פארוואס קען נישט זיין אז ער איז געווען א גרויסע ת"ח אין ירא שמים, אין ער איז נישט נשפע געווארן פון די אידישע לאנד מאוומענט, אין ער האט געהאלטן אז א אייגן לאנד איז א מרידה אין השם, אין די צער השכינה האט געברענט אין אים?
עס קען זיין , ווי די זאגסט ,
מיין אינטואישן איז אז נאך די ביטערע מציאות , פון השמדה און כליון וואס עם ישראל , האט געליטן פון די אומות העולם און די ארצות ווי מען האט גיוואינט דורות און דורות,…
מען האט גימיינט אז מען גייט דארטן מקבל זיין דעם
משיח ,והוא יוליכנו לארצנו , נישט פאר דעם
, דאס איז דאך גיוועהן די יסוד אין אמונת גזירת הגלות
- ווי מען רופט עס ביי די קנאים- און עס האט זיך
גיענדיגט אזוי ביטער , קומט מען דאך צו א מסקנא
אז מען דארף האבן א יידיש לאנד על כל צרה שלא
תבא ,
( אין אמעריקא היינט זעהט נישט אויס גוט)
למעשה האבן אזוי גיהאלטן כמעט אלע גדולים וטובים וואס האבן איבער גילעבט , די שואה,
וואס פאר די מלחמה און די שואה ,זענען זיי גיוועהן
קנאים , צו עקסטרעם ,
עס איז נישט גיוועהן אלע , ווי למשל דער בריסקער
רב , און דער חזון איש , אבער דעת רוב גרויסע
מענטשן ,האבן פארשטאנען די צורך פון א יידיש לאנד
דער סאטמאר רב , איז משמע און זיין חיבור ויואל
משה , אז ער האט גיהאט ספיקות , און זיין מלחמה
מיט די קיום המדינה , ווייל ער איז פארנומען ארויף
צו לייגן די שולד פון די השמדה אויף די אהנפירער
פון די ציונים ,
עס איז בעיסיקעלי א בלבול ,
ער האט טענות אז מען האט גימאכט א באיקאט
כאילו ער ווייסט אז דעס האט אהנגירעגט דעם
רשע ימ״ש ,
און אפילו יא , זיי האבן געטהון וואס
מען קען טהון האבן סייגיזאלט אינגאנצן שווייגן ?
וואס וויל ער פון דעם גי׳רודפ׳טן ייד נעבעך ,
ער וויל אראפ נעמען פון די דייטשן די שולד און אהנלייגן אויף די יידן , אז זיי -די יידן-האבן זיך נישט בעהעיווט , ממילא יעצט דארף מען דוין נישט קיין
לאנד , ווייל אונז גיי מיר זיך בעהעיוון , מען וועט
נישט מאכן קיין באיקאטס,
גיוו מי עי ברעיק
ער אליינס האט גיוואלט בויען דוקא אין ארץ ישראל
נאכדעם נשתנו הדברים , ווייל עס איז גיוועהן משפיעים , וואס האבן עהם מפתה גיוועהן
למעשה , איז זיכער גיוועהן רצון השם
אז ער זאל בויען דא אין אמעריקא
אבער ויצא הקנאות הזה , וואס נישט יעדער
האט עס מקבל גיוועהן אלץ תורה מסיני
אם שגיתי ה׳ הטוב יכפר