאלט אין זיך די
ביציות ,
סאו! ביי א מאן אז מען נעמט זרע פון עהם , און מען טרענספערט עס , אז עס זאל אדורך גיין א צווייטן
מאן , איז דער צווייטער נאר א קאנדואיט - א פייפ-
וואס עס גייט אדורך , ממילא איז עס די שאלה אויף
וואס מען האט דן גיוועהן אין כ׳ יאהרן - הזרעה מלאכותית-
ביי א מאן אז עס זאל זיין דומה צי השתלת שחלה
איז ווען מען מאכט א טרענספלענט, פון א אשך ,אדער די פראסטאטע , וואס זיי פרודיצירן די זרע
דער אמת איז אז דארט משום אבהות , מער פשוט
להיתרא ווייל דער נשתל מיט זיין גוף באשאפט נייע
זרע ,
עס איז מער שאלה לגבי סירוס וואס ביי א מאן
איז עס דאורייתא , משא״כ ביי פרוי איז לויט רוב דעות א דרבנן .

למעשה דער מין טרענספלענט - ביי א מאן- איז מער אין די עתיד
די טעכנאלגיע אויף דעם , איז נאך צעהן יאהר , ביז
עס וועט זיין פראקטיש.
 
אבער עס איז כדאי צו וויסן, אז אין קנה בשם (ח"ד סי' צ"ד) רעדט ער אז אויב מען נעמט ארויס זרע פון א מאן גראד פון די ביצים (מיט א סוירזשערי), און ער איז נישט מזריע כדרך כל הארץ, איז די קינד זיך נישט מתייחס נאכן בעל הזרע. [ער שרייבט עס דארטן, אז עס איז נישט קיין עצה פאר חשוכי בנים ווען דער מאן איז נישט ראוי להזריע, ווייל אויף אזא אופן זענען די קינדער זיך נישט מתייחס צו אים].
די זאך פון וואס די קנה בושם רעדט איז אנגענומען להיתר היינטיגע צייטן ביי אלע היימישע רבנים וואס טוען אין אינפערטיליטי, ס'איז שוין דא אסאך בעביס פון דעם, ס'קוקט אויס ווי השתלת שחלות גייט גיין אין דעם ריכטונג.

אנפאנג וועט זיין עטליכע וואס וועלן נישט וועלן ענטפערן אויף דעם, און מיט די צייט וועט עס ווערן א נחלת הכלל ביי די רבנים וואס טוען אין אינפערטיליטי.
 
אוודאי אז נישט! ווייל זיי זענען צוויי באזונדערע מענטשן.
צו דען וועט דער מאן פון איינער פון די טווינס מעגן זיין מיט די שוועסטער, וויל זי האט דעם זעלבן דנ''א ווי זיין ווייב? אוודאי אז נישט! ווייל זיי זענען צוויי באזונדערע מענטשן.

דנ''א איז נישט ''די סיבה'', דאס איז ''אן הוכחה'' אז דאס קינד באלאנגט צו דעם מאמען.
אה! עס איז נישט קיין סיבה נאר א סימן, און א סימן קען האבן א יוצא מן הכלל וואו די סימן איז נישט וואליד. די זעלבע זאך קען זיין אווערי טרענספלענט אז וויבאלד עס ווערט בטל צו איר איז עס א חלק פון איר. איי DNA? DNA איז בלויז א סימן וואס מוז נישט אייביג זיין גילטיג.

(רעד נישט יעצט פון די סעלס, מיר רעדן בלויז פון די חלק פון DNA)
 
דו האסט א טעות, מ'רעדט פון דעם אז מ'זאל קענען משתיל זיין די אברים וואס באשאפן די ספערם אין די מאן, זכרים ווערן נישט געבוירן מיט די ספערם סעלס, ס'ווערט באשאפן שפעטער, ביי די מענער וועט לכאורה יעדער מודה זיין אז ס'איז נישט קיין פראבלעם.

מ'דארף טאקע וויסן וועמענס די ען עי ס'גייט זיין. לכאורה פונעם צווייטן.
ניין. די DNA איז פונעם ערשטן כאטש די זרע איז באשאפן געווארן ביים צווייטן.
 
ניין. די DNA איז פונעם ערשטן כאטש די זרע איז באשאפן געווארן ביים צווייטן.
איך האב אויך אזוי פארשטאנען פון ר' אהרן שמואל יאקאבאוויטש, אז ס'איז כעין די שאלה פון שחלות, אז די דנ''א איז פונעם ערשטן.
 
איך האב אויך אזוי פארשטאנען פון ר' אהרן שמואל יאקאבאוויטש, אז ס'איז כעין די שאלה פון שחלות, אז די דנ''א איז פונעם ערשטן.
די חילוק איז אז דאס וואס דו רופסט אן די עיקר טענה ביי שחלות אז די סעלס זענען שוין דא, איז נישט דא ביי א מאן. די זרע ווערט באשאפן מהחל ועד כלה ביים צווייטן.
 
אה! עס איז נישט קיין סיבה נאר א סימן, און א סימן קען האבן א יוצא מן הכלל וואו די סימן איז נישט וואליד. די זעלבע זאך קען זיין אווערי טרענספלענט אז וויבאלד עס ווערט בטל צו איר איז עס א חלק פון איר. איי DNA? DNA איז בלויז א סימן וואס מוז נישט אייביג זיין גילטיג.

(רעד נישט יעצט פון די סעלס, מיר רעדן בלויז פון די חלק פון DNA)

נארישקייטן!! די סיבה פארוואס ס'איז דא נישט וועליד, איז ''טאקע וועגן דעם ווייל יעדעס קינד האט די זעלבע דנ''א ווי די מאמע'', נאר דא איז דער פאל אז זיי זענען באשאפן געווארן נישט נאר פונעם זעלבן דנ''א, נאר אויך פונעם זעלבן ביצה סעל.

קומט אויס אז נישט נאר ס'איז נישט קיין הוכחה, נאר ס'איז גאר א שטערקערע הוכחה.
 
נארישקייטן!! די סיבה פארוואס ס'איז דא נישט וועליד, איז ''טאקע וועגן דעם ווייל יעדעס קינד האט די זעלבע דנ''א ווי די מאמע'', נאר דא איז דער פאל אז זיי זענען באשאפן געווארן נישט נאר פונעם זעלבן דנ''א, נאר אויך פונעם זעלבן ביצה סעל.

קומט אויס אז נישט נאר ס'איז נישט קיין הוכחה, נאר ס'איז גאר א שטערקערע הוכחה.
דו זאגסט "יעדעס קינד האט די זעלבע דנ''א ווי די מאמע" און איך זאג "רוב קינדער האבן די זעלבע דנ''א ווי די מאמע", איינמאל DNA איז נישט די סיבה פארוואס א קינד איז זיך מתייחס נאך די מאמע איז נישטא קיין וועג צו מוכיח זיין איין וועג אדער די אנדערע.

נאכמער, אויב זאגט מען אז די אבר ווערט בטל האט די קינד אויך די זעלבע DNA ווי איר מאמע, די זעלבע ווי איר מאמעס אווערי.
 
די חילוק איז אז דאס וואס דו רופסט אן די עיקר טענה ביי שחלות אז די סעלס זענען שוין דא, איז נישט דא ביי א מאן. די זרע ווערט באשאפן מהחל ועד כלה ביים צווייטן.
הער אויס, איך ווייס נישט פונקטליך וואזוי דאס ארבעט, און ר' אהרן שמואל הייבט נאר אן א ווארט וועגן דעם אבער ער גייט בכלל נישט אריין פונקטליך וואזוי דאס ארבעט. ממילא פאר מ'ווייס נישט קיין פרטים איז נישטא וואס צו טענה'ן בכלל.

וואזוי ווערט דער פראצעדור גערופן אין ענגליש?
 
Back
Top