Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
דו זאגסט אז דער אייבירשטער איז א כל יכול און ער קען אלעס ממילה קען ער אויך מאכן אז מען זאל זיך נישט שעמען ושלום על ישראל, זאג איך אז די אייבירשטער קען טאקע אבער ער האלט נישט דערביי ער וויל פירן די וועלט אזויווער רעדט פון צישטעלן?
@Yesh האט ארויפגעברענגט א שטארקע קשיא, אז ווי אזוי קען זיין די באשעפער האט באשאפן די מענטש אויף דעם עולם השפל פאר די מענטשען'ס אייגענע טובה, כדי די שכר וואס מ'באקומט זאל נישט זיין נהמה דכסופה, אבער די מענטש האט נישט די אפשען צי זאגן 'NO THANKS'?
דאס איז הא תינח אויב דו ווייסט אז ס'טאקע אזוידו זאגסט אז דער אייבירשטער איז א כל יכול און ער קען אלעס ממילה קען ער אויך מאכן אז מען זאל זיך נישט שעמען ושלום על ישראל, זאג איך אז די אייבירשטער קען טאקע אבער ער האלט נישט דערביי ער וויל פירן די וועלט אזוי
דער רמב"ן זאגט עס אין פרשת בא, והוא הדין יעדע זאך, ניין?דאס איז הא תינח אויב דו ווייסט אז ס'טאקע אזוי
און אנדערע ראשונים טענה'ן אז מ'ווייסט נישט פארוואס גאט האט באשאפן די וועלטדער רמב"ן זאגט עס אין פרשת בא, והוא הדין יעדע זאך, ניין?
איך פארשטיי נישט, האסט נישט געליינט מיין קשיא?אויף דעם איז דאך דא די תירוץ פון נהמא דכסופא
ניין, נהמא דכיסופא האב איך נישט געענטפערט אויף דיין שאלה, אויף דיין שאלה קען מען ברענגען די רמב"ן אויף פרשת בא אז דער אייבירשטער טוט וואס אים געפעלט און דעי מהלך וויל דער אייבירשטער.איך פארשטיי נישט, האסט נישט געליינט מיין קשיא?
פאר נהמא דכיסופא קען מען יוצא זיין עס זאל זיין בלויז מצוות ומעשים טובים.
ווי מער מצוות דו טוסט, פארדינסטו מער שכר אין עוה"ב, א מחי'!!
רצה הקב"ה "לזכות" את ישראל לפיכך הרבה להם תומ"צ. לזכות מיינט לפי כמה מפרשים מאכן ריין.
פארוואס האט אויסגעפעלט צו באשאפן עבירות? און נאך מוסיף זיין א יצר הרע? נסיונות? און תאוות, יצר לב האדם רע מנעוריו...
די עבירות מאכן דאך שמוציג!!!
יעצט לכבוד דעם מוז שוין זיין א גיהנם... ווייל מ'קען דאך נישט אריינגיין שמוציג אין גן עדן...
כאפסט???
והשנית מצוות וואלט נישט געווען גענוג פאר נהמא דכיסופא ווייל ס'איז נישט קיין קונץ צו טון מצוות אנע ייצר הרע און אן תאוותאיך פארשטיי נישט, האסט נישט געליינט מיין קשיא?
פאר נהמא דכיסופא קען מען יוצא זיין עס זאל זיין בלויז מצוות ומעשים טובים.
ווי מער מצוות דו טוסט, פארדינסטו מער שכר אין עוה"ב, א מחי'!!
רצה הקב"ה "לזכות" את ישראל לפיכך הרבה להם תומ"צ. לזכות מיינט לפי כמה מפרשים מאכן ריין.
פארוואס האט אויסגעפעלט צו באשאפן עבירות? און נאך מוסיף זיין א יצר הרע? נסיונות? און תאוות, יצר לב האדם רע מנעוריו...
די עבירות מאכן דאך שמוציג!!!
יעצט לכבוד דעם מוז שוין זיין א גיהנם... ווייל מ'קען דאך נישט אריינגיין שמוציג אין גן עדן...
כאפסט???
דאס בין איך מיט דיר.והשנית מצוות וואלט נישט געווען געניג פאר נהמא דכיסופא ווייל סאיז נישט קיין קונץ צו טון מצוות אנע ייצר הרע און אן תאוות
ממש איך כאפ נישט וואס דו שרייבסט.ניין, נהמי דכסופה האב איך נישט געענטפערט אויף דיין שאלה, אויף דיין שאלה קען מען ברענגען די רמב"ן אויף פרשת בא אז דער אייבירשטער טוט וואס אים געפעלט און דעי מהלך וויל דער אייבירשטער.
מדי דברי טראכט איך יעצט אז ס'איז דא נאך א נקודה, אז דער אייבירשטער האט הנאה ווען יודן פלאגן זיך און טוען מצוות און זענען זיך מתגבר אויפן ייצר, דאס איז די אייבירשטער'ס פריוואטע הנאה, און נאכדעם קענסטו צולייגן די רמב"ן פרשת בא אז די אייבירשטער טוט וואס אים געפעלט און אלעס שטימט
פליז זאג עס נישט!נישטא קיין גן עדן מיט קיין גיהינום, Get over it.
מען זאגט אז די ערשטע זאך נאכן ארויפקימען אין בית דין של מעלה גייט מען זעהן א ריזיגע סייןלאמיר נאר פרעגן איין שאלה.
ענק האלטן טאקע אז אונזער גאנצע לעבן דא איז נאר צו סקאָרן פוינטס, און אנזאמלען טאָוקענס צו באקומען א פרייס פאר א ענטרי טיקעט און גן עדן??
איז דאס די גאנצע תכלית??
אזוי ווי א מאנאפאלי געים.
דו מאכסט סך הכל דיין גאנצע אייבעשטער און דיין לעבן פאר א ביליגע זאך.
נישטא קיין גן עדן מיט קיין גיהינום, Get over it.
די לעבן האט מער ווערד ווי דעם.
נאכאמזל אז מ'איז שוין טויט, אסאך חברה וואלטן צאמגעפאלן און געשטארבן אויפן פלאץ...מען זאגט אז די ערשטע זאך נאכן ארויפקימען אין בית דין של מעלה גייט מען זעהן א ריזיגע סיין
קאלערוואר!!!
אויף דעם זאג איך אז דער גהינם איז טאקע וועגן להיטיב ווייל דער אייבירשטער ווייסט אז סאיז די בעסטע טובה פאר דער מענטש צו ג'יין אין גהינם זיך צו רייניגן באפארן באקימען די אומגעהויערע שכר....ממש איך כאפ נישט וואס דו שרייבסט.
איך האב נישט געפרעגט עפעס א אייגנארטיגע שאלה מדעת עצמי אויף וואס איך זוך א תירוץ, און דער רמב"ן פארענטפערט עס...
איך האב געפרעגט אויף די קאנצעפט אז דער רבש"ע איז מטבע הטוב להטיב לברואיו, און די גאנצע וועלט איז נאר באשאפן געווארן צו טון גוטס, אויף דעם פרעג איך א"כ למה לי גיהנם, צרות ויסורים און שמוץ? וואו פונקטליך שטעקט גוטסקייט דערין?
אויב גייסטו ווי דער רמב"ן אז דער רבש"ע "טוט וואס אים געפעלט", מאכסטו אים ווי א דיקטאטור, פונקט קאפויער פון א 'להטיב לברואיו' באשעפער.
אין לב טהור האט מען טאקע אויך אזוי געהאלטןאויף דעם זאג איך אז דער גהינם איז טאקע וועגן להיטיב ווייל דער אייבירשטער ווייסט אז סאיז די בעסטע טובה פאר דער מענטש צו ג'יין אין גהינם זיך צו רייניגן באפארן באקימען די אומגעהויערע שכר....