אפענע מופתים פון די לעצטיגע צדיקים

נישט דאס האב איך געמיינט פארשטייט זיך, איך רעד עס זאל האבן קאוזעישאנאל פראבאביליטי..
יא יא... און כדי צו וויסן אויב איז דא אמת'דיגע causality, דארף מען פשוט זעהן אויב די פראבעביליטי פון א ישועה איז מער ביי די וואס גייען אהין זיך אויסבעטן.
 
דאס איז אן אינטרעסאנטע נקודה אדורכצוטון, פון איין זייט טענה'סטו אז מ'קען נישט אינגאנצן דיסמיסן די אלע מעשיות, און אזויפיל האט עס צו זיך אז דו וועסט עס טראסטן דעם ביסל מער ווי א לאטערי. פון די אנדערע זייט איז אבער דא די סטאטיסטיקעל שאלה, די לאטערי ווי נישט ווי האט עפעס א פראבעביליטי פון ארבייטן - איינס פון הונדערטער מיליאנען גייען בהכרח געווינען (און אייביג געווינט דאך איינער), איז דא דא א שאנס אחד מיני אלף אז ס'זאל פאלן ביי מיר, משא"כ על הצד אז די אלע מופתים זענען פון פינגער געזויגן און בלויזע קאנפירמאציע סעלעקשאן בייעס - האט עס דאך לכאו' בכלל נישט קיין סטאטיסטיקעל פראבעביליטי צו ארבייטן.
נו וואס טו מיר אין אזא פאל?
ביסט ממש נישט גערעכט, אמת טאקע אז ס׳איז קאנפירמאציע סעלעקשן בייעס, אבער די טשאנס פון סאקסעס איז אסאך העכער צוליב דעם ווי א לאטערי וואס די טשאנס פון סאקסעס איז מער וויניגער זיראו.
 
די נקודה דא איז אז ס'איז "נישט העכער" ווי די פראבעביליטי פון די וואס גייען נישט.
אמער.. זיין טאכטער איז שוין 3 יאר אזוי. וואס איז יעצט געשען אז זאכן האבן זיך געטוישט? עני מענטש וואלט געטראכט, וואס האב איך געטון אנדערש יעצט אז זי עסט כאחד האדם? איך מיין אז לייגן די קרעדיט אויך ר שייעלע איז נישט אזוי אוט אף די ווארלד
 
קודם כל די מעשה איז דאך נישט אויף וואס דו בויעסט דיין טראסט אין צדיקים בכלליות,
קען זיין אמאל.. היינט גלייב איך נישט קיין איין מעשה וואס איינער דערציילט וואס ער האט געהערט פין די בעל המעשה אליין...
אבער ווען איך זעה א מענטש, וואס קוקט נישט אויס ווי ער איז דא פאר א מישען צי פויקען ר' שייעלע,
ער דערציילט א מעשה פון זיך, האט עס ביי מיר אסאך וועיט
 
נישט דאס האב איך געמיינט פארשטייט זיך, איך רעד עס זאל האבן קאוזעישאנאל פראבאביליטי..
רעדענדיג פון דעם, איך האב טאקע אמאל געהאט א לענגערע דעבאטע מיט א חבר אויב עסן לאקשן קוגל שבת - אדער סיי וועלכע אנדערע זאך - אויף וואס געוויסע רביים האבן מבטיח געווען גרויסע זאכן, ווי צ.ב. פרנסה, צו מ'זאל דאס אפי' טון אלס דזשאוק ווייל על הצד עס האט עפעס א ווייטע פראבאביליטי צו ארבייטן, אדער איז עס לעכערליך אין יעדנספאל.

איך האב גע'טענה'ט עס איז לעכערליך - לויט די דעפינאציע פון 'לעכערליכיזם' בכלליות.
ער האט אבער גע'טענה'ט אז מיר קענען קיינמאל נישט וויסן צו אין א הייפאטעטיקעל יוניווערס איז ר' הערשעלע קרעטשניפער יא געווען אן אמת'ע מלאך, און ער האט יא געהאט א כח צו מבטיח זיין אזעלכע זאכן, וואס לפי זה איז מעגליך דא א ריעל פראבאביליטי אז מיר זענען אין אזא יוניווערס און דערפאר איז די פראבאביליטי נישט ממש = 0. ער טענה'ט אז די אלס סגולות און סטאף, ווילאנג ס'קאסט נישט קיין געלט און ס'נאך געשמאק אויך, פארוואס דען נישט טון - על הצד?!
איך דינג זיך! איך האלט פשוט פאר די דיגנעטי פון דעם זאל מען עס נישט טון, און ווי געזאגט, וואטעווער 'לעכערליך' מיינט ביי אונז איז אזא 'הייפאטעטישע יוניווערס' נכלל אין דעם, און ער וואלט עס נישט גענוצט אין קיין איין אנדערע קאנטעקסט, זיכער נישט ווען דער פויפסט זאגט ווען צו כ'ווייס נישט וואס אויב עסט מען אייער אויף איסטער וכדו'..

פארשטייט זיך אז למעשה זאל יעדער פרעגן זיין לאקאלער דיין..
 
לעצט רעדאגירט:
אמער.. זיין טאכטער איז שוין 3 יאר אזוי. וואס איז יעצט געשען אז זאכן האבן זיך געטוישט? עני מענטש וואלט געטראכט, וואס האב איך געטון אנדערש יעצט אז זי עסט כאחד האדם? איך מיין אז לייגן די קרעדיט אויך ר שייעלע איז נישט אזוי אוט אף די ווארלד

does the following pigeon sound familiar?

View: https://www.youtube.com/watch?v=8AzjDs8aF7g
 
רעדענדיג פון דעם, איך האב טאקע אמאל געהאט א לענגערע דעבאטע מיט א חבר אויב עסן לאקשן קוגל שבת - אדער סיי וועלכע אנדערע זאך - אויף וואס געוויסע רביים האבן מבטיח געווען גרויסע זאכן, ווי צ.ב. פרנסה, צו מ'זאל דאס אפי' טון אלס דזשאוק ווייל על הצד עס האט עפעס א ווייטע פראבאביליטי צו ארבייטן, אדער איז עס לעכערליך אין יעדנספאל.

איך האב גע'טענה'ט עס איז לעכערליך - לויט די דעפינאציע פון 'לעכערליכיזם' בכלליות.
ער האט אבער גע'טענה'ט אז מיר קענען קיינמאל נישט וויסן צו אין א הייפאטעטיקעל יוניווערס איז ר' הערשעלע קרעטשניפער יא געווען אן אמת'ע מלאך, און ער האט יא געהאט א כח צו מבטיח זיין אזעלכע זאכן, וואס לפע זה איז דא א ריעל פראבאביליטי אז מיר זענען אין אזא יוניווערס און דערפאר איז די פראבאביליטי נישט ממש = 0. ער טענה'ט אז די אלס סגולות און סטאף, ווילאנג ס'קאסט נישט קיין געלט און ס'נאך געשמאק אויך, פארוואס דען נישט טון - על הצד?!
איך דינג זיך! איך האלט פשוט פאר די דיגנעטי פון דעם זאל מען עס נישט טון, און ווי געזאגט, וואטעווער 'לעכערליך' מיינט ביי אונז איז אזא 'הייפאטעטישע יוניווערס' נכלל אין דעם, און ער וואלט עס נישט גענוצט אין קיין איין אנדערע קאנטעקסט, זיכער נישט ווען דער פויפסט זאגט ווען צו כ'ווייס נישט וואס אויב עסט מען אייער אויף איסטער וכדו'..

פארשטייט זיך אז למעשה זאל יעדער פרעגן זיין לאקאלער דיין..
דו דערמאנסט מיך די מעשה מיט יענע אידישע פרוי וועלכעס האט שוין געהאלטן כמעט ביים שטארבן און זי האט געבעטן אז זי וויל גיין אין קירכע איידער זי שטארבט. האט זי מסביר געווען אז מ'קען דאך נישט וויסן ווער ס'טאקע גערעכט די אידן צו די קריסטן, איז על צד די קריסטישע רעליגיע זענען די אמת'ע, איז ווען זי וועט קומען פאר גאט נאך איר שטארבן וועט זי קענען זאגן שטאלצערהייט אז זי האט מודה געווען אין קריסטענטום און אזוי וועט מען איר אריין לאזן אין גן עדן
 
מעשה שהיה (מקור ראשון ממש, מיך אליינס)

מיין זון האט געהאט יסורים נוראים בויך ווייטאג פאר א וואך צייט, און די דאקטאר האט נישט געוואוסט וואס דאס איז.
מיין ווייב האט מציע געווען עפעס א סגולה וואס זי האט געהערט אז אסאך זענען געהאלפן געווארן דארך דעם
איך האב זי געזאגט בשום אין אופן...
פרעגט זי וואס איז??
זאג איך זי אז וועסט זען אז ביז אפאר טאג וועט די זאך זיין מסודר, צו אזוי אדער אזוי, און איך וויל נישט אז דו זאלסט זיך איינרעדן אז ס׳האט צו טון מיט די סגולה.
וכן הוה, די דאקטאר האט געזאגט אז ס׳איז ממש א נס (נישט ממש, נאר מ׳האט אויסגפונען אז ס׳האט צו טון מיט קאנסטעפעשן).

קען זיין אז ס׳איז טאקע א מופת, ווייל צדיק גוזר והקב"ה מקיים
 
Back
Top