וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת וַיִּתְּנָהּ אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי הַנֹּשְׂאִים אֶת אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה וְאֶל כָּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל.
וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר עַד תֻּמָּם.
מהיכי תיתי אז דברי התורה הזאת זאל מיינען א ספעציפישע חלק? וועלכע חלק?
דאס אז משה ווערט דערמאנט ווי א דריטער איז אין די גאנצע תורה אזוי, ווייל ער האט נישט געשריבן מדעת עצמו נאר מפי הקב״ה, כמבואר בראשונים אדער אין חז״ל
מ׳קען אלץ קוועטשן און זיך אנהענגען פארשטייצעך, אבער דאס פאר זיך איז בעצם נישט קיין ראי׳ איין וועג אדער די אנדערע
מיין טענה פון לאגיק איז בעיקר אז דאס איז אריגינעל איבערגעגעבן געווארן פאר א דור וואס האט דאס מיטגעהאלטן, אז נישט
א. וואלטן אסאך זאכן געשריבן געווארן אנדערשט
ב. ס׳וואלט נישט אנגענומען געווארן אויף אזא פארנעם בכמות ובאיכות