Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
וואס איז מעורר ישנים?
גיי זאג פאר די פאר קליינקעפיגע אינגעלייט אז זיי זאלן אויפהערן שטיקלען דרשות צו מאכן די אימפרעשאן כאילו ער האט א מערכה מיט סאטמאראויב איז ער טאקע א ערליכער איד מיינט נישט כבוד עצמי, נאר כבוד ה', זאל ער צומאכן זיין זיפער פון זיין פיסק און רעדן ווייניגער פון אנדערע, איך זעה נישט הרב זילברבערג און הרב בידערמאן ועוד זאל זיך נעמען צו אנדערע ערליכע קהלות, איך פארשטיי זיין פיין, ער זעהט אז מ'האלט שוין קרוב צו פופציג יאר פון די פטירה פון הרב הקדוש מסאטמאר זצ''ל און אלפים ורבבות שטורעמען און זענען שופך שיח ביי זיין ציון הקדוש ביומא דהילולא דילי' אידן פון אלע שיכטן און קרייזן אונטער א גאס רעגן פול מיט בלאטע מ'גיסט מאות אלפים לצדקה לעילוי נשמתו הקדושה, בעת ביי הקדוש ר' מאטל געפונען זיך איטליכע צענדליג נייגעריגע, הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם, מ'זאגט נאך פון די תלמידי הבעל שם טוב זי''ע אז מ'האט געהערט די לעצטע ווערטער פון דעם הייליגן בעל שם טוב זצ''ל פאר די הסתלקות האט ער געזאגט אל תבואני רגל גאווה, אזוי אויך ביים הייליגן קדושת יום טוב זי''ע, ער דארף פארשטיין אז א געמישעכטס פון 770 מיט נ נח נחמ מיינט נאך נישט עבודת ה', דאס מיינט אני ואפסי, יעצט חודש אלול אהיימקומענדיג פון איזראעל זאל ער רעדן נאר פון זעעעך נישט פון אנדערע,
די אלע געשטיקלטע דרשות זענען שוין באקאנט פאר זיינע אנהענגער פון צוואנציג יאראויף דעם ייד קען מען זאגן ,הפך הקערה על פיה
ער האט כשרונות , און ער זעהט אויס א ירא שמים
וואס קען משפיע זיין אויף לטובה
און ער האט הצלחה , ער האט אן ציבור , וואס פאלאוען עהם ,
איז עם אריין אין עהם א יצר , צווואקסן גרויס ,
צו ווערן ארומגענומען מיט מער פארענטשעס , האט
ער אהנגיפאנגען צו רעדן , און אוועק מאכן אנדערע
קהילות , צו זיין בגדר , מתכבד בקלון חבירו , און מיט זיך צופארגרעסערן , אבער ויהי לו לפוקה
ווייל וואנס מען אטאקירט אן אנדערע קהילה , ביסטו
פאליטיק , בגימטריה שקר .
מיינסט מן הסתם צו זאגן , אז דעס איז גיוועהן זיין מאודוס אפעראנדי , פון בראשית , און עס האט אויפגיהערט צו ארבעטן , ותעמוד מלדתדי אלע געשטיקלטע דרשות זענען שוין באקאנט פאר זיינע אנהענגער פון צוואנציג יאר
ער רעדט שוין אזוי פון אייביג אן,
און אפשר טאקע וועגן דעם האט ער אזויפל אנהענגער.
פארוואס זאגסטו אז עס האט אויפגעהערט צו ארבעטן?מיינסט מן הסתם צו זאגן , אז דעס איז גיוועהן
זיין מאודוס אפעראנדי , פון בראשית , און עס האט
אויפגיהערטמצו ארבעטן , ותעמוד מלדת
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחהגיי זאג פאר די פאר קליינקעפיגע אינגעלייט אז זיי זאלן אויפהערן שטיקלען דרשות צו מאכן די אימפרעשאן כאילו ער האט א מערכה מיט סאטמאר
שבתי צבי , קומט נישט אהער לדעתי , ער זאגט דאך נישט אויף זיך משיחיות , וואס דאס איז גיוועהן דארטן , ער דרש״נט השקפה , אין עניני יראת שמים, מען האט נישט גיהערט קיין קולות , אדער אפנייטונגען פון מנהגי ישראל , פארקערט ער איז מחזק בחורים און יונגעלייט , אהנצוגיין מיט קאנפידענס און אספירעישנס , אין יידישן לעבן .פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
טאקע מיט די מעסעדזש ווייזסטו אויף די קליינקעפיגקייט וואס ליגט אונטער די מערכה. דו האסט נישט דא געזאגט קיין איין נארמאלע זאכליכע טענה. איך פערזענליך האב א געפערליכע שנאה צו מאטל זילבער צוליב זיינע נארישע פרומקייטן/קרומקייטן, אבער די מערכה איז נאך נארישער ווי מאטל זילבער זעלבסט.פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
די מעשה איז א לעגענדע וואס האט נישט קיין מקור, שבתי צבי האט שוין עובר געווען אויף גאר אסאך איסורי תורה פאר מ'האט אים מ'כלומר'שט געטראפן ליגן פרקדןביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא
די מעשה האט געשריבן רבי ישעיה ששפורט אין זיין ספר ציצת נובל צבי , דעס איז דער מקורדי מעשה איז א לעגענדע וואס האט נישט קיין מקור, שבתי צבי האט שוין עובר געווען אויף גאר אסאך איסורי תורה פאר מ'האט אים מ'כלומר'שט געטראפן ליגן פרקדן
די מעשה פון סאטמאר רב מיט די שלשול האב איך שוין געהערט מיט יארן צוריק פון מיין טאטע. די חלק התחתונים אז מען האט געדארפט ברענגען פרישע בגדים דאס איז שוין ניי פאר מיר. איך האב פארשטאנען אז די רבי זי"ע איז פשוט געזעצן אין טוילעט פאר אפאר שעה כדרכו בקודש, דאס אז ער האט זיך איינגעמאכט איז שוין פריש.פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
טעות , נתחלף יעקב בישעיהמיינסט ר' יעקב ששפורט? קענסט צוצייכענען וואו אינעם ספר עס שטייט?
עס שטייט נישט דארטדי מעשה מיט די פרקדנות , זעה איך נישט דארט
אבער עס דמיונ׳ט מיר אז עס שטייט ערגעץ דארט
ווען ער דערציילט אט דו מעשה אויף דער בעלזער רב אדער אויף א אנדערע אגדוסט וואלט דיר עס געבאדערט אדער דו וואלסט געשריגען אפי דו תורה ודעת בויס לאכען פון בעלזער??פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
סארא שוטה זאגט נאך די קינדערישע מעשה אז שבתי צבי איז געכאפט געווארן ווייל ער איז געשלאפן פרקדן. יעדער וואס האט עקסעס צו די אינטערנאט רעדט נישט אזוי קינדעריש. יעדער קען נאכקוקען ש"צ'ס היסטאריע אויף יוטוב. רעביי דוד כ"ץ האט אם אריכות פון א סיריוס אויף אים.פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
יענקעלע מוז האבן ר' מאטל אויף זיין זייט, צוליב וואב ר' מאטל רעדט זייער שארף קעגן די היינטיגע חתן רבי'ס...
פונקט אזוי ווי איך שרייב זאגט הרב הקדוש רבי יאנקעלע מפשעווארסק זצ''ל אויפן טעיפ, זעהט אויס אז ער האט נישט געהאט צוטריט צו יוטוב און צו אינטערנעט אזוי ווי די און רעביי קאטץ, מיט ענקער ט' קאפ, וואס ליגט נאר אין טינופתסארא שוטה זאגט נאך די קינדערישע מעשה אז שבתי צבי איז געכאפט געווארן ווייל ער איז געשלאפן פרקדן. יעדער וואס האט עקסעס צו די אינטערנאט רעדט נישט אזוי קינדעריש. יעדער קען נאכקוקען ש"צ'ס היסטאריע אויף יוטוב. רעביי דוד כ"ץ האט אם אריכות פון א סיריוס אויף אים.
די רעדסט ווי א טאכעס קאפ.