נישט קלאר וואס דו פרובירסט דא צו זאגן.
דאס אז די גאנצע וועלט גייט מיט די קריסטליכע קאלענדער מיינט אז קריסטענטום איז אמת?
די גאנצע וועלט טוט "היינט" אסאך זאכן וויבאלד במשך הדורות זענען געווען עמפייערס וואס האבן אריינגעברענגט זייער קולטור צווישן אלע זייערע אונטערטאנען.
נאר גימיינט אהנצוווייזען אויף די הערה פון
שטייגער אז שבת, וואס איז אין די טען קאמעדמענטס, ווערט נישט פראקטיצירט, אז למעשה ווערט שבת אנערקענט אין די ציוויל וועלט
די קאלענדער האט נישט מיט רעליגיע, עס איז גיבעיסט אויף מהלך החמה, תקופות השנה, וואס קריסטן האבן מסדר גיוועהן,
דרך אגב די חשבון פון תקופות איז דערמאנט אין די גמרא אין נאהמען פון שמואל, און די קאלענדער איז גיגאנגען מיט די חשבון, נאר שפעטער האבן זיי איינגיזעהן אז זיי מאכן דעם יאהר עטוואס לענגער ווי עס איז ריכטיג, האבן זיי אויף איינמאהל געסקיפט 11 טאג צו אויסגראדן דעם חשבון, דער אויסגיבעסערטער קאלענדער שטימט מער מיט די חשבון וואס אונז רופן אהן תקופת רב אדא, א בן דורו פון שמואל, און ער האט געשריבן די ברייתא מיט א מער פונקטליכע רעכענונג.
אין די הלכה פון תקופות גייט מען נאך די קאלענדער חשבון לגבי ותן טל ומטר, הגם נאך לויטן אלטן נוסח פון שמואל, וואס איז א פלא, ווייל עס איז קלאהר אז די נייע איז מער אקוראט, - אבער הלכה איז א סלאו מאווינג וויהיקל - אין די חשבונות פון עיבור שנה, אז די חגים זאלן אויס קומען אין תקופת האסיף סוכות , און אין תקופת אביב פסח , האט מען שוין מעיקרא גענוצט די חשבונות פון רב אדא׳ס ברייתא, וואס מען האט גיהאלטן אז עס איז פונקטליכער , איז מסתבר אז דער חשבון פון שמואל איז א לייכטערער - ער רעכנט יעדע תקופה 91 טעג אין 6 שעה , האט מען דעס קובע גיוועהן פאר די תפילה פון שאלת גשמים , אבער פונדעסטוועגן ווען די גלח גרעגאריוס האט גיטוישט צו פארעכטן , וואלט מען וועהן גיקענט עס אהנעמען , אבער זעהט אויס אז מען האט נישט גיוואלט גיבן דעם כבוד פאר׳ן גלח , איז משנה לא זזה ממקומה ,און עס איז גיווארן דעצעמבער 4 אויף דעם נייעם קאלענדער