נייגעריגער
אלטגעזעסענער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- סעפ. 2, 2024
- מעסעדזשעס
- 114
- רעאקציע ראטע
- 212
ווי איז מען פארפארן דא?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
צירוק צום ענין.
אביסל נישט גענוגצירוק צום ענין.
מ'האלט שוין אכט בלעטער, ביסט עפעס קלארער געווארן אויף דיין אנפראגע?
כהררים בשערה תלוים הלכותיה
איך מיין אז דער עולם שערט זיך יא דארטפארוואס איז נישט איינגעפירט אז פרויען זאלן אפשערן די האר פון די ערוה.?
אפילו עס וועפט אויס לוינט זיך נאך אלס כדי שלא לבייש בנות ישראלאקעי איך דארף פאוקעסין אויף אנדערע זאכן דא אין קרעמל אויך כדי איך זאל נישט סאונדן אבסעסט....
אבער פון צוויי חברים דא אין אישי וואס פירן אן דע אוטסייד זייער לעבן אזוי ווי זייערע עלטערן אבער די ווייבער האבן אויפגעהערט זיך שערן איינס זאגט אז ס'איז נאר אויפגעדעקט אפאר מינוט א טאג איז עס צו שווער פאר איהר צו מעינטעינען און ס'איז שוויצי און קראצעדיג די אנדערע זאגט אז ווילאנג ס'איז א בחינה פון מים גנובים איז עס אוט אוו דיז וואולרד אבער סוועפט אויס פאר ביידע
נישט גערעכטאיך פארשטיי אז ביי מראה מקום מיינסטו לשיטת ארטאדאקסישע יודען
אין שו"ע איז דא גאנצע פרטים ווי אזוי פונקט זיך מגלה זיין ביים גיין אין בית כסא, ווען זיי וואלטן גערן געקענט נוצן דיין ברייטע "נישט קיין שום פראבלעם ע"פ הלכה" און פארמיידן זייערע ספיקות..
אינגאנצן "נאקעדיג". וואס דען...
געווען אמאל א הערשער אין א דארף וואס האט פארדינגען פאר א אידישע משפחה א קרעטשמע, ויהי היום דער דינגער האט נישט געהאט צו באצאלן, האט דער פריץ באשלאסן אז אלץ שטראף גייט ער אפשניידן פאר די גאנצע משפחה די פיס,טאמער איז עס נאר פאר שפילן בשעת מעשה לוינט זיך עס?
איך פרעג ווייל איך ווייס נישט
ביסט אויך גערעכט.נישט גערעכט
די מובאה אין שולחן ערוך איז א גוטער ביישפיל פון א זאך וואס איז נישט קיין אבסאלוטע חיוב, די פוסקים הראשונים פסק'ענען דאס נישט און בפשטות אין די גמרא איז משמע פארקערט, עס איז בסך הכל א מידת חסידות וואס דער טור ברענגט און פון דארט איז עס פארוואנדעלט געווארן א 'הלכה' ווייל דער מחבר האט עס נישט משמיט געווען.
די אחרונים זענען מאריך דערין, בית כסא איז די געדאנק בימיהם ווען עס איז בעיסיקלי געווען אין פובליק און / אדער מענטשן קענען אריינוואקן עני סעקונדע, אבער בפשטות איז דאס נישט קיין חיוב וכן נוהגים
פארוואס זאגטסטו זיי דאס אויס? זיי זענען דאך צופרידען אזוי אויך אויף די העכסטע גראד...אין ניטאמאל ווייסן זייערע מענער, אז זייערע פרויען קוקן אויס ווי זאמביס.
האסט פארגעסן באבוב, קלויזנבורג, סקולען, וואו מען שערט זיך אויךאיך האב אסאך צו שרייבן וועגן דעם נושא.
קודם כל מיט די פאקטן:
- עס איז א מנהג און נישט קיין הלכה
- פאר רוב פרויען איז אבער שערן א כמעט דאורייתא און מען קען נישט אויף איינמאהל דאס דארך ברעכן
- רוב חסידישע וועלט שערט נישט אויב דו רעכענסט אריין חב"ד, גור, סלונים, קארלין, ברעסלב, און נאך. (ניין, סאטמאר, בעלז, סקעווירא, וויזניץ מאכן נישט אויס רוב)
- עס איז א החלטה וואס איז ציווישען די מאן מיט די ווייב
- קיינער האט קיין רעכט אין דעם זיך אריינצומישן און עס איז קיינעמס ביזנעס
- א פרוי איז בטבע צו געבינדן צו איר האר
- א פרוי מיט האר איז שיין און אן דעם איז מועס (אפיניאן?)
אין דזיקוב שערט מען זיך אויךהאסט פארגעסן באבוב, קלויזנבורג, סקולען, וואו מען שערט זיך אויך
וואס האט עס מיט מיין תגובה?האסט פארגעסן באבוב, קלויזנבורג, סקולען, וואו מען שערט זיך אויך
גיי פארשטיי א יצמח....
למען הדיוק, און אביסל אפצופרעגן די 'רוב חסידישע וועלט' טעאריע, כ'קען נישט קיין ציפערן, אבער ס'איז קלאר אז א חלק ניכר פון די חסידישע וועלט שערט זיך
איך האב נישט דאס געשריבן.למען הדיוק, און אביסל אפצופרעגן די 'רוב חסידישע וועלט' טעאריע, כ'קען נישט קיין ציפערן, אבער ס'איז קלאר אז א חלק ניכר פון די חסידישע וועלט שערט זיך
אוי וויי כ'האב געמיינט דו רעדסט פון גילוח הראש. יצמח האט גע'יצמח'ט...איך האב נישט דאס געשריבן.
מיין תגובה וואס דו האסט צוטירט רעדט פון שער במקום ערווה