- זיך איינגעשריבן
- אוג. 30, 2024
- מעסעדזשעס
- 138
- רעאקציע ראטע
- 322
אן אריינגיין און די גאנצע דעבאטעפארדרייסט מיינע ווערטער און די שרייסט ביתוסי, ביסט א טיפיקעל פאשקעווילן ווארפער, לייג נישט אריין קיין ווערטער אין מיין מויל
און אויב ווילסטו אנהייבען רופען נעמען קען איך בעסער, וויאזוי געפעלט דיך למשל נחום ראזנבערג?
פאר ווער ס׳וויל יא הערן וואס איך זאג איז כדלהלן
ס׳דא א איסור דאורייתה און א איסור דרבנן וואס אויף דעים זענען ארטעדאקסען מקפיד, אלע גזירות פון דא און ווייטער זענען שיין פאר חומרות אבער נישט הלכה, וויבאלד די הלכה לויטעט אז אין עושין גזירה לגזירה.
יעצט שריי הויעך נאכאמאל אז איך בין א ביתוסי
די כלל פון אין עושין גזירה לגזירה מיינט אז מען מאכט נישט א גזירה צו זיין אפגעהיטן פון א גזירה עס מיינט נישט אז ווען עפעס איז אסור אלץ גזירה גייט נישט אן די גזירות וואס איז דא אויף די איסור אויף די זאך וואס איז אסור נאר אלץ די גזירה
די גמרא שמועסט עס אויס אסאך מאל ביי הלכות טומאה וטהרה
די גרינגסטע דוגמה איז יו"ט שני ווי אלע גזירות גייען אויך אן יו"ט שני
-----
אויב די ווילסט טשעלענדזשן די כללים פון די גמרא רעד איך נישט אריין און די נושא נאר אויב איז עס ווי עס האט אויסגעזעהן פון דיינע ווערטער אז די פראבירסט צו טשעלענדזשן געוויסע זאכן פון שו"ע בעיסד אויף די כללים פון חז"ל האסטו לדעתי געמאכט א טעות און די פשט פון די כלל