שערן די האר

די גמרא זאגן אז בנות ישראל שערן זיך במקום הערווה
 
אקעי איך דארף פאוקעסין אויף אנדערע זאכן דא אין קרעמל אויך כדי איך זאל נישט סאונדן אבסעסט....
אבער פון צוויי חברים דא אין אישי וואס פירן אן דע אוטסייד זייער לעבן אזוי ווי זייערע עלטערן אבער די ווייבער האבן אויפגעהערט זיך שערן איינס זאגט אז ס'איז נאר אויפגעדעקט אפאר מינוט א טאג איז עס צו שווער פאר איהר צו מעינטעינען און ס'איז שוויצי און קראצעדיג די אנדערע זאגט אז ווילאנג ס'איז א בחינה פון מים גנובים איז עס אוט אוו דיז וואולרד אבער סוועפט אויס פאר ביידע
אפילו עס וועפט אויס לוינט זיך נאך אלס כדי שלא לבייש בנות ישראל
 
איך פארשטיי אז ביי מראה מקום מיינסטו לשיטת ארטאדאקסישע יודען

אין שו"ע איז דא גאנצע פרטים ווי אזוי פונקט זיך מגלה זיין ביים גיין אין בית כסא, ווען זיי וואלטן גערן געקענט נוצן דיין ברייטע "נישט קיין שום פראבלעם ע"פ הלכה" און פארמיידן זייערע ספיקות..

אינגאנצן "נאקעדיג". וואס דען...
נישט גערעכט

די מובאה אין שולחן ערוך איז א גוטער ביישפיל פון א זאך וואס איז נישט קיין אבסאלוטע חיוב, די פוסקים הראשונים פסק'ענען דאס נישט און בפשטות אין די גמרא איז משמע פארקערט, עס איז בסך הכל א מידת חסידות וואס דער טור ברענגט און פון דארט איז עס פארוואנדעלט געווארן א 'הלכה' ווייל דער מחבר האט עס נישט משמיט געווען.



די אחרונים זענען מאריך דערין, בית כסא איז די געדאנק בימיהם ווען עס איז בעיסיקלי געווען אין פובליק און / אדער מענטשן קענען אריינוואקן עני סעקונדע, אבער בפשטות איז דאס נישט קיין חיוב וכן נוהגים
 
טאמער איז עס נאר פאר שפילן בשעת מעשה לוינט זיך עס?
איך פרעג ווייל איך ווייס נישט
געווען אמאל א הערשער אין א דארף וואס האט פארדינגען פאר א אידישע משפחה א קרעטשמע, ויהי היום דער דינגער האט נישט געהאט צו באצאלן, האט דער פריץ באשלאסן אז אלץ שטראף גייט ער אפשניידן פאר די גאנצע משפחה די פיס,



צעהן יאר גייט אריבער די משפחה האט זיך שוין צוגעוואוינט צו וואוינען אנע פיס אין זיך ארומדרייען אנע גלידער.



ויהי היום דער טאטע הערט א שמועס צווישן זיינע אינגערע קינדער וואס זענען שוין אויפגעוואקסן אן דעם, אז נאך א מזל זיי האבן נישט קיין פיס, עס איז דאך אזוי שווער צו מעינטעינען, אין מען ברויך עס וואשן טעגליך אויב נישט שוויצט עס...



כלפי מה דברים אמורים, אונז זענען שוין אזוי פארטעמפט מען האט אויסגעריסן פין אונזערע טעכטער די שענסטע זאך, זייער קרוין! דאס וואס מאכט זיי אויסזען שיין.

מען גאלט זיי אפ ווי געפאנגענע...



אין ניטאמאל ווייסן זיי אז עס פעלט זיי עפעס.

אין ניטאמאל ווייסן זייערע מענער, אז זייערע פרויען קוקן אויס ווי זאמביס.

קיין איין שייטל קומט נישט צו, צו שיינע לאנגע האר...

ליידער האב מיר נאכנישט זוכה געווען דערצו ועל משכבי בלילה ביקשתי את שאהבה נפשי...

אחכה לו בכל יום שיבוא.
 
נישט גערעכט

די מובאה אין שולחן ערוך איז א גוטער ביישפיל פון א זאך וואס איז נישט קיין אבסאלוטע חיוב, די פוסקים הראשונים פסק'ענען דאס נישט און בפשטות אין די גמרא איז משמע פארקערט, עס איז בסך הכל א מידת חסידות וואס דער טור ברענגט און פון דארט איז עס פארוואנדעלט געווארן א 'הלכה' ווייל דער מחבר האט עס נישט משמיט געווען.



די אחרונים זענען מאריך דערין, בית כסא איז די געדאנק בימיהם ווען עס איז בעיסיקלי געווען אין פובליק און / אדער מענטשן קענען אריינוואקן עני סעקונדע, אבער בפשטות איז דאס נישט קיין חיוב וכן נוהגים
ביסט אויך גערעכט.

איך האב מיך באצויגן צו דעם וואס ער האט געזאגט אז ס'איז נישטא קיין "שום" הלכה אין דעם
 
איך האב אסאך צו שרייבן וועגן דעם נושא.
קודם כל מיט די פאקטן:
  • עס איז א מנהג און נישט קיין הלכה
  • פאר רוב פרויען איז אבער שערן א כמעט דאורייתא און מען קען נישט אויף איינמאהל דאס דארך ברעכן
  • רוב חסידישע וועלט שערט נישט אויב דו רעכענסט אריין חב"ד, גור, סלונים, קארלין, ברעסלב, און נאך. (ניין, סאטמאר, בעלז, סקעווירא, וויזניץ מאכן נישט אויס רוב)
  • עס איז א החלטה וואס איז ציווישען די מאן מיט די ווייב
  • קיינער האט קיין רעכט אין דעם זיך אריינצומישן און עס איז קיינעמס ביזנעס
  • א פרוי איז בטבע צו געבינדן צו איר האר
  • א פרוי מיט האר איז שיין און אן דעם איז מועס (אפיניאן?)
 
פארגעס נישט אז די בית הכסא אין די צייטן פון די גמרא, איז געווען אינדרויסן מיט א אפענע טיר מיט גאר קליינע ווענט, אזוי זאגט רש"י, און ממילא האט די גמרא געזאגט מגלה טפח... אבער סתם אזוי איז מבואר אז מ׳פלעגט אסאך מאל זיין נאקעט, כמבואר מכמה מקומות, ווי א טייל האט מען שוין געברענגט.

און פון דעם אז די שו"ע ברענגט עס, איז נישט קיין קשיא, ווייל אזוי ווי כמעט אלע זאכן וואס זענען ארויס פון זייער קאנטעקסט מיט די צייט, איז דאס אויך, אזוי ווי די משנה ברורה האט געגאנגען אזוי ווייט אז מ׳זאל אויסטון די זאקן אונטערן דאכענע..

Edit*
ב׳האב יעצט באמערקט אז @דעת תורה האט שוין אנגעמערקט די נקודות.
אבער דברי תורה צריכים חיזוק...
 
לעצט רעדאגירט:
אין ניטאמאל ווייסן זייערע מענער, אז זייערע פרויען קוקן אויס ווי זאמביס.
פארוואס זאגטסטו זיי דאס אויס? זיי זענען דאך צופרידען אזוי אויך אויף די העכסטע גראד...
 
די גמרא זאגן אז בנות ישראל שערן זיך במקום הערווה

איך האב אסאך צו שרייבן וועגן דעם נושא.
קודם כל מיט די פאקטן:
  • עס איז א מנהג און נישט קיין הלכה
  • פאר רוב פרויען איז אבער שערן א כמעט דאורייתא און מען קען נישט אויף איינמאהל דאס דארך ברעכן
  • רוב חסידישע וועלט שערט נישט אויב דו רעכענסט אריין חב"ד, גור, סלונים, קארלין, ברעסלב, און נאך. (ניין, סאטמאר, בעלז, סקעווירא, וויזניץ מאכן נישט אויס רוב)
  • עס איז א החלטה וואס איז ציווישען די מאן מיט די ווייב
  • קיינער האט קיין רעכט אין דעם זיך אריינצומישן און עס איז קיינעמס ביזנעס
  • א פרוי איז בטבע צו געבינדן צו איר האר
  • א פרוי מיט האר איז שיין און אן דעם איז מועס (אפיניאן?)
האסט פארגעסן באבוב, קלויזנבורג, סקולען, וואו מען שערט זיך אויך
 
האסט פארגעסן באבוב, קלויזנבורג, סקולען, וואו מען שערט זיך אויך
אין דזיקוב שערט מען זיך אויך


וואס וויסטו זאגן מיט דעם??
נעם צוזאם אלע קליינע פארטייען (וואס דו האסט דעשריבן אין דיע וואס נישט) מיט די גרויסע פארטייען (וואס @פראפעסאר האט געשריבן) וואס שערן זיך יא וועסט נאך אלס נישט אנקומען צו רוב חסידישע וועלט......
און דאס וואס @פראפעסאר האט געמיינט מען דארף נישט אריין גיין אין קלייניקייטן און רעכענען יעדע קליינע אדער גרויסע פארטיי.
 
וואס האט עס מיט מיין תגובה?
למען הדיוק, און אביסל אפצופרעגן די 'רוב חסידישע וועלט' טעאריע, כ'קען נישט קיין ציפערן, אבער ס'איז קלאר אז א חלק ניכר פון די חסידישע וועלט שערט זיך
 
למען הדיוק, און אביסל אפצופרעגן די 'רוב חסידישע וועלט' טעאריע, כ'קען נישט קיין ציפערן, אבער ס'איז קלאר אז א חלק ניכר פון די חסידישע וועלט שערט זיך
איך האב נישט דאס געשריבן.
מיין תגובה וואס דו האסט צוטירט רעדט פון שער במקום ערווה
 
איך האב נישט דאס געשריבן.
מיין תגובה וואס דו האסט צוטירט רעדט פון שער במקום ערווה
אוי וויי כ'האב געמיינט דו רעדסט פון גילוח הראש. יצמח האט גע'יצמח'ט...
 
Back
Top