נדה פאר בלויז איין וואך

מיין ווייב ווייסט אז הרחקות איז די לעצטע עבירה עובר צו זיין, מ'ווערט א גוי,
זי האט פיינט די הלכות און שעלט דער וואס האט עס געמאכט... אבער זי גייט בשום אופן נישט דורכפאלן אפילו זי וויל.
ממילא קלענער מאכן די עבירה איז פאר מיר נישט שייך בדרך הטבע...
 
מיין ווייב ווייסט אז הרחקות איז די לעצטע עבירה עובר צו זיין, מ'ווערט א גוי,
זי האט פיינט די הלכות און שעלט דער וואס האט עס געמאכט... אבער זי גייט בשום אופן נישט דורכפאלן אפילו זי וויל.
ממילא קלענער מאכן די עבירה איז פאר מיר נישט שייך בדרך הטבע...
יעדע מענטש איז אנדערש און ידעדע פרוי איז אנדערש.

מיט געדולד און צייט קען מען איר מסביר זיין אז מ'ווערט נישט א גוי. פונקט ווי ווען מ'עסט או יו ווערט מען נישט א גוי... מ'ווייזט אן אז מעיקר הלכה איז עס בכלל נישט דא, מ'קען לערנען די פסוק וואס ס'שטייט נאר לגלות ערוותה און מסביר זיין וואס ס'מיינט.
 
יעדע מענטש איז אנדערש און ידעדע פרוי איז אנדערש.

מיט געדולד און צייט קען מען איר מסביר זיין אז מ'ווערט נישט א גוי. פונקט ווי ווען מ'עסט או יו ווערט מען נישט א גוי... מ'ווייזט אן אז מעיקר הלכה איז עס בכלל נישט דא, מ'קען לערנען די פסוק וואס ס'שטייט נאר לגלות ערוותה און מסביר זיין וואס ס'מיינט.
זי איז נישט תמימותדיג... זי ווייסט אז הלכה איז נישט נאר תנך
 
מ'דארף זיך נישט מוסר נפש זיין דערפאר... לאל. אבער באמת הכל לפי המבייש והמתבייש. ווענט זיך אין א מענטש... גענוג מענטשן האבן איבער געדרייט זייערע ווייבער (אויף ביידע וועגן).
 
שבת-דף יג - ב
בימי לבוניך מהו אצלך אכל עמי ושתה עמי וישן עמי בקירוב בשר ולא עלתה דעתו על דבר אחר ואמרתי לה ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה
רש"י זאגט אז מ'רעדט פון ימי לבון של זבה
תפ' ברענגט די ר"ח אז מ'פלעג גיין 2 מאל אין מקוה 1 מאל נאך די 7 דאס איז מדאורייתא, אין נאכדעם איז מען געגאנגן נאכאמאל נאך די ריינע טעג.
יעצט איז די שאלה וועלכע אליהו איז דאס?
אויב איינער האלט נישט די ריינע טעג, ער טוט נאר די 7, איז דא די ברוך המקום שהרגו?
לויט רש"י נישט. לויט די ר"ח, וואס מיינט די שלא נשא פנים לתורה?
 
שבת-דף יג - ב
בימי לבוניך מהו אצלך אכל עמי ושתה עמי וישן עמי בקירוב בשר ולא עלתה דעתו על דבר אחר ואמרתי לה ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה
רש"י זאגט אז מ'רעדט פון ימי לבון של זבה
תפ' ברענגט די ר"ח אז מ'פלעג גיין 2 מאל אין מקוה 1 מאל נאך די 7 דאס איז מדאורייתא, אין נאכדעם איז מען געגאנגן נאכאמאל נאך די ריינע טעג.
יעצט איז די שאלה וועלכע אליהו איז דאס?
אויב איינער האלט נישט די ריינע טעג, ער טוט נאר די 7, איז דא די ברוך המקום שהרגו?
לויט רש"י נישט. לויט די ר"ח, וואס מיינט די שלא נשא פנים לתורה?
דעמאלס איז נאך געווען נדות דאוריתא.
 
א נדה אן הרגשה איז קיין נדה ניקס. וכמבואר בש”ס ופוסקים עד שתרגיש אז דאס איז תנאי. אין די ליטווישע וועלט וואלט מען געזאגט א סיבה, ניט א סימן.
 
א נדה אן הרגשה איז קיין נדה ניקס. וכמבואר בש”ס ופוסקים עד שתרגיש אז דאס איז תנאי. אין די ליטווישע וועלט וואלט מען געזאגט א סיבה, ניט א סימן.
די שאלה איז וואס מיינט הרגשה , אז די פרוי ווייסט
צונעמען א טעמפאן, דאס איז די הרגשה און זי איז א נדה , די וועלט און נאטור, האט זיך נישט גיטוישט
פון א פאהר יאהר הונדערט .
 
די שאלה איז וואס מיינט הרגשה , אז די פרוי ווייסט
צונעמען א טעמפאן, דאס איז די הרגשה און זי איז א נדה , די וועלט און נאטור, האט זיך נישט גיטוישט
פון א פאהר יאהר הונדערט .
הרגשה מיינט נישט דאס.
דער חת”ס האלט סתם אזי אז זיבת דבר לח הייס נישט קיין הרגשה.
 
לכאורה קען מען היינט מטהר זיין רוב פרויען אפי׳ מדרבנן, ווייל אויב הייסט עס נישט קיין הרגשה איז עס נאר טמא מדין כתם, און כתם איז נישט טמא אויף בגדי צבעונים אדער דבר שאין מקבל טומאה, וועט מען הייסן אלע פרויען אנטוהן בגדי צבועינם. וכבר נשתברו הרבה קולמוסין על זה
 
לכאורה קען מען היינט מטהר זיין רוב פרויען אפי׳ מדרבנן, ווייל אויב הייסט עס נישט קיין הרגשה איז עס נאר טמא מדין כתם, און כתם איז נישט טמא אויף בגדי צבעונים אדער דבר שאין מקבל טומאה, וועט מען הייסן אלע פרויען אנטוהן בגדי צבועינם. וכבר נשתברו הרבה קולמוסין על זה
מ'דארף פשוט האבן שווארצע פערדס.
אבער אפילו א פלענע פעד איז א דבר שאין מקבל טומאה, אבער ס'איז זייער נישט געשמאק צו זעהן בלוט, און וויסן אַז מאיז ריין.
 
Back
Top