אלעס וועגן חבד-ליובאוויטש

און ער האט קיינמאל נישט געזאגט אז איך בין משיח
אז דו ווילסט לייקענען פאקטן — איז דאך נישטא קיין מה צו טענה׳ן. כו״ע מודה אז ער האט דאס אליין געזאגט און געפרעדיגט ביי די פארבריינגענס. מען האט געזונגען ״יחי אדונינו מלך המשיח״ ביי אלע פארבריינגענס אין מבצעים, אין זיינע יונגע יארן, פיל פארן סטראוק אין חי׳ מושקט טויט — בשעת ער האט זיך געפרייט, געפאטשט מיט די הענט, און הנאה געהאט דערפון. ווי מען זאגט אין אידיש: ער האט עס געגעסן מיט א אפעטיט. זיינע פירערס און חוזרים האבן דאס כסדר פראמאטעד, נאר שפעטער, נאך זיינע טויט, האבן עטליכע זיך צוריקגעצויגן
 
וואס איז דיין פוינט ווייל ער האט געסקרועט מיליאנען מענטשן הייסט עס אז ער האט נישט קיין אהבת ישראל????
ווען איינער סקרועט איינעם, האט ער זיי אויסדריקליך נישט ליעב, און ווען דער יענער איז כלל ישראל, האט ער נישט ליעב כלל ישראל, אין דערפאר איז ער נישט קיין אוהב ישראל, מעגליך נישט שונא ישראל ווייל ער האט זיי נישט געסקרועט מחמת פיינטשאפט, נאר ליבערשט מחמת self ego lust, אדער איז ער געווען א נארסיסיט אדער highly manic

But you gotta choose
@רב חאצאצאק הקטן
 
highly overrated
וואס יא. אפשר א גוטע engineer וואס ער האט שטודירט
גראדע אויף דעם דינג איך זיך. ער איז יא געווען א גאון אין תורה, ווי מ'זעט פון פיל שיחות און אנדערע ערטער. אבער צו דעם אלעם האט ער נישט געהאט די שכל צו באלאנסירן זיין כשרונות.

דער גאנצע יפוצו איז א סקעם פאר אנדערע סבות, נישט נאר וואס איך האב פריער דערמאנט - אז זיי פארגעסן די המשך פון די בריוו דארט. עס איז א סקעם ווייל עס איז אין ערגעץ נישט אנגעקומן. ווען א פרייע איד לייגט תפילין, איז דאס נישט קיין קיום פון יפוצו. און ווען א פאליטישן אין ווענעזועלע טוט אן א קאפל און עסט א בלינץ, האט דער בעל שם טוב גארנישט דערפון.

און דער רמב"ם רעדט בכלל נישט פון די דור וואס מיר זען, ווי אידן ליידער דערווייטערן זיך נאכאלס פון זייער באשעפער און תורה, און די נחמה פורתא ממש פון די בעלי תשובה ערשיינונג איז בטל במיעוטו לויט וויפיל אוועק געפאלענע מיר זען טעגליך, כולל נישואי תערובות און שמד ממש. ליידער ליידער זען מיר גארנישט, און מיר האפן אז באופן נס ופלא וועט משיח קומן פתאום, ווייל די מהלך איז גארנישט קענטיג.
 
דו זאגסט “דער תניא איז נישט געווען ביים בעש״ט”. אמת. אבער דער בעש״ט האט נישט געגעבן א ספר, נאר א דרך — א וועג צו לערנען די וועלט און די נשמה. דער בעל התניא האט געגעבן דעם שכל־צורה דערפון, געמאכט עס מתוקן און מסודר אז עס זאל קענען אראפקומען אין שכל פון יעדן. אזוי ווי משה רבינו האט ארויסגעברענגט די אלקות פון אברהם — נישט צולייגן עפעס ניי נאר מאכן סיסטעם אין דעם אור.


וואס דו זאגסט אז “יפוצו” קען זיין נישט דווקא חב״ד — זיכער. אבער ווער האט בפועל געטאן דעם ענין פון יפוצו חוצה אויף די גרעסטע מדריגה, ביז די לעצטע יוד אין סוף וועלט? ווער האט געמאכט אז חסידות זאל ווערן א שייכות צו טויזנטער וואס וואלטן קיינמאל נישט געהערט דערפון? דו ווייסט די ענטפער.


און לגבי “ומלאה הארץ דעה את ה׳” — קיינער זאגט נישט אז דער רמב״ם האט “געמיינט” דעם רבי בגילוי. אבער דער רבי האט געוויזן ווי דער רמב״ם'ס לשון ווערט פועל אין אונזער צייט. ווי ער האט אליינס געזאגט: “מען זעט דאך אז דער רמב״ם שרייבט אויף אונזער דור — ווייל ס׳פאסירט יעצט.”

און יא — ביי א פארברענגען רעדט מען דאס מיט חום און חיזוק, אבער דער אמת איז דא דערין. ס׳איז נישט נאר רעדניש. דער רבי האט געבויט פון חסידות עפעס וואס האט געטראגן דעם אור פון בעש״ט ביז די גאנצע וועלט. אויב דאס איז נישט דור שביעי — וואס איז דען?

דו זעסט א מענטש מיט אמונה פשוטה, און עס ברענט דיר. אבער פארוואס? ווייל אין טיפן ווייסטו אז די אמונה פשוטה איז א פראבלעם בלויז פאר די וואס ווילן אלעס פארשטיין — אבער ביי אידן ווייסט מען אז נישט אלעס דארפסט פארשטיין.
(לחיים…)
עס איז דא א דרך אין עבדות השם מיט מותר האדם
מן הבהמה אין - איך וויל זיין א בהמה און זיין א עבד ה׳
דאס ארבעט נאר בעפאהר מען האט טועם גיוועהן
פון עץ הדעת .
 
גראדע אויף דעם דינג איך זיך. ער איז יא געווען א גאון אין תורה, ווי מ'זעט פון פיל שיחות און אנדערע ערטער. אבער צו דעם אלעם האט ער נישט געהאט די שכל צו באלאנסירן זיין כשרונות.

דער גאנצע יפוצו איז א סקעם פאר אנדערע סבות, נישט נאר וואס איך האב פריער דערמאנט - אז זיי פארגעסן די המשך פון די בריוו דארט. עס איז א סקעם ווייל עס איז אין ערגעץ נישט אנגעקומן. ווען א פרייע איד לייגט תפילין, איז דאס נישט קיין קיום פון יפוצו. און ווען א פאליטישן אין ווענעזועלע טוט אן א קאפל און עסט א בלינץ, האט דער בעל שם טוב גארנישט דערפון.

און דער רמב"ם רעדט בכלל נישט פון די דור וואס מיר זען, ווי אידן ליידער דערווייטערן זיך נאכאלס פון זייער באשעפער און תורה, און די נחמה פורתא ממש פון די בעלי תשובה ערשיינונג איז בטל במיעוטו לויט וויפיל אוועק געפאלענע מיר זען טעגליך, כולל נישואי תערובות און שמד ממש. ליידער ליידער זען מיר גארנישט, און מיר האפן אז באופן נס ופלא וועט משיח קומן פתאום, ווייל די מהלך איז גארנישט קענטיג.
דו זעסט נאר וואס מען קען זען מיט אויגן, אבער “יפוצו” איז נישט בלויז ווען איינער לייגט תפילין — ס׳איז ווען דער נשמה אין אים רירט זיך. יעדער בלינץ, יעדער קאפל, יעדער שמייכל צום אידישן זייט, איז א ניצוץ וואס דער בעש״ט האט געוואלט אויפוועקן.
דו זאָגסט “ס׳איז גארנישט אנגעקומען”? גיי קוק ווי פיל אידן היינט ווייסן בכלל אז זיי זענען אידן. א דור וואס וואלט געענדיגט אין ליכטיגן שמד שטייט נאך אויף פוס, און רעדט פון שבת, פון חב״ד, פון אלקות.

דו רופט עס סקעם, אבער דער בעש״ט האט געזען א וועלט פול חושך און געזאגט “יפוצו מעיינותיך חוצה” — נישט אז אלעס וועט זיין שלם, נאר אז דער אור וועט ארויסגיין. און דער אור איז ארויסגעגאנגען.
משיח וועט קומן נישט “פתאום” ווייל ס׳איז גארנישט געשען, נאר ווייל ס׳איז גענוג געשען.
 
הרב קוק זצ״ל האט געטוהן סאך געוואגטערע טריט אין זיך קיינמאל נישט ערקלערט אלס משיח, אדער זיך יא ערקלערט אלס משיח אבער דערנאך געשטארבן ווי אלעמען אין געלאזט זיין עולם פייפן אין ג׳יין גאגא
דער רבי האט געטון טריפעל פון וואס הרב קוק ז’ל האט געטון ווער אין היסטאריע האט אזויפיל מקרב געווען ווי די רבי???
 
קודם דארפסטו דיפיינען וואס א צדיק מיינט אינעם ערשטן פלאץ, לויט די אנגענומענע דעפיניציע פון א צדיק איז רבי חזקל׳ה מערץ געווען א צדיק, און די רבי איז געווען גאר גאר ווייט פון א צדיק, א מענטש מיט א פארדארבענע עגא צו סקרוען טויזענטע מענטשן אז ער איז משיח, - כאטש וואס ער האט געוויסט אז סאיז א מיעוס׳ע סקעם אין ער גייט זיך סוכ״ס אפ פעקלן פונקט ווי איעדעם - אדער איז ער סתם געווען מעניק אינעם בעסט׳ן פאל, צום שלוס אן עוועריטש איד דא אויף קרעמל איז מער צדיק ווי אים, unless דיין דעפיניציע פון א צדיק מיינט גאר עפעס אנדערש
דו ריידסט פון “אנגענומענע דעפיניציע פון א צדיק”, אבער ווער האט דען באשטימט וואס איז אנגענומען? לויט מי? לויט דעם וואס מ’זעט פון דער גאס?
אין תורה איז “צדיק” נישט איינער וואס פאלט גוט אין עפעסער סיסטעם פון מוסר, נאר איינער וואס לעבט בלויז לשם שמים. א מענטש וואס פארברענט אלע יארן פאר אנדערע אידן — נישט פאר געלט, נישט פאר כבוד, נישט פאר שטעלע- ס׳איז איינער מיט מסירת נפש.
צו זאגן אז דער רבי האט “געווייסט אז ס׳איז סקעם” איז א קליינע פאלשע־רעדע. ווער האט געמאכט פון חורבן, א וועלט־תנועה פון תורה, חסד און השפעה? ווער האט אויפגעבויט מוסדות אין יעדן ווינקל וועלט? ווער האט געגעבן מיליאנען אידן א טעם פון אידישקייט? אז דאס קומט פון “עגא”, וואלטן מיר בעסער געוואלט אז נאך עטליכע זאלן האבן אזא עגא.
דו קענסט נישט נעמען א מענטש וואס האט געטון מער פאר אידן , און צופירן אים צום מדריגה פון “א עוועריטש איד אויף קרעמל”.
אפשר דו האסט א אנדערע דיפיניציע פון צדיק — אבער דער וועלט זעט דעם תוצאות, און די תוצאות רעדן קלארער פון ווערטער.
 
ווען איינער סקרועט איינעם, האט ער זיי אויסדריקליך נישט ליעב, און ווען דער יענער איז כלל ישראל, האט ער נישט ליעב כלל ישראל, אין דערפאר איז ער נישט קיין אוהב ישראל, מעגליך נישט שונא ישראל ווייל ער האט זיי נישט געסקרועט מחמת פיינטשאפט, נאר ליבערשט מחמת self ego lust, אדער איז ער געווען א נארסיסיט אדער highly manic

But you gotta choose
@רב חאצאצאק הקטן
ווער האט ער געסווקרועט די סאטמער רבי???
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
לויטן רמב"ם איז ליובאוויטשער רבי נישט משיח.
לויט רמב״ם איז משיח א מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, און יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, און ילחם מלחמות ה׳.
דער רבי האט געפירט אַ וועלט־תנועה וואס מקרב אידן צו תורה און מצוות, געלערנט תורה אין טויזנטער שיחות, און געשיקט שלוחים אין יעדן ווינקל פון וועלט — ממש מקיים די לשון יכוף כל ישראל לילך בה’
און רמב״ם זאגט אויך: אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקיבץ נדחי ישראל — הרי זה משיח בודאי.
דער רבי האט אנגעהויבן די מהלך פון קיבוץ נדחי ישראל — אידן פון אלע עקן וועלט ווערן צוזאמגעפירט צום ענין אחדות התורה, און די צוגרייטונג צום בית המקדש (כמו שכתב אין שיחות תשנ״א–תשנ״ב).
און דער יסודדיקער רמב״ם אליין זאגט נישט אז א משיח דארף נישט האבן הפסק חיים. ס׳שטייט בלויז אם נהרג או מת — און דער לשון “נהרג” איז דער עיקר, נישט “נסתלק”. דער רבי איז נישט נהרג, און דער ענין פון הסתלקות קען זיין א בינע־שלב אין די גאולה.
ממילא, לויט די הגדרות פונעם רמב״ם, איז לגמרי יתכן אז דער רבי איז משיח — אויב דער שליחות וועט זיך מקוים ווערן מיט גאולה שלימה.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
לויט רמב״ם איז משיח א מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, און יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, און ילחם מלחמות ה׳.
דער רבי האט געפירט אַ וועלט־תנועה וואס מקרב אידן צו תורה און מצוות, געלערנט תורה אין טויזנטער שיחות, און געשיקט שלוחים אין יעדן ווינקל פון וועלט — ממש מקיים די לשון יכוף כל ישראל לילך בה’
יכוף איז טייטש צווינגען, מ'רעדט פון א מלך מיט א כח איבער כלל ישראל
און רמב״ם זאגט אויך: אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקיבץ נדחי ישראל — הרי זה משיח בודאי.
דער רבי האט אנגעהויבן די מהלך פון קיבוץ נדחי ישראל — אידן פון אלע עקן וועלט ווערן צוזאמגעפירט צום ענין אחדות התורה, און די צוגרייטונג צום בית המקדש (כמו שכתב אין שיחות תשנ״א–תשנ״ב).
קיבוץ נדחי ישראל מיינט נישט צו אחדות התורה נאר צו די אידישע לאנד
די רמב"ם שרייבט נישט צוגרייטונג צום בנין בית המקדש נאר אז ער האט פאקטיש געבויעט די בית המקדש.
מילא, לויט די הגדרות פונעם רמב״ם, איז לגמרי יתכן אז דער רבי איז משיח — אויב דער שליחות וועט זיך מקוים ווערן מיט גאולה שלימה.
בכלל נישט
 
דאס איבערטייטשן ווערטער כדי עס זאל שטימן מיט די אדזשענדע איז א סכנה נוראה.

יכוף כל ישראל מיינט צווינגן גאנץ כלל ישראל. עס מיינט נישט שטייען אין שפיץ פון א תנועה וואס טוט געוויסע זאכן צו מאכן לייכטער פאר אידן צו פאלגן געוויסע אידיש מנהגים און מצוות.

קיבוץ נדחי ישראל מיינט צוזאמן ברענגן אידן צו ארץ ישראל. דער ליובאוויטשער רבי האט געטון זילטש זערא אין דער געביט. גיב כאטש די קרעדיט פאר הערצל און נארדוי.

עס שטייט כיון שמת ידעו שאינו משיח. עס שטייט נישט נאר נהרג. און 'נסתלק' איז א וועג פון זאגן מת. אין אלע הלכה'דיגע הגדרות איז ליובאוויטשער רבי טויט.

קיינער דארף נישט אפווענדן די פארטיי שטותים, אבער מיר דארפן ווייזן די סכנה פון מחליט זיין אז ר"ה איז גאר סוף כסליו, אדער 'מעיינות הבעש"ט' מיינט 'נשמה גיבן א ריר' וואדעווער דעט מיענס. ווי ווייט איז עס פון שבת אויף דינסטאג,
 
גראדע אויף דעם דינג איך זיך. ער איז יא געווען א גאון אין תורה, ווי מ'זעט פון פיל שיחות און אנדערע ערטער. אבער צו דעם אלעם האט ער נישט געהאט די שכל צו באלאנסירן זיין כשרונות.

דער גאנצע יפוצו איז א סקעם פאר אנדערע סבות, נישט נאר וואס איך האב פריער דערמאנט - אז זיי פארגעסן די המשך פון די בריוו דארט. עס איז א סקעם ווייל עס איז אין ערגעץ נישט אנגעקומן. ווען א פרייע איד לייגט תפילין, איז דאס נישט קיין קיום פון יפוצו. און ווען א פאליטישן אין ווענעזועלע טוט אן א קאפל און עסט א בלינץ, האט דער בעל שם טוב גארנישט דערפון.

און דער רמב"ם רעדט בכלל נישט פון די דור וואס מיר זען, ווי אידן ליידער דערווייטערן זיך נאכאלס פון זייער באשעפער און תורה, און די נחמה פורתא ממש פון די בעלי תשובה ערשיינונג איז בטל במיעוטו לויט וויפיל אוועק געפאלענע מיר זען טעגליך, כולל נישואי תערובות און שמד ממש. ליידער ליידער זען מיר גארנישט, און מיר האפן אז באופן נס ופלא וועט משיח קומן פתאום, ווייל די מהלך איז גארנישט קענטיג.
דער טיטול און תואר׳גאון׳איז גיוועהנליך רעזערווירט פאר א גדול וואס טהוט אין סוגיות הש״ס הוויות אביי
ורבא בירורי הלכות על דרכי לימוד הישיבות והוראה
דער רבי פון ליובאוויטש האט גיהאט בקיאות אין מדרשים און מאמרי חז״ל,אויף אן אויסנאם אופן מיט
זיין וואונדערליכן זכרון , פונדעסטוועגן איז נישט באקאנט זיין ידיעה און פוסקים און לימודי ישיבות
איז דער נאהמען ׳גאון׳נישט פאסיג
ביי די תנאים,איז אויך גיוועהן וואס האבן זיך מער
ספעשילייזט אין אגדה, ווי עס איז דא דער לשון עקיבא מה לך אצל אגדות כלך אצל הלכה
יעדער גדול האט זיין ספעשילטי
דאס מאכט איהם נישט קלענער , אבער אז מען נוצט א תואר וואס אין הכתר הולמתו איז עס א גריעותא
מען קען אויך מעיר זיין,אויף דעם וואס עס איז דא
מאנכע וואס זאגן אז זיין דרך איז דער ׳יפוצו׳ פון חסידות פון בעש״ט,אז באמת לא קרב זה אל זה
זיי זענען מלביש א נייע דרך פון אהנטהון תפילין
פאר א ייד וואס האט נישט גילייגט תפילין פון די בר מצוה ביז די גבורות שמונים,און מער וועט ער על פי רוב מסתם נישט לייגן,אז מיט דעם איז דא א שמחה אין די עולמות און הקב״ה חדי בבתי גוואי ובבתי בראי
און מען רופט יידן קומען אין שוהל אום שבת, ווען עס איז ידוע אז ער קומט צופאהרן מיט חילול שבת און מען זאגט נישט גארנישט ווייל מען מוז נישט אלעס זעהן ,ווייל דאס איז דער וועג פון מקרב זיין די נדחים
יא אמת,עס איז א דרך,עס איז קלאהר אז יידן ווערן מקורב און מען קען קומען צו א מסקנא אז יצא הפסדו בשכרו , און דאס האט דער 7 רבי מחדש גיוועהן,און מען גיט איהם פול קרעדיט
אבער דאס האט גארנישט מיט דרך בעש״ט, און אויך נישט מיט די חסידות פון בעל התניא אדער שפעטערע מנהיגים פון חב״ד
צוזאגן אז דאס איז דער דרך בעש״ט איז כרחוק
מזרח ממערב און עס איז אן אדרת שער למען כחש.
 
הגם אז די 80 ספרים איז א גוזמא, ווי אסאך ווערט איבערגעחזר'ט, אסאך איז פשוט שמועסעריי אדער בריוון, אבער ווען מ'קוקט אין די תורת הנגלה זיינער זעט מען אז ער איז געווען אן אויסנאמליכע תלמיד חכם בתורת הנגלה אויך. אוודאי האט ער בעיקר געקאכט אין וואס ער רופט 'פנימיות התורה', און אסאך פון זיין רייד אין דער געביט איז ווייטער פאנטאזיעס און רחוק פון אלע אנדערע ספרים אין דער נושא, אבער ווען מ'נעמט ארויס נאר די תורה הנגלה פון זיין ספרים זעט מען א ברייטע ידיעה און א כח החידוש. זיין מהלך הלימוד האט ער פראיברט צו בויען אויף דער ראגאטשאווער, ווי מ'נעמט א סוג סברא (נישט די סברא, נאר די סארט סברא, ודו"ק) און מ'איז עס מדמה צו אנדערע ערטער. אזוי האב איך באמערקט.
 
דאס איבערטייטשן ווערטער כדי עס זאל שטימן מיט די אדזשענדע איז א סכנה נוראה.

יכוף כל ישראל מיינט צווינגן גאנץ כלל ישראל. עס מיינט נישט שטייען אין שפיץ פון א תנועה וואס טוט געוויסע זאכן צו מאכן לייכטער פאר אידן צו פאלגן געוויסע אידיש מנהגים און מצוות.

קיבוץ נדחי ישראל מיינט צוזאמן ברענגן אידן צו ארץ ישראל. דער ליובאוויטשער רבי האט געטון זילטש זערא אין דער געביט. גיב כאטש די קרעדיט פאר הערצל און נארדוי.

עס שטייט כיון שמת ידעו שאינו משיח. עס שטייט נישט נאר נהרג. און 'נסתלק' איז א וועג פון זאגן מת. אין אלע הלכה'דיגע הגדרות איז ליובאוויטשער רבי טויט.

קיינער דארף נישט אפווענדן די פארטיי שטותים, אבער מיר דארפן ווייזן די סכנה פון מחליט זיין אז ר"ה איז גאר סוף כסליו, אדער 'מעיינות הבעש"ט' מיינט 'נשמה גיבן א ריר' וואדעווער דעט מיענס. ווי ווייט איז עס פון שבת אויף דינסטאג,
דו זאגסט איבערטייטשן ווערטער איז א סכנה, אבער סאיז אויך א טעות צו ליינען רמבם ווי א זשורנאל.
יכוף כל ישראל מיינט נישט נאר מיט שווערד, מיינט אויך השפעה דורך תורה און חינוך. דער רבי האט געצווינגען מיט ליכט, נישט מיט שטעקן.
קיבוץ נדחי ישראל הייבט זיך אן אין רוחניות, ברענגען אידן צוריק צום באשעפער, און דאס האט דער רבי געטון מער ווי ווער עס איז נישט.
און מת ביי רמבם מיינט ווען דער גאנצער שליחות איז אויס, נישט ווען דער פועל גייט ווייטער און וואקסט נאך שטערקער.
די אמתע סכנה איז נישט חסידישע אמונה נאר קאלטע ציניזם וואס פארפרירט אידישקייט.
 
דער טיטול און תואר׳גאון׳איז גיוועהנליך רעזערווירט פאר א גדול וואס טהוט אין סוגיות הש״ס הוויות אביי
ורבא בירורי הלכות על דרכי לימוד הישיבות והוראה
דער רבי פון ליובאוויטש האט גיהאט בקיאות אין מדרשים און מאמרי חז״ל,אויף אן אויסנאם אופן מיט
זיין וואונדערליכן זכרון , פונדעסטוועגן איז נישט באקאנט זיין ידיעה און פוסקים און לימודי ישיבות
איז דער נאהמען ׳גאון׳נישט פאסיג
ביי די תנאים,איז אויך גיוועהן וואס האבן זיך מער
ספעשילייזט אין אגדה, ווי עס איז דא דער לשון עקיבא מה לך אצל אגדות כלך אצל הלכה
יעדער גדול האט זיין ספעשילטי
דאס מאכט איהם נישט קלענער , אבער אז מען נוצט א תואר וואס אין הכתר הולמתו איז עס א גריעותא
מען קען אויך מעיר זיין,אויף דעם וואס עס איז דא
מאנכע וואס זאגן אז זיין דרך איז דער ׳יפוצו׳ פון חסידות פון בעש״ט,אז באמת לא קרב זה אל זה
זיי זענען מלביש א נייע דרך פון אהנטהון תפילין
פאר א ייד וואס האט נישט גילייגט תפילין פון די בר מצוה ביז די גבורות שמונים,און מער וועט ער על פי רוב מסתם נישט לייגן,אז מיט דעם איז דא א שמחה אין די עולמות און הקב״ה חדי בבתי גוואי ובבתי בראי
און מען רופט יידן קומען אין שוהל אום שבת, ווען עס איז ידוע אז ער קומט צופאהרן מיט חילול שבת און מען זאגט נישט גארנישט ווייל מען מוז נישט אלעס זעהן ,ווייל דאס איז דער וועג פון מקרב זיין די נדחים
יא אמת,עס איז א דרך,עס איז קלאהר אז יידן ווערן מקורב און מען קען קומען צו א מסקנא אז יצא הפסדו בשכרו , און דאס האט דער 7 רבי מחדש גיוועהן,און מען גיט איהם פול קרעדיט
אבער דאס האט גארנישט מיט דרך בעש״ט, און אויך נישט מיט די חסידות פון בעל התניא אדער שפעטערע מנהיגים פון חב״ד
צוזאגן אז דאס איז דער דרך בעש״ט איז כרחוק
מזרח ממערב און עס איז אן אדרת שער למען כחש.
דו ביסט ריכטיג אז דער רבי האט נישט געשפענדט זיינע יארן אין פלפול פון הוויות אביי ורבא, אבער גאון מיינט נישט נאר א פוסק. גאון איז איינער וואס האט א קאפ וואס ברענט אין תורה, און פארשטייט אין טיף דער רצון ה׳ — אין נגלה און אין נסתר. די שיחות פון דער רבי זענען פיל מיט דיוקי לשונות אין רש״י, רמב״ם און סוגיות, אז ס׳קען זיך פארהייבן יעדע איד וואס לערנט עס.
וואס דו רופסט “נישט דרך בעש״ט” — פונקט דערפאר האט דער רבי געהייסן “יפוצו מעינותיך חוצה”. דער בעש״ט האט געבעטן אז די פנימיות התורה זאל ארויסגיין ביז חוצה, צו די וואס זענען ווייט. אז מען גיט אן איד א ברעטל אידישקייט — א תפילין, א שבת, א שמייכל — איז דאס נישט פארקויפונג פון חסידות, נאר קיום פון בעש״ט.
און יא, עס זענען דא ווער עס קומען שבת און פארן צוריק — אבער ער קומט שוין שבת אין שול, וואס ער האט קיינמאָל פריער נישט געטון. דער בעש״ט האט געזען אין יעדן איד א נצוץ אלוקי, נישט א סיסטעם פון מוסר.
אין איין שורה: דער רבי האט נישט געטוישט דעם בעש״ט — ער האט געטון פונקט וואס ער האט געוואלט, נאר אויף א וועלט׳דיגן פארנעם.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
מלך מבית דוד - ספק, נישט זיכער!
הוגה בתורה כדוד אביו - יא.
יכוף כל ישראל - ניין. אויסדריקליך נישט!
ילחם מלחמת ה' - ניין!
וכיוון שמת - דער רבי איז געשטארבן. פינטל. ער איז נישט משיח.

...
פיר סימנים:
צוויי פארמאגט די רבי זיכער נישט.
איינער זיכער יא.
איינס א ספק.

די פינפטער סימן, איז זיכער אז דער רבי גייט אריין בגדר מת, ער איז בוודאי נישט משיח. קיין ספק נישט.

ווער עס זאגט אנדערש, איז א מסלף דברי הרמב"ם, און זיין שטראף איז גאר הארב רח"ל.
 
דו ליינסט רמבם ווי א חשבון אין מתמטיק, נישט ווי א הלכה וואס איז חי בעולם.
מלך מבית דוד — איז יא, ס׳איז פשוט לויט יחוסו.
יכוף כל ישראל — ער האט געצווינגען דורך ליכט, נישט דורך שווערד, ווי כופין על הצדקה
ילחם מלחמות ה׳ — ער האט געטון די מלחמה פון כפירה און התבוללות בעסער ווי יעדער אנדרעש אין די דור
און „כיון שמת“ מיינט ווען דער שליחות איז אויס. דער רבי׳ס שליחות גייט נאך ווייטער ביז היינט, מיליאנען יודן ווערן רירט.
דער וואס רופט אנדערע „מסלף רמבם“ ווייל זיי פארשטייען טיפער — איז אפשר אליין נישט ליינענדיג רמבם אין טיף, נאר אין טבלא.
 
Back
Top