Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
שיטת הרמב"ם איז מופרך פון כמה מקומות בש"סלמעשה היינט הייסן אלע פרויען א ספק זבה,
צו ווייל די חמרות בנות ישראל.
אדער ווייל לויט די רמבם ציילט מען 7 און 11 נאן סטאפ, און מ'קען נישט האלטן טרעק.
פונקט פארקערט, היינטיגע פרויען זענען ניטאמאל קיין נידות דאורייתא, וויבאלד זיי שפירן נישט ווי די בלוט קומט ארויס.למעשה היינט הייסן אלע פרויען א ספק זבה,
צו ווייל די חמרות בנות ישראל.
אדער ווייל לויט די רמבם ציילט מען 7 און 11 נאן סטאפ, און מ'קען נישט האלטן טרעק.
דעס איז שווער ציזאגןפונקט פארקערט, היינטיגע פרויען זענען ניטאמאל קיין נידות דאורייתא, וויבאלד זיי שפירן נישט ווי די בלוט קומט ארויס.
דעס איז שווער ציזאגן
מען דארף וויסן הרגשה מיינט
עס קען מיינען זיבת דבר לח
אדער עפעס א שינוי בגוף
די פרויען נאטור האט זיך נישט גיטוישט
די רמבם אליינס פסק'נען אנדערש אויף אנדערע פלעצער
מורה הוראה נוצן עס אויף למעשה עכ'"פ אויף א צירוףדעס איז שווער ציזאגן
מען דארף וויסן הרגשה מיינט
עס קען מיינען זיבת דבר לח
אדער עפעס א שינוי בגוף
די פרויען נאטור האט זיך נישט גיטוישט
וואס פארא צירוף
די גמרא ברכת לא
היכי דמי הלכה פסוקה אמר אביי כי הא דרבי זירא דאמר ר' זירא בנות ישראל החמירי על עצמן שאפילו רואות טיפת דם כחרדל יושבת עליה שבעה מקיים
רי"ף אף על פי שאין זה אלא מנהג, מכל מקום נפסק כהלכה פסוקה
מחלוקת אביי ורבאווען די גמרא זאגט א הלכה פסוקה, איז עס כגון הלכה זו. עס איז נישט סתם א "חומרא".
רש"י זאגט דארט אין ברכת אז ס'איז נישט דא קיין מחלוקת אויף דעם.מחלוקת אביי ורבאווען די גמרא זאגט א הלכה פסוקה, איז עס כגון הלכה זו. עס איז נישט סתם א "חומרא".
להחזיר טהרה ליושנה - לימוד לתלמידי חכמים: ההבדל בין נידה וזיבה, מנהג והלכה, ביטול חומרת ר' זירא..
קצת"ז סק בעס איז נישט קיין חילוק ,צי עס איז א הלכה פסוקה
אדער א מנהג אין די גמרא
מען פסק׳נט נישט פון די גמרא
עס איז הלכה פסוקה אין שלחן ערוך , וואס איז אהנגינומען אזוי ווי מסיני , סאו ! דעטס איט
וואס?עס איז הלכה פסוקה אין שלחן ערוך , וואס איז אהנגינומען אזוי ווי מסיני , סאו ! דעטס איט
שלחן ערך זאגט דארט, והוא שתרגיש ביציאתו.עס איז נישט קיין חילוק ,צי עס איז א הלכה פסוקה
אדער א מנהג אין די גמרא
מען פסק׳נט נישט פון די גמרא
עס איז הלכה פסוקה אין שלחן ערוך , וואס איז אהנגינומען אזוי ווי מסיני , סאו ! דעטס איט
הרחקות איז שווער פאר יעדען, און עס איז נישטהרחקות איז זייער שווער, פאר מיר און פאר מיין ווייב. דורך די יארן האבן מיר תקופות וואס מיר האלטן אלעס ערליך, און תקופות וואס מיר האבן פלעין נישט קיין געדולד צו האלטן... (מער באלאנגט אין מאחורי אבער איך האב נאכנישט קיין עקסעס צו שרייבן)
אויב איך מעג ענטפערן...הרחקות איז שווער פאר יעדען, און עס איז נישט
לייכט צו פאלאוען,אבער למעשה אויב וויל מען אהנהאלטן די -ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב-
קריבה ממש, כמער לויות, איז פראקטיש מדקדק
צו זיין די הרחקות,ווייל סחור סחור לכרמא לא תקרב, האלט די סוגה בשושנים , און אז מען הייבט אהן מיט מזיגת הכוס איז נעקסט הצעת המטה וכו׳.
עס זענען דא בענעפיטס,ווייל ווען די ימי הרחקה זענען אווער,איז די ודבק באשתו פלעזשור,פי כמה וכמה.
אהלסאו קיפ אין מיינד, אז עס זענען דא ימי עיבור און די זמן מינקת, ווען עס איז אהקעי אהן א ברעיק סטעדי , און עס קען ווערן מאמאטענוס, און מען ווארט שוין אז די סייקעלס זאלן צוריק קומען, מקיים
זיין ועונתה לא יגרע, מיט א חשק ותאוה כראוי וכנכון.
קען טאקע זיין אז דערפאר גלייכסטו קירבות מער אין די נדה טעג ווי נאך די מקוה, ווייל מיט שפירסטו ווי דו ביסט דיך כאילו נוקם אינעם סיסטעם אבער בעצם איז עס נישט ווייל דו גלייכסט דיין ווייב ווייל הא ראיה אז נאך די מקוה ווערט עס דיר ווי א פרעשור.צווייטענס, כאטש איך בין בעצם א פרומער, איז אבער דא צייטן וואס אפילו פאר די לא תקרב קעיר איך נישט... ס'קומט פון אסאך ווייטאג אויף די סיסטעם וכדומה. כ'קען נישט דא מאריך זיין אבער ס'איז דא אזא מציאות ביי געוויסע מענטשן...
אדער פארקערט, נאך די מקוה פיהלט ער ווי ער איז יעצט מיט זיין ווייב ווייל די סיסטעם האט געהייסן און דאס איז סתם פרעשור, אבער ווען די סיסטעם לאזט נישט איז עס מרצונוקען טאקע זיין אז דערפאר גלייכסטו קירבות מער אין די נדה טעג ווי נאך די מקוה, ווייל מיט שפירסטו ווי דו ביסט דיך כאילו נוקם אינעם סיסטעם אבער בעצם איז עס נישט ווייל דו גלייכסט דיין ווייב ווייל הא ראיה אז נאך די מקוה ווערט עס דיר ווי א פרעשור.
יכול להיות?