האסטו קלאר געהערט פון דיין טאטע איבער מעמד הר סיני?

לאמיר רעדן פון די הוכחה פון די מוסלומענער, אז דער קוראן איז א ספר, וואס איז נישטא נאך זיינס גלייכן אויף די וועלט, און קיינער האט נאכנישט געשריבן אזא שיינע ספר. ווער עס וויל, קען פראבירן צו מאכן אזא ספר.
 
ווען איר בארואיגט זיך פון די שאק, קענט איר ביטע מסביר זיין אויף וואס דאס איז באזירט?
זיסקייט מיינער. ווען אין א בוך שרייבט איינער "און יענקל האט אראפגעשריבן דאס און יענץ" איז זייער קלאר אז יענקל איז נישט דער וואס שרייבט די ווערטער.

סיריעסלי... טראכט אריין פאר איין מינוט!
אויב משה שרייבט די "גאנצע" תורה דאן וואס מיינט דא די פסוק מיט "און משה האט אראפגעשריבן יענע דאזיגע ......" ער האט דאך אלעס אראפגעשריבן, ניין?
ליידער אבער האט דער שרייבער פון יענע שורות נישט אנגענומען דיין שיטה.
 
לעצט רעדאגירט:
זיסקייט מיינער. ווען אין א בוך שרייבט איינער "און יענקל האט אראפגעשריבן דאס און יענץ" איז זייער קלאר אז יענקל איז נישט דער וואס שרייבט די ווערטער.

סיריעסלי... טראכט אריין פאר איין מינוט!
אויב משה שרייבט די "גאנצע" תורה דאן וואס מיינט דא די פסוק מיט "און משה האט אראפגעשריבן יענע דאזיגע ......" ער האט דאך אלעס אראפגעשריבן, ניין?
ליידער אבער האט דער שרייבער פון יענע שורות נישט אנגענומען דיין שיטה.
וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת וַיִּתְּנָהּ אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי הַנֹּשְׂאִים אֶת אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה וְאֶל כָּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל.

וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר עַד תֻּמָּם.

מהיכי תיתי אז דברי התורה הזאת זאל מיינען א ספעציפישע חלק? וועלכע חלק?

דאס אז משה ווערט דערמאנט ווי א דריטער איז אין די גאנצע תורה אזוי, ווייל ער האט נישט געשריבן מדעת עצמו נאר מפי הקב״ה, כמבואר בראשונים אדער אין חז״ל

מ׳קען אלץ קוועטשן און זיך אנהענגען פארשטייצעך, אבער דאס פאר זיך איז בעצם נישט קיין ראי׳ איין וועג אדער די אנדערע

מיין טענה פון לאגיק איז בעיקר אז דאס איז אריגינעל איבערגעגעבן געווארן פאר א דור וואס האט דאס מיטגעהאלטן, אז נישט
א. וואלטן אסאך זאכן געשריבן געווארן אנדערשט
ב. ס׳וואלט נישט אנגענומען געווארן אויף אזא פארנעם בכמות ובאיכות
 
וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת וַיִּתְּנָהּ אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי הַנֹּשְׂאִים אֶת אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה וְאֶל כָּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל.

וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר עַד תֻּמָּם.

מהיכי תיתי אז דברי התורה הזאת זאל מיינען א ספעציפישע חלק? וועלכע חלק?

דאס אז משה ווערט דערמאנט ווי א דריטער איז אין די גאנצע תורה אזוי, ווייל ער האט נישט געשריבן מדעת עצמו נאר מפי הקב״ה, כמבואר בראשונים אדער אין חז״ל

מ׳קען אלץ קוועטשן און זיך אנהענגען פארשטייצעך, אבער דאס פאר זיך איז בעצם נישט קיין ראי׳ איין וועג אדער די אנדערע

מיין טענה פון לאגיק איז בעיקר אז דאס איז אריגינעל איבערגעגעבן געווארן פאר א דור וואס האט דאס מיטגעהאלטן, אז נישט
א. וואלטן אסאך זאכן געשריבן געווארן אנדערשט
ב. ס׳וואלט נישט אנגענומען געווארן אויף אזא פארנעם בכמות ובאיכות
באשעפער איינציגער!!! וויאזוי קען מען זיין אזוי בלינד 🤣🤣🤣

לאמיר זיך מאכן אז מיר ווייסן נישט אויף וואס דאס גייט ארויף... לאמיר זיך אויך מאכן ווי כאילי מיר האבן נישט באמערקט ווי ס'ווערט אין די קאפיטל איבערגעשריבן די זעלבע זאך 2 מאל... אבער רבש"ע! ער שרייבט דאך ויכתוב משה עד תומם דא, און דערנאך פארציילט ער דאך נאך זאכן!!!!!!! ער פארציילט דאך זאכן וואס ס'איז געשעהן נאכדעם וואס ויכתוב משה עד תומם!

ווען דו זעהסט אזעלכע ווערטער אין סיי וועלכע אנדערע בוך וואלסטו פאר א רגע נישט געהאט קיין ספק אז א צווייטער שרייבט אראפ די מעשה.

זיי מיר מוחל אויף מיין אויסברוך, אבער פון אלע טענות פרא-מסורה וכו איז דאס די נערישסטע טענה! דו הארגעסט אפ דיין שיטה מיטן ברענגען אזא טענה.
 
באשעפער איינציגער!!! וויאזוי קען מען זיין אזוי בלינד 🤣🤣🤣

לאמיר זיך מאכן אז מיר ווייסן נישט אויף וואס דאס גייט ארויף... לאמיר זיך אויך מאכן ווי כאילי מיר האבן נישט באמערקט ווי ס'ווערט אין די קאפיטל איבערגעשריבן די זעלבע זאך 2 מאל... אבער רבש"ע! ער שרייבט דאך ויכתוב משה עד תומם דא, און דערנאך פארציילט ער דאך נאך זאכן!!!!!!! ער פארציילט דאך זאכן וואס ס'איז געשעהן נאכדעם וואס ויכתוב משה עד תומם!

ווען דו זעהסט אזעלכע ווערטער אין סיי וועלכע אנדערע בוך וואלסטו פאר א רגע נישט געהאט קיין ספק אז א צווייטער שרייבט אראפ די מעשה.

זיי מיר מוחל אויף מיין אויסברוך, אבער פון אלע טענות פרא-מסורה וכו איז דאס די נערישסטע טענה! דו הארגעסט אפ דיין שיטה מיטן ברענגען אזא טענה.
העי, איך מוז אריינהאקן דא, ווייל מען פארפארט אביסל פון לאגיק.

קודם איז דאס נישט געברענגט געווארן אלץ א ראיה פאר די אמת'קייט פון די תורה, אדער פרא מסורה ווי דו ריפסט עס, דאס וואלט געווען א סורקולער ארגומענט. מיין תורה איז אמת ווייל אזוי שטייט אין מיין תורה.

סך הכול רעדט מען דא צו "לויט די תורה" האט משה אלעס אפגעשריבן.

איך זע נישט פון וואס דו ברענגסט אז ער האט עס נישט אראפגעשריבן. אדרבה, ער שרייבט טאקע עד תומם, אבער ער (גאט) ווייסט דאך וואס עס גייט שטיין ווייטער אויך, כזע נישט די גרויסע קשיא דא.

אפילו אין אלגעמיינע בוכער קען מען זען אזעלכע זאכן. למשל די שרייבער ברענגט אויף בלאט 20 א רעפערענס צו די זעלבע בוך דף 80, ווייל נאכן שרייבן גייט עס דורך אן עורך, און מען פיחט עס שפעטער אריין.
 
העי, איך מוז אריינהאקן דא, ווייל מען פארפארט אביסל פון לאגיק.

קודם איז דאס נישט געברענגט געווארן אלץ א ראיה פאר די אמת'קייט פון די תורה, אדער פרא מסורה ווי דו ריפסט עס, דאס וואלט געווען א סורקולער ארגומענט. מיין תורה איז אמת ווייל אזוי שטייט אין מיין תורה.

סך הכול רעדט מען דא צו "לויט די תורה" האט משה אלעס אפגעשריבן.

איך זע נישט פון וואס דו ברענגסט אז ער האט עס נישט אראפגעשריבן. אדרבה, ער שרייבט טאקע עד תומם, אבער ער (גאט) ווייסט דאך וואס עס גייט שטיין ווייטער אויך, כזע נישט די גרויסע קשיא דא.

אפילו אין אלגעמיינע בוכער קען מען זען אזעלכע זאכן. למשל די שרייבער ברענגט אויף בלאט 20 א רעפערענס צו די זעלבע בוך דף 80, ווייל נאכן שרייבן גייט עס דורך אן עורך, און מען פיחט עס שפעטער אריין.
מיין ארגומענט איז:

אין די תורה אליינס ווערט קיינמאל נישט געטענה'ט אז דאס גאנצע סעט ספרים פון בראשית ביז לעיני כל ישראל האט משה געשריבן.
אויב עפעס איז פון די פשטות הפסוקים משמע פארקערט.


אויב פילסטו אז די טענה מאכט דיר נישט אויס צופיל דאן ביסטו מער ווי בארעכטיגט עס צו איגנארירן. פאר געוויסע דא האט עס יא אויסגעמאכט.
 
לעצט רעדאגירט:
איך בין נישט באקאנט פונקטליך וואס דיין כוונה איז דא, איך קען דיר אבער יא זאגן וואס מיין ארגומענט איז:

אין די תורה אליינס ווערט קיינמאל נישט געטענה'ט אז דאס גאנצע סעט ספרים פון בראשית ביז לעיני כל ישראל האט משה געשריבן.
אויב עפעס איז פון די פשטות הפסוקים משמע פארקערט.


אויב פילסטו אז די טענה מאכט דיר נישט אויס צופיל דאן ביסטו מער ווי בארעכטיגט עס צו איגנארירן. פאר געוויסע דא האט עס יא אויסגעמאכט.
דאס איז אריינגעקומען בדרך אגב, אויף דעם זעה איך נישט קיין ראי׳ מוכרחת אויף קיין איין וועג פון די תורה אליינס, מיין עיקר נקודה איז, אז סיי ווער דער שרייבער איז געווען, איז דאס איבערגעגעבן געווארן פאר א דור וואס האט מיטגעהאלטן די מעשיות, דאס זאגט מיין לאגיק, פון די וועג וויאזוי ס׳איז געשריבן געווארן, און פון וויאזוי ס׳איז נתקבל געווארן
 
מיין עיקר נקודה איז, אז סיי ווער דער שרייבער איז געווען, איז דאס איבערגעגעבן געווארן פאר א דור וואס האט מיטגעהאלטן די מעשיות,
האו עבאוט אז נישט?

אפשר שרייבט איינער אראפ דאס וואס ער וואלט געוואלט ס'זאל ווען האבן געשטאנען אין משה'ס ספר??

פארשטייט זיך אז ער שרייבט עס נישט ח"ו מדעת עצמו, ער שרייבט עס נאר נאך פונעם פארלוירענעם ספר פון משה אליין וואס ער האט אקארשט געטראפן... אבער אפשר האט ער נישט ממש געטראפן? אפשר האט ער עס מער אזוי געוואלט טרעפן?

און אפשר איז ער געווען א שטארקער פירער ביי כלל ישראל, און אויב ער זאגט אז ער האט עס געטראפן אזוי, איז דאך אוודאי אז ער האט עס אזוי געטראפן... אה? אפשר?
 
מיין ארגומענט איז:

אין די תורה אליינס ווערט קיינמאל נישט געטענה'ט אז דאס גאנצע סעט ספרים פון בראשית ביז לעיני כל ישראל האט משה געשריבן.
אויב עפעס איז פון די פשטות הפסוקים משמע פארקערט.


אויב פילסטו אז די טענה מאכט דיר נישט אויס צופיל דאן ביסטו מער ווי בארעכטיגט עס צו איגנארירן. פאר געוויסע דא האט עס יא אויסגעמאכט.
איך זע נאכאלץ נישט פון וואו די נעמסט אז די "פשטות הפסוקים" איז משמע אז נישט משה האט עס געשריבן. פארקערט, אין די פסוקים שטייט דברי התורה הזאת עד תומם, בפשטות מיינט עס יא די גאנצע.
 
איך זע נאכאלץ נישט פון וואו די נעמסט אז די "פשטות הפסוקים" איז משמע אז נישט משה האט עס געשריבן. פארקערט, אין די פסוקים שטייט דברי התורה הזאת עד תומם, בפשטות מיינט עס יא די גאנצע.
ער שרייבט דאך ויכתוב משה עד תומם דא, און דערנאך פארציילט ער דאך נאך זאכן!!!!!!! ער פארציילט דאך זאכן וואס ס'איז געשעהן נאכדעם וואס ויכתוב משה עד תומם!

ווען דו זעהסט אזעלכע ווערטער אין סיי וועלכע אנדערע בוך וואלסטו פאר א רגע נישט געהאט קיין ספק אז א צווייטער שרייבט אראפ די מעשה.
 
זע נישט פון וואס דו ברענגסט אז ער האט עס נישט אראפגעשריבן. אדרבה, ער שרייבט טאקע עד תומם, אבער ער (גאט) ווייסט דאך וואס עס גייט שטיין ווייטער אויך, כזע נישט די גרויסע קשיא דא.

אפילו אין אלגעמיינע בוכער קען מען זען אזעלכע זאכן. למשל די שרייבער ברענגט אויף בלאט 20 א רעפערענס צו די זעלבע בוך דף 80, ווייל נאכן שרייבן גייט עס דורך אן עורך, און מען פיחט עס שפעטער אריין.
 
זע נישט פון וואס דו ברענגסט אז ער האט עס נישט אראפגעשריבן. אדרבה, ער שרייבט טאקע עד תומם, אבער ער (גאט) ווייסט דאך וואס עס גייט שטיין ווייטער אויך, כזע נישט די גרויסע קשיא דא.

אפילו אין אלגעמיינע בוכער קען מען זען אזעלכע זאכן. למשל די שרייבער ברענגט אויף בלאט 20 א רעפערענס צו די זעלבע בוך דף 80, ווייל נאכן שרייבן גייט עס דורך אן עורך, און מען פיחט עס שפעטער אריין.
ווער האט גערעדט פון קשיות?
און וואס העלפן מיר דיינע תירוצים פון גאט ב"ה?

ווען דו טרעפסט א בוך וואס שרייבט אז "זרח האט פרייטאג נאכמיטאג אפגעשריבן אויף זיין בלעקבאורד א נייע ווערסיע פון די מעשה מיט די 3 בערעלעך, און דערנאך האט ער אנגעקאלט זיין באבע איר פארציילן די געוואלדיגע מעשה וואס ער האט נארוואס אראפגעריבן", וואלט יעדער מודה געווען אז בפשטות שטייט נישט דא אז זרח האט אראפגעשריבן אויף די בלעקבאורד אז ער האט געקאלט זיין באבע, נאר דאס אז ער האט געקאלט זיין באבע איז עפעס וואס דער שרייבער פונעם בוך לייגט צו.

נאכאמאל בפשטות.
אפשר איז עס נישט גענוג קלאר, סאוי לאמיר זאגן נאכאמאל: בפשטות.

איך פארשטיי אז דו ווילסט זייער שטארק זאגן אז עכט האט עס משה יא געשריבן, איי וויאזוי האט ער געוואוסט וואס ס'גייט זיין נאכדעם? גאט האט אים פארציילט! איך פארשטיי אלע דיינע תירוצים און געדאנקען... אבער ס'נעמט נישט אוועק פון דעם אז סיי וועלכע אנדערע בוך וואלסטו נישט אזוי אפגעלערנט...
ד.מ. אז לפי די פשטות הפסוקים (פאר דיינע תירוצים און פשט'לעך) האט עס משה נישט געשריבן אין יענע תורה וואס דער פסוק דערמאנט דארט.


בנוגע דיין נקודה פון רעפערנסן, העל איך מודה זיין אז לא זכיתי להבין וואס דו מיינסט מיט דעם.
ביכער האבן אויך אפט הארטע דעקלעך, און א חלק האבן אפילו נקודות, במילא?

וואס פארא שייכות האט "זאכן וואס האט פאסירט נאכן שרייבן דעם בוך" מיט "רעפערענסן"?


נ.ב. איך האב עס רעדאגירט פאר מער קלארקייט (דער געדאנק איז דער זעלבער).
 
לעצט רעדאגירט:
אפשר וואלט געווען כדי צו מאכן א געהעריגע פאול, אבער איך וויל דער עולם זאל אריינקומען מיט תשובות.

איינע פון די גרויסע טענות פאר אידישקייט איז די טענה אז 600,000 אידן האבן געזען מעמד הר סיני, און עס איבערגעגעבן פאר זייערע קינדער, און זיי צו זייערע, ממש גראד ביז אונזער טאטעס וואס האבן עס איבערגעגעבן פאר מיך און דיך.

די שאלב איז צו ס'איז טאקע אזוי, צו דען איז דא א צייט וואס א טאטנ נעמט צאם די משפחה און פארציילט זיי וועגן מעמד הר סיני וואס ער האט געהערט פון זיין טאטע?

יציאת מצרים איז טאקע דא א צייט, פסח ביינאכט, וואס מען פארציילט ווי מען איז ארויס פון מצרים, אבער דאס קען שוין זיין אז די עיקר מעשה איז אמת, מען איז ארויס פון דארטן, אבער די פרטים זענען געוואקסן און צוגעקומען מיט די יארן.

מעמד הר סיני אבער איז די עיקר זאך דאס אז גאט האט זיך באוויזן און געגעבן א תורה, די זאך איז נאר אז סנישט קיין ספעשל צייט וועם א טאטע זאגט עס. איך געדענק נישט מיין טאטע זאל מיר עס אמאל זאגן. סך הכול איז עס וואס יעדער גלייבט, ווייל אזוי שטייט, די רביס לערנען עס אויס אין חדר און שוין.
צו מאכן דיין שאלה נאך שטערקער.

נעם לדוגמא די צווייטע וועלטע מלחמה, עפעס וואס האט ווירקלעך פאסירט. יעדע משפחה האט אן אנדערע געשיכטע וואס גייט איבער מדור לדור איבער זייערע זיידעס געשיכטע וואס האט זיך אפגעשפילט, און וואס ער איז מעיד אז ער האט געזען בשעת השואה.

אונטערשטע שורה: א געשעניש וואס פאסירט אין ווארהייט פאר א גרויסע ציבור מענטשן, האט יעדער א אנדערע טוויסט אינעם געשיכטע, אפי אינאלגעמיין איז דא א הויפט מעשה וואס אלע וועלן דערציילן בכלליות.

למעשה ווען עס קומט צו מעמד הר סיני הערט מען דיירעקט נאר איין מעשה וואס יעדער זאגט נאך פון די תורה. הגם ס׳איז דא מדרשים, אדער חז״ל, וואס דערציילן מער אין דיטעליס, אבער ס׳איז מער עפעס אין וואס מען דארף גלייבן… און נישט אז משה, אדער יענקל האט עס געהערט פון זיין זיידע...
דאס אליינס הייבט ברעהמען, אז די מעשה האט טאקע קיינמאל נישט פאסירט, צוליב וואס א עכטע געשיכטע ווערט געהערט דורעך יעדעם פון א צווייטע ענגל.

אויב איינער האט עפעס וואס מוסיף צו זיין, אדרבה ואדרבה.
 
לעצט רעדאגירט:
דיין משל איז פון אזאך וואס איז נישט אזוי לאנג צוריק וואס מהאט נאך געקענט הערן מפי השמועה
גיי פריער א פאר הונדרעט יאר ווייסטו נאר די גירסא וואס מען האט געשריבן
 
דיין משל איז פון אזאך וואס איז נישט אזוי לאנג צוריק וואס מהאט נאך געקענט הערן מפי השמועה
גיי פריער א פאר הונדרעט יאר ווייסטו נאר די גירסא וואס מען האט געשריבן
אויב איז עס נישט מפי השמועה, מיינט דאס אז דאס איז נישט במסורה. מסורה מיינט טאטע צו קינד, און נישט פון א געוויסע מענטש וואס האט עפעס אראפ געשריבן און געהייסן דאס צו לערנען מיט די קינדער
 
דיין משל איז פון אזאך וואס איז נישט אזוי לאנג צוריק וואס מהאט נאך געקענט הערן מפי השמועה
גיי פריער א פאר הונדרעט יאר ווייסטו נאר די גירסא וואס מען האט געשריבן
דאס איז א דבר אמת,ווייל ביז ווי לאנג די זאך איז נישט אבגישריבען מערן זיך גירסאות אזוי ווי דער מציאות איז,אז אפילו ווען צוויי מענטשן רעפארטען א מעשה וועט אלץ זיין שינויים, און אפילו דער זעלבער מענטש וועט איבערדערציילען א מעשה איז אפט שכיח געוואוסע ענדערונגען, מען קען זעהן ביי די סיפור פון חורבן בית המקדש אז מען פארגלייכט די פאסירונג פון מסכת גיטין, מיט די אין איכה רבה, און מיט יוסיפוס פלאביוס אין קדמוניות, וועט מען טרעפן שינויים, אבער דאס איז עס דאס וואס איז געשריבען דאס בלייבט, ביי מעמד הר סיני האבען מיר צוויי עהנליכע ווערשנס די פון שמות און די פון דברים איז די זענען געבליבען און עס קומען נישט צו נייע ווערסיעס,פון דעם יום אשר עמדת בחורב.
 
דאס איז א דבר אמת,ווייל ביז ווי לאנג די זאך איז נישט אבגישריבען מערן זיך גירסאות אזוי ווי דער מציאות איז,אז אפילו ווען צוויי מענטשן רעפארטען א מעשה וועט אלץ זיין שינויים, און אפילו דער זעלבער מענטש וועט איבערדערציילען א מעשה איז אפט שכיח געוואוסע ענדערונגען, מען קען זעהן ביי די סיפור פון חורבן בית המקדש אז מען פארגלייכט די פאסירונג פון מסכת גיטין, מיט די אין איכה רבה, און מיט יוסיפוס פלאביוס אין קדמוניות, וועט מען טרעפן שינויים, אבער דאס איז עס דאס וואס איז געשריבען דאס בלייבט, ביי מעמד הר סיני האבען מיר צוויי עהנליכע ווערשנס די פון שמות און די פון דברים איז די זענען געבליבען און עס קומען נישט צו נייע ווערסיעס,פון דעם יום אשר עמדת בחורב.
די חילוק צווישן דעם חורבן הבית און מעמד הר סיני איז, אז ביים חורבן, צוליב וואס מען טרעפט אין מערערע פלעצער די מעשה, דאס שטעלט קלאר אז אזא געשיכטע האט ווירקלעך פאסירט. מה שאין כן מעמד הר סיני טרעפט מען נישט אין קיין שום אנדערע פלאץ ווי אין די תורה אליין, דעריבער זאגט די שכל אז דאס איז נישט קיין מסורה פון סיני אליין.
 
די חילוק צווישן דעם חורבן הבית און מעמד הר סיני איז, אז ביים חורבן, צוליב וואס מען טרעפט אין מערערע פלעצער די מעשה, דאס שטעלט קלאר אז אזא געשיכטע האט ווירקלעך פאסירט. מה שאין כן מעמד הר סיני טרעפט מען נישט אין קיין שום אנדערע פלאץ ווי אין די תורה אליין, דעריבער זאגט די שכל אז דאס איז נישט קיין מסורה פון סיני אליין.
די חילוק איז און יארן די חורבן בית המקדש איז געווען מיט 19 הונדערט יאר צוריק איז עס מער דאקומענטירט. די מציאות בלייבט ווייטער אז "קיינער" פון במשך אלע דורות (ביז בערך 150 יאר צוריק) פון אלע כופרים-און עס איז געווען א סאך אלע מלכי ישראל וכדומה-האט קיינער נישט געקענט לייקענען און זאגן מיין טאטע האט מיר דערציילט אז ס'איז קיינמאל נישט פארגעקומען.
במשך די דורות זענען ארויס געקומען אסאך עובדי עבודה זרה, מסיתים ומדיחום מעמידי צלמם בהיכל ה', בועלי עריות, משיחי שקר, מאסן מערדער כמבואר באיר היטב בתנ"ך ולאחריה בספרי היסטוריה עס איז דא 1 איינציקע עבירה וואס מען געפינט "קיינמאל" נישט און אין "ערגעץ נישט" לאורך כל ההיסטוריה אז זאל קומען א מענטש און לייקענען א מעמד הר סיני און דאס איז ווייל מען וואלט אזא מענטש אונגעקוקט ווי א lunatic
עס איז אויך א מציאות אז קיינער פון די רעליגיעס במשך השנים האט נישט געהאט די ביצים צו נאכמאכן אזא ארגומענט און ניטאמל נאנט צו דעם
 
עס איז אויך א מציאות אז קיינער פון די רעליגיעס במשך השנים האט נישט געהאט די ביצים צו נאכמאכן אזא ארגומענט און ניטאמל נאנט צו דעם
בקיצור זאגסט אז מיר האבן ביצים
 
Back
Top