כנסת ישראל: השיבנו ה' אליך ונשובה

קען זיין איך ווייס נישט גיט אזוי האט מען מיר געזאגט אז ווען משיח גייט קימען גייט מער נישט זיין קיין יצר הרע
די קענסט איינעם וואס האט נישט קיין יצר הרע?
איז שוין געווען תחית המתים?
שיינע אגדתא גמרות מיט וואס מ'האט פאנטאזירט אינעם פינסטערן גלות, און אפילו דארט אין גמ' אליין וואו די מקור פון די אגדתא איז ווי למשל אין מס' שבת און אין סנהדרין און אפשר נאך פלעצער זענען אין דעם אויך פארהאן מחלוקת, ווי שמואל פירט אויס אין בין עולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות בלבד און ווי דער רמב"ם פירט אויס ווי שמואל אין משנה תורה הלכות תשובה ט' ב'
אֲבָל יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ הוּא הָעוֹלָם הַזֶּה וְעוֹלָם כְּמִנְהָגוֹ הוֹלֵךְ אֶלָּא שֶׁהַמַּלְכוּת תַּחֲזֹר לְיִשְׂרָאֵל. וּכְבָר אָמְרוּ חֲכָמִים הָרִאשׁוֹנִים אֵין בֵּין הָעוֹלָם הַזֶּה לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ אֶלָּא שִׁעְבּוּד מַלְכֻיּוֹת בִּלְבַד:
און ווי דער רמב"ם פירט אויס שיינען די אלע גמרות צו זיין שיינע אגדתא וואסי געשריבן געווארן צו הייבן דעם מאראל און גייסט פונעם גלות איד מ'זאל קענען דורכשטופן דעם טאג טעגליכן ליידענישן פון די גוים. אבער אין ריעליטי איז עולם כמנהגו נוהג און ספעציעל ווי מ'זעהט היינצוטאגס ווי מיר געפונען זיך, אז דער רעליגיעזער האט נישט ווייניגער רעכטן ווי דער נישט רעליגיעזער און דער איד האט נישט מער שיעבוד מלכיות פונעם גוי, און דאס מיינט טאקע שמואל אין בין עולם הזה (אין די צייטן פון שמואל און שפעטער אפילן אין די צייטן פונעם רמב"ם) לימות המשיח (היינטיגע צייטן) אלא שעבוד מלכיות בלבד (ווי מ'זעהט טאקע היינט צוטאגס)
 
שיינע אגדתא גמרות מיט וואס מ'האט פאנטאזירט אינעם פינסטערן גלות, און אפילו דארט אין גמ' אליין וואו די מקור פון די אגדתא איז ווי למשל אין מס' שבת און אין סנהדרין און אפשר נאך פלעצער זענען אין דעם אויך פארהאן מחלוקת, ווי שמואל פירט אויס אין בין עולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות בלבד און ווי דער רמב"ם פירט אויס ווי שמואל אין משנה תורה הלכות תשובה ט' ב'
אֲבָל יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ הוּא הָעוֹלָם הַזֶּה וְעוֹלָם כְּמִנְהָגוֹ הוֹלֵךְ אֶלָּא שֶׁהַמַּלְכוּת תַּחֲזֹר לְיִשְׂרָאֵל. וּכְבָר אָמְרוּ חֲכָמִים הָרִאשׁוֹנִים אֵין בֵּין הָעוֹלָם הַזֶּה לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ אֶלָּא שִׁעְבּוּד מַלְכֻיּוֹת בִּלְבַד:
און ווי דער רמב"ם פירט אויס שיינען די אלע גמרות צו זיין שיינע אגדתא וואסי געשריבן געווארן צו הייבן דעם מאראל און גייסט פונעם גלות איד מ'זאל קענען דורכשטופן דעם טאג טעגליכן ליידענישן פון די גוים. אבער אין ריעליטי איז עולם כמנהגו נוהג און ספעציעל ווי מ'זעהט היינצוטאגס ווי מיר געפונען זיך, אז דער רעליגיעזער האט נישט ווייניגער רעכטן ווי דער נישט רעליגיעזער און דער איד האט נישט מער שיעבוד מלכיות פונעם גוי, און דאס מיינט טאקע שמואל אין בין עולם הזה (אין די צייטן פון שמואל און שפעטער אפילן אין די צייטן פונעם רמב"ם) לימות המשיח (היינטיגע צייטן) אלא שעבוד מלכיות בלבד (ווי מ'זעהט טאקע היינט צוטאג

שיינע אגדתא גמרות מיט וואס מ'האט פאנטאזירט אינעם פינסטערן גלות, און אפילו דארט אין גמ' אליין וואו די מקור פון די אגדתא איז ווי למשל אין מס' שבת און אין סנהדרין און אפשר נאך פלעצער זענען אין דעם אויך פארהאן מחלוקת, ווי שמואל פירט אויס אין בין עולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות בלבד און ווי דער רמב"ם פירט אויס ווי שמואל אין משנה תורה הלכות תשובה ט' ב'
אֲבָל יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ הוּא הָעוֹלָם הַזֶּה וְעוֹלָם כְּמִנְהָגוֹ הוֹלֵךְ אֶלָּא שֶׁהַמַּלְכוּת תַּחֲזֹר לְיִשְׂרָאֵל. וּכְבָר אָמְרוּ חֲכָמִים הָרִאשׁוֹנִים אֵין בֵּין הָעוֹלָם הַזֶּה לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ אֶלָּא שִׁעְבּוּד מַלְכֻיּוֹת בִּלְבַד:
און ווי דער רמב"ם פירט אויס שיינען די אלע גמרות צו זיין שיינע אגדתא וואסי געשריבן געווארן צו הייבן דעם מאראל און גייסט פונעם גלות איד מ'זאל קענען דורכשטופן דעם טאג טעגליכן ליידענישן פון די גוים. אבער אין ריעליטי איז עולם כמנהגו נוהג און ספעציעל ווי מ'זעהט היינצוטאגס ווי מיר געפונען זיך, אז דער רעליגיעזער האט נישט ווייניגער רעכטן ווי דער נישט רעליגיעזער און דער איד האט נישט מער שיעבוד מלכיות פונעם גוי, און דאס מיינט טאקע שמואל אין בין עולם הזה (אין די צייטן פון שמואל און שפעטער אפילן אין די צייטן פונעם רמב"ם) לימות המשיח (היינטיגע צייטן) אלא שעבוד מלכיות בלבד (ווי מ'זעהט טאקע היינט צוטאגס)
דעמאלטס וואס איז יא אמת גייט מען באקומען שכר נאכן שטארבן אדער איינמאל מען שטארבט איז מען ליפט ?!
 
Back
Top