- זיך איינגעשריבן
- מאי 4, 2024
- מעסעדזשעס
- 836
- רעאקציע ראטע
- 3,513
זיי מסביר ביטעאבער דאך האט נישט קיין פשט צו טוהן א מצוה וואס מיר האבן נישט א קאננעקשאן דערמיט!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
זיי מסביר ביטעאבער דאך האט נישט קיין פשט צו טוהן א מצוה וואס מיר האבן נישט א קאננעקשאן דערמיט!
די אוטדעיטעד ריטואלען וואס מיר האלטן אן ביז'ן היינטיגן טאג, ווי למשל אנטוהן ציצית בכלל, איז ווייל מיר זענען קאננעקטעד צו זיי דורך מסורה, מיר זענען אזוי אויפגעוואקסן, מיר באטראכטן דאס אלץ אידישקייט פון קינדווייז אן מדורי דורות, אבער תכלת און קרבנות האבן נישט דעי לימוד זכות.
וועלכע יאר איז ת"ב געפאלן אין יו"כ?וועגן 2 ווייס איך נישט פון וואס דו רעדטס מיינע באב׳ע אין גאליציען האבן נישט געפאסט חוץ פון ת״ב אין יו״כ
מ'האט מיך אויסגעלערנט אין חדר אז ס'נישט קיין שיינע זאך זיך צו ווערטלען אויף א צווייטענס חשבון...
אפי' ס'איז א ספק, פארוואס זאל מען נישט מחייב זיין מספר?ער טענה'ט אז עס איז א ספק און עס איז נישט בידינו להכריע (און ער נעמט אן ווי די פוסקים וואס זענען געבליבן ביים ספק),
שבת איז א לאוו, און תכלת איז א עשה, איך מיין אז ס׳איז אפילו נישט קיין חיוב,איך בין נאר נייגעריג צו שמירת שבת פארן קריג אין אמעריקע וואלט אויך געווען א בחינה פון 'לא תתגודדו' ווייל די עולם 'פירט זיך נישט אזוי'? אין אנדערע ווערטער, אויב איז איינער באמת איבערצייגט אז די תכלת איז וואס די תורה פארלאנגט - איז נאך דא א מקום צו טענה'ן אז מ'טאר/דארף עס נישט טון אלס 'לא תתגודדו'?!
נישט אינגאנצן אמת. גיין ציצית איז טאקע נישט מער ווי עפעס וואס מ'קען אדער יא אדער נישט טון, אבער גיין מיט ציצית האלבוועגס (אן קיין תכלת) איז לכאו' א ביטול עשה וואס איז פראבלעמאטיש.שבת איז א לאוו, און תכלת איז א עשה, איך מיין אז ס׳איז אפילו נישט קיין חיוב,
ס׳איז מער ענדליך צו שאקלן ד' מינים
ס׳איז דאָ א חילוק פון ביטל עשה און עובר אויף א לאוונישט אינגאנצן אמת. גיין ציצית איז טאקע נישט מער ווי עפעס וואס מ'קען אדער יא אדער נישט טון, אבער גיין מיט ציצית האלבוועגס (אן קיין תכלת) איז לכאו' א ביטול עשה וואס איז פראבלעמאטיש.
איך מיין אז די ״פוסקים״ שרייבן די איסר לא תתגודדו כלפי שטיין ווען מען ליינט די עשרת הדיברות און די שירה, כאטש וואס להלכה איז עס לכאורה נישט אויסגעהאלטען.איך בין נאר נייגעריג צו שמירת שבת פארן קריג אין אמעריקע וואלט אויך געווען א בחינה פון 'לא תתגודדו' ווייל די עולם 'פירט זיך נישט אזוי'? אין אנדערע ווערטער, אויב איז איינער באמת איבערצייגט אז די תכלת איז וואס די תורה פארלאנגט - איז נאך דא א מקום צו טענה'ן אז מ'טאר/דארף עס נישט טון אלס 'לא תתגודדו'?!