- זיך איינגעשריבן
- מאי 10, 2024
- מעסעדזשעס
- 1,157
- רעאקציע ראטע
- 10,685
- פונקטן
- 1,943
כ'וויל נישט אויסמישן דעם סאמעטוכע מיטן נידון וואס איז טאקע פשט אז די תורה ווערט נישט געפאלגט היינטיגע טעג?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
לויט דיר איז רעליגיע נישט א דירעקטע תוצאה פון א געשעעניש ווי למשל מתן תורה אדער נבואה וכדומה, נאר א פועל יוצא וואס מוז געשעהן צוליב עוואלוציע. און דאס איז צוליב די ספיריטואלע געברויך פונעם מענטש און דערפאר עווענטואל ווערט עס א נחלת הכלל צוליב די קאלעקטיוו ספיריט פון די מענטשהייט, און מיט די צייט ווערט עס א רעליגיע און דערפאר איז טאקע פארהאן אסאך מיני רעליגיעס צוליב דעם וואס די דעות בני אדם זענען אנדערש איינעם פון צווייטן?די הויפט זאך איז אז מיר זאלן זיך באשעפטיגן און דעבאטירן די אמת פון דער תורה, און זי נישט פארלאזן אינגאנצן. און ווי דער תניא האט געשריבן: והפושעים ומורדים בתלמידי חכמים, יניקת נפש רוח ונשמה שלהם מבחינת אחוריים של נפש רוח ונשמת תלמידי חכמים.
לויט וויסנשאפט, איז רעליגיע א פראדוקט פון עוואלוציע, אין וועלכע דער מענטש האט געזוכט א באדייטונג פאר זיין לעבן און א געפיל פון געזעלשאפטליכער צוגעהער, און האט געגלייבט אז איימיצער וועט אים באשיצן. פונקט ווי עס זענען פאראן טויזנטער מינים פרוכטן אין דער וועלט, יעדע מיט אן אנדערן טעם און שמעק, אזוי האבן אויך די תורה ומצוות א באזונדערן טעם. די הויפט זאך איז זיי צו עסן מיט פארגעניגן און אן נערוון.
די וואס גלויבן, אפילו ווען זיי האבן מאמענטן פון קריזיס, האבן צו וועמען צו שרייען און זיך באקלאגן. די וואס גלויבן בכלל נישט זענען אין צרות...
אבער מתן תורה קען מען אהנעמען,אלץ פעקטשועללויט דיר איז רעליגיע נישט א דירעקטע תוצאה פון א געשעעניש ווי למשל מתן תורה אדער נבואה וכדומה, נאר א פועל יוצא וואס מוז געשעהן צוליב עוואלוציע. און דאס איז צוליב די ספיריטואלע געברויך פונעם מענטש און דערפאר עווענטואל ווערט עס א נחלת הכלל צוליב די קאלעקטיוו ספיריט פון די מענטשהייט, און מיט די צייט ווערט עס א רעליגיע און דערפאר איז טאקע פארהאן אסאך מיני רעליגיעס צוליב דעם וואס די דעות בני אדם זענען אנדערש איינעם פון צווייטן?
פיין, אבער בעצם רעליגיע האט זיך נישט דארט אנגעהויבן. דאס מיינט אין אנדערע ווערטער אז די דארשט פאר רעליגיע איז נאך אסאך פאר מתן תורה היות ס'איז א חלק פון די דיוועלאפמענט פון די וועלט, אוועלוציע, לויט @וחי בהם און ס'מאכט סענס אזוי, הא ראי אז רעליגיע איז געווען נאך אסאך פאר מתן תורה, איז לויט דעם שטעלט זיך די מיליאן דאלער קשיא מאן יימר אז דו ביסט גערעכט מיט דיין פאקט אז מתן תורה איז זיכער געווען, אפשר איז א אויסטראכטעניש פון די רעליגיעזע חלק פון די מענטשהייט? איך מאך עס נישט אוועק כ'פרעג נאראבער מתן תורה קען מען אהנעמען,אלץ פעקטשועל
עס איז גיוועהן ,אין גישעהן, אז גאט האט דעסיידעד
צו מאכן אויף זיך א גילוי,און ער האט גיזאגט מיט קולות ולפידים די טען קאמענדמענטס , בפני על עם ועדה , א מתנה פאר כלל ישראל , און פון דארט איז עס באקאנט גיווארן צו די שבעים אומות לגוייהם ובארצותיהם . דאס איז די ברכה - אשר בחר בנו מכל עם ולשון.
אז עס איז גיוועהן רעליגיע פריער איז בכלל נישט קיין שאלה , עס איז זיכער גיוועהן , און דער פסוק איז מעיד ביי אנוש ״אז הוחל לקרא בשם ה׳״ דאס איז דאך פאר נח ,( לויט א טהייל מפרשים מיינט עס עבודה זרה ) אויך רש״י ביי די עבירות פון דור המבול רעכנט אויס עבודה זרה , איז קלאהר ווי דיפיין, אבער בעצם רעליגיע האט זיך נישט דארט אנגעהויבן. דאס מיינט אין אנדערע ווערטער אז די דארשט פאר רעליגיע איז נאך אסאך פאר מתן תורה היות ס'איז א חלק פון די דיוועלאפמענט פון די וועלט, אוועלוציע, לויט @וחי בהם און ס'מאכט סענס אזוי, הא ראי אז רעליגיע איז געווען נאך אסאך פאר מתן תורה, איז לויט דעם שטעלט זיך די מיליאן דאלער קשיא מאן יימר אז דו ביסט גערעכט מיט דיין פאקט אז מתן תורה איז זיכער געווען, אפשר איז א אויסטראכטעניש פון די רעליגיעזע חלק פון די מענטשהייט? איך מאך עס נישט אוועק כ'פרעג נאר
ניין, כ'רעד נישט דוקא פון ע"ז. און בכלל די ווארט רעליגיע מיינט נאר א סיסטעם פון רעליגיע און נישט א יחידי'שער וועג פון ספיריטשואליטי, און אין יענע צייטן איז געווען רעליגיעס וואס איז לאו דוקא געווען פארבינדן מיט ע"ז, ווי מ'זעהט למשל אז שם בן נח האט נישט געדינט ע"ז נאר געגלייבט אין אחדות הבורא נאך אסאך איידער מתן תורה, אדער נעם למשל Monotheism וואס איז געווען א אור אלטע מצרישע אמונה און וואס איז שפעטער געווארן די אידישע אמונה פון גלייבן אין אין גאט. אויך איז געווען zoroastrianism וואס איז מן הסתם פון די עלסטע רעליגיעס נאך אסאך עלטער אפילו די מאנאטעאיסטיק רעליגיע. So to answer your question, יא ס'געווען רעליגיעס נאך אסאך איידער מתן תורה וועלכע האבן געגלייבט אן אחדות הבורא און זענען נישט געווען פארבינדן מיט ע"זאז עס איז גיוועהן רעליגיע פריער איז בכלל נישט קיין שאלה , עס איז זיכער גיוועהן , און דער פסוק איז מעיד ביי אנוש ״אז הוחל לקרא בשם ה׳״ דאס איז דאך פאר נח ,( לויט א טהייל מפרשים מיינט עס עבודה זרה ) אויך רש״י ביי די עבירות פון דור המבול רעכנט אויס עבודה זרה , איז קלאהר ווי די
זאגסט,אז רעליגיע איז גיוועהן פאר מתן תורה .
עבודה זרה איז דאך א רעליגיע .
סתם שקר וכזב, נישט ווערט צו ענטפערן! אנשולדיגטניין, כ'רעד נישט דוקא פון ע"ז. און בכלל די ווארט רעליגיע מיינט נאר א סיסטעם פון רעליגיע און נישט א יחידי'שער וועג פון ספיריטשואליטי, און אין יענע צייטן איז געווען רעליגיעס וואס איז לאו דוקא געווען פארבינדן מיט ע"ז, ווי מ'זעהט למשל אז שם בן נח האט נישט געדינט ע"ז נאר געגלייבט אין אחדות הבורא נאך אסאך איידער מתן תורה, אדער נעם למשל Monotheism וואס איז געווען א אור אלטע מצרישע אמונה און וואס איז שפעטער געווארן די אידישע אמונה פון גלייבן אין אין גאט. אויך איז געווען zoroastrianism וואס איז מן הסתם פון די עלסטע רעליגיעס נאך אסאך עלטער אפילו די מאנאטעאיסטיק רעליגיע. So to answer your question, יא ס'געווען רעליגיעס נאך אסאך איידער מתן תורה וועלכע האבן געגלייבט אן אחדות הבורא און זענען נישט געווען פארבינדן מיט ע"ז
ריכטיג, עס זענען גיוועהן פארשידענע רעליגיעסניין, כ'רעד נישט דוקא פון ע"ז. און בכלל די ווארט רעליגיע מיינט נאר א סיסטעם פון רעליגיע און נישט א יחידי'שער וועג פון ספיריטשואליטי, און אין יענע צייטן איז געווען רעליגיעס וואס איז לאו דוקא געווען פארבינדן מיט ע"ז, ווי מ'זעהט למשל אז שם בן נח האט נישט געדינט ע"ז נאר געגלייבט אין אחדות הבורא נאך אסאך איידער מתן תורה, אדער נעם למשל Monotheism וואס איז געווען א אור אלטע מצרישע אמונה און וואס איז שפעטער געווארן די אידישע אמונה פון גלייבן אין אין גאט. אויך איז געווען zoroastrianism וואס איז מן הסתם פון די עלסטע רעליגיעס נאך אסאך עלטער אפילו די מאנאטעאיסטיק רעליגיע. So to answer your question, יא ס'געווען רעליגיעס נאך אסאך איידער מתן תורה וועלכע האבן געגלייבט אן אחדות הבורא און זענען נישט געווען פארבינדן מיט ע"ז
האסט מיך אפגעוואנדן!
א פשוט׳ע ChatGPT search ווייזט פארקערטהאסט מיך אפגעוואנדן!
וויאזוי פלעגט דער רבי אפווענדן "היעלה על הדעת?! ווי קאן מען אפילו זאגן אנדערש?!"
Ancient Egyptian’s זענען געווען polygamists נישט monotheistic אחוץ איין קעניג אבער האט געדינט די איינציגסטע זון - אין נישט כביכול, אין zoroastrianism איז באשאפען געווארן כאטש 200 יאר נאך Judaism סאו נעקסט טיים בעפאר די שרייבסט אזא עם הארצ׳ישע סטעיטמענט, טשעק דיינע Facts
כבודך הגדול והקדוש במקומך מונח אבער נאך א פשוט'רע search אויף Britannica זאגט אנדערש
כ'מיין אז ס'טאקע כדאי דו זאלסט טשעקן דיינע פעקטס אבער טענקס פאר די קאמפלימענט עניוועיאין zoroastrianism איז באשאפען געווארן כאטש 200 יאר נאך Judaism סאו נעקסט טיים בעפאר די שרייבסט אזא עם הארצ׳ישע סטעיטמענט, טשעק דיינע Facts
לויט ווי עס זעהט אויס איז די מאנאטהעיסם, טאקעכבודך הגדול והקדוש במקומך מונח אבער נאך א פשוט'רע search אויף Britannica זאגט אנדערש
כ'מיין אז ס'טאקע כדאי דו זאלסט טשעקן דיינע פעקטס אבער טענקס פאר די קאמפלימענט עניוועי
נישט ממש, ווייל ס'פארהאן פארשערס וואס האלטן אז zoroastrianism/Monotheism גייט שוין צוריק ערגעץ צווישן 5000 ביז 7000 BCE דאס מיינט א שיינע פאר טויזענט יאר איידער אברהם אבינו האט בכלל עגזיסטירט.לויט ווי עס זעהט אויס איז די מאנאטהעיסם, טאקע
פון די צייטן פון אברהם אבינו , אז דער מעמד הר סיני איז גיוועהן יאהר תמ״ח,לייג צו 430 יאהר פון בין הבתרים,ביז תמ״ח,און אברהם איז דאן אלט גיוועהן 75, אבער ווי דער רמב״ם נעמט אהן אז ביי 40 הכיר את בוראו קומסטו צו 3765 יאהר,דאס איז פאר די גרינדונג פון די זאראאסטרי רעליגיע, און עס קען אפילו זיין אז די רעליגיאנאסן פון די זאראאסטרי
זענען גיוועהן תלמידים,פון אברהם ווי דער פסוק
ואת הנפש אשר עשו בחרן .
אה קעי , אויב עס איז נאך פאר אברהם כל הכבודנישט ממש, ווייל ס'פארהאן פארשערס וואס האלטן אז zoroastrianism/Monotheism גייט שוין צוריק ערגעץ צווישן 5000 ביז 7000 BCE דאס מיינט א שיינע פאר טויזענט יאר איידער אברהם אבינו האט בכלל עגזיסטירט.
נאר דער איראנישער נביא וואס די רעליגיע איז נקראת על שמו Zarathushtra האט געלעבט אין די יארן פון ארום 600 BCE אבער דער עצם רעליגיע ציהט זיך שוין פון טויזענטער יארן פריער. און ס'זענען פארהאן וואס האלטן אז די אידישע מאנאטעאיסטישע רעליגיע איז געווארן נשפע פון דעם, און ס'קען טאקע זיין אז מיט די יארן האט איוואלווד צו וואו ס'האלט היינט
ח"ו! ע פנים לתורה
פטפוטין דאורייתא טבין