די סיבה פארוואס די וואס זעהן דעם זוהר אלס א פעלשונג קומען צום אויספיר אז אלעס איז א פעלשונג שטאמט פון צוויי סיבות:
א. זיי זעהן אז די גאט באשיצטנישט דאס פאלק ישראל הקדושים כדי זיי זאלן נישט דינען גאט, חלילה, אין א ליגן. דער זוהר גייט אריין אין די ערטער און צייטן וואס זענען דאס הייליגסטע פארן יידישן פאלק. פארן בלאזן שופר אויף ראש השנה, ליינט מען א לאנגן ארטיקל פון זוהר. פאר "כל נדרי", די העכסטע צייט פון יאר, ליינט די גאנצע קהילה א שטיקלן זוהר. סוכות נאכט ווערן די אשפיזין איינגעלאדן צוליב דעם זוהר. שבועות נאכט שלאפן זיי שוין נישט צוליב דעם זוהר. און ווער רעדט בכלל וועגן די לידער וואָס מען זינגט אין אַ ליגן צום רשב"י, "גילה מדרש הנעלם, עשה שבעים תיקונים (עיין ביעב"ץ...) און די פֿײַערונגען וואָס מען האַלט אויף ל"ג בעומר צוליב דעם זוהר.
ב. זיי זעהן אז די זאך פון טראדיציע האט נישט קיין באזיס. סוף־כל־סוף, דער זוהר איז אנטדעקט און אנגענומען געוואָרן אין אַ דור דעה, אין וועלכן יעדערער האָט געקענט לייענען און שרײַבן און דאָס לאַנד איז געווען פֿול מיט תלמידי חכמים, און בשעת רובֿ תלמידי חכמיםר האָבן געקענט זען מיט זייערע אייגענע אויגן אַז דאָס איז אַ בוך פֿון מיטל־עלטער און פֿאַרשידענע צוגאָבן ((הויפּטזעכלעך ווייל זיי האָבן פֿאַרטרויט אַנדערע צדיקים, וואָס האָבן קלאָר געהאַט דעם רוח הקודש און דאָס איז נאָך אַלץ אַ באַווייַז וויפֿל מען קען פֿאַרטרויען דעם רוח הקודש...) נו, וואָס קען מען זאָגן וועגן דעם דור פֿון דער תּנ"ך אין וועלכן רובֿ מענטשן האָבן נישט געקענט לייענען און שרײַבן און די מלכים האָבן געקענט, מיט דער הילף פֿון די כהנים, ענדערן און אָנווענדן צו יעדן דור ווי זיי האָבן געוואָלט.
דאָ איז אַ בייַשפּיל פֿון די פּעדאַנטישע שבטים וואָס באַהויפּטן צו זײַן די אייניקלעך פֿון די צען שבטים. דער קאָפּ פֿון שבט האַלט אַ 700־יאָריק בוך מיט אַ ליניע פֿון בן אַהר בן ביז קעניג שאול. מינוט 25
View: https://www.youtube.com/watch?v=3mBUk_vLO8o
אזוי בערך האט אויסגעזען די איבערגעבונג פון טראדיציע אין אלטע צייטן. דאס בוך איז אפשר ריכטיג, אבער אין דער זעלבער צייט קען דער הויפט פונעם שבט, וואס איז דער איינציגסטער וואס פארשטייט די שפראך, צולייגן ווי ער וויל און עס איז נישטא קיין פראבלעם.
זאָגץ מיר, מיינסטו אַז אַזאַ שבט־פירער וואָלט געהאַט אַ פּראָבלעם צו לייגן צו נאָך 57 יאָר צו מתושלח? אדער רעדוצירן די צאל מענטשן אין דעם צווייטן שבט מיט א פאר נומערן? אין יענער צייט איז נישט געווען קיין געזעץ פון עזרא, וואס האט פארלאנגט אז יעדער זאל לייענען דעם זעלבן ספר יעדן שבת...
ג. מיט דעם אלעם, איבערחזר איך אז די תורה פון גאט איז אן אויטענטישער און לעבעדיקער פראדוקט וואס טראגט גוטע פרוכט. אזוי איז עס אין אונזער שיינער און גרויזאמער וועלט. יעדער סארט פון די מיליאנען סארטן אין דער וועלט האט איבערגעלעבט ווייל זיי זענען געווען שטארק און אריגינעל, עסט און הנאה האָט פון די פירות וואָס זענען געוואַקסן פון דעם בוים. קולטיווירט אייערע וואָרצלען און אייער טראַדיציע. אפשר וועט איר אויך קענען זיי עסן אין גן עדן.
פון אן אנדערן קוק ווינקעל , שוין נאכדעם ווי עס איז
נישט געבליבן א ספק, אין א לב חוקר ודורש אל
האמת , אז די ספרי הזוהר- דער זוהר איז דאך
א קאמפענדיום פון מערער חיבורים ווי באוואוסט טהוט עס כולל זיין די תיקוני זוהר , רעיא מהימנא,
ספרא דצניעותא,אידרות, חכמת הפרצופים , און נאך
-די זענען אלע נתחבר גיווארן בדורות מאוחרים ,פון
די ראשונים , זעהט מען אבער אז כל הקדוש לנו,די
גדולים וטובים מבני עמנו , גייען אהן מיט קוואוטען
פון זוהר , און די ווייסען דאך אז עס איז א חיבור מאוחר , און זיי נעמען עס אהן בתוך כלל ישראל -
פאר ספר קדוש ,ממילא איז עס א מקור נאמן פאר יראי אלהים , עס איז דא ספרים וואס איז אהנגינומען אלץ א מקור פאר חידושים , און מען בויעט אויף זייערע מאמרים ממש אזוי ווי אויף מדרשים , אונז קען מען נעמען לדוגמא מהר״ל מפראג, רמ״ע מפאנו, מהרש״א , אור החיים , חת״ם סופר , גר״א, רבי צדוק הכהן , עס איז דאך דא נאך, אטו כרוכלא ליזל וליחשב , אין די צייטען פון די אלע גדולים זענען גיוועהן פיעל אנדערע , וואס זייער תורה איז נשתכח , און אפילו אויב עס איז גיבליבען חיבורים, זענען זיי מונחים בקרן זוית ולית מאן דאשגח בהון ,
זאגן דאךדי חז״ל הכל תלוי במזל אפילו ספר תורה שבהיכל , און מסתבר איז , אז די מחברים וואס זענען גיבליבען קלעסיקעל און פאפולער, האבען אין זיך א געוויסע צוגאנג , וואס איז חודר אל הלב ,צו מיט די טיפקייט, צו מיט די זיסקייט , אדער א פיעלינג פון קדושה און ערהויבענקייט וואס רעדט צו דעם מח פון מענטש ,אדער צו די סטרונעס פון הארץ , עס ערהויבט דעם מענטש עמאשיאנעלי און ספיריטואליטי ,
דער זוהר איז אב לכולנה , ער איז מעורר די פארשלאפענקייט פון די מצות אנשים מלומדה , אויף אזוי ווייט אז אפילו סתם זאגען א דף אין זוהר אהן א ספעשל הבנה , איז בוקע די מסגרות הלבבות , דאס איז עמפיריקעל סייענס , יעדער ייד וואס זעצט זיך אוועק אין זאגט א שטיק זוהר - יהיה מי שיהיה - פיהלט עפעס העכערס האט איהם גיטאטשט , עפעס ריהרט עס אהן זיין רוח ונשמה
און עס איז טאקע גיבליבען פאר א תפילה, נאך כל
נדרי , -דער יעב״ץ אדער להבדיל גרשם שלום,קומען
נישט אריין די פיקטשור- דער מאמר זאגט מען מיט פחד פון יום הקדוש און מיט צפיה לישועה , מיט די רמ״ח אברים , מיטען גאנצער וועזען וואס איז א בן אדם מזרע א אברהם ויצחק .
די ספרי זוהר זענען קדוש מרחם מי שילדן,און עס איז א נחלה לעדת בני ישראל , כתורה מפי הגבורה.