- זיך איינגעשריבן
- אוג. 8, 2024
- מעסעדזשעס
- 378
- רעאקציע ראטע
- 1,155
די גמרא איז שוין אויפגעקומען מיט אן תירוץ פאר דעםווי האסטו אין הלכות שבת א גזירה לגזירה? אפגערעדט א גזירה משולשת.
כולה חדא גזירה
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
די גמרא איז שוין אויפגעקומען מיט אן תירוץ פאר דעםווי האסטו אין הלכות שבת א גזירה לגזירה? אפגערעדט א גזירה משולשת.
כולה חדה גזירה איז נישט קיין בלענקעט סטעיטמענט, ס׳דארף קומען צוזאמען מיט א הסבר פארוואס אין יענע פאל זאגט מען אזוי.די גמרא איז שוין אויפגעקומען מיט אן תירוץ פאר דעם
כולה חדא גזירה
אויב מען האט נישט קיין הסבר קען מען אייביג זאגן אי לא הא לא קיימי הא אדער הם אמרו והם אמרו.כולה חדה גזירה איז נישט קיין בלענקעט סטעיטמענט, ס׳דארף קומען צוזאמען מיט א הסבר פארוואס אין יענע פאל זאגט מען אזוי.
קען אויך זיין אז דו ביסט אין עולם הדמיון וואס קענסט באשטיין סזאל זיין כאטש אביסל רעאליטי..אדער ביסטו א ערענסטע כלל אינגערמאן וואס איז נישט אויף קרעמל. אדער ביסטו נאיוו
לאמער אביסל ברייטער מאכען,אויב מען האט נישט קיין הסבר קען מען אייביג זאגן אי לא הא לא קיימי הא אדער הם אמרו והם אמרו.
אט דאס האב איך טאקע געמיינטכולה חדה גזירה איז נישט קיין בלענקעט סטעיטמענט, ס׳דארף קומען צוזאמען מיט א הסבר פארוואס אין יענע פאל זאגט מען אזוי.
א משכיל
נישט נאר עס איז אסור עס איז אויך נישט עטיש אויב עס איז נישטא קיין קאנסענט דערויף וכו..אסור לבעל לגעת באשתו כשהיא נדה אפילו באצבע קטנה (שלחן ערוך יורה דעה סימן קצה סעיף ב), איז א מחבר און נישט קיין סעלצער באטעל.
מען מיינט נישט דיר נעם עס נישט פערזענליךפרומע חסידיע אידען פון די מעין סטרים חסידישע קהילות, ווי וויזשניץ סאטמאר באבוב סקווירא ראכמעסטריווקע פאפע וויען און אזוי ווייטער. וואס וואוינען אין ווילאמסבורג מאנסי מאנרוי בארא פארק און אזוי ווייטער.
איך בין אויף קרעמל און נישט נאאיוו. מיין מיינונג.
וואס טוט מען נישט לצורך פרנסהאיך קוק יעצט די שמועס צווישן פעגי און פריידע, פעגי איז א מורא'דיג פאזיטיווע nature זי גייט ווייטער גיין מיט א קלייענט אפילו ער איז געווען inappropriate צי איר זעה mark 21:00
דאס זענען גראדע ערליכע אידן וואס היטן און ווילן היטן הלכות נידה מצוות עונה וכ'ו אבער פאר סיי וואס פארא סיבה באקומען זיי עס נישט אינדערהייםוויפיל פון זיין פארעכענען זיך נאך פאר אידן אדער גאר ערליכע אידן?
עס איז דא אידן וואס זענען נישט מקפיד אויף שומר נגיעה אבער די אייגענע ווייב וועלן זיי נישט אנרירן....סתם להערה בעלמא, די איסור קריבה לנידה איז נאר נגיעה בדרך חיבה דהיינו חיבוק ונישוק, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.
און בדרך כלל ווען איינער איז זיך מקיל האנדעלט מען נישט פון די איסור אליינס, נאר פוו די צווייטע אדער גאר דריטע דור גזירות.
אז מ'רעדט שוין פון שומר נגיעה...עס איז דא אידן וואס זענען נישט מקפיד אויף שומר נגיעה אבער די אייגענע ווייב וועלן זיי נישט אנרירן....
און אנדערע ווערטער דיין בעיסליין איז תורה שבכתב און פון דארט אין ווייטער איז ביי דיר דיבעיטעבעל... אזוי ווי מען האט זיך נאך געפירט אינדערהיים ביי די בייסוסים. [נעם עס נישט פערסאנעל]לאמער אביסל ברייטער מאכען,
נגיעה בדרך חיבה איז א איסור מן התורה ״ואל אישה בנידת דותה לא תקרב לגלות ערותה״
(איסור)
נגיעה שלא בדרך חיבה איז א איסור דרבנן אלץ א גזירה צו נגיעה בדרך חיבה
(גזירה)
נישט איבער געבען אין האנט פארן ווייב האט זיך אנגעהויבען בימי רש״י
(גזירה לגזירה)
איז וויאזוי קען זיין חדא גזירה אויב איז עס נאר נתחדש געווארען בימי רש״י?
ווייטער, בנות ישראל החמירו על עצמן שיושבות על דם כחרדל וכו׳ און אויך אז מען האלט שבעה נקיים אפילו וועןס׳איז וודאי נישט קיין זיבה, דעיס איז זייער אייגענע משוגעת וואס איז געווארען אינקארפערעיטעד אין הלכה.
ס׳איז בערך אזויווי מען זאל אינקארפערעיטען אין הלכה אז מען דארף זינגען די שוואנצנות ניגון.
יעצט נעם אזא היכא תמצא
איבער געבען א זאך צי א נידה, אסור משום גזירה שמא יגע שלא בדרך חיבה, גזירה שמא יגע בדרך חיבה, אויף א פאל וואס איז געוועהן דם כחרדל גזירה שמא יהיה דם כעדשה.
האב איך דא גזירה משולשת, און מען קען נישט דא זאגן כולה חדא גזירא ווייל זיי קומען פון אנדערע פלעצער.
1) איבערגעבען איז נתחדש געווארען בימי רש״י מילא קען עס נישט זיין חדא גזירה מיט נגיעה שלא בדרך חיבה.
2) נגיעה שלא בדרך חיבה אטו בדרך חיבה (חז״ל)
3) דם כחרדל האבן די בנות ישראל אליינס מחדש געוועהן מילא קען עס אויכט נישט גיין צוזאמען מיט נאך א גזירה.
ניין א גזירה דרבנן איז נישט נכלל אין תורה שבעל פה און ער ווייסט אז מ'באקומט נישט אזא גרויסע גיהנםאון אנדערע ווערטער דיין בעיסליין איז תורה שבכתב און פון דארט אין ווייטער איז ביי דיר דיבעיטעבעל... אזוי ווי מען האט זיך נאך געפירט אינדערהיים ביי די בייסוסים. [נעם עס נישט פערסאנעל]
מיין בעיסליין איז שלחן ערוך און פון דארט הייבט זיך אן מיין סטראגל...
דאס איז דיין מיינונג... ביי מיר אויב דאס איז אין שלחן ערוך איז דאס די זאך...ניין א גזירה דרבנן איז נישט נכלל אין תורה שבעל פה און ער ווייסט אז מ'באקומט נישט אזא גרויסע גיהנם
קוק אריין אין ראשית חכמה
סייזעס? גרויס אדער קליין?
let's make it very clear. When someone gives an inappropriate comment it makes her feel good.... so ya, she won't discharge them. and, if she discharges him she won't make this crazy money that she is asking. I couldn't find any positivity in her interview, if something it was Frida that was positive...איך קוק יעצט די שמועס צווישן פעגי און פריידע, פעגי איז א מורא'דיג פאזיטיווע nature זי גייט ווייטער גיין מיט א קלייענט אפילו ער איז געווען inappropriate צי איר זעה mark 21:00
פאר ווער ס׳וויל יא הערן וואס איך זאג איז כדלהלןאון אנדערע ווערטער דיין בעיסליין איז תורה שבכתב און פון דארט אין ווייטער איז ביי דיר דיבעיטעבעל... אזוי ווי מען האט זיך נאך געפירט אינדערהיים ביי די בייסוסים. [נעם עס נישט פערסאנעל]
מיין בעיסליין איז שלחן ערוך און פון דארט הייבט זיך אן מיין סטראגל...