ווער האט געשריבן דעם זוהר הק'

א. איך געדענק פון קאווע שטיבל, אז דער שמועס איז געלאפן פאראלעל מיט דעם שמועס אויף גילוח שערות ביי אשה. דאס קומט, וויבאלד מען האט אונז פארקויפט אז מען שערט זיך די האר על פי זוהר צוזאמען מיט נאך פולע סטופיד מקורות. דאס ערקלערט די פארזענליכע טאן וואס געוויסע באנוצער נעמען אן ארפצורייסן דעם זוהר. איך ויל קלארמאכן אז אפגעזען ווער עס האט געשריבן דעם זוהר האט רשב”י׳ס ווייב זיך נישט געשוירן.
ב. פאר דער וואס זאגט אז און די אלגעמיינע וועלט איז נישט דא אזא מושג ווי אויב אזוינע לייבן האבן אזוי געזאגט וכו׳ האב איך איין ענפער; גיי אין קאלעדזש! איך האב אויך געמינט אז איך וועל בעגעגענען א פרי עקסטשעינדזש אוו איידייעס...וואטעווער.
איך האב אמאל געדארפט ריספאנדן צו דעם prompt.
How does past slavery affect the African-American population in contemporary times?
ווי א חכם האב איך געשריבן וואס איך האב געשריבן...איך האב אזוינס געכאפט דערפאר....
אז דו האסט געשריבן נארישקייטן האסטו געכאפט, דאס האט גארנישט מיט ארגומענט אוו אויטאריטעט, קיינער פאררופט זיך נישט אויף קיין אויטאריטעט דאס צו עסטאבלישן, עס איז א זיל קרי בי רב הוא. דו האסט מיטגעברענגט דיין עטיטוד פון ישיבה קטנה אין קאלעדזש און נאכדעם האסטו געהאט טענות
 
אז דו האסט געשריבן נארישקייטן האסטו געכאפט, דאס האט גארנישט מיט ארגומענט אוו אויטאריטעט, קיינער פאררופט זיך נישט אויף קיין אויטאריטעט דאס צו עסטאבלישן, עס איז א זיל קרי בי רב הוא. דו האסט מיטגעברענגט דיין עטיטוד פון ישיבה קטנה אין קאלעדזש און נאכדעם האסטו געהאט טענות
דו ווייסט וואס איך האב געשריבן? דאס גאנצע טענה פונען פראפעסאר איז געווען אז עס גייט בלייבן אויף מיין רעקארד אז איך בין א ראסיסט. ווען איך האב איבער אים געטשעלענדזשט איבער מעריט, איז ער געווארן אינגאנצן פארלוירן. עס איז געווען א גוט-ריסערטשט פאפיר, מיט דאטא, גרעפס, און פולע רעפרענסן. איך האב פשוט אנאליזירט שווארצע אנעמפלוימענט פון גלייך נאכ׳ן ברודער-קריג (אויף וויפיל מעגליך) ביז היינטיגע צייטן און אויפגעוויזן אז עס האט גארנישט מיט קנעכטשאפט.
זיין גאנצע טענה איז געווען אז you can't just disregard the whole movement...
 
דו ווייסט וואס איך האב געשריבן? דאס גאנצע טענה פונען פראפעסאר איז געווען אז עס גייט בלייבן אויף מיין רעקארד אז איך בין א ראסיסט. ווען איך האב איבער אים געטשעלענדזשט איבער מעריט, איז ער געווארן אינגאנצן פארלוירן. עס איז געווען א גוט-ריסערטשט פאפיר, מיט דאטא, גרעפס, און פולע רעפרענסן. איך האב פשוט אנאליזירט שווארצע אנעמפלוימענט פון גלייך נאכ׳ן ברודער-קריג (אויף וויפיל מעגליך) ביז היינטיגע צייטן און אויפגעוויזן אז עס האט גארנישט מיט קנעכטשאפט.
זיין גאנצע טענה איז געווען אז you can't just disregard the whole movement...

אדרבה, אויב דו האסט נאך דיין גאנצע אנאליז מיט די אלע דאטא און גרעפס, ביטע ברענג עס אהער. וניתי וניחזי..
 
א קלוגער איד האט מיך אמאל געזאגט איבער דעם נושא. איך וואלט געוואלט קענען האלטן אז עס איז א זיוף, אבער אזוי זאגן מיינט זיך האלטן גרעסער פון כמעט אלע גדולי ישראל די לעצטע פיר הונדערט יאר אריינגערעכנט דעם בית יוסף, רמ”א וכו’. דאס קען איך נישט

א קלוגער גוי האט מיך אמאל געזאגט איבער דעם נושא. איך וואלט געוואלט קענען האלטן אז עס איז א זיוף, אבער אזוי זאגן מיינט זיך האלטן גרעסער פון כמעט אלע גדולי הגוים די לעצטע 2 טויזענט יאר אריינגערעכנט Antoine Lavoisier, Leonhard Euler, Michael Faraday וכו’. דאס קען איך נישט.

אה, ער האט עס געזאגט לגבי די ברית החדשה. און ביי די וועי, ער האט סאך א לענגערע ליסט.

אה, און ענליך צי דעם האט מיר א מוסלים געזאגט לגבי די קוראן
 
גרשום שלום האט גאנצעטע ביכער, אביסל שווער צו ליינען אבער ער איז געווען די גרעסטע קבליסט אנגענומען ביי די ציונים, ער ברענגט מאנכע ראיות פארוואס עס קען נישט זיין אז עס געווען רבי שמעונ׳ן
 
עס איז טאקע נישט זיין איינציגסטע, אבער... דו ווייסט דאך שוין וואס איך וויל זאגן
רבי משה חגיז האט געהאלטן אז די רמח״ל איז א באהאלטענע שבתאי. אבער אויף רבי יהונתן אייבשיץ האבן גאר אסאך געהאלטן אז ער איז א שבתאי
 
רבי משה חגיז האט געהאלטן אז די רמח״ל איז א באהאלטענע שבתאי. אבער אויף רבי יהונתן אייבשיץ האבן גאר אסאך געהאלטן אז ער איז א שבתאי
איך ווייס נישט צו מען זאל דיך גלייבן?
ווייל פון איין זייט דו ווייסט דאך מן הסתם ווער עס דרייט זיך ביי ענק
פון צווייטע זייט וועלסטו זיכער ווערן נתלה באילן גדול....
 
איך האב נישט געלייקנט עס איז אזוי, איך האב נאר געזאגט אז מ'קען עס נאכקוקן (ירושלמי האב איך נאך נישט געלערנט).
און א דאנק פארן נאכקוקן און מציין זיין.
עס איז דא כמה וכמה תנאים און אמוראים וואס ווערן נאר דערמאנט אין איין מס'. און נאר איין מאל אין די מסכתא.

למשל
1. רבי אלעזר המודעי - ווערט נאר איינמאל דערמאנט אין מסכת סנהדרין דף צ"ג ע"א.
2. רבי יהודה בן טבאי - ווערט נאר דערמאנט אין מכות דף ה' ע"ב.

אמוראים וואס ווערן דערמאנט נאר איין מאל אין ש"ס:
1. רב זביד מנהרדעא - ווערט נאר דערמאנט אין מסכת בבא בתרא דף קנ"ב ע"א.
2. רבינא בר שילא - ווערט נאר דערמאנט אין מסכת פסחים דף נ"ג ע"א.

עס איז דא נאך.
איך האב דאס יעצט באמערקט, רבי אלעזר (אליעזר) המודעי, ווערט דערמאנט אסאך מאל
 
איינער האט מיר לעצטנס צוגעוויזן א תיקוני זוהר בנוגע מפסיק זיין בין תפילין של יד לשל ראש, בתוך הדברים רעדט דער תיק"ז פון די 'גמרא' און פון דעם 'ירושלמי גמרא'... http://www.hebrew.grimoar.cz/zohar/tikune_zohar.htm#:~:text=ובגין דא אוקמוהו מארי דתלמודא ירושלמי (גמ' האב איך נישט געזען דא, נאר אין די מתוק מדבש מהדורא..)

ווען איך האב יענעם אזוי תמימות'דיג געפרעגט דערוועגן, האט ער געזאגט מיט א פשטות אז עס איז באקאנט אז דער זוהר דערמאנט אפט נעמען פון אמוראים, אבער 'מ'רעדט שוין דערוועגן' - איך דארף מיר נישט זארגן - ס'זיכער דא עפעס א גוטע ענטפער ערגעצוואו...
 
איך זע אז קיינער דערמאנט נישט די טעאריע פון די קאמארנער, אז אלע נשמות פון רשב"י וחבריא זענען אראפגעקומען צו א צדיק אין די צייטן פון די גאונים, אויך משה רבינו מיט אליהו הנביא.

דאס פארענטפערט אלע קשיות.
 
איך זע אז קיינער דערמאנט נישט די טעאריע פון די קאמארנער, אז אלע נשמות פון רשב"י וחבריא זענען אראפגעקומען צו א צדיק אין די צייטן פון די גאונים, אויך משה רבינו מיט אליהו הנביא.

דאס פארענטפערט אלע קשיות.
נאך אזא סברה איז שוין נישט דא וואס צו פרעגען
 
לכבוד הרב "אלטע שרייבער" אדער סיי ווער פון אונזערע חשובע חברים דא אינעם קרעמל וואס פארשטייען אז די זהר איז ר' שמעון'ס א פראדוקט:

איך הער זאגן אז הרב הצדיק ר' משה די ליאון האט געטראפן א ריזיגע מאנוסקריפט פונעם הייליגן תנא רבי שמעון בר יוחאי וואס האט געלעבט ארום 1100 יאר פאר אים.

איז מעגליך אפשר צו וויסן וואו פונקטליך ער האט געטראפן דעם וואונדערבארן גרויסן מאנוסקריפט?

וואו איז עס געלעגן באהאלטן די גאנצע 1100 יאר?

האט ער געלייגט עפעס א פלעק, א מציבה אדער סיי וואס, אויף די מערה אין וואס ער האט עס געטראפן?

אויך. וויאזוי איז צוגאגאנגען דאס טרעפן דעם אויסערארעדנטליכן מאנוסקריפט, אין וועלכע יאר? אויף וועלכע אופן? און וואס האט געפירט אהין?

אזוי אויך וואלט איך געוואלט פארשטיין:
וועלכע מעטאדן האט ר' משה די ליאון גענוצט צו מברר זיין אויב די מאנוסקריפט וואס ער האט זיך אנגעשטויסן דערין איז אן אריגינאלער זאך?

אויב ווייסטו נישט קיין ענטפער דערפאר, איז כאטש מעגליך צו וויסן פארוועם אלס ער האט געוויזן די אריגאנאלער מאנוסקריפט?

וויפיל פון די גדולים בחיים חיותו האבן זוכה געווען צו זעהן דעם הייליגן מאנוסקריפט?

וואו האבן זיי געשריבן וועגן די הייליגע עקספיריענס זייערע?
 
פאר די וואס זענען נישט אזוי באקאנט מיט די סאבדזשעקט וויל איך דא מיטטיילן די שלעכטע נייעס אז ליידער זענען די ענטפערס אויף אלע מיינע שאלות א נעגאטיווער.

ווי ווייט איך ווייס האבן מיר נישט קיין השגה ווער, ווען און וואו האט דעם מאנוסקריפט געטראפן (עכ"פ נישט עפעס וואס ר' משה זאל האבן פארציילט), ס'איז נישטא אפילו איינער פון זיינער צייט וואס איז מעיד אז ער האט געזעהן דעם אריגינאלן מאנוסקריפט מיט זיינע אייגענע אויגן, און זעלבסט פארשטענדליך אז ר' משה האט נישט געהאט די היינטיגע מאדערנע טעכניקן אפצושאצן ארכעאלאגישע געפינסן.

און פאר א נויט האבן מיר גאר אן עדות געברענגט דורך ר' יצחק דמן עכו אז ר' משה די ליאון'ס ווייב (אדער טאכטער) האט זיך גאר מודה געווען אז די גאנצע מעשה איז א שווינדל.


פאר די וואס כאפן נאכאלס נישט:
די סיבות אויף צו גלייבן אז דאס זאל טאקע האבן געקומען פון ר' שמעון אליינס זענען אזוי נישטיג, אז ס'וואונדערט מיר געפערליך ווי די שמועס ביז אהער איז היפש געפארן אויף צו אטאקירן די וואס ספק'נען אין איר אטענטישקייט.
אויב איינער דארף זיך דא דעפענדן מיט שטארקע ראיות איז עס דווקא די זייט וואס קלעימד אז 1100 יאר איז אזא גרויסע מאנוסקריפט געווען באהאלטן אן דעם וואס קיינער זאל נישט האבן געוואוסט דערפון.
און איך דארף גלייבן אז ר' משה די ליאון האט עס וואונדערליך געטראפן אן דעם וואס ער זאל ברענגען א שרעד פון עווידענס צום טיש, און אן דעם וואס ער זאל אפילו ווייזן דעם מאנוסקריפט אדער פארציילן פונקטליך פון וואו ער האט עס.



אבער וואס הייסט!!! דער הייליגער גר"א, דער בעל שם פון מיכעלשטאט, און דער טאהשער רבי האבן דאך אלע אנגענומען אז ס'איז אמת!!

וואס פארא מין טענה איז דאס?
צו האט דען דער גר"א געלעבט אין א וועקיום??
איז ער דען איין צופרי אויפגעשטאנען מיט די בשורה פון א געטראפענער זוהר, און דורך געטוהן פון וואו עס קומט און אראפגעשריבן זיינע ראיות דערפאר??

דער גר"א איז סתם מיטגעגאנגען מיט די מער אנגענומענע מהלך אין זיין צייט.

ס'איז דאך פשוט אז רוב רובם פון די וואס האבן אנגענומען אז ס'איז אמת האבן אזוי אנגענומען ווייל זייערע רביים האבן אזוי אנגענומען, און זייערע רביים פון זייערע רביים ביז ס'פארט אזוי צוריק ביז די מאדנע מעשה פון ר' משה די ליאון....

דאס אז די קריסטן האבן ספרים וואס זענען אלט טויזנטער יארן, און ביליאנען מענטשן במשך צענדליגע דורות האבן געגלייבט אין די אמת'דיקייט דערפון, ‐‐צווישן זיי גאר גאר קלוגע מענטשן‐‐, דאס איז עפעס א ראיה אז וואס ס'שטייט אין די ספרים איז אמת??

דאס אז ס'איז פאראן ביליאנען מענטשן וואס האבן גלייבן אינעם אמיתת הקוראן, דאס איז עפעס א ראיה אז די אינהאלט איז אמת??

ווען אונז גיימיר וועלן מברר זיין אויב די ברית החדשה, ספר המארמאנים אדער סיי וועלכע אנדערע ספר אנטהאלט אמת'ע רייד, גיי מיר נישט קוקן ווער ס'גלייבט דערין... מיר גיימיר הערן די סברות פארוואס זיי גלייבן דערין, און דאן אפמאכן צו ס'מאכט סענס...

אויב ביסטו פון די מענטשן וואס גלייבן אין סיי וואס "דיינע" פריעדיגע גדולים האבן געגלייבט, דאן איז דאך יעדעס ביסל שפייאכץ איבריג. געב א קוק וואס דיינע פריעדיגע האבן געגלייבט, און פאר אהיים לחיים ולשלום.

מיר דא זענען דאך אבער דן אין די ראיות!
די גאנצע שמועס דא פארט דאך נאר לויט די הנחה אז מיר נעמען נישט בלינד אן זאכן לפי וואס מיינע גדולים האבן געגלייבט, נאר מיר באטראכטן ראיות.

נו, האסט א ראיה? דעליווער עס!
שפאר אונז אבער די אלע גדולים וועמען דו האסט א מורא'דיגע טראסט אין, ווייל לויט ווי איך פארשטיי איז די אשכול נישט געעפענט געווארן צו הערן פון דיר וועמען מיר זאלן טראסטן.
 
לעצט רעדאגירט:
זאגסט גוט, אבער צו שטעלן זאכן אין פראפארציע. קודם כל, ס'איז געווען גדולים דענס מאל וואס האבן עס מאשר געווען. צווייטנס קיינער טענה'ט נישט אז ס'איז געווען באהאלטן במשך 1100 יאר, נאר ס'האט זיך געוואלגערט ביי יחידים.
 
איך בין ניט גענוג באקאנט אויסצושטעלן א דעה, אבער וויבאלד די שמועס האט זיך אויפגעוועקט וויל איך אראפלייגן דא אן אינטערוויו בנושא (אין העברייאיש) מיט דר. עומרי שאשא, א מומחה לכל דבר בענייני קבלה און א ידיד נפש מיינער.

View: https://youtu.be/yTyQnz1rDI4
 
זאגסט גוט, אבער צו שטעלן זאכן אין פראפארציע. קודם כל, ס'איז געווען גדולים דענס מאל וואס האבן עס מאשר געווען. צווייטנס קיינער טענה'ט נישט אז ס'איז געווען באהאלטן במשך 1100 יאר, נאר ס'האט זיך געוואלגערט ביי יחידים.
דו מיינסט עס ערנסט? 🤔

אפשר זאגסטו מיר וועלכע גדולים (פון ר' משה די ליאון'ס צייטן...), און וואס פונקטליך זיי האבן "מאשר" געווען?
(ברענג מיר איין אנגענומענע ראשון וואס האט געקענט ר' משה די ליאון, געזעהן דעם כתב יד וכדומה, און ער איז מעיד אז דער זוהר איז טאקע פון ר' שמעון)

בנוגע דאס זיך וואלגערן ביי יחידים:
אוודאי האט זיך עס געוואלגערט צווישן יחידים...
ר מנחם גאלדקנעפל פון שומר שבת האט מיר נאר וואס געוויזן א געדרוקטע ריזן ספר פונעם רבינו תם וואס מיר האבן נישט געהאט ביז היינט.
דער אריגינאלער כתב יד האט ער נישט אויף דער מינוט, אבער ער האט מיר בארואיגט אז ס'האט זיך געדרייט במשך הדורות ביי יחידים. ער קען מיר ליידער נישט פארציילן ביי וועלכע יחידים ס'האט זיך געדרייט, צוליב א טעם הכמוס, ער האט מיר אבער בארואיגט אז כאטש דער ספר איז אין היפשן קאנטראסט צו די ווערטער פון רבינו תם וואס מיר קענען, קען איך אבער זיין רואיג אז די נייע ספר קומט טאקע פונעם רבינו תם, ווייל ס'האט זיך געדרייט במשך הדורות ביי יחידים...

איין מינוט, כ'האב שוין געזאגט?... נאוי נאוי... ער קען נישט זאגן וועלכע יחידים. אבער דאוינט יו ווארי, אלעס איז קראנט און קלאר.
 
כמבואר בכל השרשרת, דאס ציען מסקנות פון שאלות וואס ווערן געפרעגט הונדרעטער יארן שפעטער, איז דרכן של ההיסטאריקערס, וואס צוליעב דעם זענן זיי נישט באגלויבט. יא, מיר ווייסן נישט די תירוצים צו שפן'ס שאלות. אלזא, וואס? מיר האבן נישט קיין בלאסן אהנונג וואס האט זיך אפגעטון אין יענער צייטן, קיין שום קראנטע אינפארמאציע האבן מיר נישט, זאלן מיר דען ציען מסקנות פון די מדשתיק'ס?!

איך קוק אן די מהלך אלס ממש קטנות הדעת און א מוח דחוק.
 
Back
Top