דעם תורת מיכאל האב איך נאכגעקוקט און ער רעדט נישט קיין אות אחת וועגן טומאה בלועה. ער רעדט דארט לגבי איסור הנאה ממת אז ווען מ'איז עס מחבר אן אבר מיט אן אדם חי, און דער אבר הייבט אן צו לעבן, הייסט עס אזוי ווי דער אדם חי ממילא איז עס מותר בהנאה.
ממילא וואס ווילסטו יעצט דא א ראיה ברענגען? אז א ביצה פון א פרוי וואס גייט ארויס קומען נאך ניין חדשים זאל בטל ווערן צום פרוי??
אפשר ביסטו מיר מסביר וויאזוי א זאך וואס איך לייג אריין אין א מענטש ''אדעתא דהכי'' אז ס'זאל ארויס קומען נאך ניין חדשים, זאל בטל ווערן??
ווען די ביצה ווערט ווען בטל אין די פרוי איז זי דאך אויף געהאקטע צרות.. די גאנצע כוונת פעולת ההשתלה איז דאך דייקא היפך ביטול?
און אויב שוין יא ביטול, נו דארף דאך תרומת ביצית אויך זיין מותר לכתחילה??
רחמנא ליצלן ווי מ'קען אויף אזעלכע סברות של הבל ורעות רוח מתיר זיין ממזירות והתבללות ה''י
דו מישסט ארום און נאכדעם פרעגסטו קשיות.
איינע פון די שטארקע נימוקים להתיר, איז אז די שחלה ווערט מחובר צו די פרוי, ווערט עס א חלק פון איר, און עס האט מער נישט קיין שייכות צו די פריערדיגע. [די סברא זאגט שוין ר' משה שטערנבוך אין זיין ספר תשובות והנהגות, ועוד]. די אוסרים טענה'ן אז דאס איז נישט ריכטיג, עס קען נישט ווערן א חלק פון די נייע גוף, וויבאלד מען דארף נעמען מעדעצינען כדי עס זאל זיך האלטן אינעם נייעם גוף.
אויף דעם האב איך געברענגט דעם "תורת מיכאל" און הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, אז א אבר וואס ווערט מחובר צו א מענטש, אפילו עס קומט פון א מת ל"ע, דא ווען עס ווערט מחובר צו א לעבעדיגע מענשט ווערט עס צוריק אן אבר חי, וויבאלד עס איז א חלק פון א לעבעדיגע מענטש, און עס איז נישט מטמא. (די סברא ווערט אויך דערמאנט אין אגרות משה, נאר ער האט א פראבלעם ווי לאנג עס איז נאכנישט מחובר איז עס מטמא באוהל, ממילא וויל ער צוקומען צו ביטול, וואס לדבריו ווערט עס בטל תיכף ווען מען הייבט עס אן מחבר זיין).
ווי מען זעהט האבן זיי נישט געהאט קיין פראבלעם אז די נייע אבר ווערט נישט בטל וויבאלד מען דארף נעמען מעדעצינען עס זאל זיך האלטן.
לויט דעם האב איך געוואלט זאגן, אז דאס זעלבע דארף זיין ביי א שחלה וואס ווערט מחובר צו די נייע פרוי, ווערט עס איינס מיט די פרוי, און ממילא איז עס זיך מער נישט מתייחס צו די פריערדיגע פון וואו עס קומט, נאר דארט וואו עס איז יעצט מחובר. - און אפילו מען דארף נעמען מעדעצינען אז די טרענספלענט זאל האלטן, הייסט עס נאך אלץ מחובר צו די נייע פרוי, און א חלק פון איר גוף.
פרעגסטו א באמבע קשיא, אז מען האט עס דאך אריינגעלייגט אויף די פלאן עס זאל ארויסקומען, וויאזוי קען עס בטל ווערן צום גוף???
אבער טאטע אין הימל, מיר רעדן יעצט וועגן די שחלה, נישט וועגן די ביצה, די שחלה ווערט דאך מחובר צום גוף אויף צו בלייבן אזוי ווי יעדע טרענספלענט. איז וואס פרעגסטו?
נאכדעם פרעגסטו שוין גג על גג, אויב אזוי זאל תרומת ביצית אויך זיין מותר. די קשיא הייבט זיך נישט אן, ווייל דארטן איז מען גארנישט מחבר צו גוף, ניטאמאל לייגט מען אריין די ביצה אין גוף, נאר מען מאכט עס אינדרויסן אזוי ווי ביי IVF און שפעטער לייגט מען עס אריין. גארנישט אבער ווערט נישט מחובר צום גוף. מיר רעדן אבער פון השתלת שחלה, וואס איז א געהעריגע טרענספלענט אזוי ווי ביי א ניר וכדו'.
יעצט הייב נישט אן שרייען אז למעשה זענען די ביצית אין די שחלה שוין דארטן פון אנפאנג, דאס איז א באזונדערע נושא דן צו זיין. די דיון דא איז אויב די שחלה קען ווערן בטל צום גוף אדער נישט [צוליב די טענה אז מען דארף נעמען מעדעצינען]. אויף דעם האבן מיר גאנץ א שטארקע ראי' פון אט די גדולי האחרונים וועלכע פארשטייען אז א אבר מחובר ווערט בטל צום גוף.