איז מעגליך ידיעה און בחירה אויף איינמאל?

יעצט, וועגן פירכות פון איינער וואס איז מלא טענות און דערפאר מאכט ער א החלטה און מסקנה, קען מען נישט קלוגער ווערן.
ווייל א קשיא הרג'ט נישט, נאר איינער וואס גלייבט נישט אז ס'דא א ענטפער.
איך האב שוין כמה פעמים מיין איך דא נאך געזאגט, קשיא איז ר"ת שמע ה' קולי אקרא. זיי מתפלל אז דיינע קשיות זאלן דיר פארענטפערט ווערן, אדער זאלסטו קומען צו די הכרה אז דיין קשיא מאכט נישט די ריאליטעט פון די פאקט ווייל דו פארשטייסט נישט.

אבער וואס איך פרוביר ארויס ברענגען איז גאר א צווייטע נקידה. דיי לייגסט אראף הנחות כאילו דאס זענען די תרוצים אויף די קשיות וואס ווערן ארום געווארפן, אויף דעם האב איך געזאגט אז די תרוצים הטאבן פירכות. אבער נישט ח"ו אז מיין קשיא איז ווייל עס לייגט אן הנחה אין א מסכנה אויף כפירה, אז עס עקזעסטירט יא אדער נישט. איך בין גוט אן די ענטפערס אויך ווייל ווי דער הקדמה וואס איך האב אנגעהויבן מיט אין אן אנדערע תגובה. אמרתי אחכמה והוא רחוקה ממנו.
 
איך האב שוין כמה פעמים מיין איך דא נאך געזאגט, קשיא איז ר"ת שמע ה' קולי אקרא. זיי מתפלל אז דיינע קשיות זאלן דיר פארענטפערט ווערן, אדער זאלסטו קומען צו די הכרה אז דיין קשיא מאכט נישט די ריאליטעט פון די פאקט ווייל דו פארשטייסט נישט.

אבער וואס איך פרוביר ארויס ברענגען איז גאר א צווייטע נקידה. דיי לייגסט אראף הנחות כאילו דאס זענען די תרוצים אויף די קשיות וואס ווערן ארום געווארפן, אויף דעם האב איך געזאגט אז די תרוצים הטאבן פירכות. אבער נישט ח"ו אז מיין קשיא איז ווייל עס לייגט אן הנחה אין א מסכנה אויף כפירה, אז עס עקזעסטירט יא אדער נישט. איך בין גוט אן די ענטפערס אויך ווייל ווי דער הקדמה וואס איך האב אנגעהויבן מיט אין אן אנדערע תגובה. אמרתי אחכמה והוא רחוקה ממנו.
בעסער איז טאקע ווי דו זאגסט אז מ'דארף נישט קיין תירוצים און מ'פרעגט נישט קיין קשיות. אבער אויב פרעגט מען יא, און מ'פרעגט פארשטאפטע קשיות, קומט א תירוץ - לויט'ן קשיא.
ווייל די ריכטיגע קשיות, איז אסאך אסאך טיפער ווי די טיפיקל קשיות פון לינקע, וואס איז מער א עקסקיוז ווי א קשיה
 
פאר איך ענטפער, וויל איך אייך מכבד זיין מיר צו געבן אייערע נוסח וויאזוי די וועלט איז געווארן, און וויאזוי עס פונקציונירט.
פארגעסט אבער נישט, אייערע נוסח דארף קענען באווייזן א כח וואס גאט ב''ה האט באוויזן, און אויב אייער נוסח האט לעכער, אדער איז איין גראבע לאך, איז א שאד די שפייעכטס און טינט.
איך קען דיר ענטפערן, אבער איך וויל קלאר מאכן אז סאיז צוויי באזינדערע נושאים.

עס קען זיין אז מעמד הר סיני האט קיינמאל פאסירט, אבער דאך איז דא א גאט וואס האט באשאפן די וועלט און פירט די וועלט.

איי פארוואס האט ער באשאפן א וועלט? אהה מיטאמאל פראבירסטו צו פארשטיין גאט. א רגע צוריק ביסטו געווען ביזי אז גאט איז אזוי אפגעריקט פון אונז און למעשלה מהשגתינו, אז ער קען ממש מאכן א רינדעכיגע טרייענגל, אבער מיטאמאל פארשטייט מען שוין אז אויב איז דא א גאט, דאן מוז זיין אז ער האט עס באשאפן פאר רעליגיע. זייער מעגליך אז סדא א גאט, און ער האט באשאפן א וועלט פאר סיבות וואס מיר פארשטייען נישט, און רעליגיע איז סתם א האוקס.

מען קען אריינגיין וואס די סייענטיסטן זאגן וויאזוי די וועלט איז געווארן, ביג בענג, עוועלוציע, וואס דאס איז כהיום די בעסטע וועג און די מערסטע געפראווטע וועג צו פארשטיין וויאזוי אלעס איז געווארן, אבער ס'איז א שמועס פאר זיך.
 
דו רעדסט מיט אזא זיכערקייט אבער דו האסט נישט קיין פרוף אויף דעם.
איך בין גראדע נישט זיכער אין דעם. מיין גלייכגילטיגע זיכערע טאון, באציעט זיך צו זיין זיכערע און גלייכגילטיגע טאון, ווען סך הכול רעדן אונז ביידע פון אפיניענס אן קיין פרוף.
אדרבה, אונז האמיר חושים סאך מער וואס ס׳פעלט אויס פאר סורווייוועל (נעם 10 מענטשן מיט 10 מאנקיס און לייג זיי אראפ אינמיטן די דזשאנגל. וועלכע גרופע האלסטו גייט סורווייווען?), אויף אזוי ווייט אז אויב מ׳ווייסט נישט וויאזוי זיך צו באגיין דערמיט מאכט עס מער פראבלעמען (יוסיף דעת יוסיף מכאוב).
ווייל אונז האבן זיך שוין איוואלווד פאר אסאך יארן צו לעבן אינדרויסן פונעם דזשאנגל. אונז האבן געבויעט שטעט און סעסייעטיס וואס די סערווייוול דארט איז פיל העכער ווי אינעם דזשאנגל, אבער טאקע אינעם דזשאנגל איז די מאנקי בעסער פאר סערווייוול.
(פאר מיין אייאוואסקע דזשורני וואלט מיר אזא תגובה געגעבן אזא פעסטע שאקל. היינט, פארשטיי איך וואס דו טרייסט צו זאגן, אבער למעשה זאג איך פארקערט; ג-ט האט באשאפען מענטשן מיט שכל כדי זיי זאלן קענען משיג זיין אז ׳אין עוד מלבדו׳)
יכול להיות, דארף מען אפשר אויך טרינקען.
 
איך קען דיר ענטפערן, אבער איך וויל קלאר מאכן אז סאיז צוויי באזינדערע נושאים.

עס קען זיין אז מעמד הר סיני האט קיינמאל פאסירט, אבער דאך איז דא א גאט וואס האט באשאפן די וועלט און פירט די וועלט.

איי פארוואס האט ער באשאפן א וועלט? אהה מיטאמאל פראבירסטו צו פארשטיין גאט. א רגע צוריק ביסטו געווען ביזי אז גאט איז אזוי אפגעריקט פון אונז און למעשלה מהשגתינו, אז ער קען ממש מאכן א רינדעכיגע טרייענגל, אבער מיטאמאל פארשטייט מען שוין אז אויב איז דא א גאט, דאן מוז זיין אז ער האט עס באשאפן פאר רעליגיע. זייער מעגליך אז סדא א גאט, און ער האט באשאפן א וועלט פאר סיבות וואס מיר פארשטייען נישט, און רעליגיע איז סתם א האוקס.

מען קען אריינגיין וואס די סייענטיסטן זאגן וויאזוי די וועלט איז געווארן, ביג בענג, עוועלוציע, וואס דאס איז כהיום די בעסטע וועג און די מערסטע געפראווטע וועג צו פארשטיין וויאזוי אלעס איז געווארן, אבער ס'איז א שמועס פאר זיך.
דאס קענסטו פרעדיגן פאר א גוי וואס אין לו בעולמו אלא ד' אמות פון זיין געלעגער אונטער בריק.
אבער א היימישער יוד וואס האט שוין געזאלט קענען בעל פה כאטש דריי עיקרי ספרי מוסר וחסידות, אדער כאטש 'איין' פון די מפרשי המקרא, וואלט זיך געשעמט צו שרייבן וואס די וועליו פון די סתירות און פראגעס זענען דא
 
דאס קענסטו פרעדיגן פאר א גוי וואס אין לו בעולמו אלא ד' אמות פון זיין געלעגער אונטער בריק.
אבער א היימישער יוד וואס האט שוין געזאלט קענען בעל פה כאטש דריי עיקרי ספרי מוסר וחסידות, אדער כאטש 'איין' פון די מפרשי המקרא, וואלט זיך געשעמט צו שרייבן וואס די וועליו פון די סתירות און פראגעס זענען דא
מען קען אריינגיין און ספעסיפיקט און זיך פארהערן, אבער סתם בחורים שפראך איז נישט אינטערסאנט. האסט עפעס זאכליך צו ענטפערן, דאן ענטפער. סתם זאגן נארישע פראזן און אראפרייסן אז מען דארף זיך שעמען איז נישט אינטערסאנט.

ווילסט רעדן סאבסטאנץ בין איך דא.
 
מען קען אריינגיין און ספעסיפיקט און זיך פארהערן, אבער סתם בחורים שפראך איז נישט אינטערסאנט. האסט עפעס זאכליך צו ענטפערן, דאן ענטפער. סתם זאגן נארישע פראזן און אראפרייסן אז מען דארף זיך שעמען איז נישט אינטערסאנט.

ווילסט רעדן סאבסטאנץ בין איך דא.
יא, כ'וויל דו זאלסט אנהייבן לערנען ספרי קודש און אליינס איינזען ווי דו זוכסט דיינע גלעזער, און ס'ליגט דיר אויפ'ן נאז...

דו פרעגסט ווער האט געזאגט, און וואס איז די ראיה. קוק אריין אין די הייליגע ספרים וועסטו עס זייער שנעל טרעפן.

איך זאל דיר מעתיק זיין אלע ספרים? ביסט נישט פויל, נעם דיר די צייט און אקער אויס דעם נושא וואס אונזערע חכמים זאגן, פאר דו הערסט וואס די ערלי לב זאגן.
 
בעסער איז טאקע ווי דו זאגסט אז מ'דארף נישט קיין תירוצים און מ'פרעגט נישט קיין קשיות. אבער אויב פרעגט מען יא, און מ'פרעגט פארשטאפטע קשיות, קומט א תירוץ - לויט'ן קשיא.
ווייל די ריכטיגע קשיות, איז אסאך אסאך טיפער ווי די טיפיקל קשיות פון לינקע, וואס איז מער א עקסקיוז ווי א קשיה
נישט פרעגן איז נישט קיין אפציע, ווייל ווען איינער פרעגט נישט מיינט אז עס איז איהם בכלל נישט אינטערסאנט, נישט רעלעוואנט, אדער גאר א טיפוש. אבער ווען ער פרעיגט יא, מיינט נישט אז נישט האבן דעם ענטפער אז עס האט נישט קיין ענטפער.

למשל, איך האב נישט קיין איינונג ווי אזוי אינטעל'ס קאמפיוטער טשיפ ארבעט. און איך מיליאנען קשיות דעראויף. עס קען נישט זיין ווייל העטיך פעטיך. אין פאקט עס ארבעט מיט יינע קשיות אינאיינעם. דאס וואס איך האב געמיינט צו זאגן. יעצט נישט א יעדער איז זוכה צו פארשטיין דעם טשיפ וויאזוי עס ארבעט און וואס עס טוהט, קען עס טהו דאס און דאס וכו' מען דארף זיי אינטערסירט און זיך טיף מעמיק זיין אין קאמפיוטער סייענס ביז דו האסט ארויס א יעדעס קלייניגקייט פונעם טשיפ. כ"ש ובן בנו של ק"ו. קודשא ברוך הוא איז נישט ווייניגער ווי א די מערסט סאפיסטיקירטע טשיפ. וואס גאר ווייניג קאמפיוטער סייענטיסטס וועלן פארשטיין און האבן תרוצים אויף אלע דיינע קשיות אדער יא אדער ניין. אבער דער טשיפ וועט ווייטער ארבעטן.

זאג נאר קענסט מיר מסבירן ביטקוין ב.ד.וו. ?
 
יא, כ'וויל דו זאלסט אנהייבן לערנען ספרי קודש און אליינס איינזען ווי דו זוכסט דיינע גלעזער, און ס'ליגט דיר אויפ'ן נאז...

דו פרעגסט ווער האט געזאגט, און וואס איז די ראיה. קוק אריין אין די הייליגע ספרים וועסטו עס זייער שנעל טרעפן.

איך זאל דיר מעתיק זיין אלע ספרים? ביסט נישט פויל, נעם דיר די צייט און אקער אויס דעם נושא וואס אונזערע חכמים זאגן, פאר דו הערסט וואס די ערלי לב זאגן.
קודם ביטע זיך האלטן רעספעקטפול צו יעדן, אפי' ווער ס'האלט אנדערש ווי דיר.
דאס איז קרעמל'ס שטאלץ.

דערנאך, ביטע זיך פרובירן האלטן צום מער תורה'דיג געשטימט נושא פון קעפל.

פאר א דיסקוסיע איבער גאט, זעה דא.
פאר א דיסקוסיע איבער תורה מן השמים, זעה דא.

ש'כח יוסלע פארן באשיינען קרעמל מיט חכמה ודעת.
 
יא, כ'וויל דו זאלסט אנהייבן לערנען ספרי קודש און אליינס איינזען ווי דו זוכסט דיינע גלעזער, און ס'ליגט דיר אויפ'ן נאז...

דו פרעגסט ווער האט געזאגט, און וואס איז די ראיה. קוק אריין אין די הייליגע ספרים וועסטו עס זייער שנעל טרעפן.

איך זאל דיר מעתיק זיין אלע ספרים? ביסט נישט פויל, נעם דיר די צייט און אקער אויס דעם נושא וואס אונזערע חכמים זאגן, פאר דו הערסט וואס די ערלי לב זאגן.
צדיקל, די אלע ספרי קודש האב איך שוין געלערנט. די חילוק צווישן מיר און דיר איז אז כ'בין נישט געבליבן שטיין דארטן אין אן עקא טשעמבער, נאר אויך געהערט און געלערנט וואס אנדערע האבן צו זאגן.
 
צדיקל, די אלע ספרי קודש האב איך שוין געלערנט. די חילוק צווישן מיר און דיר איז אז כ'בין נישט געבליבן שטיין דארטן אין אן עקא טשעמבער, נאר אויך געהערט און געלערנט וואס אנדערע האבן צו זאגן.
פארוואס זענען די וואס זאגן אנטקעגן, און עס איז נישטא, גובר, אין די צייט וואס די חכמים, און אונזערע ראשונים האבן גאנץ שטארקע טענות אין די יא זיין. מען קען נישט אוועק מאכן זייערע ארגומענטן מיט איין האנט.
 
פארוואס זענען די וואס זאגן אנטקעגן, און עס איז נישטא, גובר, אין די צייט וואס די חכמים, און אונזערע ראשונים האבן גאנץ שטארקע טענות אין די יא זיין. מען קען נישט אוועק מאכן זייערע ארגומענטן מיט איין האנט.
אודאי איז דא שטארקע ארגומענטן אויף ביידע זייטן, און מען קען נישט אוועקמאכן שטארקע טענות וואס איז דא. מען דארף אבער יא אויסהערן און גוט קענען ביידע זייטן, און דערנאך שוקל זיין ווער רעדט מער שכל'דיג און ווער האט מער פרוף צו זיין זייט.
 
כ'וואלט געמאכט אזא טשעלענטש
געב מיר די גרעסטע חוקר, וואס דו האלטסט אז ער איז A1 און ער זאל מיר מסביר זיין ''איין'' תוספות אין יבמות. איינס!

און איך וועל פראבירן צו ערקלערן די הויעכע ענינים, כיד השם הטוב עלי. אבער ס'נאכאלץ בעסער ווען דו זאלסט עס אליינס לערנען אינעווייניג.
ווייל מיר גלייבן אז יעדער פארשטייט די הייליגע אותיות לויט זיין פארשטאנד.
 
אודאי איז דא שטארקע ארגומענטן אויף ביידע זייטן, און מען קען נישט אוועקמאכן שטארקע טענות וואס איז דא. מען דארף אבער יא אויסהערן און גוט קענען ביידע זייטן, און דערנאך שוקל זיין ווער רעדט מער שכל'דיג און ווער האט מער פרוף צו זיין זייט.
די פרוף אויף נישט לייגט זיך מיר גראדע ווייניגער אויפן שכל. מיין קורץ קעפיגער פארשטאנד קען נישט פארשטיין אז עס איז נישטא קיין פאוער וואס האט נעוויגעיטעד און, עוויגעיט נישט די גאנצע מערכה. יא איך פארשדטיי סייענטס, ביגבען, עוואלוציע. איך מיט דעם אלעם מסכים, אבער עט סאום פוינט מוזטו צוקומען צו א יוצר יצירה. איך ווייס נישט ווי ווייט דו ווילסט פרובירן צו גיין דארפסטו אנקומען צו א כח הראשון, יעצט אויף דעפ גייסטו מיר פרעגן דער כוח הראשון דארף דאך אויך א כוח בעפאר, איה"נ איז דער כוח הראששון וואס דיין קאפ זאגט דיר איז נישט דער גאט וואס איך זיך, איך זיך ווער עס האט באשאפן דעם גאט. ביז איך קום אן צו א פלאץ וואס איך זאג איך ווייס טאקע נישטץ און דעס ווערט געניצט אין ביידע איילס פון די ארגיומענט. איז אויב רום איך אן צ די איך ווייס נישט, ווייס איך נישט נאך אסאך זאכן.

אינו משיגי הגוף ואין לו שום דמיון כלל, איז וואס יא ?

אויב זיינע יכולותן זענען אלעס, אבאוו מיי אנדעסטענדינג. קום איך נישט צו אן הכרה יש אדער אין, איך קום צו אן הכרה אז יש. איך האב נאר נישט דאס מינדעסטע אנדערסטענדיג ווי אזוי דער יש ארבעט, און איך פרוביר ליינען, און זוכן ווער עס קען מיר אויף דעם שפיץ פינגער מסבירן ווי אזוי דער יש ארבעט. וואס קען ער יא, וואס קען ער נישט. אלזא דער ענטפער פארשטייט זיך אייביג, נישטא אזא זאך ער קען נישט. אבער ווי אזוי קען ער זיך מאכן אויס ? ער קען נישט, קען יא. מעיק אפ יור מיינד, ווי זיי זאגן. ווי אזוי זאגט יענער איין זאך וואס דער בורא קען נישט, איז זאגן איך קען נישט.

ממילא וועלעכע איז מיר מער ניחה אנצונעמען אויב בלייב איך ממילא מיט די קשיות פון ביידע זייטן ? אז יא. יש בורא עולם, יש בורא עולם, יש!!!!
 
כ'וואלט געמאכט אזא טשעלענטש
געב מיר די גרעסטע חוקר, וואס דו האלטסט אז ער איז A1 און ער זאל מיר מסביר זיין ''איין'' תוספות אין יבמות. איינס!

און איך וועל פראבירן צו ערקלערן די הויעכע ענינים, כיד השם הטוב עלי. אבער ס'נאכאלץ בעסער ווען דו זאלסט עס אליינס לערנען אינעווייניג.
ווייל מיר גלייבן אז יעדער פארשטייט די הייליגע אותיות לויט זיין פארשטאנד.
כ'קען וויסן וואס דו ווילסט דא? ווילסט איך זאל ריפן חוקרים און זיי בעטן צו לערנען תוספות?

ס'איז גראדע דא אסאך פראפעסארן אין א"י וואס האבן שוין דורכגערערנט גאנץ ש"ס ופוסקים און יא, אויך תוספות אין יבמות.

איין משל איז ירון ידען, וואס איז געבוירן פריי, געווארן א בעל תשובה, געלערנט און געהאקט שטיקער פאר יארן לאנג ביז ער איז אפילו געווען א ראש כולל, אבער האט שפעטער איינגעזען אז אלעס איז הוילע שטותים, און צוריק פריי געווארן.

קענסט דא קונה זיין אסאך פון זיין יוטוב טשענעל דעת אמת.

daatemet
 
די פרוף אויף נישט לייגט זיך מיר גראדע ווייניגער אויפן שכל. מיין קורץ קעפיגער פארשטאנד קען נישט פארשטיין אז עס איז נישטא קיין פאוער וואס האט נעוויגעיטעד און, עוויגעיט נישט די גאנצע מערכה. יא איך פארשדטיי סייענטס, ביגבען, עוואלוציע. איך מיט דעם אלעם מסכים, אבער עט סאום פוינט מוזטו צוקומען צו א יוצר יצירה. איך ווייס נישט ווי ווייט דו ווילסט פרובירן צו גיין דארפסטו אנקומען צו א כח הראשון, יעצט אויף דעפ גייסטו מיר פרעגן דער כוח הראשון דארף דאך אויך א כוח בעפאר, איה"נ איז דער כוח הראששון וואס דיין קאפ זאגט דיר איז נישט דער גאט וואס איך זיך, איך זיך ווער עס האט באשאפן דעם גאט. ביז איך קום אן צו א פלאץ וואס איך זאג איך ווייס טאקע נישטץ און דעס ווערט געניצט אין ביידע איילס פון די ארגיומענט. איז אויב רום איך אן צ די איך ווייס נישט, ווייס איך נישט נאך אסאך זאכן.

אינו משיגי הגוף ואין לו שום דמיון כלל, איז וואס יא ?

אויב זיינע יכולותן זענען אלעס, אבאוו מיי אנדעסטענדינג. קום איך נישט צו אן הכרה יש אדער אין, איך קום צו אן הכרה אז יש. איך האב נאר נישט דאס מינדעסטע אנדערסטענדיג ווי אזוי דער יש ארבעט, און איך פרוביר ליינען, און זוכן ווער עס קען מיר אויף דעם שפיץ פינגער מסבירן ווי אזוי דער יש ארבעט. וואס קען ער יא, וואס קען ער נישט. אלזא דער ענטפער פארשטייט זיך אייביג, נישטא אזא זאך ער קען נישט. אבער ווי אזוי קען ער זיך מאכן אויס ? ער קען נישט, קען יא. מעיק אפ יור מיינד, ווי זיי זאגן. ווי אזוי זאגט יענער איין זאך וואס דער בורא קען נישט, איז זאגן איך קען נישט.

ממילא וועלעכע איז מיר מער ניחה אנצונעמען אויב בלייב איך ממילא מיט די קשיות פון ביידע זייטן ? אז יא. יש בורא עולם, יש בורא עולם, יש!!!!
קוק, איך האב נישט קיין פראבלעם מיט איינער וואס גלייבט יא אז ס'איז דא א גאט.

אז מען רעדט סטריקטלי פון יא גאט נישט גאט, קען איך אסאך מער הערן אז א ראציאנאל זאל צוקומען אז ס'איז אים ענדערש יא צו גלייבן אין א גאט, הגם איך זע נישט אז ס'זאל זיין סיי וואספארא פרוף פאר דעם, און שטארקע קלעימס דארף שטארקע עווידענס. אבער פון גאט, ביז תורה ומצות ומעמד הר סיני איז דא א לאנגע וועג צו גיין, וואס דאס לייגט זיך שוין פול שווערער אויפן שכל.

איך פערזענליך לעב גראדע יא א לעבן פון גאט, תורה ומצוות, ווייל אין די פלאץ ווי איך בין קומט מיר אויס בעסער יא צו פירן אזא לעבן. אנדערע קענען נישט לעבן אין א קאגניטעוו דיסאנענס און זיי פארדרייען זייער שכל צו מאכן אלעס שטימען, איך קען זיך אבער נישט ברענגען דערצו. מיין מוח לאזט זיך נישט פון שקר.

עניוועי, לאמיר טאנצן אינאיינעם (בעסער מיט פארמאכטע אויגן) אוי יש בורא עולם יש!
 
קוק, איך האב נישט קיין פראבלעם מיט איינער וואס גלייבט יא אז ס'איז דא א גאט.

אז מען רעדט סטריקטלי פון יא גאט נישט גאט, קען איך אסאך מער הערן אז א ראציאנאל זאל צוקומען אז ס'איז אים ענדערש יא צו גלייבן אין א גאט, הגם איך זע נישט אז ס'זאל זיין סיי וואספארא פרוף פאר דעם, און שטארקע קלעימס דארף שטארקע עווידענס. אבער פון גאט, ביז תורה ומצות ומעמד הר סיני איז דא א לאנגע וועג צו גיין, וואס דאס לייגט זיך שוין פול שווערער אויפן שכל.

איך פערזענליך לעב גראדע יא א לעבן פון גאט, תורה ומצוות, ווייל אין די פלאץ ווי איך בין קומט מיר אויס בעסער יא צו פירן אזא לעבן. אנדערע קענען נישט לעבן אין א קאגניטעוו דיסאנענס און זיי פארדרייען זייער שכל צו מאכן אלעס שטימען, איך קען זיך אבער נישט ברענגען דערצו. מיין מוח לאזט זיך נישט פון שקר.

עניוועי, לאמיר טאנצן אינאיינעם (בעסער מיט פארמאכטע אויגן) אוי יש בורא עולם יש!
דו ביסט פיין צעמישט.
פון ווי ווייסטו אז דו עקזיסטירסט בכלל? אפשר ביסטו א משל?
אפשר ביסטו בלויז א המספיק קינד, וואס מיינט ער איז א ידען?
אפשר אפשר אפשר

ס'איז א באזונדערע פלא פון כביכול, אז ס'קען נאך זיין א פראגע אויפ'ן עקזיסטענץ פונעם בורא עולם - האט געזאגט דער אויסטערער רבי ר' אליקים געץ זצוק''ל.
און געטייטשט דעם פסוק, מה גדלו מעשיך ה' וכו', ס'איז אזוי גרויס און פארדעקט דיין כח, אז איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת - אז עס איז נאך דא א ספק דערין, ווייל א מענטש מיט שכל זעט דאך אז סע-האט זיך נישט... איינער האט עס באשאפן און פירט עס ווייטער
 
דו ביסט פיין צעמישט.
פון ווי ווייסטו אז דו עקזיסטירסט בכלל? אפשר ביסטו א משל?
אפשר ביסטו בלויז א המספיק קינד, וואס מיינט ער איז א ידען?
אפשר אפשר אפשר

ס'איז א באזונדערע פלא פון כביכול, אז ס'קען נאך זיין א פראגע אויפ'ן עקזיסטענץ פונעם בורא עולם - האט געזאגט דער אויסטערער רבי ר' אליקים געץ זצוק''ל.
און געטייטשט דעם פסוק, מה גדלו מעשיך ה' וכו', ס'איז אזוי גרויס און פארדעקט דיין כח, אז איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת - אז עס איז נאך דא א ספק דערין, ווייל א מענטש מיט שכל זעט דאך אז סע-האט זיך נישט... איינער האט עס באשאפן און פירט עס ווייטער
ס'איז טאקע א פלא אז גאט וואס וויל אז מען זאל אים דינען, העק ער האט דאך באשאפן די גאנצע יוניווערס נאר פאר דעם אז מען זאל אים דינען, אבער דאך מאכט ער זיכער אז מען זאל אים נישט זען, ער לייגט אריין פרוף אין די שטיינער אז זיי זאלן אויסקוקן ווי זיי זענען מיליאנען יארן אלט, ער לייגט אריין דייניזאר ביינער אין די ערד צו פארנערן די חוקרים, און פארפלייצט די וועלט מיט עלערליי רעליגיעס וואס יעדער האלט אז נאר ער איז גערעכט און נאר זיין גאט איז די עכטע, און גראדע איז די רעליגיע ווי מ'איז געבוירן דערין כמעט 99 פראצענט פון די צייט די אמת'ע רעליגיע.

אה, שיעור נישט פארגעסן, יא, אמאליגע צייטן האט מען יא געקענט זען גאט יעדע שני וחמישי, קריאת ים סוף, מעמד הר סיני, 10 מופתים אין די ביהמ"ק, וכ וכ, נאר עפעס מיט די אויפשטייג פון ווידיאו האט ער עפעס מחליט געווען אז ער מוז זיך נאכמער באהאלטן, גיי ווייס פארוואס. טאקע א פלא.
 
איך האב אינגאנצן פארגעסן.
איך האב א יאר צוריק געטראפן א ספר אנליין, פון א גוטע יוד פון ארץ ישראל.

ר' ראובן פיזנטי שיחי' - א צדיק ועניו וואס לעבט לשם שמים, און ווייסט אפילו נישט וואספארא אוצר ער איז פאר די נייגעריגע חוזרים בתשובה, וואס האבן זיך אנגעהערט פון אלע שטותים פון די סייענטיסטן.
ר' ראובן קוקט עפעס נישט אויס אויסערליך דאס וואס ער פארקויפט, ווייל ער האלט זיך א איש פשוט. אבער איר מוזט טועם זיין פון אים פאר איר לייגט דאס אין א זייט.

ער האט ווידיאוס אנליין אויך, און ס'איז ממש מחיה נפשות.

ער האט געשריבן דעם ספר, א יחיד במינו ''ביי מיר'', וואס וועט אייך אויך לכאורה זעטיגן און קלאר מאכן אסאך ספיקות און קשיות און אויך ווייטאגען.

די ספר הייסט
''מחפשים את האמת''

כ'מיין אז מ'קען עס אראפנעמען פון זיין זייטל ''אור נקי''

אויב איר טרעפט עס נישט, וועל איך זיך מטריח זיין אייך צו שיקן, און ס'איז א מתנה אין מיין לעבן וואס כ'האב לכאורה זעלטן באקומען
HebrewBooks.org Sefer Detail: מחפשים את האמת - מדריך לצמיחה רוחנית -- פיזנטי, ראובן
 
Back
Top