Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
איך ווייס פון דעם ריקארדינג איר מיינט אז צוליעב טרור קען א רב נישט זאגען קיין ליגנד און פאר וואס האט ער נישט געזאגט אז די שורה מיט די חתימה אויף ר' בנימין לאנדאס בריוו איז מזויףצדיק'ל גיב אכטונג וואס די שרייבסט, ווייל פון דעם איז עכט דא א ריקארדינג..
ווער קען מיך אויסלערנען וויאזוי מ'לייגט ארויף א ריקארדינג?
ער זאגט דארט אזוי: ווען די שאלה האט אנגעהויבן ארויסצוקומען האב איך אויך ''געטראכט אין מיר'' א בעל'בתישע טענה וכו' כ'האב עס מציע געווען פאר א גאון וקדוש מצדיקי הדור האט ער מיך נישט געלאזט אויסרעדן, ס'איז נישט ריכטיג האט ער געזאגט ס'איז א שאלה חמורה, שוין איך בין געווארן צוטומעלט איך האב נישט אזוי געהאלטן איך האב יא געוואלט טרעפן עפעס א היתר'' וכו'איך האב געלייגט די לינק צו די דרייוו אין מיין פריערדיגע תגובה.
מוזט נישט הערן די גאנצע, הייב אן הערן ביי 11:04
sorry i feel your painשפעלע טייערע? מ'האט אייך שטארק איינגערעדט אז ס'איז דא אזא ריקארדינג? איך ווייס.. באט איטס טיים טו וועיק אפ ענד סמעל די האט פרעש קאפי.. לא היה ולא נברא אזא ריקארדינג!
he don.'t use dna whyאיין זאך וויל איך ענק נאר זאגן רבותי, הערטס טאקע אויס די דרשה. ס'איז א קנאקעדיגע דרשה!
ער זאגט דארט אינמיטן אז זיין זוהן ר' זושא האט איהם געזאגט אז אויב מ'לייגט אריין א שחלה אין א מאן, איז א מציאות אז ער זאל אביולעיטן א ביצה.. אויך זאגט ער דארט בתורת עדות אז מ'אפערט אפן און גראב געלט פאר רבנים צו ארויסדערווישן פון זיי א היתר רח''ל !!
א נייער פשט אין די גמרא קידושין ע''א: אמר ר' יהושע בן לוי, כסף מטהר ממזירים...
אבער ס'איז אלעס גענצליך איבריג. דער שפיץ איז איין זאך: דער אומפארלייקנבארער מציאות ווייזט קלאר אז די ביצה מיטן גאנצן חומר הסעל שבו לגדל עצמו לולד שלם, איז שוין א פארטיגע זאך נאך א לאנגע צייט איידער מ'לייגט עס אריין אין די נתרמת, און די נתרמת איז ניטאמאל מוסיף א משהו שבמשהו אינעם עצם הביצה. אלעס וואס זי גיט איז כח און חיות אז די ביצה זאל קענען זיך פארמערן און וואקסן. א פרוצעדור וואס מ'קען פונקט אזוי טוהן אינדרויסן פון די גוף האשה און מ'דארף בכלל נישט די גוף האשה פאר דעם. ממילא ווי איז מעגליך אפילו צו טראכטן אז די צווייטע איז די מאמע ווייל זי טוט א פעולה וואס אפילו א מאשין קען טוהן..
ווי ר' הערשעל שרייבט אינמיטן זיין תשובה: ובפרט אחר שבזמנינו המציאו הרופאים במחקר שלהם (לאבראטאר"י) שיכולים ליקח הזרע מהשחלה בעודן קטנים מאוד, ועדיין לא גדלו עד שיהיה ראויה "לאוויולעישן", והם מטפלים עם הזרע במיני קעמיקעלס ובאינקאבעטערס עד שהזרע צומח ונעשה ראויה להתעבר עם זרע של איש וזה הנקרא בלשונם In Vitro Maturati, ומזה הוכחה ברורה שהזרע אף כשהיא עדיין בהשחלה כבר נגמרו בכל כוחותיה, והיא היא הזרע הראוי ליצירת הולד, ולא חסר בהן כי אם שלבי הגידול להיות ראוי להריון ולהתעבר. ומעתה הדבר פשוט דהאשה הנותנת הזרע היא נקראת אם הבנים.
און דא גייט ער צו צו די מאלטי מיליאן דאללער קוועסטשען וואס איך פרעג שוין דא אפאר בלעטער: והאיך יעלה על הדעת שהולד שנולד מזרע של התורמת יתייחס להאשה המושתלת, ''בזמן שלא נשתנה הזרע אצלה מכפי שהגיע מהאשה התורמת''?? וכל מי שיש לו מוח בקדקדו יבין שהאם של הוולד היא האשה התורמות השחלה.
און אזוי איז ער מאריך דארט מיט גאר שטארקע נקודות, להפריך כל השקר הגס הזה של היתר השתלת שחלות.
נמצא דלידינא המביאים שחלה של אשת איש לתוך אשתו ואחר כך בועלים אותה, עוברים על איסורי עריות של איסורי כריתות ר''ל והולד ממזר. והאשה נאסרת על בעלה.
והרבנים המתירים את זה ביודעין ובשאט נפש הם מתירים ממזירים בישראל, ומכשילין את הרבים באיסורים חמורים ונוראים של איסורי כריתות, ומסלקים השכינה מישראל, ומעכבים את הגאולה, ועתידים ליתן את הדין באופן חמור ונורא אם לא יחזרו בהם מהיתרם המשוקץ והמתועב.
והשי''ת ירחם על עמו ישראל שישתקע הדבר ולא יעלה על לב אדם מישראל לדבר מתועב כזה להרבות טומאה וממזירות בישראל וערבוביא כל כך בישראל, וברוב רחמיו וחסדיו ית''ש יצילנו ממכשולות נוראות כאלה
און דו האסט צוגעזאגט:קודם דארפסטו ברענגן אויב גדולי ישראל האבן געשריבן אויף "תרומת ביצית" אז הולד ממזר, אזוי ווי ביי הזרעה מלאכתית. איך בין נישט אזוי באקאנט, אבער דוכט זיך אז ביי "תרומת ביצית" כאטשיג רוב גדולי ישראל האבן עס אנגענומען לאיסור, האבן זיי אבער נישט געשריבן הולד ממזר, פארוואס? איך ווייס נישט. אדרבה, אז דו ווייסט זיי אונז מסביר. אבער אויף אזויפיהל קען מען שוין טראכטן לדעת האוסרים ביי השתלת שחלה, צו קען מען בכלל מדמה זיין צו הזרעה מלאכתית צו שרייען אז הולד ממזר, עס קען דאך נישט זיין ערגער ווי "תרומת ביצית".
יעצט ביטע נעמט די צייט און זייט אונז ממציא די לשונות הפוסקים אז "תרומת ביצית" איז "הולד ממזר". ביטע נישט שרייען, מאכן קל וחומר'ס, נאר לשונות הפוסקים מדור הקודם [די וועלכע האבן אוועקגעשטעלט די איסור פון תרומת ביצית],קודם כל אסאך שרייבן אזוי, ווי איך וועל אי''ה שפעטער מעתיק זיין זייערע לשונות. אבער באמת האב איך דאך אין מיין תגובה זייער קלאר מסביר געווען אז די נימוקים להחזיק את הוולד כממזר ביי הזרעה מלאכותית, איז שייך דא אהער בכל שכן. און אז אפילו די וואס האבן דארט נישט אזוי געהאלטן כאטשיג די וולדות זענען פגומים און זענען נתייחס נאכן גואישן טאטן, אבער כדי ס'זאל זיין הוולד ממזר פעלט זיך אויס א מעשה ביאה דערביי. ממילא דא וואס ס'איז דא א מעשה ביאה אויך, וועלן זיי אויך מודה זיין.
איר קענט מפלפל זיין דערויף אויב איר ווילט, אבער נאר מיט סברות אמיתיות לחלק בין זה לזה, נישט אבי געשריבן סיי וועלכע חילוק וואס מאכט בעצם גארנישט אויס נישט להלכה און נישט אינעם מציאות.
please see pri chodosh 496.23און איך וויל ארויסברענגן נאך זייער א וויכטיגע נקודה.
די משנה אין יבמות פ''א ברענגט א מחלוקת צווישן ב''ש און ב''ה צו א צרת ערווה איז מחיוב ביבום.
דהיינו, ווי יעדער ווייסט זאגט די תורה אין פרשת כי תצא, אז אויב ראובן למשל שטארבט אן קינדער, דארף זיין ברודער שמעון מייבם זיין זיין ווייב, כאטשיג נארמאל איז דאך אשת אחיו אסור עליו באיסור ערווה? אבער דא במקום יבום האט עס די תורה מתיר געווען.
דאס איז אבער נאר במקום איסור ערוות אשת אחיו, אבער טאמער איז אשת ראובן אסור אויף שמעון אויך מיט נאך אן איסור ערווה, למשל ראובן'ס ווייב איז שמעון'ס טאכטער, דעמאלטס האט די תורה נישט מתיר געווען יבום, ווייל די היתר התורה לייבם, איז נאר געזאגט להתיר די איסור פון אשת אח, אבער נישט קיין אנדערע איסורי עריות.
יעצט ווי העט זיין אז טאמער ראובן האט געהאט אויסער שמעון'ס טאכטער נאך פיר ווייבער, וואס די זענען דאך נישט אסור על שמעון נאר באיסור אשת אח, דעמאלטס זאגן די ב''ש אז שמעון איז מחיוב מייבם זיין איינער פון די פיר, און ביז ער איז נישט מייבם איינער פון זיי, זענען זיי אלע זקוקים לא, און זענען אסור לכל העולם.
ווידער די ב''ה וואס הלכה כמותם האלטן פונקט פארקערט, אז וויבאלד די איינע טאכטער פון שמעון איז אסור ביבום לו, זענען אלע פיר אויך פטור פון יבום, און אז זיי זענען פטור, זענען זיי אטאמאטיש אסור על שמעון באיסור ערוות אשת אח, וואס איז פון די חייבי כריתות וואס די הלכה איז דערביי אז הוולד ממזר.
פירט אבער די משנה אויס, ''אף על פי שאלו אוסרין ואלו מתירין, לא נמנעו ב''ש מלישא נשים מב''ה, ולא ב''ה מב''ש''. פרעגט די גמרא דארט אין דף י''ד ע''א, ווי אזוי? לויט די ב''ה איז דאך הוולד ממזר? און די זעלבע לויט די ב''ש אז זיי האבן חתונה צו א פרעמדן בלא חליצה, איז דאך עס אסור עכ''פ בחייבי לאוין? ענפערט די גמרא, ''משום דמודעי להו ופרשי'', דאס הייסט זיי האבן זיך מודיע געווען פאר א שידוך אז דאס איז פון אזא פאל, און דאן האבן זיי טאקע נישט זיך משדך געווען צווישן זיך.
יעצט שטעלט זיך די הארבע שאלה אויף די מתירים. מיט וואספארא רשעות און חוצפה שאין כמוהו זאגן זיי פאר זייערע מענטשן אז מ'דארף אפילו נישט אויסזאגן? מילא די האלטסט אז ס'איז מותר, פיין. אבער זענען די רבנים האוסרים וואס האלטן אז מ'שפילט זיך זיך דא מיט ספק איסור אשת איש, און מיט ספק ממזר, נישט גענוג חשוב אז מ'זאל מודיע זיין פאר די וואס גייען בהוראתם די אמת'ע פאקטן?? הישמע רשעות כזאת, ארויף צו צווינגען אן איסור ממזירות כפי הוראת פילע צענדליגער גדולי הרבנים פון א ריזיגן חלק פון כלל ישראל??
נאר ס'איז קלאר אז ווען זיי זאלן ווען זיין זיכער ביי זיך מיט די יסודות פונעם היתר, וואלטן זיי ווען נישט זיך געפירט אזוי פארברעכעריש קעגן די הלכה און קעגן מענטשהייט, נאר זיי וואלטן געפילט גענוג קאנפידענט צו זאגן פאר זייערע מקשיבים אז מ'מוז אוודאי אויסזאגן, און היות דאס איז מותר בהיתר גמור לפי דעתם, וועטס עטס רואיג עפעס טרעפן מההולכים בשיטתם זה,
נאר דאס איז נאך א קלארע הוכחה אז זיי אליין ווייסן זייער גוט ביי זיך אז דער גאנצער היתר שטייט געבויעט אויף א משענת קנה רצוץ, און ממילא וועלן רוב בני ישראל הכשרים נישט עקסעפטן דעם נארישן היתר, און ממילא איז דאך אלעס בטל ומבוטל, ממילא מוז מען זיך פירן אזוי פארברעכעריש קעגן די הלכה און קעגן מענטשהייט.
אוי לדור שכך עלתה בימיו.
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו.
נבואיך חזו לך שוא ותפל, ולא גילו על עוונך להשיב שבותך.
קודם דארפסטו ברענגן אויב גדולי ישראל האבן געשריבן אויף "תרומת ביצית" אז הולד ממזר, אזוי ווי ביי הזרעה מלאכתית. איך בין נישט אזוי באקאנט, אבער דוכט זיך אז ביי "תרומת ביצית" כאטשיג רוב גדולי ישראל האבן עס אנגענומען לאיסור, האבן זיי אבער נישט געשריבן הולד ממזר, פארוואס? איך ווייס נישט. אדרבה, אז דו ווייסט זיי אונז מסביר. אבער אויף אזויפיהל קען מען שוין טראכטן לדעת האוסרים ביי השתלת שחלה, צו קען מען בכלל מדמה זיין צו הזרעה מלאכתית צו שרייען אז הולד ממזר, עס קען דאך נישט זיין ערגער ווי "תרומת ביצית".
יעצט לאמיר פרובירן צוריק צו גיין צום אנדערן פוינט, וואס איך האב דיר געפרעגט ווי פאלגענד:
און דו האסט צוגעזאגט:
יעצט ביטע נעמט די צייט און זייט אונז ממציא די לשונות הפוסקים אז "תרומת ביצית" איז "הולד ממזר".
האסט שיין געברענגט פון ר' מאיר בראנדסדארפר אז ער האט אזוי געהאלטען ביי רבנים מובהקים זענען זיינע פסקים בכלל נישט שטארק כידוע און ר' מענדל זילבער האט מען בכלל נישט געפרעגט קיין שאלות אים האט באצלט מען צו זיין א טוען אדער א בורר פשוט ער איז עלטער געווארן איז ער געווארן א שייינער איד (איך ווייס אויך אז ער שרייבט שיינע תשובות שאל אביך ויגדך זקינך ויאמרו לך)יעצט וועל איך אביסל קלאר שטעלן די זאך. וואס איך האב געזאגט, איז אזוי: אז לפי די פוסקים וואס האלטן ביי הזרעה מלאכותית אז א עירוב ובילבול הזרע אליין איז גורם ממזירות אפילו אן א ביאת איסור, איז קלאר אז אויב זאלן זיי אויך אננעמען אז ביי השתלת ביצית ושחלה איז די מאמע די תורמת און נישט די נתרמת, איז קלאר אז באופן אז איך וועל איך אריין לייגן א ביצית פון אן אשת איש וועט זיין די הלכה אז הולד ממזר אדער עכ''פ ספק ממזר.
און דאס איז זייער פשוט! ווייל אויב לויט די פוסקים איז עירוב הזרע אליין אויך גורם ממזרת, איז נישט דא עפעס ביי שחלות וואס זאל אים ראטעווען פון ממזירות, נאר אויב איך זאל אננעמען אז די מאמע איז די נתרמת. אבער אויב נעם איך אן אז די מאמע איז די תורמת אדער מספק נעם איך אן אז בייידע זענען די מאמע, איז קלאר אז הוולד ממזר אדער ספק ממזר.
און אויף דעם האב איך מקדים געווען אז נישט נאר איך זאג דאס, נאר דאס איז מבואר אין עטליכע פוסקים.
און יעצט וועל איך טאקע מעתיק זיין די פוסקים וואס זאגן דאס:
הגר''מ בראנסדארפר זצ''ל בשו''ת קנה בשם ח''ד סי' צ''ד:
''והנלע"ד דלפי מה שנתבאר בס"ד דילוד כזה אינו מתייחס לאותה האשה שילדה אותו, אלא לאותה האשה שהביצית נטלה ממנה כח, היא אמו של ילוד זה. ''אם כן הדבר פשוט וברור שכל מה שהרעישו גדולי וצדיקי הדור הקודם על גודל המכשלה בהזרעה מלאכותית של אח נושא אחות, וכל שאר החששות המסתעפות מזה, וגזרו אומר שח"ו להקל בזה להשתמש עם זרע מגבר אחר שאינו בעלה. הכי נמי הוא לגבי נידון דידן בתרומת ביצית מאשה אחרת שאיננה אשתו'', שהדבר ברור שהנולד מתייחס להאשה שתרמה את הביצית, כי היא אמו של ילוד זה לכל מה שנוגע. ונפקא מינא לכמה וכמה הלכות שונות אשר איננו נחית כעת לבארם ולפורטם כי רבים הם. ואין לתאר גודל המכשלה שעלול לצאת מזה ח"ו, ''ודינו כעכו''ם לכל דבר אלא אם כן יגיירו אותו אחר כך'' ואז יהא דינו ככל נכרי שהתגייר. עכ''ל
יעצט וועלן די שקרנים ונקרנים טענה'ן: ער זאגט דאך אבער נישט וואס וועט זיין ביי א שחלה פון אן אשת איש? אבער יעדער וואס האט נאר א די מינדעסטע ידיעה אין די סוגיא, פארשטייט פשוט, אז אויב איז די הלכה אז א אידישע פרוי וואס געבוירט א קינד פון א גואישע שחלה, איז דער וולד ''א גוי גמור וצריך גיור מדינא'', איז הוא הדין מיט א שחלה פון אן אשת איש איז הוולד ממזר. דאס איז דאך וואס געוויסע טענה'ן, אז הרב וואוזנער שרייבט ביי ביי התרמת ביצית אז בדיעבד א''צ גיור.
הגאון ר' מענדל זילבער שליט''א:
והנראה דכיון שביררנו שהביציות שהם זרע האשה לא נעשו כבשר האשה המקבלת, והוא זרע האשה בעלת השחלה, ואם בעלת השחלה אסורה על בעל המקבלת באיסור ערוה, אסור לבעל המקבלת להוליד מביצית שבא מהשחלה, ''ויש בזה איסור ממזרות לפי מה שהורה גאון ישראל וקדושו אדמו"ר זצ"ל בשו"ת דברי יואל (סי' ק"ז-ק"ט) דאם עושים הזרעה מלאכותית ומכניסים זרע איש זר באשת איש ומולידים על ידי זה הוי הולד ממזר, והכי נמי אם מכניסים זרע אשה אחרת באשה המקבלת ובעל המקבלת מוליד על ידי זה, מולידים ממזרים''. ולפי דעת מרן זצ"ל לא מועילים כלום במעשה זה שאסור לבעלה להוליד ממנה, ולכל הדעות אסור לעשות כן משום שמא ישא הולד הנולד על דרך זה אחותו מאמו שנולד לה כשהיה לה שחלה. עכ''ל
הגאון ר'הערשל אויש שליט''א וואס זאגט קלאר אזוי אויך בדעת הגרש''ז אויערבאך:
''אם קיבלה שחלה מאחות אשתו ה"י, יש בזה חשש ממזרות'', כמבואר בשו"ע דאחות אשתו אסורה לו מן התורה דהוה ערוה עליו, ושם בסימן ד' מבואר דממזר הוה מכל חייבי עריות בין בחייבי מיתות בי"ד ובין בחייבי כריתות, ''ועל פי מה שהשריש לנו רביה"ק זי"ע בשו"ת דברי יואל שיש דיני ממזר בעירוב זרע של עריות אפילו בלי ביאה''. וכן פסק בשו"ת מנחת שלמה (ח"ב סי' קכ"ד) דדין ממזרות אינו תלוי בביאת איסור רק בזה שהולד מורכב ונוצר משני גופים מחולקים דלא תפסי בהו קידושין ואסורה עליו משום ערוה. ''ופשוט הוא, דכל זה שייך ג''כ בהשתלת שחלה מאשת איש''.
הרב מרדכי זאב אייכלר חבד''ץ מחזיקי הדת בעלזא:
זעהט מען אויך מסגנון דבריו אז ער האט אויך אזוי געהאלטן פאר א פשטות. וז''ל:
והשאלה העומדת על הפרק, באם נוטלים שחלה מאשה אחת ומשתילים את זה באשה אחרת, האם הבנים מתייחסים למי שהשתילו לה את השחלות או לא. ומה הדין אם השתילו מאחות אחת לאחות אחרת, ''האם נאסרה האשה לבעלה, כי הוא כמו מי שבא על אחות אשתו, והאם יש פסול ממזרות בבנים אלו, שבאו מתערובות של ב' אחיות''.
וכו' וכו' והדברים ברורים בנוגע לדינים התלוים מהו מינו, או מה היחוס שלו, הרי כיון שיש חלק מזרע האב, הרי הוא גורם ואוסר. ''וכן לכל דיני היחס, שהתורה קבעה בזה, דבממזר תלוי בזרע האב והאם, ובבא על הנכרית הרי זה תלוי רק באם''. וכן בבא על השפחה, אין הזרע מתייחס לאב כלל. ולגבי כהונה ולויה, הרי זה תלוי רק באב ולא באם. חזינן דדין יחס, אינו ענין התלוי בזה וזה גורם, ורק לפי דיני התורה מה קובע את היחוס. לפי זה בהשתלת שחלות. אשר כידוע שיש בה את כל הביציות שיש לאשה, וכאשר משתילים את הביציות, ומתפתחים בגוף האשה שהשתילו לה, הרי זה ביציות של הראשונה. וכיון שיש בה את הכח של הראשונה, אין לדון משום זה וזה גורם, ובודאי הביציות מתייחסים אל האשה שממנה הגיעו הביציות, כי הדיון הוא על מהות ועל היחס, וזה אין שייכות לזה וזה גורם. עכ''ל.
הגאון אב''ד סענדזשארץ שליט''א:
ומכל מה ששמעתי עד עכשיו ובנוגע שאר החששות ''האריכו כבר כמה מגדולי הרבנים בא''י ובחו''ל בדברים חוצבים להבות אש דיש כאן חשש ממזירות, ויצרכו לפרסם בשעת הברית כי ממזר הוא או ספק ממזר'', כמ''ש בי''ד סי' רס''ה ס''ד ושאר דינים חמורים שיתהוו על ידי זה, ''ואם הזרע היא מנכרית הרי הילד היא נכרי, ואסור להיות שוחט או מוהל או סופר ולא לצרפו למנין'' ואם יתגייר יהיה חשש כהונה אם הבעל כהן הוא, וכשימית הבעל אז האישה אינה פטורה מהחלוצה כיוון שאין להבעל זרע, היא וכמו''כ לעניין ירושה, כמו כן יתהווה עניינים קשים עם מסובכים בשידוכים.
סופו של דבר אומר באימה דצריך לצאת נגד זה בקול גדול, שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו ושום איש ישראל לא יקל ראש בדברים חמורים כאלה חלילה וחלילה, ויש לברוח מזה כמו מאש!
און צום לעצט וועל איך ברענגען וואס ווערט אראפגעברענגט אינעם ספר 'רץ כצבי' פון הרב צבי רייזמאן, וואס ער ברענגט צו פון א ליטווישן רב אן איידעם פון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ''ל הרב זלמן נחמיה גולדברג ז''ל, וואס ער איז געווען א דיין אינעם איזראעלישן בית הדין הרבני הגדול, וואס אפילו ער האט פארשטאנען בדעת הרב מסאטמאר זצ''ל. זאגט ער אזוי:
''כי תרומת ביצית אפשר לקבל רק מאשה פנויה, שכן יש פוסקים הסוברים שאם הביצית מאשה נשואה – הוולד מתייחס אחר תורמת הביצית, ''ואז יש חשש ממזרות בוולד, שהרי האדמו"ר מסאטמר פסק שגם ערבוב זרע עם ביצית מאשת איש, ללא ביאת איסור, יוצר ממזרות''. ואף שלדעת האגרות משה אין איסור ממזרות בלא ביאת איסור, אך ההורים כבר לא יכולים להסתמך על דעה של פוסק מסוים ולומר שלפי רב פלוני הילד מתייחס אחר היולדת או הילד אינו ממזר, וניתן לקבל תרומת ביצית מאשה נשואה, ''כי זה עלול לפגוע בילד, מאחר וקיימות שיטות אחרות שהוולד ממזר'', ובשל כך יכולתו של הוולד להתחתן בעתיד כאחד האדם מוטלת בספק".
שטעלט זיך א קשיא מרפסין איגרא עד לב השמים: אזויפיל רבנים פון אלע קרייזן שרייען אז עכ''פ לדעת הרב מסאטמאר זצ''ל איז זיכער הוולד ממזר או ספק ממזר! ובנכרית הוולד הוא גוי גמור! שעמען זיך נישט סאטמארא רבנים און דיינים מתיר צו זיין אזא ממזירות והתבללות בישראל??
אפילו א רב אין א ציוניסטישן רבנות קערפערשאפט פארשטייט אז מ'טאר נישט טוהן קיין התרמת ביצית, ווייל לדעת הרב מסאטמאר איז הוולד ממזר. און אייגענע סאטמארע רבנים און דיינים זענען עס מתיר??
דער חלקת יעקב וואס קריגט אויפן סאטמאר רב שרייבט: ''אבל לכתחילה לעשות מעשה הנבלה הלזו לקבל זרע מאחר, חוץ מכל החששות והאיסורים שיש בזה, ''יש להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה'',
אבער די אייגענע תלמידים פונעם סאטמאר רב פילן נישט פאר וויכטיג להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר?
און ניטאמאל מיט זייער אייגענעם רבי'ן פילן זיי פאר וויכטיג להתחשב עם דעתו??
הרב אויש איז מעיד ביים אסיפות הרבנים אז מ'קויפט אונטער רבנים מיט געלד.
זאגטס נאר, עטס שעמטס ענק נישט?
רָאשֶׁיהָ בְּשֹׁחַד יִשְׁפֹּטוּ וְכֹהֲנֶיהָ בִּמְחִיר יוֹרוּ
וְעַל ה' יִשָּׁעֵנוּ לֵאמֹר הֲלוֹא ה' בְּקִרְבֵּנוּ לֹא תָבוֹא עָלֵינוּ רָעָה.
חרפה ובושה תכסה פניהם!!
רחמנא ליצלן! בושנו מכל דור!
טייערע אידישע קינדער בני ובנות ישראל: עטס ווילטס טאקע געהאלפן ווערן מיט א גרויסע ישועה, און דער בורא כל עולמים וועט ענק בקרוב העלפן מיט א גרויסע ישועה! אבער וויסן זאלט עטס זייער קלאר אז דער הייליגער סאטמארער רב זצ''ל ואתו עמו רוב גדולי הדור האבן געפסקענט אז דאס קינד וואס ווערט געבוירן איז א ממזר אדער א גמור! און וויסן זאלט עטס זייער קלאר אז צו אראפברענגען ממזירים מיט גוים אויף דער וועלט איז קיין ישועה נישט!! נאר א ביטערע צרה צרורה!!
אנטלויפטס פון דעם ווי פון פייער!!
לאמיר צוענדיגן מיט די ווערטער פונעם סאטמאר רב זצ''ל: ''טרחתי קצת להוציא מלב הטועים, אבל אי אפשר להשיב על כל דברי הבלים שאין להם סוף, וכל אשר עינים לו ומבקש האמת, בלבבו יבין במה שכתבתי בזה. ולמי שאין לו לב מבין או שאינו מבקש האמת, לא יועילו לו כל אילי נביות''
און ער ענדיגט: ''השי''ת ירחם על עמו ישראל שישתקע הדבר ולא יעלה על לב אדם מישראל לדבר מתועב כזה להרבות טומאה וממזירות, וערבוביא כל כך בישראל. וברוב רחמיו וחסדיו יתב''ש יצילינו ממכשולות נוראות כאלה ר''ל'
דעפיניטלי אז לאזט אזוי איז מסתבר צי זאגןאיך טראכט אז מען קען זאגן בדרך אפשר, אז די מחלוקת איז תלוי, אויב די טעם התורה אויף איסורי עריות איז משום טהרת הייחוס, אדער משום טהרת הבית, ודו"ק.
סאיז בכלל נישט אינטערסאנט פאר א סאטמערע חסיד וואס צינישטישע רבנים האלטן לא להקל ולא להחמיראון צום לעצט וועל איך ברענגען וואס ווערט אראפגעברענגט אינעם ספר 'רץ כצבי' פון הרב צבי רייזמאן, וואס ער ברענגט צו פון א ליטווישן רב אן איידעם פון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ''ל הרב זלמן נחמיה גולדברג ז''ל, וואס ער איז געווען א דיין אינעם איזראעלישן בית הדין הרבני הגדול, וואס אפילו ער האט פארשטאנען בדעת הרב מסאטמאר זצ''ל. זאגט ער אזוי:
''כי תרומת ביצית אפשר לקבל רק מאשה פנויה, שכן יש פוסקים הסוברים שאם הביצית מאשה נשואה – הוולד מתייחס אחר תורמת הביצית, ''ואז יש חשש ממזרות בוולד, שהרי האדמו"ר מסאטמר פסק שגם ערבוב זרע עם ביצית מאשת איש, ללא ביאת איסור, יוצר ממזרות''. ואף שלדעת האגרות משה אין איסור ממזרות בלא ביאת איסור, אך ההורים כבר לא יכולים להסתמך על דעה של פוסק מסוים ולומר שלפי רב פלוני הילד מתייחס אחר היולדת או הילד אינו ממזר, וניתן לקבל תרומת ביצית מאשה נשואה, ''כי זה עלול לפגוע בילד, מאחר וקיימות שיטות אחרות שהוולד ממזר'', ובשל כך יכולתו של הוולד להתחתן בעתיד כאחד האדם מוטלת בספק".
שטעלט זיך א קשיא מרפסין איגרא עד לב השמים: אזויפיל רבנים פון אלע קרייזן שרייען אז עכ''פ לדעת הרב מסאטמאר זצ''ל איז זיכער הוולד ממזר או ספק ממזר! ובנכרית הוולד הוא גוי גמור! שעמען זיך נישט סאטמארא רבנים און דיינים מתיר צו זיין אזא ממזירות והתבללות בישראל??
אפילו א רב אין א ציוניסטישן רבנות קערפערשאפט פארשטייט אז מ'טאר נישט טוהן קיין התרמת ביצית, ווייל לדעת הרב מסאטמאר איז הוולד ממזר. און אייגענע סאטמארע רבנים און דיינים זענען עס מתיר??
א מין אינטרעסאנטע היכי תמצא װי די זאכן װאס די ציונישטישע רבנים האלטן נישט װי סאקמער רב דארף מען אים פאלגן אבער די זאכן ציװאס זײ זענען אױך מסכים, דוקא דיע דארף מען נישט פאלגן?? אַמער?סאיז בכלל נישט אינטערסאנט פאר א סאטמערע חסיד וואס צינישטישע רבנים האלטן לא להקל ולא להחמיר
דו האסט נישט פארשטאנען וואס איך האב געזאגט דער סאקמער רב רעדט נישט פון השתלות ביצים ער רעדט נאר פון זרע האיש נאר א צינישטישע רב לייגט אריין אינעם סאקמער רב וואס יענער האלט אויף דעם האב איך געזאגט אז סאיז לא מעלה ולא מורידא מין אינטרעסאנטע היכי תמצא װי די זאכן װאס די ציונישטישע רבנים האלטן נישט װי סאקמער רב דארף מען אים פאלגן אבער די זאכן ציװאס זײ זענען אױך מסכים, דוקא דיע דארף מען נישט פאלגן?? אַמער?
די פלפולים ארום און ארום, און אוודאי לאנגע התעוררות דרשה מיט וואס דו ענדיגסט דיין תגובה, אזויווי געווענליך, איז גענצליך איבעריג, און מסתמא נאר צו פארשלייערן די לעכער אין דיין תשובה אויף די שאלה, וברוב דברים לא יחדל פשע.יעצט וועל איך אביסל קלאר שטעלן די זאך. וואס איך האב געזאגט, איז אזוי: אז לפי די פוסקים וואס האלטן ביי הזרעה מלאכותית אז א עירוב ובילבול הזרע אליין איז גורם ממזירות אפילו אן א ביאת איסור, איז קלאר אז אויב זאלן זיי אויך אננעמען אז ביי השתלת ביצית ושחלה איז די מאמע די תורמת און נישט די נתרמת, איז קלאר אז באופן אז איך וועל איך אריין לייגן א ביצית פון אן אשת איש וועט זיין די הלכה אז הולד ממזר אדער עכ''פ ספק ממזר.
און דאס איז זייער פשוט! ווייל אויב לויט די פוסקים איז עירוב הזרע אליין אויך גורם ממזרת, איז נישט דא עפעס ביי שחלות וואס זאל אים ראטעווען פון ממזירות נאר אויב איך זאל אננעמען אז די מאמע איז די נתרמת. אבער אויב נעם איך אן אז די מאמע איז די תורמת אדער מספק נעם איך אן אז בייידע זענען די מאמע, איז קלאר אז הוולד ממזר אדער ספק ממזר.
און אויף דעם האב איך מקדים געווען אז נישט נאר איך זאג דאס, נאר דאס איז מבואר אין עטליכע פוסקים.
און יעצט וועל איך טאקע מעתיק זיין די פוסקים וואס זאגן דאס:
הגר''מ בראנסדארפר זצ''ל בשו''ת קנה בשם ח''ד סי' צ''ד:
''והנלע"ד דלפי מה שנתבאר בס"ד דילוד כזה אינו מתייחס לאותה האשה שילדה אותו, אלא לאותה האשה שהביצית נטלה ממנה כח, היא אמו של ילוד זה. ''אם כן הדבר פשוט וברור שכל מה שהרעישו גדולי וצדיקי הדור הקודם על גודל המכשלה בהזרעה מלאכותית של אח נושא אחות, וכל שאר החששות המסתעפות מזה, וגזרו אומר שח"ו להקל בזה להשתמש עם זרע מגבר אחר שאינו בעלה. הכי נמי הוא לגבי נידון דידן בתרומת ביצית מאשה אחרת שאיננה אשתו'', שהדבר ברור שהנולד מתייחס להאשה שתרמה את הביצית, כי היא אמו של ילוד זה לכל מה שנוגע. ונפקא מינא לכמה וכמה הלכות שונות אשר איננו נחית כעת לבארם ולפורטם כי רבים הם. ואין לתאר גודל המכשלה שעלול לצאת מזה ח"ו, ''ודינו כעכו''ם לכל דבר אלא אם כן יגיירו אותו אחר כך'' ואז יהא דינו ככל נכרי שהתגייר. עכ''ל
יעצט וועלן די שקרנים ונקרנים טענה'ן: ער זאגט דאך אבער נישט וואס וועט זיין ביי א שחלה פון אן אשת איש? אבער יעדער וואס האט נאר א די מינדעסטע ידיעה אין די סוגיא, פארשטייט פשוט, אז אויב איז די הלכה אז א אידישע פרוי וואס געבוירט א קינד פון א גואישע שחלה, איז דער וולד ''א גוי גמור וצריך גיור מדינא'', איז הוא הדין מיט א שחלה פון אן אשת איש איז הוולד ממזר. דאס איז דאך וואס געוויסע טענה'ן, אז הרב וואוזנער שרייבט ביי ביי התרמת ביצית אז בדיעבד א''צ גיור.
הגאון ר' מענדל זילבער שליט''א:
והנראה דכיון שביררנו שהביציות שהם זרע האשה לא נעשו כבשר האשה המקבלת, והוא זרע האשה בעלת השחלה, ואם בעלת השחלה אסורה על בעל המקבלת באיסור ערוה, אסור לבעל המקבלת להוליד מביצית שבא מהשחלה, ''ויש בזה איסור ממזרות לפי מה שהורה גאון ישראל וקדושו אדמו"ר זצ"ל בשו"ת דברי יואל (סי' ק"ז-ק"ט) דאם עושים הזרעה מלאכותית ומכניסים זרע איש זר באשת איש ומולידים על ידי זה הוי הולד ממזר, והכי נמי אם מכניסים זרע אשה אחרת באשה המקבלת ובעל המקבלת מוליד על ידי זה, מולידים ממזרים''. ולפי דעת מרן זצ"ל לא מועילים כלום במעשה זה שאסור לבעלה להוליד ממנה, ולכל הדעות אסור לעשות כן משום שמא ישא הולד הנולד על דרך זה אחותו מאמו שנולד לה כשהיה לה שחלה. עכ''ל
הגאון ר' הערשל אויש שליט''א וואס זאגט קלאר אזוי אויך בדעת הגרש''ז אויערבאך:
''אם קיבלה שחלה מאחות אשתו ה"י, יש בזה חשש ממזרות'', כמבואר בשו"ע דאחות אשתו אסורה לו מן התורה דהוה ערוה עליו, ושם בסימן ד' מבואר דממזר הוה מכל חייבי עריות בין בחייבי מיתות בי"ד ובין בחייבי כריתות, ''ועל פי מה שהשריש לנו רביה"ק זי"ע בשו"ת דברי יואל שיש דיני ממזר בעירוב זרע של עריות אפילו בלי ביאה''. וכן פסק בשו"ת מנחת שלמה (ח"ב סי' קכ"ד) דדין ממזרות אינו תלוי בביאת איסור רק בזה שהולד מורכב ונוצר משני גופים מחולקים דלא תפסי בהו קידושין ואסורה עליו משום ערוה. ''ופשוט הוא, דכל זה שייך ג''כ בהשתלת שחלה מאשת איש''.
הרב מרדכי זאב אייכלר חבד''ץ מחזיקי הדת בעלזא:
זעהט מען אויך מסגנון דבריו אז ער האט אויך אזוי געהאלטן פאר א פשטות. וז''ל:
והשאלה העומדת על הפרק, באם נוטלים שחלה מאשה אחת ומשתילים את זה באשה אחרת, האם הבנים מתייחסים למי שהשתילו לה את השחלות או לא. ומה הדין אם השתילו מאחות אחת לאחות אחרת, ''האם נאסרה האשה לבעלה, כי הוא כמו מי שבא על אחות אשתו, והאם יש פסול ממזרות בבנים אלו, שבאו מתערובות של ב' אחיות''.
וכו' וכו' והדברים ברורים בנוגע לדינים התלוים מהו מינו, או מה היחוס שלו, הרי כיון שיש חלק מזרע האב, הרי הוא גורם ואוסר. ''וכן לכל דיני היחס, שהתורה קבעה בזה, דבממזר תלוי בזרע האב והאם, ובבא על הנכרית הרי זה תלוי רק באם''. וכן בבא על השפחה, אין הזרע מתייחס לאב כלל. ולגבי כהונה ולויה, הרי זה תלוי רק באב ולא באם. חזינן דדין יחס, אינו ענין התלוי בזה וזה גורם, ורק לפי דיני התורה מה קובע את היחוס. לפי זה בהשתלת שחלות. אשר כידוע שיש בה את כל הביציות שיש לאשה, וכאשר משתילים את הביציות, ומתפתחים בגוף האשה שהשתילו לה, הרי זה ביציות של הראשונה. וכיון שיש בה את הכח של הראשונה, אין לדון משום זה וזה גורם, ובודאי הביציות מתייחסים אל האשה שממנה הגיעו הביציות, כי הדיון הוא על מהות ועל היחס, וזה אין שייכות לזה וזה גורם. עכ''ל.
הגאון אב''ד סענדזשארץ שליט''א:
ומכל מה ששמעתי עד עכשיו ובנוגע שאר החששות ''האריכו כבר כמה מגדולי הרבנים בא''י ובחו''ל בדברים חוצבים להבות אש דיש כאן חשש ממזירות, ויצרכו לפרסם בשעת הברית כי ממזר הוא או ספק ממזר'', כמ''ש בי''ד סי' רס''ה ס''ד ושאר דינים חמורים שיתהוו על ידי זה, ''ואם הזרע היא מנכרית הרי הילד היא נכרי, ואסור להיות שוחט או מוהל או סופר ולא לצרפו למנין'' ואם יתגייר יהיה חשש כהונה אם הבעל כהן הוא, וכשימית הבעל אז האישה אינה פטורה מהחלוצה כיוון שאין להבעל זרע, היא וכמו''כ לעניין ירושה, כמו כן יתהווה עניינים קשים עם מסובכים בשידוכים.
סופו של דבר אומר באימה דצריך לצאת נגד זה בקול גדול, שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו ושום איש ישראל לא יקל ראש בדברים חמורים כאלה חלילה וחלילה, ויש לברוח מזה כמו מאש!
און צום לעצט וועל איך ברענגען וואס ווערט אראפגעברענגט אינעם ספר 'רץ כצבי' פון הרב צבי רייזמאן, וואס ער ברענגט צו פון א ליטווישן רב אן איידעם פון ר' שלמה זלמן אויערבאך זצ''ל הרב זלמן נחמיה גולדברג ז''ל, וואס ער איז געווען א דיין אינעם איזראעלישן בית הדין הרבני הגדול, וואס אפילו ער האט פארשטאנען בדעת הרב מסאטמאר זצ''ל. זאגט ער אזוי:
''כי תרומת ביצית אפשר לקבל רק מאשה פנויה, שכן יש פוסקים הסוברים שאם הביצית מאשה נשואה – הוולד מתייחס אחר תורמת הביצית, ''ואז יש חשש ממזרות בוולד, שהרי האדמו"ר מסאטמר פסק שגם ערבוב זרע עם ביצית מאשת איש, ללא ביאת איסור, יוצר ממזרות''. ואף שלדעת האגרות משה אין איסור ממזרות בלא ביאת איסור, אך ההורים כבר לא יכולים להסתמך על דעה של פוסק מסוים ולומר שלפי רב פלוני הילד מתייחס אחר היולדת או הילד אינו ממזר, וניתן לקבל תרומת ביצית מאשה נשואה, ''כי זה עלול לפגוע בילד, מאחר וקיימות שיטות אחרות שהוולד ממזר'', ובשל כך יכולתו של הוולד להתחתן בעתיד כאחד האדם מוטלת בספק".
שטעלט זיך א קשיא מרפסין איגרא עד לב השמים: אזויפיל רבנים פון אלע קרייזן שרייען אז עכ''פ לדעת הרב מסאטמאר זצ''ל איז זיכער הוולד ממזר או ספק ממזר! ובנכרית הוולד הוא גוי גמור! שעמען זיך נישט סאטמארא רבנים און דיינים מתיר צו זיין אזא ממזירות והתבללות בישראל??
אפילו א רב אין א ציוניסטישן רבנות קערפערשאפט פארשטייט אז מ'טאר נישט טוהן קיין התרמת ביצית, ווייל לדעת הרב מסאטמאר איז הוולד ממזר. און אייגענע סאטמארע רבנים און דיינים זענען דאס מתיר?? דאס פנים פלאמט דאך פאר בושה!!
דער חלקת יעקב וואס קריגט אויפן סאטמאר רב שרייבט: ''אבל לכתחילה לעשות מעשה הנבלה הלזו לקבל זרע מאחר, חוץ מכל החששות והאיסורים שיש בזה, ''יש להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר והיא נאסרה על בעלה'',
אבער די אייגענע תלמידים פונעם סאטמאר רב פילן נישט פאר וויכטיג להתחשב הרבה עם דעת הרבנים הגאונים שדעתם בהחלט שהולד ממזר?
און ניטאמאל מיט זייער אייגענעם רבי'ן פילן זיי פאר וויכטיג להתחשב עם דעתו??
הרב אויש איז מעיד ביים אסיפות הרבנים אז מ'קויפט אונטער רבנים מיט געלד.
זאגטס נאר, עטס שעמטס ענק נישט?
דער נביא שרייט: רָאשֶׁיהָ בְּשֹׁחַד יִשְׁפֹּטוּ וְכֹהֲנֶיהָ בִּמְחִיר יוֹרוּ
וְעַל ה' יִשָּׁעֵנוּ לֵאמֹר הֲלוֹא ה' בְּקִרְבֵּנוּ לֹא תָבוֹא עָלֵינוּ רָעָה.
חרפה ובושה תכסה פניהם!!
רחמנא ליצלן! בושנו מכל דור!
טייערע אידישע קינדער בני ובנות ישראל: עטס ווילטס טאקע געהאלפן ווערן מיט א גרויסע ישועה, און דער בורא כל עולמים וועט ענק בקרוב העלפן מיט א גרויסע ישועה! אבער וויסן זאלט עטס זייער קלאר אז דער הייליגער סאטמארער רב זצ''ל ואתו עמו רוב גדולי הדור האבן געפסקענט אז דאס קינד וואס ווערט געבוירן איז א ממזר אדער א גמור! און וויסן זאלט עטס זייער קלאר אז צו אראפברענגען ממזירים מיט גוים אויף דער וועלט איז קיין ישועה נישט!! נאר א ביטערע צרה צרורה!!
אנטלויפטס פון דעם ווי פון פייער!!
לאמיר צוענדיגן מיט די ווערטער פונעם סאטמאר רב זצ''ל: ''טרחתי קצת להוציא מלב הטועים, אבל אי אפשר להשיב על כל דברי הבלים שאין להם סוף, וכל אשר עינים לו ומבקש האמת, בלבבו יבין במה שכתבתי בזה. ולמי שאין לו לב מבין או שאינו מבקש האמת, לא יועילו לו כל אילי נביות''
און ער ענדיגט: ''השי''ת ירחם על עמו ישראל שישתקע הדבר ולא יעלה על לב אדם מישראל לדבר מתועב כזה להרבות טומאה וממזירות, וערבוביא כל כך בישראל. וברוב רחמיו וחסדיו יתב''ש יצילינו ממכשולות נוראות כאלה ר''ל'