שערן די האר

הונדערט פראצענט גירעכט, פונדעסטוועגן איז קלאהר איז יידישקייט גייט מיט מנהגים ,
אויב מעג מען צולייגען , דאס אז אז יעדער היימישער ייד טהון זיך אהן א שטריימל שבת, איז דען נישט ניי און א ריסענט דעוועלאפמענט , יעצט
פרוביר צו מאכען א שידוך אז דער חתן זאל נישט
טראגען א שטריימל , צו דאס גייט ארבעטן , אפילו
מען וועט קויפען א דירה פאר א מיליאן ,
זה כח המנהג , מנהג מבטל הלכה .
איך זוך זיך נישט צו שלאגן דא אויף טערמינען, אבער דאס זיך שערן די האָר איז טאקע אפשר אזא מנהג ווי טראגן א שטריימל. וואס איז אינגאנצן אנדערע 'מנהג' ווי אלע אנדערע מנהגים וואס האסט פריערט אויסגערעכנט.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
איך זוך זיך נישט צו שלאגן דא אויף טערמינען, אבער דאס זיך שערן די האָר איז טאקע אפשר אזא מנהג ווי טראגן א שטריימל. וואס איז אינגאנצן אנדערע 'מנהג' ווי אלע אנדערע מנהגים וואס האסט פריערט אויסגערעכנט.
פון מיין פערספעקטיוו איז אויך אזוי , עס איז בערך די זעלבע דרגא אבער אז עס ווערט א מנהג , האט עס וועליו סאסיעשלי און אויך ספיריטשועלי , און מען קען עס רוהיג מסביר זיין פאר די פרויען אז מיט רעספעקט פאר א טראדיציע, איט פעיס טו סעקריפייס , בא יבא ברנה נושא אלומות.
 
לעצט רעדאגירט:
אלע מנהגים וואס דו רעכנסט אויס דא זענען פיל עלטער און מער מקורות'דיג פון די געפירעכטס פון נישט שערן די האר, וואס איז קוים אפאר הונדערט יאר אלט און איז קעגן די אנגענומענע פירונגען פון וואס ווערט געברענגט אין שולחן ערוך און העכער. און אויב איז טאקע אמת אז די מנהג איז אראפ געשטעלט געווארן איז גאר אינטערעסאנט אז ס'פעלט די היסטאריע פון וויאזוי די געפירעכטס איז צושטאנד געקומען.
יעדע מנהג איז אמאל געווען ווייניגער ווי הונדרעט יאר אלט, ודו"ק.
 
יעדע מנהג איז אמאל געווען ווייניגער ווי הונדרעט יאר אלט, ודו"ק.
מען קען מוסיף זיין , אז דער מנהג איז געשטיצט גיווארן פון גדולי ישראל אשר במחנינו , און זיי זענען
נישט וויניגער מחייב ווי די וועד ארבע ארצות , מען זאגט אז דער ערשטער סאטמאר רבי האט פיעל גירעדט פון דעם , און עס פארלאנגט פון זיין קהל ,
ער איז גיוועהן אין די יהדות החרדית א גדול מיט א
אינפלוענס,אויף א היסטאריש פארנעם,נישט ווינציגער ווי רבי מאיר פון לובלין בשעתו ,פון וועד
ארבע ארצות.
 
מען קען מוסיף זיין , אז דער מנהג איז געשטיצט גיווארן פון גדולי ישראל אשר במחנינו , און זיי זענען
נישט וויניגער מחייב ווי די וועד ארבע ארצות , מען זאגט אז דער ערשטער סאטמאר רבי האט פיעל גירעדט פון דעם , און עס פארלאנגט פון זיין קהל ,
ער איז גיוועהן אין די יהדות החרדית א גדול מיט א
אינפלוענס,אויף א היסטאריש פארנעם,נישט ווינציגער ווי רבי מאיר פון לובלין בשעתו ,פון וועד
ארבע ארצות.
דאכצעך אז סאטמאר רב האט עכ''פ ברבים נאר גערעדט פון ביי האר. איך ווייס נישט פון א דרשה ווי ער פארלאנגט זיך שערן. עס קען זיין אז איך מאך א טעות. אויב יא ביטע אויפמערקזאמען.
 
דאכצעך אז סאטמאר רב האט עכ''פ ברבים נאר גערעדט פון ביי האר. איך ווייס נישט פון א דרשה ווי ער פארלאנגט זיך שערן. עס קען זיין אז איך מאך א טעות. אויב יא ביטע אויפמערקזאמען.
אן אלטע חקירה וואס איך האב. און עס איז דא וואס טענה'ן אז ער האט געזאגט ביי האר אבער געטרייט צו מרמז זיין דאס אויך. און עס קען מאכן סענס ווען מען זעהט די ווערטער וואס ער האט גענוצט
 
Back
Top