נדה פאר בלויז איין וואך

מיין ווייב ווייסט אז הרחקות איז די לעצטע עבירה עובר צו זיין, מ'ווערט א גוי,
זי האט פיינט די הלכות און שעלט דער וואס האט עס געמאכט... אבער זי גייט בשום אופן נישט דורכפאלן אפילו זי וויל.
ממילא קלענער מאכן די עבירה איז פאר מיר נישט שייך בדרך הטבע...
 
מיין ווייב ווייסט אז הרחקות איז די לעצטע עבירה עובר צו זיין, מ'ווערט א גוי,
זי האט פיינט די הלכות און שעלט דער וואס האט עס געמאכט... אבער זי גייט בשום אופן נישט דורכפאלן אפילו זי וויל.
ממילא קלענער מאכן די עבירה איז פאר מיר נישט שייך בדרך הטבע...
יעדע מענטש איז אנדערש און ידעדע פרוי איז אנדערש.

מיט געדולד און צייט קען מען איר מסביר זיין אז מ'ווערט נישט א גוי. פונקט ווי ווען מ'עסט או יו ווערט מען נישט א גוי... מ'ווייזט אן אז מעיקר הלכה איז עס בכלל נישט דא, מ'קען לערנען די פסוק וואס ס'שטייט נאר לגלות ערוותה און מסביר זיין וואס ס'מיינט.
 
יעדע מענטש איז אנדערש און ידעדע פרוי איז אנדערש.

מיט געדולד און צייט קען מען איר מסביר זיין אז מ'ווערט נישט א גוי. פונקט ווי ווען מ'עסט או יו ווערט מען נישט א גוי... מ'ווייזט אן אז מעיקר הלכה איז עס בכלל נישט דא, מ'קען לערנען די פסוק וואס ס'שטייט נאר לגלות ערוותה און מסביר זיין וואס ס'מיינט.
זי איז נישט תמימותדיג... זי ווייסט אז הלכה איז נישט נאר תנך
 
מ'דארף זיך נישט מוסר נפש זיין דערפאר... לאל. אבער באמת הכל לפי המבייש והמתבייש. ווענט זיך אין א מענטש... גענוג מענטשן האבן איבער געדרייט זייערע ווייבער (אויף ביידע וועגן).
 
שבת-דף יג - ב
בימי לבוניך מהו אצלך אכל עמי ושתה עמי וישן עמי בקירוב בשר ולא עלתה דעתו על דבר אחר ואמרתי לה ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה
רש"י זאגט אז מ'רעדט פון ימי לבון של זבה
תפ' ברענגט די ר"ח אז מ'פלעג גיין 2 מאל אין מקוה 1 מאל נאך די 7 דאס איז מדאורייתא, אין נאכדעם איז מען געגאנגן נאכאמאל נאך די ריינע טעג.
יעצט איז די שאלה וועלכע אליהו איז דאס?
אויב איינער האלט נישט די ריינע טעג, ער טוט נאר די 7, איז דא די ברוך המקום שהרגו?
לויט רש"י נישט. לויט די ר"ח, וואס מיינט די שלא נשא פנים לתורה?
 
שבת-דף יג - ב
בימי לבוניך מהו אצלך אכל עמי ושתה עמי וישן עמי בקירוב בשר ולא עלתה דעתו על דבר אחר ואמרתי לה ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה
רש"י זאגט אז מ'רעדט פון ימי לבון של זבה
תפ' ברענגט די ר"ח אז מ'פלעג גיין 2 מאל אין מקוה 1 מאל נאך די 7 דאס איז מדאורייתא, אין נאכדעם איז מען געגאנגן נאכאמאל נאך די ריינע טעג.
יעצט איז די שאלה וועלכע אליהו איז דאס?
אויב איינער האלט נישט די ריינע טעג, ער טוט נאר די 7, איז דא די ברוך המקום שהרגו?
לויט רש"י נישט. לויט די ר"ח, וואס מיינט די שלא נשא פנים לתורה?
דעמאלס איז נאך געווען נדות דאוריתא.
 
א נדה אן הרגשה איז קיין נדה ניקס. וכמבואר בש”ס ופוסקים עד שתרגיש אז דאס איז תנאי. אין די ליטווישע וועלט וואלט מען געזאגט א סיבה, ניט א סימן.
 
א נדה אן הרגשה איז קיין נדה ניקס. וכמבואר בש”ס ופוסקים עד שתרגיש אז דאס איז תנאי. אין די ליטווישע וועלט וואלט מען געזאגט א סיבה, ניט א סימן.
די שאלה איז וואס מיינט הרגשה , אז די פרוי ווייסט
צונעמען א טעמפאן, דאס איז די הרגשה און זי איז א נדה , די וועלט און נאטור, האט זיך נישט גיטוישט
פון א פאהר יאהר הונדערט .
 
די שאלה איז וואס מיינט הרגשה , אז די פרוי ווייסט
צונעמען א טעמפאן, דאס איז די הרגשה און זי איז א נדה , די וועלט און נאטור, האט זיך נישט גיטוישט
פון א פאהר יאהר הונדערט .
הרגשה מיינט נישט דאס.
דער חת”ס האלט סתם אזי אז זיבת דבר לח הייס נישט קיין הרגשה.
 
לכאורה קען מען היינט מטהר זיין רוב פרויען אפי׳ מדרבנן, ווייל אויב הייסט עס נישט קיין הרגשה איז עס נאר טמא מדין כתם, און כתם איז נישט טמא אויף בגדי צבעונים אדער דבר שאין מקבל טומאה, וועט מען הייסן אלע פרויען אנטוהן בגדי צבועינם. וכבר נשתברו הרבה קולמוסין על זה
 
לכאורה קען מען היינט מטהר זיין רוב פרויען אפי׳ מדרבנן, ווייל אויב הייסט עס נישט קיין הרגשה איז עס נאר טמא מדין כתם, און כתם איז נישט טמא אויף בגדי צבעונים אדער דבר שאין מקבל טומאה, וועט מען הייסן אלע פרויען אנטוהן בגדי צבועינם. וכבר נשתברו הרבה קולמוסין על זה
מ'דארף פשוט האבן שווארצע פערדס.
אבער אפילו א פלענע פעד איז א דבר שאין מקבל טומאה, אבער ס'איז זייער נישט געשמאק צו זעהן בלוט, און וויסן אַז מאיז ריין.
 
הרגשה מיינט נישט דאס.
דער חת”ס האלט סתם אזי אז זיבת דבר לח הייס נישט קיין הרגשה.
זיבת דבר לח איז נישט פשוט , אבער אז א פרוי פיהלט ווען זי ברויך א טעמפאן, דאס איז די הרגשה מימות חוה, נאטינג טשעדזשט
קוק אויף גוגיל, ער זאגט אז עס איז דא פיסיקעל און
עמאציאנעלע הרגשות פאר די פעריאד , סאו, די זענען די הרגשות פון וואס די חז״ל רעדן ,
עס האט זיך גארנישט גיטוישט -כל זמן עס איז נישט דא עווידענס אז עס איז גישעהן א שינוי אין די נאטור- אונזערע פרויען זענען בחזקת נדות מן התורה ווען זיי האבן די פעריאדע , און זיי זאגן א ברכה ביי די טבילה ווען זיי זענען טהור לבעליהן .
 
זיבת דבר לח איז נישט פשוט , אבער אז א פרוי פיהלט ווען זי ברויך א טעמפאן, דאס איז די הרגשה מימות חוה, נאטינג טשעדזשט
קוק אויף גוגיל, ער זאגט אז עס איז דא פיסיקעל און
עמאציאנעלע הרגשות פאר די פעריאד , סאו, די זענען די הרגשות פון וואס די חז״ל רעדן ,
עס האט זיך גארנישט גיטוישט -כל זמן עס איז נישט דא עווידענס אז עס איז גישעהן א שינוי אין די נאטור- אונזערע פרויען זענען בחזקת נדות מן התורה ווען זיי האבן די פעריאדע , און זיי זאגן א ברכה ביי די טבילה ווען זיי זענען טהור לבעליהן .
גיי לערנען פאר די שרייבסט
 
גיי לערנען פאר די שרייבסט
עס לאנג עס איז נישט דא עווידענס אין א שינוי טבע,
איז אלעס וואס די אחרונים שרייבן בגדר חסרון ידיעה , אז רבי גוגעל ,זאגט פעקטשועל ,אז עס איז דא א הרגשה פיסיקעל און עמאציאנעלע - בעיסט אן סייענס,איז דעט וואס אחרונים האבן א פראבלעם ווי אזוי זיי טייטשן ״הרגשה״, לא מעלה ולא מוריד
 
לכאורה קען מען היינט מטהר זיין רוב פרויען אפי׳ מדרבנן, ווייל אויב הייסט עס נישט קיין הרגשה איז עס נאר טמא מדין כתם, און כתם איז נישט טמא אויף בגדי צבעונים אדער דבר שאין מקבל טומאה, וועט מען הייסן אלע פרויען אנטוהן בגדי צבועינם. וכבר נשתברו הרבה קולמוסין על זה
עה אפילו בגדי צבעונים אויב איז קלאהר אז עס קומט דם פון מקור איז טמא
 
עס לאנג עס איז נישט דא עווידענס אין א שינוי טבע,
איז אלעס וואס די אחרונים שרייבן בגדר חסרון ידיעה , אז רבי גוגעל ,זאגט פעקטשועל ,אז עס איז דא א הרגשה פיסיקעל און עמאציאנעלע - בעיסט אן סייענס,איז דעט וואס אחרונים האבן א פראבלעם ווי אזוי זיי טייטשן ״הרגשה״, לא מעלה ולא מוריד
You can't have it both ways, אויב א טעות אין מציאות העלפט נישט לקולא העלפט עס אויך נישט לחומרא.
 
You can't have it both ways, אויב א טעות אין מציאות העלפט נישט לקולא העלפט עס אויך נישט לחומרא.
מעיקס סענס , וואס מיינסטו צוזאגן ?
גראדע א מציאות נוצט יא לקולא , כהיום איז קיינער
נישט חושש משמש צוזיין און א טאג וואס ניין חדשים ארום וועט אויס קומען שבת , ווייל די מציאות האט זיך גיטוישט , אז א יולדת לתשעה איז אויך יולדת למקוטעין , כהיום איז נישט נוהג דין גילוי ווייל נחשים אין מצויים בינינו , מען איז נישט נזהר אין זוגות , ווייל שדים אין מצויים , אויך לחומרא אין דיגמרא שטייט אז מען טרעפט א בהמה וואס איז טויט און די סימנים זענען גישניטן איז עס כשר ווייל רוב מצויין אצל שחיטה מומחים , היינט איז מען זיך נישט סומך ,עינוניתא דוורדא איז אין די גמרא טריפה אויב עס איז נישט כסדר , היינט איז די הלכה להיפך ,עס איז דא כמה הלכות,וואס האבן זיך גיטוישט וועגן מציאות,אבער דא ביי נדה איז נישט מוכרח,אז עס איז דא טויש,עס איז אזוי ווי פון ימות עולם,און די הרגשה וואס היינטיגע פרויען האבן איז טאקע די זעלביגע, וואס די תלמוד רעדט .
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
לויט ש''ס און פוסקים זעהט אויס קלאר אז אויב זי האט פארזען די הרגשה איז זי נישט קיין נדה.
רעדט מיט מורי הוראה וועלן זיי אלע מודה זיין אז מען ניצט דאס פאר א צרוף. איינער מער איינער ווייניגער.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
Back
Top