שערן די האר

אויסערליך בין איך פרום, און אין אסאך וועגן בין איך טאקע. אבער א פילטער האב איך נישט...
די שאלה ווי אזוי מען קומט אהן אין קרעימל אז מען
איז ״פרום״ און מען האט א פילטער , איז קאנדענסענדינג און דזאדשמענטל , אז איינער זאגט
אויף זיך ער איז פרום , איז ער פרום לכל דבר
כאטש ער האט נישט קיין פילטער ,דאס וואס מען האט לעצטנס מחייב גיוועהן (פילטער) , אז א ייד נעמט נישט אהן די חומרא איז ער נישט אויס פרום , די מתקנים אליינס האבן אפשר די כלים מיט היתירים , און אפילו נישט , עס איז א טרענד צומפילטערן , וואס נישט יעדער פרום ייד
האט מקבל גיוועהן ,
די ווארט פרום מיינט אז מען פאלאוט שמירת המצוות,כשרות , טהרת המשפחה , און קינדער שיקט מען מוסדות חינוך על דרכי מסורה , עס האט נישט מיט פילטער , און אויב איינער האט אמאהל א טרענסגרעשן איז ושב ורפא לו .
 
די שאלה ווי אזוי מען קומט אהן אין קרעימל אז מען
איז ״פרום״ און מען האט א פילטער , איז קאנדענסענדינג און דזאדשמענטל , אז איינער זאגט
אויף זיך ער איז פרום , איז ער פרום לכל דבר
כאטש ער האט נישט קיין פילטער ,דאס וואס מען האט לעצטנס מחייב גיוועהן (פילטער) , אז א ייד נעמט נישט אהן די חומרא איז ער נישט אויס פרום , די מתקנים אליינס האבן אפשר די כלים מיט היתירים , און אפילו נישט , עס איז א טרענד צומפילטערן , וואס נישט יעדער פרום ייד
האט מקבל גיוועהן ,
די ווארט פרום מיינט אז מען פאלאוט שמירת המצוות,כשרות , טהרת המשפחה , און קינדער שיקט מען מוסדות חינוך על דרכי מסורה , עס האט נישט מיט פילטער , און אויב איינער האט אמאהל א טרענסגרעשן איז ושב ורפא לו .
ראוים הדברים למי שאמרן.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איך האב געשריבן א לאנגס און א ברייטס, אבער עס איז צו לאנג... האמיר עס געלאזט אין די ארכיוון - געבענטשט זאל זיין דער גאט פון אברהם יצחק און יעקב וואס האט באשאפן AI, און כ'האב געמאכט א TLDR מיט א קורצער איבערבליק פון מיינע נקודות :)

1. דער ענין פון שערן (בכלליות):
עס איז נישט קיין הלכה'דיגער יסוד; דאס איז א השקפה'דיגע גדר וואס איז געווארן הארב אין רוב חסיד'ישע קרייזן אין די לעצטע 150 יאר.
איך ווייס (מידיעה...) אז עס איז א געשמאקע געפיל צו האבן האר. יעדער וואס האט נישט א שוואכע דעזייער וועט עס מער גלייכן און וועט גרייט זיין צו טוהן עפעס דערצו. אבער, פונקט ווי דער מענטש פארשטייט אז טוישן א שטריימל אויף א הוט מיינט אז ער האט גענומען א סטעפ, איז שערן די זעלבע זאך.
אויפהערן שערן איז בהחלט א דבר הידוע. מען קען עס נישט באהאלטן און ווער עס רעדט זיך איין אנדערש פאפט זיך...

2. די מציאות פון אונזער סיסטעם / סאסייעטי:
די גוטע זייט: די סיסטעם גיט קאדלינג און סופארט (שכר לימוד, מוסדות, הילף בעת צר, משפחה קאנעקשן, געלט קופות) וואס מאכט דעם לעבן גרינגער.
די נעגאטיוו'ס: די סיסטעם נעמט דיר נאר אן אויב דו פאלגסט אלע נארמעס (נישט דווקא הלכה'דיגע. בעסער געזאגט ס'האט קנאפ מיט גדרי ההלכה), און יעדער קליינער שינוי "אנדערש ווי דער נארם" מאכט דיר אויטאמאטיש א "מורד" און די סיסטעם שפייט דיך אויס.

3. די פרייז פון "פייפן" אויפ'ן סיסטעם:
ווען מען פייפט מיט א זאך וואס איז אנגענומען אין די סיסטעם, (אויב אין דיין משפחה און סורקל איז שערן אנגענומען הארב, און מען הערט אויף), טראגט דאס מיט זיך קאנסעקווענצן:
משפחה: פארלירן די קאנעקשן און סופארט פון עלטערן און שוואגערס.
סאציאל: די ווייב פארלירט פרענדס; מען ווערט די "יענע משפחה"; טוישן קאמיוניטי.
קינדער: טוישן מוסדות (ווערן ארויסגעשיקט), און די מיידלעך וועלן זיך נישט שערן.
שידוכים: מען איז א "שוואכער" און פארלירט די מעגליכקייט צו טאן שידוכים אין די סיסטעם.
א מענטש קען זאגן איך פייף זיך אן, אבער ער דארף וויסן אז רוב פון אונז דארפן א סאסייעטי, מיר דארפן די קאדלינג וואס די סיסטעם שטעלט צו, און מען קען נישט אפטיילן איינס פון די צווייטע.
דו קענסט דעסיידן אז ס'איז דא אסאך וואס שערן זיך נישט, אבער בפועל זענען זיי אלע א וועלט פאר זיך, און לאו דוקא אז אויב דו גייסט אוועק פון דיין יעצטיגע סטאטוס, וועסטו אריבערגיין צו יענע קאמיוניטי. דו וועסט גאנץ מעגליך בלייבן קרח מכאן ומכאן.

4. תכלית…
דער דראנג צו טוישן קען פון א געברויך צו זעטיגן א געברויך אדער פשוט דער "מים גנובים" טרילל פון "פייפן אויפ'ן סיסטעם" און אירע שטרענגע רעגולעישאנס (בפרט אין עניני צניעות).
אויב דו ביסט גרייט צו צאלן דעם פולן פרייז (מופן, אלץ אויפגעבן, טוישן קאמיוניטי) – טו עס גלייך. אבער דו מוזט זיין גרייט צו גיין "אלל דע וועי".
עס איז נישטא קיינער וואס קען דיר אפהאלטן פון סיי וואס. דו גייסט דארפן מופן? הו קעירס. דיין טאטע בלאזט? דיין מאמע סטראשעט? הא קעירס, דו ביסט שוין אין א אנדערע יוניווערס, עס האט נישט מיט דיר. עס גייט גיין ווייטער (נשים שחצניות הן, דו קענסט נישט וויסן וואס זי גייט וועלן טוישן איינמאל זי איז שוין אוט), אבער דו ביסט גרייט דערפאר. און ווילאנג מ'שלאגט דיר נישט און מ'פארשעמט נישט דיינע קינדער [ארויסשיקן פון מוסד הייסט נישט פארשעמט, מ'האט דאך גערעדט אז דו האקסט אפ...] קענסטו נישט האבן קיין טענות און דו ביסט גוד טו גאו. דו ביסט דאך בעצם קעגן די סיסטעם, אלזא וואס קען זיין בעסער ווי דעם?!
אויב דו האסט א פראבלעם מיט איין שריט פון די קאנסעקווענצן, דאן דארפסטו מאכן שלום מיט די סיסטעם, ווייל דאס איז דיין טשויס צו בלייבן. זוך "בדיעבד" לייזונגען (ווי א סוד'דיגע שייטל אדער גיין אויף וואקאציע צו א פלאץ וואו מ'קען זיך אויפפירן פריי).
דער סיסטעם איז איין באנדל; מען קען עס אידער דזשוין איט אר ביט איט.
 
איך האב געשריבן א לאנגס און א ברייטס, אבער עס איז צו לאנג... האמיר עס געלאזט אין די ארכיוון - געבענטשט זאל זיין דער גאט פון אברהם יצחק און יעקב וואס האט באשאפן AI, און כ'האב געמאכט א TLDR מיט א קורצער איבערבליק פון מיינע נקודות :)

1. דער ענין פון שערן (בכלליות):
עס איז נישט קיין הלכה'דיגער יסוד; דאס איז א השקפה'דיגע גדר וואס איז געווארן הארב אין רוב חסיד'ישע קרייזן אין די לעצטע 150 יאר.
איך ווייס (מידיעה...) אז עס איז א געשמאקע געפיל צו האבן האר. יעדער וואס האט נישט א שוואכע דעזייער וועט עס מער גלייכן און וועט גרייט זיין צו טוהן עפעס דערצו. אבער, פונקט ווי דער מענטש פארשטייט אז טוישן א שטריימל אויף א הוט מיינט אז ער האט גענומען א סטעפ, איז שערן די זעלבע זאך.
אויפהערן שערן איז בהחלט א דבר הידוע. מען קען עס נישט באהאלטן און ווער עס רעדט זיך איין אנדערש פאפט זיך...

2. די מציאות פון אונזער סיסטעם / סאסייעטי:
די גוטע זייט: די סיסטעם גיט קאדלינג און סופארט (שכר לימוד, מוסדות, הילף בעת צר, משפחה קאנעקשן, געלט קופות) וואס מאכט דעם לעבן גרינגער.
די נעגאטיוו'ס: די סיסטעם נעמט דיר נאר אן אויב דו פאלגסט אלע נארמעס (נישט דווקא הלכה'דיגע. בעסער געזאגט ס'האט קנאפ מיט גדרי ההלכה), און יעדער קליינער שינוי "אנדערש ווי דער נארם" מאכט דיר אויטאמאטיש א "מורד" און די סיסטעם שפייט דיך אויס.

3. די פרייז פון "פייפן" אויפ'ן סיסטעם:
ווען מען פייפט מיט א זאך וואס איז אנגענומען אין די סיסטעם, (אויב אין דיין משפחה און סורקל איז שערן אנגענומען הארב, און מען הערט אויף), טראגט דאס מיט זיך קאנסעקווענצן:
משפחה: פארלירן די קאנעקשן און סופארט פון עלטערן און שוואגערס.
סאציאל: די ווייב פארלירט פרענדס; מען ווערט די "יענע משפחה"; טוישן קאמיוניטי.
קינדער: טוישן מוסדות (ווערן ארויסגעשיקט), און די מיידלעך וועלן זיך נישט שערן.
שידוכים: מען איז א "שוואכער" און פארלירט די מעגליכקייט צו טאן שידוכים אין די סיסטעם.
א מענטש קען זאגן איך פייף זיך אן, אבער ער דארף וויסן אז רוב פון אונז דארפן א סאסייעטי, מיר דארפן די קאדלינג וואס די סיסטעם שטעלט צו, און מען קען נישט אפטיילן איינס פון די צווייטע.
דו קענסט דעסיידן אז ס'איז דא אסאך וואס שערן זיך נישט, אבער בפועל זענען זיי אלע א וועלט פאר זיך, און לאו דוקא אז אויב דו גייסט אוועק פון דיין יעצטיגע סטאטוס, וועסטו אריבערגיין צו יענע קאמיוניטי. דו וועסט גאנץ מעגליך בלייבן קרח מכאן ומכאן.

4. תכלית…
דער דראנג צו טוישן קען פון א געברויך צו זעטיגן א געברויך אדער פשוט דער "מים גנובים" טרילל פון "פייפן אויפ'ן סיסטעם" און אירע שטרענגע רעגולעישאנס (בפרט אין עניני צניעות).
אויב דו ביסט גרייט צו צאלן דעם פולן פרייז (מופן, אלץ אויפגעבן, טוישן קאמיוניטי) – טו עס גלייך. אבער דו מוזט זיין גרייט צו גיין "אלל דע וועי".
עס איז נישטא קיינער וואס קען דיר אפהאלטן פון סיי וואס. דו גייסט דארפן מופן? הו קעירס. דיין טאטע בלאזט? דיין מאמע סטראשעט? הא קעירס, דו ביסט שוין אין א אנדערע יוניווערס, עס האט נישט מיט דיר. עס גייט גיין ווייטער (נשים שחצניות הן, דו קענסט נישט וויסן וואס זי גייט וועלן טוישן איינמאל זי איז שוין אוט), אבער דו ביסט גרייט דערפאר. און ווילאנג מ'שלאגט דיר נישט און מ'פארשעמט נישט דיינע קינדער [ארויסשיקן פון מוסד הייסט נישט פארשעמט, מ'האט דאך גערעדט אז דו האקסט אפ...] קענסטו נישט האבן קיין טענות און דו ביסט גוד טו גאו. דו ביסט דאך בעצם קעגן די סיסטעם, אלזא וואס קען זיין בעסער ווי דעם?!
אויב דו האסט א פראבלעם מיט איין שריט פון די קאנסעקווענצן, דאן דארפסטו מאכן שלום מיט די סיסטעם, ווייל דאס איז דיין טשויס צו בלייבן. זוך "בדיעבד" לייזונגען (ווי א סוד'דיגע שייטל אדער גיין אויף וואקאציע צו א פלאץ וואו מ'קען זיך אויפפירן פריי).
דער סיסטעם איז איין באנדל; מען קען עס אידער דזשוין איט אר ביט איט.
קילורין לעינים , זייער גוט ארויס גיברענגט , אין דשענערעל איז אזוי דער מצב , אם השמאל ואימינה
ואם ימין ואשמאילה , מען קען נישט עקספעקטן צו
בלייבען און געניסען פון גוטע חלקים פון די חסידי
סיסטעם , און נישט פאלאוען די רולס, עט ליסט בגלוי
פונדעסטוועגן,האבן מיר נישט גיהערט אז אויב א פרוי שערט זיך נישט, זאלן די קינדער האבען א פראבלעם אין די מוסדות , אויסער אז מען האט אהנגיהויבען עס צו ענפארסען , אבער כמדומה לי , עס איז א פריוואטע עסק,און די מוסדות מישען זיך נישט אין דעם ענין , לפי ידיעתי איז דא כמה וכמה,
לויט ווי די מקוה יידענעס גיבען איבער.
 
די מאכסט א מישמאש פון פייפן אויפן סיסטעם מיטן נישט שערן האר.
איך בין געהעריג אין די סיסטעם און מיין ווייב שערט נישט די האר איך פייפ נישט אויף קיינעם און קיינער ווארפט מיך נישט ארויס.
די איינציגסטע קאנסעקווענס פון נישט שערן די האר איז א די ווייבס מאמע קען בלאזן, און מען מאכט איר זייער קלאר ״איך וויל נישט רעדן פון דעם״ עס איז שווער צי עס זאגן, אבער נאך מען זאגט עס איז עס מער נישט קיין דיסקאשען.

ווען איך האב געקויפט מיין סמארטפאן האט מיין מאמע מיר אנגעהויבן מוסר זאגן, האב איך איר געזאגט ״מאמי איך וויל נישט רעדן פון דעם״ זי האט ממשיך געווען מיט איר מוסר און איך האב פלען אוועק געוואקט פון איר, מער האב איך נישט געהערט קיין ווארט פון די סמארטפאן.
 
געוויסע פרומע עלטערן פארשטייען נישט boundaries
זיי מיינען אז קינד איז זייערס א חפץ.

איינמאל מ'מאכט עס קלאר אז דאס איז נישט עפעס צו דיסקוסירן, געווענליך ענדיגט זיך עס דארט.
 
די מאכסט א מישמאש פון פייפן אויפן סיסטעם מיטן נישט שערן האר.
איך בין געהעריג אין די סיסטעם און מיין ווייב שערט נישט די האר איך פייפ נישט אויף קיינעם און קיינער ווארפט מיך נישט ארויס.
די איינציגסטע קאנסעקווענס פון נישט שערן די האר איז א די ווייבס מאמע קען בלאזן, און מען מאכט איר זייער קלאר ״איך וויל נישט רעדן פון דעם״ עס איז שווער צי עס זאגן, אבער נאך מען זאגט עס איז עס מער נישט קיין דיסקאשען.

ווען איך האב געקויפט מיין סמארטפאן האט מיין מאמע מיר אנגעהויבן מוסר זאגן, האב איך איר געזאגט ״מאמי איך וויל נישט רעדן פון דעם״ זי האט ממשיך געווען מיט איר מוסר און איך האב פלען אוועק געוואקט פון איר, מער האב איך נישט געהערט קיין ווארט פון די סמארטפאן.
איר דארפט פארשטיין אז ס'דא מענטשן וואס קענען נישט מצער זיין זייערע עלטערן פאר קיין געלט, און אויב איז די פרייז פאר דעם אז די ווייב דארף זיך שערן, זענען זיי עס גרייט צו טון.

@לאנגע לאקן איז לכאור' פון די.
 
איר דארפט פארשטיין אז ס'דא מענטשן וואס קענען נישט מצער זיין זייערע עלטערן פאר קיין געלט, און אויב איז די פרייז פאר דעם אז די ווייב דארף זיך שערן, זענען זיי עס גרייט צו טון.

@לאנגע לאקן איז לכאור' פון די.
וועגן דעם רופט זי זיך מיט די נאמען?
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איך האב געשריבן א לאנגס און א ברייטס, אבער עס איז צו לאנג... האמיר עס געלאזט אין די ארכיוון - געבענטשט זאל זיין דער גאט פון אברהם יצחק און יעקב וואס האט באשאפן AI, און כ'האב געמאכט א TLDR מיט א קורצער איבערבליק פון מיינע נקודות :)

1. דער ענין פון שערן (בכלליות):
עס איז נישט קיין הלכה'דיגער יסוד; דאס איז א השקפה'דיגע גדר וואס איז געווארן הארב אין רוב חסיד'ישע קרייזן אין די לעצטע 150 יאר.
איך ווייס (מידיעה...) אז עס איז א געשמאקע געפיל צו האבן האר. יעדער וואס האט נישט א שוואכע דעזייער וועט עס מער גלייכן און וועט גרייט זיין צו טוהן עפעס דערצו. אבער, פונקט ווי דער מענטש פארשטייט אז טוישן א שטריימל אויף א הוט מיינט אז ער האט גענומען א סטעפ, איז שערן די זעלבע זאך.
אויפהערן שערן איז בהחלט א דבר הידוע. מען קען עס נישט באהאלטן און ווער עס רעדט זיך איין אנדערש פאפט זיך...

2. די מציאות פון אונזער סיסטעם / סאסייעטי:
די גוטע זייט: די סיסטעם גיט קאדלינג און סופארט (שכר לימוד, מוסדות, הילף בעת צר, משפחה קאנעקשן, געלט קופות) וואס מאכט דעם לעבן גרינגער.
די נעגאטיוו'ס: די סיסטעם נעמט דיר נאר אן אויב דו פאלגסט אלע נארמעס (נישט דווקא הלכה'דיגע. בעסער געזאגט ס'האט קנאפ מיט גדרי ההלכה), און יעדער קליינער שינוי "אנדערש ווי דער נארם" מאכט דיר אויטאמאטיש א "מורד" און די סיסטעם שפייט דיך אויס.

3. די פרייז פון "פייפן" אויפ'ן סיסטעם:
ווען מען פייפט מיט א זאך וואס איז אנגענומען אין די סיסטעם, (אויב אין דיין משפחה און סורקל איז שערן אנגענומען הארב, און מען הערט אויף), טראגט דאס מיט זיך קאנסעקווענצן:
משפחה: פארלירן די קאנעקשן און סופארט פון עלטערן און שוואגערס.
סאציאל: די ווייב פארלירט פרענדס; מען ווערט די "יענע משפחה"; טוישן קאמיוניטי.
קינדער: טוישן מוסדות (ווערן ארויסגעשיקט), און די מיידלעך וועלן זיך נישט שערן.
שידוכים: מען איז א "שוואכער" און פארלירט די מעגליכקייט צו טאן שידוכים אין די סיסטעם.
א מענטש קען זאגן איך פייף זיך אן, אבער ער דארף וויסן אז רוב פון אונז דארפן א סאסייעטי, מיר דארפן די קאדלינג וואס די סיסטעם שטעלט צו, און מען קען נישט אפטיילן איינס פון די צווייטע.
דו קענסט דעסיידן אז ס'איז דא אסאך וואס שערן זיך נישט, אבער בפועל זענען זיי אלע א וועלט פאר זיך, און לאו דוקא אז אויב דו גייסט אוועק פון דיין יעצטיגע סטאטוס, וועסטו אריבערגיין צו יענע קאמיוניטי. דו וועסט גאנץ מעגליך בלייבן קרח מכאן ומכאן.

4. תכלית…
דער דראנג צו טוישן קען פון א געברויך צו זעטיגן א געברויך אדער פשוט דער "מים גנובים" טרילל פון "פייפן אויפ'ן סיסטעם" און אירע שטרענגע רעגולעישאנס (בפרט אין עניני צניעות).
אויב דו ביסט גרייט צו צאלן דעם פולן פרייז (מופן, אלץ אויפגעבן, טוישן קאמיוניטי) – טו עס גלייך. אבער דו מוזט זיין גרייט צו גיין "אלל דע וועי".
עס איז נישטא קיינער וואס קען דיר אפהאלטן פון סיי וואס. דו גייסט דארפן מופן? הו קעירס. דיין טאטע בלאזט? דיין מאמע סטראשעט? הא קעירס, דו ביסט שוין אין א אנדערע יוניווערס, עס האט נישט מיט דיר. עס גייט גיין ווייטער (נשים שחצניות הן, דו קענסט נישט וויסן וואס זי גייט וועלן טוישן איינמאל זי איז שוין אוט), אבער דו ביסט גרייט דערפאר. און ווילאנג מ'שלאגט דיר נישט און מ'פארשעמט נישט דיינע קינדער [ארויסשיקן פון מוסד הייסט נישט פארשעמט, מ'האט דאך גערעדט אז דו האקסט אפ...] קענסטו נישט האבן קיין טענות און דו ביסט גוד טו גאו. דו ביסט דאך בעצם קעגן די סיסטעם, אלזא וואס קען זיין בעסער ווי דעם?!
אויב דו האסט א פראבלעם מיט איין שריט פון די קאנסעקווענצן, דאן דארפסטו מאכן שלום מיט די סיסטעם, ווייל דאס איז דיין טשויס צו בלייבן. זוך "בדיעבד" לייזונגען (ווי א סוד'דיגע שייטל אדער גיין אויף וואקאציע צו א פלאץ וואו מ'קען זיך אויפפירן פריי).
דער סיסטעם איז איין באנדל; מען קען עס אידער דזשוין איט אר ביט איט.
הערליכע ארבייט.
אבער איך מיין אז המן טאש איז גערעכט, נישט שערן איז פונקט ווי האבן א סמארטפון אין א שול וואס ס'דא א סיין אז מטאר נישט, קענסט אנטרעפן א פארוקטער וואס גייט דיר מעורר זיין, אבער קיינער גייט נישט אויפהערן דיר געבן די טובות פון די סיסטעם ווי דו האסט ארויסגעברענגט, הצלה חברים שומרים בוני עולם חי לייפליין רפואה העלפליין מתעסקים וכו וכו גייען דיר ווייטער סערווירן געהעריג.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
הערליכע ארבייט.
אבער איך מיין אז המן טאש איז גערעאישו@נישט שערן איז פונקט ווי האבן א סמארטפון אין א שול וואס ס'דא א סיין אז מטאר נישט, קענסט אנטרעפן א פארוקטער וואס גייט דיר מעורר זיין, אבער קיינער גייט נישט אויפהערן דיר געבן די טובות פון די סיסטעם ווי דו האסט ארויסגעברענגט, הצלה חברים שומרים בוני עולם חי לייפליין רפואה העלפליין מתעסקים וכו וכו גייען דיר ווייטער סערווירן געהעריג.
סארי כ'האב טאקע אביסל געמישט...
א משפחה וואס איז גרייט אנצוהאלטן קשר כאילו לא היה, אדער איינער וואס איז גרייט עס אויפצוגעבן האב איך קלאר געזאגט אז זיי זאלן גיין דערפאר.

שידוכים גייט נאכאלס זיין א אישו אנלעס דו ביסט טאקע אקעי צו סוויטשן סירקל צו א סורקל וואס גייט דיר אפשר אננעמען. אז דו ביסט גרייט צו לעבן מיט די קאנסקווענצן איז דאך גוט. מ'זענמיר נישט מחולק...

גראדע חי לייפליין געט פאר טאמס ריווער חברה וואס גייען הויזן אויך... און ווער ס'ווייסט ווייסט אז דאס איז א פראדוקט פון די חסיד'ישע סיסטעם. כ'האב נישט געלייקנט אז מ'קען האבן עפעס הילף. אבער ווען מיין טשילד חבר הונגערט ל"ע, קען ער נישט ערווארטן קיין טיי אווענט אדער זיין פארפרומטער ברודער זאל גיין נאך געלט פאר אים. אנפארטשונעטלי.

און אויב איינער מאכט עס יא ארבעטן פאר די לאנג ראן; גוד פאר הים!! איך ווייס נאר אז אסאך האבן געלאכט אנהויב און דאן אויפגעהערט לאכן...
 
איר דארפט פארשטיין אז ס'דא מענטשן וואס קענען נישט מצער זיין זייערע עלטערן פאר קיין געלט, און אויב איז די פרייז פאר דעם אז די ווייב דארף זיך שערן, זענען זיי עס גרייט צו טון.

@לאנגע לאקן איז לכאור' פון די.
א מענטש דארף אייביג קוקן אויף ביידע צדדים אין דעם פאל, וועמען ענדערשער מצער זיין זיך/די ווייב אדער די עלטערן.
 
א מענטש דארף אייביג קוקן אויף ביידע צדדים ועמען ענדערשער מצער זיין זיך/די ווייב אדער די עלטערן.
און ער דארף זיכער מאכן אז ער גייט אליין נישט ווערן בצער פון דעם וואס ער פילט יעצט אז ס'באפרייט אים פון צער.

דעטס מיי האול פוינט.

הונדערט פראצענט אז ווער ס'האט די קושקע דערפאר זאל גיין דערפאר. ס'איז א געשמאקע הנאה פאר ביידע.
 
געוויסע פרומע עלטערן פארשטייען נישט boundaries
זיי מיינען אז קינד איז זייערס א חפץ.

איינמאל מ'מאכט עס קלאר אז דאס איז נישט עפעס צו דיסקוסירן, געווענליך ענדיגט זיך עס דארט.

 

בייגעלייגטע פיילס

  • Screenshot 2025-10-31 093948.webp
    Screenshot 2025-10-31 093948.webp
    70.8 KB · געזען: 84
למען הדיוק איז שוין געווען תקנות מיט איבער 400 יאר צירוק דורך די ועד ארבע ארצות, איבער איך שערן די האר.

כוועל נאך איין טאג עפענען אן אשכול איבער די גאנצע השתלשלות
Any updates?
 
נישטא קיין מקור אויף וועד ארבע ארצות
עס איז מנהג פון יוצאי הונגריה וגאליציע
א מנהג איז חשוב , הלל ראש חודש איז מנהג
הלל סדר נאכט אין שוהל מנהג
ערבה הושענא רבא מנהג
יארמולקע מנהג
קריאת מגילות (אויסער אסתר) מנהג
פסוקי דזמרה מנהג
רוב זאכען וואס מען טהוט אלץ ייד איז מנהגים
א מנהג איז מער מקור און חיוב ווי וועד ארבע ארצות וואס איז שוין בטל בערך 300 יאהר.
 
נישטא קיין מקור אויף וועד ארבע ארצות
עס איז מנהג פון יוצאי הונגריה וגאליציע
א מנהג איז חשוב , הלל ראש חודש איז מנהג
הלל סדר נאכט אין שוהל מנהג
ערבה הושענא רבא מנהג
יארמולקע מנהג
קריאת מגילות (אויסער אסתר) מנהג
פסוקי דזמרה מנהג
רוב זאכען וואס מען טהוט אלץ ייד איז מנהגים
א מנהג איז מער מקור און חיוב ווי וועד ארבע ארצות וואס איז שוין בטל בערך 300 יאהר.
אלע מנהגים וואס דו רעכנסט אויס דא זענען פיל עלטער און מער מקורות'דיג פון די געפירעכטס פון נישט שערן די האר, וואס איז קוים אפאר הונדערט יאר אלט און איז קעגן די אנגענומענע פירונגען פון וואס ווערט געברענגט אין שולחן ערוך און העכער. און אויב איז טאקע אמת אז די מנהג איז אראפ געשטעלט געווארן איז גאר אינטערעסאנט אז ס'פעלט די היסטאריע פון וויאזוי די געפירעכטס איז צושטאנד געקומען.
 
Back
Top