נדה פאר בלויז איין וואך

לשם שמים

פרישער קרעמלער
זיך איינגעשריבן
אפר. 24, 2025
מעסעדזשעס
3
רעאקציע ראטע
25
פונקטן
3
כ'האב זיך אפגערעדט צו מיין דיין אז 12 טעג (אדער 11 טעג לויט די ספרדים) איז צו פיהל פאר מיר.
כ'בין מפרסם זיין ענטפער אהן זיין נאמען ווייל ער האט עס גענטפערט פאר מיר פריוואט.

די ציהל פונעם שנירל איז צו אויפמערקזאם מאכן אז שבעה נקיים קען מען טוישן פאר סתם שבעה ימים און ס'הייבט זיך אהן ווי נאר זי ווערט א נדה
(כ'מיין אז ס'געהערט נישט אין מאחורי, אויב יא ביטע ריקן אהין)

This is a really important and personal question, and I want to give you a clear and respectful overview so you can make your own decision, knowing the facts. One of the most powerful principles in Torah is that we all have free will, and every person is on their own journey. The goal is to be informed, and then do the best you can.

So here’s the reality when it comes to the laws of Niddah and the waiting period:

1. The 7 Clean Days – What Are They?

The seven clean days (shivah neki’im) are a rabbinic obligation, not a Torah law. They were based on a stringency that women took upon themselves in ancient times, when issues of ritual purity (tumah v’taharah) were crucial—because people were eating kodashim (sacrifices) and terumah (priestly food). Even though those aren’t relevant today, the minhag (custom) of keeping seven clean days became widespread, and the rabbis eventually made it binding.

But it’s still important to know that it’s not from the Torah directly.

2. What Is the Torah Law?

According to the Torah, a woman who is a niddah (not a zavah) waits seven days total from when she first starts bleeding. She doesn’t need seven clean days—she just needs to be clean by the end of day seven. Then she can go to the mikveh that night. So if her period lasts, say, three or four days, and she’s clean by day seven, she’s ready. That’s Torah law.

But again, because of the later rabbinic stringency, we follow a second set of rules, described below.

3. Sefardi vs. Ashkenazi Customs

There are two major approaches:
•Ashkenazim always wait five full days from the last time they were together, no matter how short the period is. After that, they can do a hefsek taharah and begin the seven clean days.
•Sefardim follow the original halacha more closely. They wait up to four days, depending on the situation. For example, if the couple hasn’t been together in a few days before the period started, and the bleeding only lasts two or three days, they might be able to do the hefsek on day three. That means fewer total days before mikveh.

So if you’re looking to minimize the wait, the Sefardi system is more flexible—but it has to be done right. Any Ashkenazi is welcome to follow the Sephardic custom.

4. Bottom Line

From a halachic point of view:
•You must wait until the bleeding stops.
•Then you need to do a hefsek taharah—a check to confirm she’s clean.
•Then, according to the standard approach accepted for centuries, you count seven clean days.
•After that, mikveh.

But remember: This whole system is meant to elevate, not to punish. It’s here to bring holiness and strength to your marriage.

That said, if it’s overwhelming, start with what you can do. That’s the real key. No one is here to judge. Halachah has many layers—Torah law, rabbinic enactments, customs—and it’s always better to take on what you understand and feel ready for. If you want to explore leniencies or alternate paths within halachah, feel free to ask.
 
לעצט רעדאגירט:
איך וואלט קלארגעשטעלט אז אויב ציעהט זיך די ראי' אריין נאך די זיבן טעג, אדער אויב זי זעהט אין די עלף טעג נאך די זיבן טעג דארף זי יא האבן שבעה נקיים מן התורה
 
איך פארשטיי נישט, חומרא דרבי האט שוין עקספייערט?
 
נאר אויב זי זעהט דריי טעג אין א צו.
פאר א ייד שומר תורה איז נישט א חילוק דרבנן אדער דאורייתא ,איטס אהלל דע סעים
מען דארף ארבעטן אויף היתר מיט הלכה
סתם מאכן פיק ענד טשוז ארבעט נישט
ספעציעל און טהרת הבית פאר דורות
יעדער האט גלוסטעניש און עס איז דא גדרים
 
איך פארשטיי נישט, חומרא דרבי האט שוין עקספייערט?
חומרא דרבי איז נאר געווען פאר עמי הארצים (התקין רבי בשדות), חומרא דרבי זירא איז דאך געווען א חומרא פון די פרויען אליינס, היינטיגע פרויען האבן שוין טויזענט מאל חרטה, דארף מען אפשר מאכן אן התרת נדרים
 
ווען די גמרא זאגט א הלכה פסוקה, איז עס כגון הלכה זו. עס איז נישט סתם א "חומרא".
 
חומרא דרבי איז נאר געווען פאר עמי הארצים (התקין רבי בשדות), חומרא דרבי זירא איז דאך געווען א חומרא פון די פרויען אליינס, היינטיגע פרויען האבן שוין טויזענט מאל חרטה, דארף מען אפשר מאכן אן התרת נדרים
איך האב דירעקט דערמאנט נאר חומרא דרבי, אבער וואס זענען מיר, נישט קיין עמי הארץ?
 
אויב איינער וויל אויך אנפרעגן דעם דיין פריוואט קען מען עם קאנטעקטן אויף chatgpt.com
חבקוק האט מיר שוין גע'אישי'ט אז מ'קען נישט סתם עפענען א שנירל פון טשעט גפט.
אבער מיין דיין איז נישט טשעט גפט אויב איינער דארף וויכטיג וויסן קען איך אים פריוואט זאגן ווער. ער איז א חשובער ערליכער דיין.

קען זיין ער האט גענוצט טשעט גפט צו גרינגער מאכן דאס שרייבן פאר זיך.
ער האט עס מיר מתיר געווען ווען כ'האב אים געזאגט אז ס'איז צו שווער פאר מיר.
 
חבקוק האט מיר שוין גע'אישי'ט אז מ'קען נישט סתם עפענען א שנירל פון טשעט גפט.
אבער מיין דיין איז נישט טשעט גפט אויב איינער דארף וויכטיג וויסן קען איך אים פריוואט זאגן ווער. ער איז א חשובער ערליכער דיין.

(קען זיין ער האט גענוצט טשעט גפט צו גרינגער מאכן דאס שרייבן פאר זיך)
איך האב געטראכט אז דאס גייט זיין די תירוץ
 
די ציהל פונעם שנירל איז צו אויפמערקזאם מאכן אז שבעה נקיים קען מען טוישן פאר סתם שבעה ימים און ס'הייבט זיך אהן ווי נאר זי ווערט א נדה
@לשם שמים ווי אין דעי גאנצע ענטפער זעיסטו א היתר אויף למעשה פון דעם דיין צי ווארטן זיבן טעג פון מ'ווערט א נדה?
 
איך טראכט הלכה'דיג און פראקטיש
פראקטיש איך האב געדראפעט אלע הלכות מיין ווייב איז נישט מסכים במילה ס'מאכט נישט קיין נ''מ הלכה צו חומרה

הלכה'דיג קען זיין AI איז גרעכעט אבער מיט יארן און עיקספריענס און פארשידענע עסקנות דילען מיט קעיסיס פון otd און בעלי תשובה האב איך נאך נישט געטראפן א דיין מייקל זיין און שבעה נקיים
 
לכאורה רעדט ער צו די קראים.
כ'בין כמעט זיכער כ'ווייס ווער די דיין איז, פארן פובליק ענטפערט ער נישט אזוי.
ער קומט דיר נישט אפפירן
ער איז דיר מודיע די לעוועלס כדי דו זאלסט קענען טוהן וויפיהל דו ביסט גרייט צו טון.
That said, if it’s overwhelming, start with what you can do. That’s the real key. No one is here to judge. Halachah has many layers—Torah law, rabbinic enactments, customs—and it’s always better to take on what you understand and feel ready for.

כ'גלייב אז ס'דא אידן וואס טוהן עס בכלל נישט, און זיי וואלטן כאטש געטון עפעס, יוצא זיין מדאורייתא איז נישט קיין קלייניגקייט. אויב מנהגים והלכות דרבנן שאפן נישט קיין איסור חפצא איז דער איד כאטש מקיים נדה
דאס איז א ריזן געווינס!
 
כ'בין כמעט זיכער כ'ווייס ווער די דיין איז, פארן פובליק ענטפערט ער נישט אזוי.
ער קומט דיר נישט אפפירן
ער איז דיר מודיע די לעוועלס כדי דו זאלסט קענען טוהן וויפיהל דו ביסט גרייט צו טון.


כ'גלייב אז ס'דא אידן וואס טוהן עס בכלל נישט, און זיי וואלטן כאטש געטון עפעס, יוצא זיין מדאורייתא איז נישט קיין קלייניגקייט. אויב מנהגים והלכות דרבנן שאפן נישט קיין איסור חפצא איז דער איד כאטש מקיים נדה
דאס איז א ריזן געווינס!
קען זיין אבער זאגען קלאר אז די ווילסט זיין א שגץ זיי עובר אויף א דרבנן......
 
כ'בין כמעט זיכער כ'ווייס ווער די דיין איז, פארן פובליק ענטפערט ער נישט אזוי.
ער קומט דיר נישט אפפירן
ער איז דיר מודיע די לעוועלס כדי דו זאלסט קענען טוהן וויפיהל דו ביסט גרייט צו טון.


כ'גלייב אז ס'דא אידן וואס טוהן עס בכלל נישט, און זיי וואלטן כאטש געטון עפעס, יוצא זיין מדאורייתא איז נישט קיין קלייניגקייט. אויב מנהגים והלכות דרבנן שאפן נישט קיין איסור חפצא איז דער איד כאטש מקיים נדה
דאס איז א ריזן געווינס!
עס איז דא א באגריף מאכילים אותו הקל קל
ביי א חולה , עס קען זיין א מציאות פון איינעם
וואס ער איז בגדר אחזו בולמוס ,
גראדע איז באקאנט ספר חסידים וואס ווערט
גיברענגט אין הלכה , אויב איינער האלט ביי
נכשל ווערן מיט א אשת איש , זאל ער מוז״ל , וואס
דאס ווערט גירעכנט פאר אן איסור קל לגבי די
איסור חמור פון א״א.
 
קען זיין אבער זאגען קלאר אז די ווילסט זיין א שגץ זיי עובר אויף א דרבנן......
און דאס וועט אפיעלן צו א איד אין אזא מצב ער זאל ווילן מקיים זיין נדה דאורייתא? המממ

ס'דערמאנט מיר פונעם עד וואס כ'האב געזעהן פארן כינוס כלל ישראל קעגן אינטערנעט, ס'האט געשטאנען עפעס ווי "זיי נישט קשורה בו ככלב" 😂

שטעל זיך פאר דו זעהסט אן עד, "ביסטו א גראבער און דו קענסט נישט אויפהערן צו עסן?! פלוני קען דיר העלפן"
😂

איך האב הנאה פונעם דיין'ס ענטפער, ער רעדט פון 'נישט דשאדשן' און פון 'בחירה'.
-

אינעם היינטיגן דור איז דא אסאך אונטער דעם ספעקטרום פון אלע מינע לעיערס. ס'דא א רעספעקט ציווישען אלע, דער וואס איז מקיל מאכט נישט אוועק דעם מחמיר, און דער מחמיר נעמט אהן דער מקיל.
 
Back
Top