איז מעגליך ידיעה און בחירה אויף איינמאל?

@יאסעלע ברוין איך ווארט נאך אויף א תשובה אויב גאט קען זיך אליינס הרג'נען? עס איז א פשוט'ע יא אדער ניין שאלה

אגב דו האלטסט אין איין דערמאנען די ראשונים, להוי ידוע אז אלע ראשונים האבן געהאלטן אז גאט קען "נישט" מאכן א רינדעכיגע סקווער, די געדאנק אז די אייבערשטער קען טוהן אפילו לאגישע אוממעגליכקייטן איז נתחדש געווארן בימי האחרונים וכמבואר בספר הנפלא "מה שאלוהים לא יכול"
א עפל קען ווערן בלינד?
די מושג פון לעבן און טויט, איז נישט שייך בכלל ביי געטליכקייט, אינעם זינען וואס מיר מיינען.
אבער לויט די מושג פון די תורה, קען די 'שכינה' פארטריבן ווערן, געפאלן ווערן, פארשטעלט ווערן.

וואס איז די שכינה? די ארט ווי 'דו' מאכסט גרייט אז כביכול זאל רוען דארט, וואס דאס עפענט די שפע פאר אלעס וואס קען זיין טוב.

דערפאר איז די שכינה א מקבל, און דער משפיע געבט.
ווייל דער באשעפער דארף גארנישט פון דיר, ער וויל נאר געבן ווייל אזוי האט ער איינגעשטעלט אז דו וועסט שפירן בעסער ביים מקבל זיין, אויב דו ביסט קודם געווען א משפיע כלפי מעלה.
 
מען דארף נישט צוקומען צו גאט צו אנערקענען אז דער מענטשליכער מוח קען נישט אלעס משיג זיין. דער מענטשליכער מוח האט זיך איוואלווד מעיקר צו סערווייוון, נישט צו פארשטיין מה למעלה ומה למטה.

למשל די חלק פון וואס איז אויב איך שיס א בולעט אין די ליפטן, און עס פארט און פארט און שטעלט זיך נישט אפ, ביז ווי גייט עס? און וואס איז געווען פאר אלעס? 'אין סוף' איז עפעס וואס די מענטש קען נישט געהעריג משיג זיין, איז אנשטאט לעבן מיט די פאקט אז די מענטש קען (נאכ)נישט אלעס פארשטיין, האט מען פשוט פאברעצירט א גאט קעריקטער וואס איז עגזעמט פון שכל, און דאן פילן געוויסע מענעשן רואיגער פאר סאם ריזאן.
נישט צו פארשטיין גארנישט וואס איז אויסער דעם שביל החלב, איז גוט פאר סיי וועלכע בעל חי, אבער איינער וואס האט א נשמה, און דאס איז אים טייערער פון אלע חומריות וואס דער עולם הגשמי שטעלט צו, אזא איינער זאל יא וויסן און קען וויסן, און ווייסט - נאר מאכט כאילו לא יודע.

דער הייליגער רמב''ם שרייבט, אז אריסטו איז געווען דער גרעסטער חכם נאך שלמה המלך.
אבער דאס אלעס איז געווען מתחת הירח - אונטער'ן לבנה - האט ער זיך אויסגעקענט און באגריפן דאס מערסטע חכמה פונעם נאטורליכער פארמעגן.

פירט אויס דער הייליגער רמב''ם, איינער וואס לערנט תורה לשמה, אז ער וויל קענען דעם אייבירשטן און זיין תורה, צו אנערקענען אז אין עוד מלבדו, ער קען דורך די כח פון זיין נשמה אנקומען אסאך העכער אין השגה.

און דיין בלבול אויפ'ן באשעפער אז ס'איז א אויסגעטראפענער כאראקטער, וועלן דיך אפפרעגן די אלע דורות ביז אהער, וואס האבן איבערגעגעבן במסורה, די מעמד הר סיני, די נס פון יציאת מצרים.
דאס איז נישט געשען פערצופאל, אז יאשקע האט גע'כישוף'ט און געוויזן צויבער, און אזוי ארום פאבריצירט א צווייטע גלויבן; דאס קען יעדע קונצנמאכער מאכן.
דאס איז נישט געשען נאטורליך, אז מחמוד פון מדבר האט געדרעמלט אז מלאכים באווייזן זיך צו אים אין זיין קראנקער שלאף, און הייסן אים טון עפעס וואס חיות טרף טוען.

דער רמב''ם זאגט עדות אויף מחמוד אז ער איז געווען א חולה נופל, און אזעלכע נביאות קען נאך היינט יעדע קראנקער וואס באקומט סידזשערס פארציילן, אז ווייסעך ווער האט אים באזוכט אין שלאף, און געהייסן כך וכך.

זעקס הונדערט טויזענט עדות האבן עס געזען, און איבערגעגעבן מאב לבן, ביז היינט, און אזא ציבור פון עדות האט נישט אפגעמאכט ''רעדי סטעדי...'' מ'גייט פאברעצירן א לעגענדע פון א גאט כאראקטער.
 
נישט צו פארשטיין גארנישט וואס איז אויסער דעם שביל החלב, איז גוט פאר סיי וועלכע בעל חי, אבער איינער וואס האט א נשמה, און דאס איז אים טייערער פון אלע חומריות וואס דער עולם הגשמי שטעלט צו, אזא איינער זאל יא וויסן און קען וויסן, און ווייסט - נאר מאכט כאילו לא יודע.

דער הייליגער רמב''ם שרייבט, אז אריסטו איז געווען דער גרעסטער חכם נאך שלמה המלך.
אבער דאס אלעס איז געווען מתחת הירח - אונטער'ן לבנה - האט ער זיך אויסגעקענט און באגריפן דאס מערסטע חכמה פונעם נאטורליכער פארמעגן.

פירט אויס דער הייליגער רמב''ם, איינער וואס לערנט תורה לשמה, אז ער וויל קענען דעם אייבירשטן און זיין תורה, צו אנערקענען אז אין עוד מלבדו, ער קען דורך די כח פון זיין נשמה אנקומען אסאך העכער אין השגה.

און דיין בלבול אויפ'ן באשעפער אז ס'איז א אויסגעטראפענער כאראקטער, וועלן דיך אפפרעגן די אלע דורות ביז אהער, וואס האבן איבערגעגעבן במסורה, די מעמד הר סיני, די נס פון יציאת מצרים.
דאס איז נישט געשען פערצופאל, אז יאשקע האט גע'כישוף'ט און געוויזן צויבער, און אזוי ארום פאבריצירט א צווייטע גלויבן; דאס קען יעדע קונצנמאכער מאכן.
דאס איז נישט געשען נאטורליך, אז מחמוד פון מדבר האט געדרעמלט אז מלאכים באווייזן זיך צו אים אין זיין קראנקער שלאף, און הייסן אים טון עפעס וואס חיות טרף טוען.

דער רמב''ם זאגט עדות אויף מחמוד אז ער איז געווען א חולה נופל, און אזעלכע נביאות קען נאך היינט יעדע קראנקער וואס באקומט סידזשערס פארציילן, אז ווייסעך ווער האט אים באזוכט אין שלאף, און געהייסן כך וכך.

זעקס הונדערט טויזענט עדות האבן עס געזען, און איבערגעגעבן מאב לבן, ביז היינט, און אזא ציבור פון עדות האט נישט אפגעמאכט ''רעדי סטעדי...'' מ'גייט פאברעצירן א לעגענדע פון א גאט כאראקטער.
הערליכע מאמרים, איינס שענער פונעם צווייטן. אבער זייט וויסן די נישט פארשטייערס האבן פירות אויף דעם אויכעט. וויבאלד דער מוח פשוט קען זיך נישט דערגרינטעווען דערצו וועט ער אלץ טרעפן א פירכה און ער וועט אפי' האבן גוטע פירכות וואס מען וועט נישט קענען ענטפערן.

עס איז אמאל, אדער איז נאך אלץ דא א ניק וואס האט די ראיה לגמרי אפגעפרעגט, און דוקא מיט גוטע קשיות. דערפאר מיינט נאך אז ער איז גערעכט. אבער דאס איז קיין תירוץ.
 
נישט צו פארשטיין גארנישט וואס איז אויסער דעם שביל החלב, איז גוט פאר סיי וועלכע בעל חי, אבער איינער וואס האט א נשמה, און דאס איז אים טייערער פון אלע חומריות וואס דער עולם הגשמי שטעלט צו, אזא איינער זאל יא וויסן און קען וויסן, און ווייסט - נאר מאכט כאילו לא יודע.

דער הייליגער רמב''ם שרייבט, אז אריסטו איז געווען דער גרעסטער חכם נאך שלמה המלך.
אבער דאס אלעס איז געווען מתחת הירח - אונטער'ן לבנה - האט ער זיך אויסגעקענט און באגריפן דאס מערסטע חכמה פונעם נאטורליכער פארמעגן.

פירט אויס דער הייליגער רמב''ם, איינער וואס לערנט תורה לשמה, אז ער וויל קענען דעם אייבירשטן און זיין תורה, צו אנערקענען אז אין עוד מלבדו, ער קען דורך די כח פון זיין נשמה אנקומען אסאך העכער אין השגה.

און דיין בלבול אויפ'ן באשעפער אז ס'איז א אויסגעטראפענער כאראקטער, וועלן דיך אפפרעגן די אלע דורות ביז אהער, וואס האבן איבערגעגעבן במסורה, די מעמד הר סיני, די נס פון יציאת מצרים.
דאס איז נישט געשען פערצופאל, אז יאשקע האט גע'כישוף'ט און געוויזן צויבער, און אזוי ארום פאבריצירט א צווייטע גלויבן; דאס קען יעדע קונצנמאכער מאכן.
דאס איז נישט געשען נאטורליך, אז מחמוד פון מדבר האט געדרעמלט אז מלאכים באווייזן זיך צו אים אין זיין קראנקער שלאף, און הייסן אים טון עפעס וואס חיות טרף טוען.

דער רמב''ם זאגט עדות אויף מחמוד אז ער איז געווען א חולה נופל, און אזעלכע נביאות קען נאך היינט יעדע קראנקער וואס באקומט סידזשערס פארציילן, אז ווייסעך ווער האט אים באזוכט אין שלאף, און געהייסן כך וכך.

זעקס הונדערט טויזענט עדות האבן עס געזען, און איבערגעגעבן מאב לבן, ביז היינט, און אזא ציבור פון עדות האט נישט אפגעמאכט ''רעדי סטעדי...'' מ'גייט פאברעצירן א לעגענדע פון א גאט כאראקטער.
ביוטיפול, איך גלייך דיר, ביזט פריש אין די נושא, דו ברענגסט די כוזרי ארגומענט מיט א געשמאק כאילו ס'איז ווער ווייסט וואס.

איך גיי דיר דא צוברענגען א קורצע ארטיקל פון די סיני טעלעגראם טשאנאל וואס רעדט ארום איבער דעם נושא.

קענסט אויסטשעקן מער דא ביי דעם לינק, די טשענעל האט פול מער סחורה וואס לוינט זיך צו כאפן א בליק דערויף.

סיני

והנה:

די הויפט ראיה וואס ווערט היינט געניצט אויף אמיתת התורה (Bible divinity), איז די פאקט אז 600,000 האבן מיטגעהאלטן 10 מכות, א קריעת ים סוף, און א מעמד הר סיני...

מענטשן האבן לכאורה איבער געגיבן שטוינענדע מעשיות טאטע צו זוהן, פון דעמאלטס ביזן היינטיגן טאג.

אויב די תורה איז נישט Divine, און די אלע מעשיות סתם Baloney, וויאזוי איז מעגליך צו מאכן 600,000 מענטשן פלוצלונג אנהייבן פארקויפן אזעלכע גרויסע לאקשן פאר זייערע קינדער??

ס'איז דאך נישט אז איינער פארציילט א מעשה אז ער האט געזעהן גאט, נאר 600,000 קלעימען עס... נו, איז עס נישט די שטערקסטע פרוף אז עס האט טאקע פאסירט?

די שאלה איז באמת א גוטער.. כדאי דאס צו פארענטפערן וועל איך קודם מאכן א שטיקל הקדמה..

לאמיר צונעמען אויף וואס מען דינגט זיך, און צו וואס מען וויל אלס ברענגען א ראיה (ווי מער ווילד און מאדנע דיין טענה איז, אלס שטערקער דארף דיין ראיה זיין, אז איך זאל עס אננעמען)
.
געדענקטס.
די Claim אז די תורה איז מן השמים, האט ריזיגע פראבלעמען.

1. נישט נאר וואס די תורה ווייסט נישט צוזאגן פון סיי וועלכע פארגעשריטענע סייענס וואס מען האט שפעטער אויסגעטראפן (DNA, Electricity, Quantom theory וכו, וכו, וכו,), נאר די תורה איז מערערע מאל זיך סותר מיט סייענס. (דאס אליינס מאכט זייער שווער אנצונעמען אז די תורה איז Divine)

2. תנ"ך איז פול מיט קלענערע סתירות, און אפילו מערערע גראבע סתירות, א זאך וואס וואלט נישט געקענט פאסירן אין א Divine תורה.

3. תנ"ך פארמאגט אפילו "אידיאלאגישע" סתירות (יא שטראפן קינדער פאר זינד פון טאטן, און נישט שטראפן קינדער פאר זינד פון טאטן... דער באשעפער קען נישט חרטה האבן, דער באשעפער קען יא חרטה האבן וכו וכו.)

4. תנ"ך פארמאגט שרעקליכע אומאראלישע פארלאנגען (די באקאנסטע, הארגענען אומשולדיגע קליינע קינדער בלויז ווייל זיי זענען געבוירן געווארן אין די Wrong group אדג).

5. אן א שיעור מאל וואס גאנצעטע שטיקער ווערן איבער גע'חזר'ט עטליכע מאל אן קיין שום סיבה, וואס ווייזט אויף א נישט Divine צוזאמשטעל (מילד גערעדט...).

6. עס איז פאראן א ריזיגע Lack אויף עווידענס אויף וואס די תורה קליעמעד אז ס'זאל האבן פאסירט אין מצרים, און אין די קומענדיגע 40 יאר.

די תורה'ס קלעים אז מער ווי 2 מיליאן מענטשן (ווען מען רעכנט מענער ,פרויען און קינדער) האבן ארויס שפאצירט פון מצרים, און געוואנדערט 40 יאר אין מדבר, איז א Huge claim.

"זעלבט שטענדיגע" ארכעלאגן טענה'ן אז אזא ריזיגע מאסן וואנדערונג שטימט נישט מיט די מציאות וואס מען טרעפט/טרעפט-נישט אין די געגנט.
(יא, כ'האב שוין געזעהן די אלע דאקומענטעריעס פון רעליגיעזע ארכעאלאגישע ארגאניזאציס... זייער עווידענס איז גאר קליין און געקליבן, אינעם גרויסן פיקטשור..)

7. און פארשטייט זיך צום לעצט... די קלעים אז די תורה איז Divine מיינט אטאטמאטיש אז אלע אנדערע טויזנטער רעליגיעס און זייערע ראיות זענען נישט אמת..

בקיצור, אויב וויל מען פארט זאגן אז דאס איז יא מן השמים, זאל עס בעסער האבן משוגענע אומצוויידייטיגע פרוף!!
אויב אבער די פרוף וואס מען ברענגט האט לעכער, איז עס מער נישט אינטערסאנט...

נאך די הקדמה, לאמיר צוריקגיין צו די אויבן דערמאנטע ראיה וואס ווערט אפט געניצט צו שטיצן תורה Divinity..
"ס'איז נישט מעגליך אז א פאלק מיט מענטשן זאל פלוצלונג אנהייבן גלייבן אז זייערע עלטערן זענען אלע געשטאנען ביים מעמד הר סיני"

איז טאקע אמת אז די ראיה איז אזוי שטארק?
צו איז עס טאקע הארטע באווייז אז די מעשה האט פאסירט??


ליידער איז די תשובה אז נישט...

די זאך איז אפשר א חידוש (אזוי ווי אסאך רעליגיעס קומען מיר אירע טענות אז זיי האבן געוויסע זאכן לטובתה וואס קיין איין אנדער רעליגיע האט נישט)

ס'איז אבער יא פאראן וועגן וויאזוי אזא גלויבונג זאל זיך פארשפרייטן אן דעם וואס די מעשה זאל באמת האבן פארגעקומען.

לאמיר גיבן א משל...

1. עקזיסטירט א פאלק אין אלטן אמאל מיט מערערע לעגענדעס (ווי אלע פעלקער בימים ההם).

2. צווישן די לעגענדעס, זענען מערערע געזעצן וויאזוי מען דארף זיך אויפפירן.

3. צווישן זייערע לעגענדעס איז אויך מערערע מעשיות, אריינגערעכנט אז זיי האבן געהאט א פירער משה און ער האט געשריבן אן הייליג ספר וואס איז ליידער פאלוירן געגאנגען.

4. זיי וואלטן זייער געוואלט טרעפן דעם ספר וויבאלד זיי ווייסן אז במשך די שווערע הונדערטער יארן, און זייערע פילע מיט מאכענישן, האבן זיי פארגעסן פילע חלקים פון זייער היסטאריע (ווי ס'האט פאסירט מיט אן א שיעור פעלקער בימים ההם).

5. שווערע הונדערטער יארן אריין אין די לעגענדע, קומט ארויף א באליבטע פירער, און זאגט אז ער האט געטראפן דעם ספר.

6. אינעם געטראפענעם ספר שטייט טאקע די אלע באקאנטע לעגענדעס, געזעצן, און מעשיות וואס זיי ווייסן שוין, אבער ס'ווערט אויך געברענגט פילע נייע זאכן און מעשיות וואס איז זיי נישט באקאנט געווען ביז היינט.

7. צווישן די נייע מעשיות ווערט אויך פארציילט די מעמד הר סיני מיט אלע אירע דעטאלן (600,000 וכו).

7. וויבאלד די פאלק טראסט זייער יעצטיגע פירער, נעמען זיי אן די Legitimacy פונעם אנדעקטן ספר.. און עס בארירט זיי ביזן טיפעניש פון הארץ.

8. פון דעמאלטס און ווייטער גלייבן זיי אלע אין די אלע נייע זאכן פונעם ספר אריינגערעכנט דעם א מעמד הר סיני, זיי פארציילן עס פאר זייערער קינדער וכו וכו.


באמת איז בלויז די Possibility פון אזא מעשה, גענוג אויף אפצופרעגן די "באמבע ראיה".. (ווייל אויב ס'איז שייך נאך א מעגליכקייט וויאזוי אזא מאסן-גלייבונג האט געקענט פאסירן, איז די הנחה פון אמיתת התורה מער נישט סופארטעד מיט 100% פרוף)

די פראבלעם איז אבער נאך מער...

אונז ווייס מיר פאר א פאקט, אז די אידן האבן פאר הונדערטער יארן נישט געהאט Access צו די תורה.

במשך עטליכע מאל אין די היסטאריע פון תנ"ך זעהן מיר ווי אידן "טרעפן" א תורה, און זיי ווערן דערציטערט פון וואס דארט שטייט.

אזוי אז די אפפרעג אויף די ראיה איז נישט נאר אז אזא מעשה האט געקענט פאסירן, נאר אונז ווייס מיר אז ס'האט פאסירט...


און דא האסטו אביסל פונעם בלאגער דוב בער
Demolishing dumb arguments (The mass revelation argument for the Torah's Historical Veracity)
 
לעצט רעדאגירט:
א עפל קען ווערן בלינד?
די מושג פון לעבן און טויט, איז נישט שייך בכלל ביי געטליכקייט, אינעם זינען וואס מיר מיינען.
אבער לויט די מושג פון די תורה, קען די 'שכינה' פארטריבן ווערן, געפאלן ווערן, פארשטעלט ווערן.
אה! דאס איז פראגרעס. פון דיין פריעדיגע מעסעדסשעס האט אויסגעזעהן ווי דו האלטסט אז גאט קען יא מאכן אן עפל בלינד. אונז האלטן ביי א פלאץ ווי אונז פארשטייען אז ס'דא אזא זאך אז א קשיא זאל זיך אנהייבן מיט 'קען גאט מאכן' און די תירוץ זאל נישט זיין 'יא' - אויב די קשיא מאכט נישט קיין לאגישע סענס.



די קשיא 'קען גאט מאכן אז די עתיד זאל זיין סיי דיטערמענד און סיי נישט דעטערמענד' מאכט נישט קיין לאגישע סענס, און דעריבער איז די ענטפער 'ניין', פונקט ווי די קשיא אויב גאט קען מאכן ער זאל אויפהערן עקזעסטירן מאכט נישט קיין סענס, און די תירוץ דארט איז אויך 'ניין'.
 
דער הייליגער רמב''ם שרייבט, אז אריסטו איז געווען דער גרעסטער חכם נאך שלמה המלך.
אבער דאס אלעס איז געווען מתחת הירח - אונטער'ן לבנה - האט ער זיך אויסגעקענט און באגריפן דאס מערסטע חכמה פונעם נאטורליכער פארמעגן.

פירט אויס דער הייליגער רמב''ם, איינער וואס לערנט תורה לשמה, אז ער וויל קענען דעם אייבירשטן און זיין תורה, צו אנערקענען אז אין עוד מלבדו, ער קען דורך די כח פון זיין נשמה אנקומען אסאך העכער אין השגה.
די ערשטע האלב זאגט ער טאקע אין מורה נבוכים חלק ב' פרק כ"ב, די צווייטע האלב זאגט ער נישט!
דער רמב''ם זאגט עדות אויף מחמוד אז ער איז געווען א חולה נופל, און אזעלכע נביאות קען נאך היינט יעדע קראנקער וואס באקומט סידזשערס פארציילן, אז ווייסעך ווער האט אים באזוכט אין שלאף, און געהייסן כך וכך.

זעקס הונדערט טויזענט עדות האבן עס געזען, און איבערגעגעבן מאב לבן, ביז היינט, און אזא ציבור פון עדות האט נישט אפגעמאכט ''רעדי סטעדי...'' מ'גייט פאברעצירן א לעגענדע פון א גאט כאראקטער.
איך האף אז די זעקס טויזנט "עדות" זענען נישט אזעלכע סארט "עדות" ווי די רמב"ם אויף מוחמד
 
מען שרייבט און שרייבט וואס איז אזוי שווער צו שרייבען איך ווייס נישט?!
בנוגע די עצם שמועס דארפען מיר קודם קלארמאכן וואס גאט איז/מיינט, אז נישט רעדט יעדער פון זיין גאט ולא קרוב זה אל זה כל הלילה
 
הערליכע מאמרים, איינס שענער פונעם צווייטן. אבער זייט וויסן די נישט פארשטייערס האבן פירות אויף דעם אויכעט. וויבאלד דער מוח פשוט קען זיך נישט דערגרינטעווען דערצו וועט ער אלץ טרעפן א פירכה און ער וועט אפי' האבן גוטע פירכות וואס מען וועט נישט קענען ענטפערן.

עס איז אמאל, אדער איז נאך אלץ דא א ניק וואס האט די ראיה לגמרי אפגעפרעגט, און דוקא מיט גוטע קשיות. דערפאר מיינט נאך אז ער איז גערעכט. אבער דאס איז קיין תירוץ.
קודם וויל איך זאגן, אויב מ'ווארט אויף א תירוץ, און ס'נעמט צייט. איז ווייל כ'בין נישט אייביג גרייט דערצו, ווייל מ'דארף קאנצענטרירן די מחשבה אין די זאכן, און כ'נעם עס רואיג מיט די צייט.
יעצט, וועגן פירכות פון איינער וואס איז מלא טענות און דערפאר מאכט ער א החלטה און מסקנה, קען מען נישט קלוגער ווערן.
ווייל א קשיא הרג'ט נישט, נאר איינער וואס גלייבט נישט אז ס'דא א ענטפער.
מיינע קשיות האט איר נאכנישט געפרעגט, ווייל ס'איז טיפער פון דעם גאנצן שמועס. אבער כ'וויל עס נישט פרעגן, ווייל איינער וואס וואקעלט זיך נאך ביז אהער, איז נישט גרייט צו הערן מער דעליקאטע פראגעס.
יעדע קשיא האט א תירוץ, און נאכדעם קומט אויף א גרעסערע פראגע, און ווען מ'באגרייפט טיפער און מ'זעט א תירוץ, קומט אויף נאך א פראגע.
אזוי איז עס ווען מ'דערגרונטעוועט זיך אין חכמה פון אין סוף. אזויווי דער באשעפער איז אין סוף, איז די תורה זיינע און די קיום זיינע, עד אין סוף.
 
קודם וויל איך זאגן, אויב מ'ווארט אויף א תירוץ, און ס'נעמט צייט. איז ווייל כ'בין נישט אייביג גרייט דערצו, ווייל מ'דארף קאנצענטרירן די מחשבה אין די זאכן, און כ'נעם עס רואיג מיט די צייט.
יעצט, וועגן פירכות פון איינער וואס איז מלא טענות און דערפאר מאכט ער א החלטה און מסקנה, קען מען נישט קלוגער ווערן.
ווייל א קשיא הרג'ט נישט, נאר איינער וואס גלייבט נישט אז ס'דא א ענטפער.
מיינע קשיות האט איר נאכנישט געפרעגט, ווייל ס'איז טיפער פון דעם גאנצן שמועס. אבער כ'וויל עס נישט פרעגן, ווייל איינער וואס וואקעלט זיך נאך ביז אהער, איז נישט גרייט צו הערן מער דעליקאטע פראגעס.
יעדע קשיא האט א תירוץ, און נאכדעם קומט אויף א גרעסערע פראגע, און ווען מ'באגרייפט טיפער און מ'זעט א תירוץ, קומט אויף נאך א פראגע.
אזוי איז עס ווען מ'דערגרונטעוועט זיך אין חכמה פון אין סוף. אזויווי דער באשעפער איז אין סוף, איז די תורה זיינע און די קיום זיינע, עד אין סוף.
קענסט קלאר שטעלן פון וועלעכע גאט דו רעדסט? אלד טעסטעמינט, חז״ל, מסורה, פון וועמען רעדסטו? ווער איז דיין גאט?
 
למשל די חלק פון וואס איז אויב איך שיס א בולעט אין די ליפטן, און עס פארט און פארט און שטעלט זיך נישט אפ, ביז ווי גייט עס? און וואס איז געווען פאר אלעס? 'אין סוף' איז עפעס וואס די מענטש קען נישט געהעריג משיג זיין, איז אנשטאט לעבן מיט די פאקט אז די מענטש קען (נאכ)נישט אלעס פארשטיין, האט מען פשוט פאברעצירט א גאט קעריקטער וואס איז עגזעמט פון שכל, און דאן פילן געוויסע מענעשן רואיגער פאר סאם ריזאן.
דו רעדסט מיט אזא זיכערקייט אבער דו האסט נישט קיין פרוף אויף דעם.

מען דארף נישט צוקומען צו גאט צו אנערקענען אז דער מענטשליכער מוח קען נישט אלעס משיג זיין. דער מענטשליכער מוח האט זיך איוואלווד מעיקר צו סערווייוון, נישט צו פארשטיין מה למעלה ומה למטה.
אדרבה, אונז האמיר חושים סאך מער וואס ס׳פעלט אויס פאר סורווייוועל (נעם 10 מענטשן מיט 10 מאנקיס און לייג זיי אראפ אינמיטן די דזשאנגל. וועלכע גרופע האלסטו גייט סורווייווען?), אויף אזוי ווייט אז אויב מ׳ווייסט נישט וויאזוי זיך צו באגיין דערמיט מאכט עס מער פראבלעמען (יוסיף דעת יוסיף מכאוב).

(פאר מיין אייאוואסקע דזשורני וואלט מיר אזא תגובה געגעבן אזא פעסטע שאקל. היינט, פארשטיי איך וואס דו טרייסט צו זאגן, אבער למעשה זאג איך פארקערט; ג-ט האט באשאפען מענטשן מיט שכל כדי זיי זאלן קענען משיג זיין אז ׳אין עוד מלבדו׳)
 
לעצט רעדאגירט:
ביוטיפול, איך גלייך דיר, ביזט פריש אין די נושא, דו ברענגסט די כוזרי ארגומענט מיט א געשמאק כאילו ס'איז ווער ווייסט וואס.

איך גיי דיר דא צוברענגען א קורצע ארטיקל פון די סיני טעלעגראם טשאנאל וואס רעדט ארום איבער דעם נושא.

קענסט אויסטשעקן מער דא ביי דעם לינק, די טשענעל האט פול מער סחורה וואס לוינט זיך צו כאפן א בליק דערויף.

סיני

והנה:

די הויפט ראיה וואס ווערט היינט געניצט אויף אמיתת התורה (Bible divinity), איז די פאקט אז 600,000 האבן מיטגעהאלטן 10 מכות, א קריעת ים סוף, און א מעמד הר סיני...

מענטשן האבן לכאורה איבער געגיבן שטוינענדע מעשיות טאטע צו זוהן, פון דעמאלטס ביזן היינטיגן טאג.

אויב די תורה איז נישט Divine, און די אלע מעשיות סתם Baloney, וויאזוי איז מעגליך צו מאכן 600,000 מענטשן פלוצלונג אנהייבן פארקויפן אזעלכע גרויסע לאקשן פאר זייערע קינדער??

ס'איז דאך נישט אז איינער פארציילט א מעשה אז ער האט געזעהן גאט, נאר 600,000 קלעימען עס... נו, איז עס נישט די שטערקסטע פרוף אז עס האט טאקע פאסירט?

די שאלה איז באמת א גוטער.. כדאי דאס צו פארענטפערן וועל איך קודם מאכן א שטיקל הקדמה..

לאמיר צונעמען אויף וואס מען דינגט זיך, און צו וואס מען וויל אלס ברענגען א ראיה (ווי מער ווילד און מאדנע דיין טענה איז, אלס שטערקער דארף דיין ראיה זיין, אז איך זאל עס אננעמען)
.
געדענקטס.
די Claim אז די תורה איז מן השמים, האט ריזיגע פראבלעמען.

1. נישט נאר וואס די תורה ווייסט נישט צוזאגן פון סיי וועלכע פארגעשריטענע סייענס וואס מען האט שפעטער אויסגעטראפן (DNA, Electricity, Quantom theory וכו, וכו, וכו,), נאר די תורה איז מערערע מאל זיך סותר מיט סייענס. (דאס אליינס מאכט זייער שווער אנצונעמען אז די תורה איז Divine)

2. תנ"ך איז פול מיט קלענערע סתירות, און אפילו מערערע גראבע סתירות, א זאך וואס וואלט נישט געקענט פאסירן אין א Divine תורה.

3. תנ"ך פארמאגט אפילו "אידיאלאגישע" סתירות (יא שטראפן קינדער פאר זינד פון טאטן, און נישט שטראפן קינדער פאר זינד פון טאטן... דער באשעפער קען נישט חרטה האבן, דער באשעפער קען יא חרטה האבן וכו וכו.)

4. תנ"ך פארמאגט שרעקליכע אומאראלישע פארלאנגען (די באקאנסטע, הארגענען אומשולדיגע קליינע קינדער בלויז ווייל זיי זענען געבוירן געווארן אין די Wrong group אדג).

5. אן א שיעור מאל וואס גאנצעטע שטיקער ווערן איבער גע'חזר'ט עטליכע מאל אן קיין שום סיבה, וואס ווייזט אויף א נישט Divine צוזאמשטעל (מילד גערעדט...).

6. עס איז פאראן א ריזיגע Lack אויף עווידענס אויף וואס די תורה קליעמעד אז ס'זאל האבן פאסירט אין מצרים, און אין די קומענדיגע 40 יאר.

די תורה'ס קלעים אז מער ווי 2 מיליאן מענטשן (ווען מען רעכנט מענער ,פרויען און קינדער) האבן ארויס שפאצירט פון מצרים, און געוואנדערט 40 יאר אין מדבר, איז א Huge claim.

"זעלבט שטענדיגע" ארכעלאגן טענה'ן אז אזא ריזיגע מאסן וואנדערונג שטימט נישט מיט די מציאות וואס מען טרעפט/טרעפט-נישט אין די געגנט.
(יא, כ'האב שוין געזעהן די אלע דאקומענטעריעס פון רעליגיעזע ארכעאלאגישע ארגאניזאציס... זייער עווידענס איז גאר קליין און געקליבן, אינעם גרויסן פיקטשור..)

7. און פארשטייט זיך צום לעצט... די קלעים אז די תורה איז Divine מיינט אטאטמאטיש אז אלע אנדערע טויזנטער רעליגיעס און זייערע ראיות זענען נישט אמת..

בקיצור, אויב וויל מען פארט זאגן אז דאס איז יא מן השמים, זאל עס בעסער האבן משוגענע אומצוויידייטיגע פרוף!!
אויב אבער די פרוף וואס מען ברענגט האט לעכער, איז עס מער נישט אינטערסאנט...

נאך די הקדמה, לאמיר צוריקגיין צו די אויבן דערמאנטע ראיה וואס ווערט אפט געניצט צו שטיצן תורה Divinity..
"ס'איז נישט מעגליך אז א פאלק מיט מענטשן זאל פלוצלונג אנהייבן גלייבן אז זייערע עלטערן זענען אלע געשטאנען ביים מעמד הר סיני"

איז טאקע אמת אז די ראיה איז אזוי שטארק?
צו איז עס טאקע הארטע באווייז אז די מעשה האט פאסירט??


ליידער איז די תשובה אז נישט...

די זאך איז אפשר א חידוש (אזוי ווי אסאך רעליגיעס קומען מיר אירע טענות אז זיי האבן געוויסע זאכן לטובתה וואס קיין איין אנדער רעליגיע האט נישט)

ס'איז אבער יא פאראן וועגן וויאזוי אזא גלויבונג זאל זיך פארשפרייטן אן דעם וואס די מעשה זאל באמת האבן פארגעקומען.

לאמיר גיבן א משל...

1. עקזיסטירט א פאלק אין אלטן אמאל מיט מערערע לעגענדעס (ווי אלע פעלקער בימים ההם).

2. צווישן די לעגענדעס, זענען מערערע געזעצן וויאזוי מען דארף זיך אויפפירן.

3. צווישן זייערע לעגענדעס איז אויך מערערע מעשיות, אריינגערעכנט אז זיי האבן געהאט א פירער משה און ער האט געשריבן אן הייליג ספר וואס איז ליידער פאלוירן געגאנגען.

4. זיי וואלטן זייער געוואלט טרעפן דעם ספר וויבאלד זיי ווייסן אז במשך די שווערע הונדערטער יארן, און זייערע פילע מיט מאכענישן, האבן זיי פארגעסן פילע חלקים פון זייער היסטאריע (ווי ס'האט פאסירט מיט אן א שיעור פעלקער בימים ההם).

5. שווערע הונדערטער יארן אריין אין די לעגענדע, קומט ארויף א באליבטע פירער, און זאגט אז ער האט געטראפן דעם ספר.

6. אינעם געטראפענעם ספר שטייט טאקע די אלע באקאנטע לעגענדעס, געזעצן, און מעשיות וואס זיי ווייסן שוין, אבער ס'ווערט אויך געברענגט פילע נייע זאכן און מעשיות וואס איז זיי נישט באקאנט געווען ביז היינט.

7. צווישן די נייע מעשיות ווערט אויך פארציילט די מעמד הר סיני מיט אלע אירע דעטאלן (600,000 וכו).

7. וויבאלד די פאלק טראסט זייער יעצטיגע פירער, נעמען זיי אן די Legitimacy פונעם אנדעקטן ספר.. און עס בארירט זיי ביזן טיפעניש פון הארץ.

8. פון דעמאלטס און ווייטער גלייבן זיי אלע אין די אלע נייע זאכן פונעם ספר אריינגערעכנט דעם א מעמד הר סיני, זיי פארציילן עס פאר זייערער קינדער וכו וכו.


באמת איז בלויז די Possibility פון אזא מעשה, גענוג אויף אפצופרעגן די "באמבע ראיה".. (ווייל אויב ס'איז שייך נאך א מעגליכקייט וויאזוי אזא מאסן-גלייבונג האט געקענט פאסירן, איז די הנחה פון אמיתת התורה מער נישט סופארטעד מיט 100% פרוף)

די פראבלעם איז אבער נאך מער...

אונז ווייס מיר פאר א פאקט, אז די אידן האבן פאר הונדערטער יארן נישט געהאט Access צו די תורה.

במשך עטליכע מאל אין די היסטאריע פון תנ"ך זעהן מיר ווי אידן "טרעפן" א תורה, און זיי ווערן דערציטערט פון וואס דארט שטייט.

אזוי אז די אפפרעג אויף די ראיה איז נישט נאר אז אזא מעשה האט געקענט פאסירן, נאר אונז ווייס מיר אז ס'האט פאסירט...


און דא האסטו אביסל פונעם בלאגער דוב בער
Demolishing dumb arguments (The mass revelation argument for the Torah's Historical Veracity)
פאר איך ענטפער, וויל איך אייך מכבד זיין מיר צו געבן אייערע נוסח וויאזוי די וועלט איז געווארן, און וויאזוי עס פונקציונירט.
פארגעסט אבער נישט, אייערע נוסח דארף קענען באווייזן א כח וואס גאט ב''ה האט באוויזן, און אויב אייער נוסח האט לעכער, אדער איז איין גראבע לאך, איז א שאד די שפייעכטס און טינט.

והנה, אויב איר ווייסט נאכנישט, דארפט איר וויסן, אז די תורה איז נישט אזויווי אלע אנדערע שפראכן.
למשל ענגליש, וואס קומט פון לאטייניש, איז A א פראסטע A און B ווידער א פראסטע B און אזוי אלע בוכשטאבן פון זיי, פארקויפט נאר בוכשטאבן, וואס מ'קען נוצן פאר ווערטער, אויך פארשידענע סימנים, און געענדיגט.
ס'נישטא אינעם A אדער B א סוד נפלא עפעס וואונדערליך טיף און קונציג. ס'מעגליך צו מאכן פארשידענס מיט ענגלישע בוכשטאבן, אבער ס'פארקויפט נישט מער ווי די איינפאכע שפראך. ס'נישטא קיין שום רעליגיע וואס האט א ביכל זייערע, מיט סימנים פון ר''ת נוטריקין גימטריא, וואס איז עפעס טיפערס מרמז אינעם טעקסט וואס שטייט טרוקן.

ווידער, א אות אין די תורה, איז א 'קוד' פון אומצאליגע צווייגן, פון אלע חלקים פונעם בריאה וואס מיר קענען קענען, און צווייגן פון העכערע עולמות וואס נישט יעדער קומט אן צו פארשטיין, און אויך צווייגן צום תורה שלימה וואס וועט לעתיד נתגלה ווערן, ווען ס'וועט זיין ומלאה דעה את ה' כמים לים מכסים.
נישט נאר א אות, נאר א נקודה, און א תג, און א טעם המקרא, איז ריזן טערא-בייטס פון ידיעות, באהאלטן דערין.

אויך אנדערע פעלקער נוצן אונזער תורה צו טרעפן עתידות און דאס גלייכן, און אלע אנדערע רעליגיעס האבן איבערגעשריבן בערך וואס שטייט אין תורת משה מסיני. אויסער איין זאך, וואס אלע אויפקומערס פון אנדערע רעליגיעס האבן אוודאי נישט געגליכן. דאס איז ''קדושה''! אויף זיך!
א שטייגער פון קדושה וואס פירט נישט צו מרה שחורה, רציחה, התאבדות, ווייל אויב יא, איז עס טאקע נישט אונזער תורה. אונזער תורה איז דרכיה דרכי נועם, און נישט אלע אמונות טפילות וואס איבערפרומע דור אנוש געבליבענע... האבן צוגעטשעפעט דערצו, ווי דער שלאנג מיט'ן פרומער מאכן גאטס ווארט צו חוה אונזער באבע ע''ה.

די נקודה צו וואס איך וויל צוקומען, איז ווי פאלגענד.
ווען ס'שטייט אין די תורה בראשית, און אליפז, און ובני דן חושים, און כאלה, און פתלתול, און בלעם, און אהרן און יקטן, און מן, און צרעת, וכו' וכו' וכו', איז דא דערין 'כאטש' זיבעציג אופנים וואס דאס מיינט.
אונז, דארפן עס קודם לערנען פשוט פשט, און אז מ'קען מאכן א דרוש, איז עס א שיינע זאך, אבער די אמת וואס ליגט אין די אותיות סימנים און המשך הפסוקים, ישר והפוך און דילוגים, איז ווייט ווייט פון די איינפאכע טייטש אין חדר.
ממילא, דער וואס פרעגט א פראגע פון א פסוק חומש ארויס, איז פונקט ווי יענער וואס האט געקריגן א עכט גאלדענע האמער פאר א 'טראופי' - אזויווי א נאבעל פרייז געשאנק פאר הצלחה און דערגרייכונג. דערווייל גייט יענער און נוצט עס צו האקן נעגל אין זיין זומער בודקע...

א טעקסט וואס איז אזוי אינסטענד, אזוי אריינגעפאסט סימנים וואס צייגן אויף ריזן גרויסע סוגיות און יסודות, וועט מען עס נוצען כאילו ס'איז א פלייער פון א אדווערטייזמענט פון א שיך סטאר?
א פסוק אין תורה איז נישט איינפאך! יעצט פרעג דיינע סתירות!

שנית, צוזאמען מיט בחירה, קומט מיט א היבשע טשעלענטש, ווי מ'קען היבש גרייזן מיט'ן אויסטייטשן פסוקים און אויך פאקטן, אויף א פונקט פארקערטע וועג. וואס דאס אלעס שטייט שוין געשריבן מפי חז''ל, אז די תורה איז למיימינים בה א סם חיים, און פאר די לינקע א טויט געווירץ.
אויך די ווארט טויט און לעבן, מיינט נישט די פיזישע אנאטאמיע שטארבן. עס פאסירט ווען דו פאלסט אריין אין א בעד מוד, און נאכמער ווען דו האסט א זעץ אין לעבן ביז שווערע אנגסט און ביטערניש, ביסטו טויט. ווייל דו האסט פארלוירן די חיות - די לעבהאפט וואס געבט דעם מענטש כוח אנצוגיין.
ווען דו ווערסט צוריק אויפגעראכטן, מזל טוב, ביסטו פריש געבוירן. ס'איז נישט די זעלבע חיים, וואס באקאנט איז די נשמה אזויווי די אטעם, וואס קומט אריין און גייט ארויס, ווען ס'קומט אריין פרישע חיות, און גייט ארויס די אויסגענוצטע שטאף. דאס איז אפילו פשוט פשט.
און ווי די חכמים זאגן דערויף, אז ווער ס'פאלט אינעם גייסט, קרוי בו וימת.

נעם א היסטארישער דעקרעט, א דאקומענט פון מלחמות, צו א ביכל פון הנהגות מלכות וממשלה פון די אלטע צייטן, פון די רומיים, פון די בבליים, און געב עס א קליין קינד זאל פרעגן קשיות אויף דעם.
נישט קשיות אז ער קען נישט פארשטיין וואס ס'טייטש, ניין, נאר טענות אז ס'האט סתירות.... ממש א געלעכטער.

דער עולם קען די מעשה פון יענער וואס האט געפרעגט זיין רבי קשיות אויף קבלה, און ער האט אים געענפערט תירוצים פון א פויער?
אויב דער עולם ווייסט נישט די מעשה, מוז איך עס דא פארציילן. און דערווייל וועל איך מאכען פויזע און אפרוען די געהירן אביסל.
 
קענסט קלאר שטעלן פון וועלעכע גאט דו רעדסט? אלד טעסטעמינט, חז״ל, מסורה, פון וועמען רעדסטו? ווער איז דיין גאט?
אחד הוא אלוקינו בשמים ובארץ, דער וואס האט זיך באוויזן כביכול אויפ'ן הר סיני און געגעבן פאר משה רבינו די ריכטיגע תורה פאר זיין ליבע עם הנבחר
 
והנה, אויב איר ווייסט נאכנישט, דארפט איר וויסן, אז די תורה איז נישט אזויווי אלע אנדערע שפראכן.
למשל ענגליש, וואס קומט פון לאטייניש, איז A א פראסטע A און B ווידער א פראסטע B און אזוי אלע בוכשטאבן פון זיי, פארקויפט נאר בוכשטאבן, וואס מ'קען נוצן פאר ווערטער, אויך פארשידענע סימנים, און געענדיגט.
ס'נישטא אינעם A אדער B א סוד נפלא עפעס וואונדערליך טיף און קונציג. ס'מעגליך צו מאכן פארשידענס מיט ענגלישע בוכשטאבן, אבער ס'פארקויפט נישט מער ווי די איינפאכע שפראך. ס'נישטא קיין שום רעליגיע וואס האט א ביכל זייערע, מיט סימנים פון ר''ת נוטריקין גימטריא, וואס איז עפעס טיפערס מרמז אינעם טעקסט וואס שטייט טרוקן.

ווידער, א אות אין די תורה, איז א 'קוד' פון אומצאליגע צווייגן, פון אלע חלקים פונעם בריאה וואס מיר קענען קענען, און צווייגן פון העכערע עולמות וואס נישט יעדער קומט אן צו פארשטיין, און אויך צווייגן צום תורה שלימה וואס וועט לעתיד נתגלה ווערן, ווען ס'וועט זיין ומלאה דעה את ה' כמים לים מכסים.
נישט נאר א אות, נאר א נקודה, און א תג, און א טעם המקרא, איז ריזן טערא-בייטס פון ידיעות, באהאלטן דערין.

אויך אנדערע פעלקער נוצן אונזער תורה צו טרעפן עתידות און דאס גלייכן, און אלע אנדערע רעליגיעס האבן איבערגעשריבן בערך וואס שטייט אין תורת משה מסיני. אויסער איין זאך, וואס אלע אויפקומערס פון אנדערע רעליגיעס האבן אוודאי נישט געגליכן. דאס איז ''קדושה''! אויף זיך!
א שטייגער פון קדושה וואס פירט נישט צו מרה שחורה, רציחה, התאבדות, ווייל אויב יא, איז עס טאקע נישט אונזער תורה. אונזער תורה איז דרכיה דרכי נועם, און נישט אלע אמונות טפילות וואס איבערפרומע דור אנוש געבליבענע... האבן צוגעטשעפעט דערצו, ווי דער שלאנג מיט'ן פרומער מאכן גאטס ווארט צו חוה אונזער באבע ע''ה.

די נקודה צו וואס איך וויל צוקומען, איז ווי פאלגענד.
ווען ס'שטייט אין די תורה בראשית, און אליפז, און ובני דן חושים, און כאלה, און פתלתול, און בלעם, און אהרן און יקטן, און מן, און צרעת, וכו' וכו' וכו', איז דא דערין 'כאטש' זיבעציג אופנים וואס דאס מיינט.
אונז, דארפן עס קודם לערנען פשוט פשט, און אז מ'קען מאכן א דרוש, איז עס א שיינע זאך, אבער די אמת וואס ליגט אין די אותיות סימנים און המשך הפסוקים, ישר והפוך און דילוגים, איז ווייט ווייט פון די איינפאכע טייטש אין חדר.
ממילא, דער וואס פרעגט א פראגע פון א פסוק חומש ארויס, איז פונקט ווי יענער וואס האט געקריגן א עכט גאלדענע האמער פאר א 'טראופי' - אזויווי א נאבעל פרייז געשאנק פאר הצלחה און דערגרייכונג. דערווייל גייט יענער און נוצט עס צו האקן נעגל אין זיין זומער בודקע...

א טעקסט וואס איז אזוי אינסטענד, אזוי אריינגעפאסט סימנים וואס צייגן אויף ריזן גרויסע סוגיות און יסודות, וועט מען עס נוצען כאילו ס'איז א פלייער פון א אדווערטייזמענט פון א שיך סטאר?
א פסוק אין תורה איז נישט איינפאך! יעצט פרעג דיינע סתירות!
די גאנצע הנחה וואס דו לייגסט אראפ פעלט הוכחות, צו זאגן אז די תורה איז נישט וואס דארט שטייט נאר עפעס א בוק פון קאודס פארלאנגט הוכחות מתוכו וואס עקזיסטירט נישט. קיינער האט נאכנישט גענוצט תורה קאודס צו "טרעפן עתידות", נאר נאך וואס זאכן זענען געשהן טרייט מען עס ארויסצוקוועטשן ערגעץ.
 
אה! דאס איז פראגרעס. פון דיין פריעדיגע מעסעדסשעס האט אויסגעזעהן ווי דו האלטסט אז גאט קען יא מאכן אן עפל בלינד. אונז האלטן ביי א פלאץ ווי אונז פארשטייען אז ס'דא אזא זאך אז א קשיא זאל זיך אנהייבן מיט 'קען גאט מאכן' און די תירוץ זאל נישט זיין 'יא' - אויב די קשיא מאכט נישט קיין לאגישע סענס.



די קשיא 'קען גאט מאכן אז די עתיד זאל זיין סיי דיטערמענד און סיי נישט דעטערמענד' מאכט נישט קיין לאגישע סענס, און דעריבער איז די ענטפער 'ניין', פונקט ווי די קשיא אויב גאט קען מאכן ער זאל אויפהערן עקזעסטירן מאכט נישט קיין סענס, און די תירוץ דארט איז אויך 'ניין'.
כ'האב געפרעגט צו א עפל קען ווערן בלינד, אויף אייך דער בשר ודם'ס פארשטאנד.
אזויווי דו פארשטייסט אז בלינהייט און פרוכט, זענען נישט די זעלבע טערמינען, איז געטליכקייט מיט טויט.
אזויווי א פיש לערנט זיך וויאזוי א בלעטל איז א בעל חוב.
דעם באשעפער קען מען נישט אויס'משל'ן, ווייל ס'נישט שייך אין אים קיין שום פארגלייך, בילד, משל, דמיון, צו קאטעגאריע. אלעס איז ער, און ער איז אלעס.

קען איינער וואס קען אלעס, מאכן נישט צו קענען? אויב איז דאס גאט, קען ער.
 
אחד הוא אלוקינו בשמים ובארץ, דער וואס האט זיך באוויזן כביכול אויפ'ן הר סיני און געגעבן פאר משה רבינו די ריכטיגע תורה פאר זיין ליבע עם הנבחר
האט ער אמאל געזאגט אז ער האט ידיעה? אויב יא, ווי?
 
די גאנצע הנחה וואס דו לייגסט אראפ פעלט הוכחות, צו זאגן אז די תורה איז נישט וואס דארט שטייט נאר עפעס א בוק פון קאודס פארלאנגט הוכחות מתוכו וואס עקזיסטירט נישט. קיינער האט נאכנישט גענוצט תורה קאודס צו "טרעפן עתידות", נאר נאך וואס זאכן זענען געשהן טרייט מען עס ארויסצוקוועטשן ערגעץ.וויפיל ספרי קודש האסטו שוין מסיים געווען פון דעקל צו דעקל?
דו האסט שוין אמאל מסיים געווען 'איין' ספר פון דעקל צו דעקל?
אין וועלכע ספר קדוש שטייט נישט קיין הוכחות, אז די תורה איז גארנישט איינפאך די אויבערפלעכליכע פשט?
 
א עפל קען ווערן בלינד?
די מושג פון לעבן און טויט, איז נישט שייך בכלל ביי געטליכקייט, אינעם זינען וואס מיר מיינען.
קודם כל, לויט דיין מהלך אז גאט קען אלס קען גאט אויך מאכן אן עפל בלינד. אויב נישט פעלט אין זיין יכולת.
אבער דיין משל איז ניטאמאל אין פלאץ, ווייל גאט "עקזיסטירט" און די שאלה איז אויב ער קען זיך מאכן "נישט עקזיסטירן", ווען די עפל זעהט ווען קען מען אים מאכן בלינד.
 
דו האסט שוין אמאל מסיים געווען 'איין' ספר פון דעקל צו דעקל?
אין וועלכע ספר קדוש שטייט נישט קיין הוכחות, אז די תורה איז גארנישט איינפאך די אויבערפלעכליכע פשט?
אסאך ספרים, אבער דארט שטייען "הוכחות"? אדער "זיי האלטן" אז עס איז נישט איינפאך?
 
דו האסט שוין אמאל מסיים געווען 'איין' ספר פון דעקל צו דעקל?
אין וועלכע ספר קדוש שטייט נישט קיין הוכחות, אז די תורה איז גארנישט איינפאך די אויבערפלעכליכע פשט?
לול, אודאי זאגן די תורה נאכפאלגערס אז יעדע ווארט איז מרומז אין דעם סודות וכדומה, אבער קיין ראיה דערויף האסטו נישט. מען קען אריינלערנען אין יעדע אות פונעם קאנסטעטושן אויך 59 פשטים.

אדרבה, ברענג א ראיה אז די תורה איז געטליך, און לאמיר עס צונעמען. איך קען דיר ברענגען אסאך סתירות און קשיות וואס ווייזן אז נישט נאר איז עס נישט געטליך, נאר געשריבן דורך מערערע מענטשן.

להוה ידיעה, די אראבערס טרעפן אויך סודות מיט קאודס אין די קוראן, אין פאקט, יעדע לאנגע בוך קען מען טרעפן דערין סודות און עתידות, אבער פארשטייט זיך נאר נאך וואס ס'געשעט, ווייל פאר דעם קען מען אויך טרעפן אסאך אנדערע זאכן וואס געשען נישט.
 
Back
Top