ווער האט געשריבן דעם זוהר הק'

א. איך געדענק פון קאווע שטיבל, אז דער שמועס איז געלאפן פאראלעל מיט דעם שמועס אויף גילוח שערות ביי אשה. דאס קומט, וויבאלד מען האט אונז פארקויפט אז מען שערט זיך די האר על פי זוהר צוזאמען מיט נאך פולע סטופיד מקורות. דאס ערקלערט די פארזענליכע טאן וואס געוויסע באנוצער נעמען אן ארפצורייסן דעם זוהר. איך ויל קלארמאכן אז אפגעזען ווער עס האט געשריבן דעם זוהר האט רשב”י׳ס ווייב זיך נישט געשוירן.
ב. פאר דער וואס זאגט אז און די אלגעמיינע וועלט איז נישט דא אזא מושג ווי אויב אזוינע לייבן האבן אזוי געזאגט וכו׳ האב איך איין ענפער; גיי אין קאלעדזש! איך האב אויך געמינט אז איך וועל בעגעגענען א פרי עקסטשעינדזש אוו איידייעס...וואטעווער.
איך האב אמאל געדארפט ריספאנדן צו דעם prompt.
How does past slavery affect the African-American population in contemporary times?
ווי א חכם האב איך געשריבן וואס איך האב געשריבן...איך האב אזוינס געכאפט דערפאר....
אז דו האסט געשריבן נארישקייטן האסטו געכאפט, דאס האט גארנישט מיט ארגומענט אוו אויטאריטעט, קיינער פאררופט זיך נישט אויף קיין אויטאריטעט דאס צו עסטאבלישן, עס איז א זיל קרי בי רב הוא. דו האסט מיטגעברענגט דיין עטיטוד פון ישיבה קטנה אין קאלעדזש און נאכדעם האסטו געהאט טענות
 
אז דו האסט געשריבן נארישקייטן האסטו געכאפט, דאס האט גארנישט מיט ארגומענט אוו אויטאריטעט, קיינער פאררופט זיך נישט אויף קיין אויטאריטעט דאס צו עסטאבלישן, עס איז א זיל קרי בי רב הוא. דו האסט מיטגעברענגט דיין עטיטוד פון ישיבה קטנה אין קאלעדזש און נאכדעם האסטו געהאט טענות
דו ווייסט וואס איך האב געשריבן? דאס גאנצע טענה פונען פראפעסאר איז געווען אז עס גייט בלייבן אויף מיין רעקארד אז איך בין א ראסיסט. ווען איך האב איבער אים געטשעלענדזשט איבער מעריט, איז ער געווארן אינגאנצן פארלוירן. עס איז געווען א גוט-ריסערטשט פאפיר, מיט דאטא, גרעפס, און פולע רעפרענסן. איך האב פשוט אנאליזירט שווארצע אנעמפלוימענט פון גלייך נאכ׳ן ברודער-קריג (אויף וויפיל מעגליך) ביז היינטיגע צייטן און אויפגעוויזן אז עס האט גארנישט מיט קנעכטשאפט.
זיין גאנצע טענה איז געווען אז you can't just disregard the whole movement...
 
דו ווייסט וואס איך האב געשריבן? דאס גאנצע טענה פונען פראפעסאר איז געווען אז עס גייט בלייבן אויף מיין רעקארד אז איך בין א ראסיסט. ווען איך האב איבער אים געטשעלענדזשט איבער מעריט, איז ער געווארן אינגאנצן פארלוירן. עס איז געווען א גוט-ריסערטשט פאפיר, מיט דאטא, גרעפס, און פולע רעפרענסן. איך האב פשוט אנאליזירט שווארצע אנעמפלוימענט פון גלייך נאכ׳ן ברודער-קריג (אויף וויפיל מעגליך) ביז היינטיגע צייטן און אויפגעוויזן אז עס האט גארנישט מיט קנעכטשאפט.
זיין גאנצע טענה איז געווען אז you can't just disregard the whole movement...

אדרבה, אויב דו האסט נאך דיין גאנצע אנאליז מיט די אלע דאטא און גרעפס, ביטע ברענג עס אהער. וניתי וניחזי..
 
א קלוגער איד האט מיך אמאל געזאגט איבער דעם נושא. איך וואלט געוואלט קענען האלטן אז עס איז א זיוף, אבער אזוי זאגן מיינט זיך האלטן גרעסער פון כמעט אלע גדולי ישראל די לעצטע פיר הונדערט יאר אריינגערעכנט דעם בית יוסף, רמ”א וכו’. דאס קען איך נישט

א קלוגער גוי האט מיך אמאל געזאגט איבער דעם נושא. איך וואלט געוואלט קענען האלטן אז עס איז א זיוף, אבער אזוי זאגן מיינט זיך האלטן גרעסער פון כמעט אלע גדולי הגוים די לעצטע 2 טויזענט יאר אריינגערעכנט Antoine Lavoisier, Leonhard Euler, Michael Faraday וכו’. דאס קען איך נישט.

אה, ער האט עס געזאגט לגבי די ברית החדשה. און ביי די וועי, ער האט סאך א לענגערע ליסט.

אה, און ענליך צי דעם האט מיר א מוסלים געזאגט לגבי די קוראן
 
גרשום שלום האט גאנצעטע ביכער, אביסל שווער צו ליינען אבער ער איז געווען די גרעסטע קבליסט אנגענומען ביי די ציונים, ער ברענגט מאנכע ראיות פארוואס עס קען נישט זיין אז עס געווען רבי שמעונ׳ן
 
עס איז טאקע נישט זיין איינציגסטע, אבער... דו ווייסט דאך שוין וואס איך וויל זאגן
רבי משה חגיז האט געהאלטן אז די רמח״ל איז א באהאלטענע שבתאי. אבער אויף רבי יהונתן אייבשיץ האבן גאר אסאך געהאלטן אז ער איז א שבתאי
 
רבי משה חגיז האט געהאלטן אז די רמח״ל איז א באהאלטענע שבתאי. אבער אויף רבי יהונתן אייבשיץ האבן גאר אסאך געהאלטן אז ער איז א שבתאי
איך ווייס נישט צו מען זאל דיך גלייבן?
ווייל פון איין זייט דו ווייסט דאך מן הסתם ווער עס דרייט זיך ביי ענק
פון צווייטע זייט וועלסטו זיכער ווערן נתלה באילן גדול....
 
איך האב נישט געלייקנט עס איז אזוי, איך האב נאר געזאגט אז מ'קען עס נאכקוקן (ירושלמי האב איך נאך נישט געלערנט).
און א דאנק פארן נאכקוקן און מציין זיין.
עס איז דא כמה וכמה תנאים און אמוראים וואס ווערן נאר דערמאנט אין איין מס'. און נאר איין מאל אין די מסכתא.

למשל
1. רבי אלעזר המודעי - ווערט נאר איינמאל דערמאנט אין מסכת סנהדרין דף צ"ג ע"א.
2. רבי יהודה בן טבאי - ווערט נאר דערמאנט אין מכות דף ה' ע"ב.

אמוראים וואס ווערן דערמאנט נאר איין מאל אין ש"ס:
1. רב זביד מנהרדעא - ווערט נאר דערמאנט אין מסכת בבא בתרא דף קנ"ב ע"א.
2. רבינא בר שילא - ווערט נאר דערמאנט אין מסכת פסחים דף נ"ג ע"א.

עס איז דא נאך.
איך האב דאס יעצט באמערקט, רבי אלעזר (אליעזר) המודעי, ווערט דערמאנט אסאך מאל
 
Back
Top