ר' מאטל זילבער מ'תולדת יהודה (סטיטשין)

אויב איז ער טאקע א ערליכער איד מיינט נישט כבוד עצמי, נאר כבוד ה', זאל ער צומאכן זיין זיפער פון זיין פיסק און רעדן ווייניגער פון אנדערע, איך זעה נישט הרב זילברבערג און הרב בידערמאן ועוד זאל זיך נעמען צו אנדערע ערליכע קהלות, איך פארשטיי זיין פיין, ער זעהט אז מ'האלט שוין קרוב צו פופציג יאר פון די פטירה פון הרב הקדוש מסאטמאר זצ''ל און אלפים ורבבות שטורעמען און זענען שופך שיח ביי זיין ציון הקדוש ביומא דהילולא דילי' אידן פון אלע שיכטן און קרייזן אונטער א גאס רעגן פול מיט בלאטע מ'גיסט מאות אלפים לצדקה לעילוי נשמתו הקדושה, בעת ביי הקדוש ר' מאטל געפונען זיך איטליכע צענדליג נייגעריגע, הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם, מ'זאגט נאך פון די תלמידי הבעל שם טוב זי''ע אז מ'האט געהערט די לעצטע ווערטער פון דעם הייליגן בעל שם טוב זצ''ל פאר די הסתלקות האט ער געזאגט אל תבואני רגל גאווה, אזוי אויך ביים הייליגן קדושת יום טוב זי''ע, ער דארף פארשטיין אז א געמישעכטס פון 770 מיט נ נח נחמ מיינט נאך נישט עבודת ה', דאס מיינט אני ואפסי, יעצט חודש אלול אהיימקומענדיג פון איזראעל זאל ער רעדן נאר פון זעעעך נישט פון אנדערע,
 
אויב איז ער טאקע א ערליכער איד מיינט נישט כבוד עצמי, נאר כבוד ה', זאל ער צומאכן זיין זיפער פון זיין פיסק און רעדן ווייניגער פון אנדערע, איך זעה נישט הרב זילברבערג און הרב בידערמאן ועוד זאל זיך נעמען צו אנדערע ערליכע קהלות, איך פארשטיי זיין פיין, ער זעהט אז מ'האלט שוין קרוב צו פופציג יאר פון די פטירה פון הרב הקדוש מסאטמאר זצ''ל און אלפים ורבבות שטורעמען און זענען שופך שיח ביי זיין ציון הקדוש ביומא דהילולא דילי' אידן פון אלע שיכטן און קרייזן אונטער א גאס רעגן פול מיט בלאטע מ'גיסט מאות אלפים לצדקה לעילוי נשמתו הקדושה, בעת ביי הקדוש ר' מאטל געפונען זיך איטליכע צענדליג נייגעריגע, הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם, מ'זאגט נאך פון די תלמידי הבעל שם טוב זי''ע אז מ'האט געהערט די לעצטע ווערטער פון דעם הייליגן בעל שם טוב זצ''ל פאר די הסתלקות האט ער געזאגט אל תבואני רגל גאווה, אזוי אויך ביים הייליגן קדושת יום טוב זי''ע, ער דארף פארשטיין אז א געמישעכטס פון 770 מיט נ נח נחמ מיינט נאך נישט עבודת ה', דאס מיינט אני ואפסי, יעצט חודש אלול אהיימקומענדיג פון איזראעל זאל ער רעדן נאר פון זעעעך נישט פון אנדערע,
גיי זאג פאר די פאר קליינקעפיגע אינגעלייט אז זיי זאלן אויפהערן שטיקלען דרשות צו מאכן די אימפרעשאן כאילו ער האט א מערכה מיט סאטמאר
 
אויף דעם ייד קען מען זאגן ,הפך הקערה על פיה
ער האט כשרונות , און ער זעהט אויס א ירא שמים
וואס קען משפיע זיין אויף לטובה
און ער האט הצלחה , ער האט אן ציבור , וואס פאלאוען עהם ,
איז עם אריין אין עהם א יצר , צווואקסן גרויס ,
צו ווערן ארומגענומען מיט מער פארענטשעס , האט
ער אהנגיפאנגען צו רעדן , און אוועק מאכן אנדערע
קהילות , צו זיין בגדר , מתכבד בקלון חבירו , און מיט זיך צופארגרעסערן , אבער ויהי לו לפוקה
ווייל וואנס מען אטאקירט אן אנדערע קהילה , ביסטו
פאליטיק , בגימטריה שקר .
די אלע געשטיקלטע דרשות זענען שוין באקאנט פאר זיינע אנהענגער פון צוואנציג יאר
ער רעדט שוין אזוי פון אייביג אן,
און אפשר טאקע וועגן דעם האט ער אזויפל אנהענגער.
 
לעצט רעדאגירט:
די אלע געשטיקלטע דרשות זענען שוין באקאנט פאר זיינע אנהענגער פון צוואנציג יאר
ער רעדט שוין אזוי פון אייביג אן,
און אפשר טאקע וועגן דעם האט ער אזויפל אנהענגער.
מיינסט מן הסתם צו זאגן , אז דעס איז גיוועהן זיין מאודוס אפעראנדי , פון בראשית , און עס האט אויפגיהערט צו ארבעטן , ותעמוד מלדת
 
לעצט רעדאגירט דורך א מאדעראטאר:
מיינסט מן הסתם צו זאגן , אז דעס איז גיוועהן
זיין מאודוס אפעראנדי , פון בראשית , און עס האט
אויפגיהערטמצו ארבעטן , ותעמוד מלדת
פארוואס זאגסטו אז עס האט אויפגעהערט צו ארבעטן?
 
גיי זאג פאר די פאר קליינקעפיגע אינגעלייט אז זיי זאלן אויפהערן שטיקלען דרשות צו מאכן די אימפרעשאן כאילו ער האט א מערכה מיט סאטמאר
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
 
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
שבתי צבי , קומט נישט אהער לדעתי , ער זאגט דאך נישט אויף זיך משיחיות , וואס דאס איז גיוועהן דארטן , ער דרש״נט השקפה , אין עניני יראת שמים, מען האט נישט גיהערט קיין קולות , אדער אפנייטונגען פון מנהגי ישראל , פארקערט ער איז מחזק בחורים און יונגעלייט , אהנצוגיין מיט קאנפידענס און אספירעישנס , אין יידישן לעבן .
אפילו , ווען ער דערקלערט זיך אין איין טאג , אז נשמת רבי יעקב יצחק בן מאטיל , ( דער חוזה פון לובלין ) האט זיך אין עהם אריינגיקוילערט , בסוד עיבור נשמה , פארשטייט יעדער , אז עס איז א מין היובירוס וואס האט איהם אהנגיכאפט , עפעס א מין גאות , אדער סתם דמיון , און ער קען זיך נישט איינהאלטן ,האט ער עס ארויס גירעדט פון זיך ,
זיין פראבלעם הייבט זיך אהן - עס האט זיך שוין לאנג אהנגיהויבן -,מיט דעם וואס ער רעדט מיט זילזול פון פון אנדערע , נישט קיין חילוק ווער , אין דעם מאמענט וואס ער איז מזכיר א נאהמען אין ער איז פוער פיו , ווערט ער א שטיק טראמפ , וילכו מדחי אל דחי , ער וויל אהן האלטן זיין אינטערעסאנטקייט , ביז ער רעדט מיט א זלזול , אויף גדולי הדורות , עס זעהט אויס , ווי אני אפסי ואין עוד , אולי , אז ער וועט פיעלן די בלאובעק , וועט ער ווערן צוריק נארמאלער .
 
לעצט רעדאגירט דורך א מאדעראטאר:
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
טאקע מיט די מעסעדזש ווייזסטו אויף די קליינקעפיגקייט וואס ליגט אונטער די מערכה. דו האסט נישט דא געזאגט קיין איין נארמאלע זאכליכע טענה. איך פערזענליך האב א געפערליכע שנאה צו מאטל זילבער צוליב זיינע נארישע פרומקייטן/קרומקייטן, אבער די מערכה איז נאך נארישער ווי מאטל זילבער זעלבסט.
 
ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא
די מעשה איז א לעגענדע וואס האט נישט קיין מקור, שבתי צבי האט שוין עובר געווען אויף גאר אסאך איסורי תורה פאר מ'האט אים מ'כלומר'שט געטראפן ליגן פרקדן
 
די מעשה איז א לעגענדע וואס האט נישט קיין מקור, שבתי צבי האט שוין עובר געווען אויף גאר אסאך איסורי תורה פאר מ'האט אים מ'כלומר'שט געטראפן ליגן פרקדן
די מעשה האט געשריבן רבי ישעיה ששפורט אין זיין ספר ציצת נובל צבי , דעס איז דער מקור
ער איז גיוועהן פון די ערשטע, וואס האבן האבן אפען ארויס גיזאגט די התנגדות צו שבתי צבי , ער איז נאך דאן גיוועהן , א פולי שומר תורה ומצוות , נאר ער האט מפרסם גיוועהן , מבטל צוזיין דעם תענית תשעה באב , און כמה גדולים וטובים האבן גיפאלגט
ווען זיין משיחיות האט אהנגיפאנגען מפורסם צוווערן צווישען די גוים , און עס גיווארן א מהומה , האט זיך די טערקישע רעגירונג אריינגעמישט , און מען האט עהם גילייגט אין ארעסט אין א תפיסה , אבער ער האט גיהאט א וויסיטעישן רייטס- וואס זיינע מאמינים האבן גי׳פועל׳ט -און די שורה פון מענטשן , וואס זענען געקומען צו איהם איז גיוואקסן טעגליך , ווייל ער האט פרקויפט אז ער זיצט פאר ״חליינו הוא נשא״ און״ מבית הסורים יצא למלוך״ איז די גאווערנמענט גיווארן פעד אפ מיט די גאנצע געווירבל , אז עס איז קומט א נייע מלוכה , פון שבתי צבי , האבן זיי גיוועהן עהם דן גיוועהן אלץ א מורד במלכות , און דער פסק איז גיוועהן , אז ער איז נידון למיתה , און ער האט א ברירה אהנצונעמען די איסלאם אמונה ותהי נפשו לפליטה , איז למעשה האט ער בוחר גיוועהן אין איסלאם ,
דענסטמאהל , האט זיך אהנגיהויבן צו טוישן די צוגאנג אין קיום המצוות , ווייל די וואס זענען געבליבן מאמינים , האבן גידארפט פארענטפערן די חילוף אין די דת, זענען כיוואר נתרבה כל מיני חידושים פון עבירה לשמה , און יורד לעמקי הקליפות , מעלה צוזיין עווענטועל צו קדושה , דעס איז די סיבה פון די אריכות אין ספר לקוטי אמרים תניא , אז עס איז דא שלש קליפות הטמאות וואס ביי זיי איז נישט שייך קיין תיקון , נאר דוקא להעביר גילולים מן הארץ , להוציא מליבם פון די כת , וואס זיי האבן גימאכט א סדר ,עובר צוזיין אלע איסורי עריות , מיט א הסבר , אז בעיקבתא דמשיחא , דארף עס גיין דורך עבירה מיט ייחודים
עכ״פ ווען רבי ישעיה האט געשריבן די מעשה זענען זיי ,נאך נישט גיוועהן געזונקען, אין די ענינים האט ער גידארפט ברענגען א מעשה, פון פרקדן
אבער עס איז נישט סתם פרקדן , ער ברענגט עס ארויס מיט א ענדינג , אז עס פאסט טאקע נישט פאר א דערקלערטער משיח.
 
לעצט רעדאגירט דורך א מאדעראטאר:
מיינסט ר' יעקב ששפורט? קענסט צוצייכענען וואו אינעם ספר עס שטייט?
 
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
די מעשה פון סאטמאר רב מיט די שלשול האב איך שוין געהערט מיט יארן צוריק פון מיין טאטע. די חלק התחתונים אז מען האט געדארפט ברענגען פרישע בגדים דאס איז שוין ניי פאר מיר. איך האב פארשטאנען אז די רבי זי"ע איז פשוט געזעצן אין טוילעט פאר אפאר שעה כדרכו בקודש, דאס אז ער האט זיך איינגעמאכט איז שוין פריש.
 
מיינסט ר' יעקב ששפורט? קענסט צוצייכענען וואו אינעם ספר עס שטייט?
טעות , נתחלף יעקב בישעיה
אין ציצת נובל צבי ,ברענגט ער אז דער טורי זהב האט גישיקט שליחים , און ער האט זיי שיין אויפגענומען , נאך הכנות ,וואס ער האט גימאכט , און ער האט מיטגעשיקט א מתנה, צו דער טורי זהב
די מעשה מיט די פרקדנות , זעה איך נישט דארט
אבער עס דמיונ׳ט מיר אז עס שטייט ערגעץ דארט
עס איז אן אריכות הדברים , והזמן יקר
דרך אגב , פון בלעטערן אינדעם ספר,געפונט מען אז דער שבתי צבי , האט שוין בשעתו מכריז גיוועהן צו טוישן יום השבת אויף מאנטיג׳ס , איז א פלא א נאך אזא כרוז האט נאך דער רבי יעקב , גיהאט ארבייט צו קאנווינסן ערנסטע מענטשן אז דער שבתי איז א פאוני , אין א פאפער , דאס איז 20/20 היינדסייט , אבער אזוי איז גיוועהן , מען האט געגלייבט .
 
לעצט רעדאגירט דורך א מאדעראטאר:
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
ווען ער דערציילט אט דו מעשה אויף דער בעלזער רב אדער אויף א אנדערע אגדוסט וואלט דיר עס געבאדערט אדער דו וואלסט געשריגען אפי דו תורה ודעת בויס לאכען פון בעלזער??
 
פארקערט מען דארף נישטערן בחורים ובסדקים אויסזיפן פון אלע זיינע דרשות זיין גיפט וואס ער באהאלט און ס'פאלט אמאל ארויס פון זיינע לעפצן בדרך טעות, ביי שבתי צבי שר''י האבן גדולי ישראל געשיקט שליחים נאכקוקן זיינע דרכים בסתר, ווייל בגלוי האט ער אויסגעזעהן ווי א עובד ה' בתמים געפאסט משבת לשבת געגאנגען בגדי לבנים, ביז מ'האט אים איינמאל געפאקט שלאפן פרקדן האבן די גדולי ישראל אויסגעשריגן טמא טמא יקרא, וזה דרכם פון אלע פרעדיגער די משכילים פון אמאל און פון היינט, און וואס האט צו טוהן מיט עבדות השם צו רעדן פון יענעמס תחתונים מיט שילשול וואס אגב קיינער ווייסט נישט דערפון נאר דער תורה ודעת בוי האט דאס געהערט ואם בתחתונים עסקינן אז מ'רעדט שוין יא פון תחתונים איז אינטרעסאנט צו וויסן צו ר' מאטל גייט נאך מיט די געקאלערטע באקסער טאכטוינעם וואס מ'פלעגט זעהן ווען ער איז געגאנגען פון תורה ודעת ערב יום הקדוש אין וואסער, אפשר פונקט ווי ער נוצט נאך זיין קריעת ים סוף העט אפשר נוצט ער נאך קורצע געקאלערטע באקסערס, תורה הוא וללמוד אני צריך, דאס איז אלעס עבודת השם, א פרשה מיט תחתונים, רבותי מ'דארף נישטערן און זיפן זיינע ווערטער וואס ער פרעדיגט אלע יארן בחורים ובסדקים צו וויסן האתה לנו או לצרינו, ער דארף נאר האבן איינמאל א פליטת פה און דאס שיינט א בילד אויף אלעס, די רבי בעל ויואל משה זצ''ל האט נאר איינמאל געזאגט לדעתי לדעתי טאר מען נישט גיין צום כותל ביז משיח וועט קומען, נאר איימאל נאר איינמאל און דאס איז געבליבן א תורה שלימה לדורות, להבדיל בין קודש לחול דארף מען טרעפן אין זיינע איינמאליגע אויסדרוקן ארויס צונעמען מה טיבו ומה יפיו וקצרתי מאוד במקום שאמרו להאריך ואתכם הסליחה
סארא שוטה זאגט נאך די קינדערישע מעשה אז שבתי צבי איז געכאפט געווארן ווייל ער איז געשלאפן פרקדן. יעדער וואס האט עקסעס צו די אינטערנאט רעדט נישט אזוי קינדעריש. יעדער קען נאכקוקען ש"צ'ס היסטאריע אויף יוטוב. רעביי דוד כ"ץ האט אם אריכות פון א סיריוס אויף אים.

די רעדסט ווי א טאכעס קאפ.
 
סארא שוטה זאגט נאך די קינדערישע מעשה אז שבתי צבי איז געכאפט געווארן ווייל ער איז געשלאפן פרקדן. יעדער וואס האט עקסעס צו די אינטערנאט רעדט נישט אזוי קינדעריש. יעדער קען נאכקוקען ש"צ'ס היסטאריע אויף יוטוב. רעביי דוד כ"ץ האט אם אריכות פון א סיריוס אויף אים.

די רעדסט ווי א טאכעס קאפ.
פונקט אזוי ווי איך שרייב זאגט הרב הקדוש רבי יאנקעלע מפשעווארסק זצ''ל אויפן טעיפ, זעהט אויס אז ער האט נישט געהאט צוטריט צו יוטוב און צו אינטערנעט אזוי ווי די און רעביי קאטץ, מיט ענקער ט' קאפ, וואס ליגט נאר אין טינופת
 
Back
Top