וואס אונזערע מחנכים האבן מורא מיר זאלן וויסן

אבער אפי׳ דוד אסף איז מודה אז ער נוצט א סך conjecture. עס איז בכלל נישט קלאר.
אז א מענטש איז מעיד אויף זיך אז ער ליידט פון מרה שחורה און האט שוין פראבירט אמאל צו נעמען דאס לעבן, ווען ער פאלט ארויס פון פענסטער (נאכן בעטן פון די בני בית צו אים אפהיטן) איז שטארק מסתבר אז ער האט זיך גענומען דאס לעבן נאך פאר אריינגיין וואס דער און יענער מקור זאגט איבער די מעשה.

און לייג צו צו דעם אז אסאך חסידישע רבי'ס (און מיסטיקס בכלל) האבן געהאט קאמפליצירטע נפשות און געליטן פון מרה שחורה און מאניע דעפרעסיע.

אגב אסף ברענגט נישט די היסטאריע פון אויסדרוקן פונעם חוזה איבער זיין מרה שחורה
 
לא מצאינו אז די שטן זאל הרגענען אהן אן אמצעי, ווען ער האט גערעדט פון די סטרא אחרא האט ער געמיינט עצבות, די חסידים׳ס גירסא און די טעאריע שטומען ביידע, די חילוק איז נאר אויב מען רופט עס דיפרעסיע, סטרא אחרא אדער כוחות ‏הטמאוה
עקזעקטלי. מען קען עס אפלערנען אויף פארשידענע וועגן אבער צום סוף האט עס צו טון מיט די נפש.

אין די מאמר פראבירט איינער אפלערנען די נפילה מיט א סייקאאנאליטיש יונגיאן און מיסטישע בליק און מאכן סענס פון אלע מסורות

אור וחושך בלובלין עיון פסיכודינמי החוזה מלובלין
 
Back
Top