Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
איך פארשטיי אז ביי אסאך מענטשן גייט דאס נישט צוזאמען. וואס איך פרוביר צו מסביר זיין אז די יעניגע וואס האלטן אזוי איז דאס צוליב חוסר ידיעה וכו'...
אז די פארשטייסט נישט איז גוט.
ביי אסאך מענטשן גייט עס נישט צוזאמען.
ווי קומט אריין וואס מיר שטערט אדער נישט, איך פארצייל א פאקט אז איך בין געווען שאקירט.
דאס איז שוין א צווייטע פראבלעםווי קומט אריין וואס מיר שטערט אדער נישט, איך פארצייל א פאקט אז איך בין געווען שאקירט.
סתם להערה בעלמא, די איסור קריבה לנידה איז נאר נגיעה בדרך חיבה דהיינו חיבוק ונישוק, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.איך האב נישט געציילט. אבער מער ווי איך האב גע'חלומ'ט.....
פאראן אלע סארט מדריגות, רוב וועלן נישט ממש עובר זיין הלכה למעשה א דאורייתא, אבער אלעס ביז אהין מאכט מען נישט קיין עסק, אנדערע וועלן יא נזהר זיין מיט פארשידענע חלקים אבער נישט אלעס. פארגעס נישט - מ'רעדט דא פון זאכן וואס זענען פון דאס הארבסטע ביי אידן!
און סווינגינג?!סתם להערה בעלמא, די איסור קריבה לנידה איז נאר נגיעה בדרך חיבה דהיינו חיבוק ונישוק, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.
און בדרך כלל ווען איינער איז זיך מקיל האנדעלט מען נישט פון די איסור אליינס, נאר פוו די צווייטע אדער גאר דריטע דור גזירות.
ס'נישט אזוי קאממען ווי זי מאכט עס אויסזען.
סתם להערה בעלמא, די איסור קריבה לנידה איז נאר נגיעה בדרך חיבה דהיינו חיבוק ונישוק, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.
און בדרך כלל ווען איינער איז זיך מקיל האנדעלט מען נישט פון די איסור אליינס, נאר פוו די צווייטע אדער גאר דריטע דור גזירות.
וויפיל פון זיין פארעכענען זיך נאך פאר אידן אדער גאר ערליכע אידן?איך בין לעצטנס אדורכגעלאפן עטליכע פאוסטס פון איר, ווי אנאנימע מענטשן שרייבן איר מעסעדזשעס, און בין שאקירט פון וויפיל מענטשן זענען נישט נזהר אין הל' נדה וכדומה![]()
ווי איך גלייב איז דא א ברייטע רעינזדש פון מענטשען וואס שיקען איר מעסידזשעס יעדער אויף זיין לעוועל, איך גלייב נישט אז עס איז פארהאן בכלל אין מיין לעוועל קאפעלס וואס סווינגען, נאר אפשר אין פאנטאזיע.ס'נישט אזוי קאממען ווי זי מאכט עס אויסזען.
צו ס'געשעט? זיכער יא, אבער ס'נישט אזוי ווי יעדע דריטע מענטש אין ביהמ"ד סווינגט.
ס'לכאורה דא מער פרומע אידן וואס זענען עובר אויף די געפערליכע הארבע עבירה פון רעדן לשון הרע, ליידער.
ביסט נאך קיינמאל נישט דורכגעפאלן מיטן עפענען א סעלצער באטל אויף שבת?איבער טייטשן אין הלכות שבת
סתם להערה בעלמא, די איסור חילול שבת איז נאר די אב מלאכות און תולדות אפשר, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.
און בדרך כלל ווען איינער איז זיך מקיל האנדעלט מען נישט פון די איסור אליינס, נאר פוו די צווייטע אדער גאר דריטע דור גזירות....
וואס מיינט דיין לעוועל?ווי איך גלייב איז דא א ברייטע רעינזדש פון מענטשען וואס שיקען איר מעסידזשעס יעדער אויף זיין לעוועל, איך גלייב נישט אז עס איז פארהאן בכלל אין מיין לעוועל קאפעלס וואס סווינגען, נאר אפשר אין פאנטאזיע.
אסור לבעל לגעת באשתו כשהיא נדה אפילו באצבע קטנה (שלחן ערוך יורה דעה סימן קצה סעיף ב), איז א מחבר און נישט קיין סעלצער באטעל.ביסט נאך קיינמאל נישט דורכגעפאלן מיטן עפענען א סעלצער באטל אויף שבת?
אדער ביסטו א ערענסטע כלל אינגערמאן וואס איז נישט אויף קרעמל. אדער ביסטו נאיווווי איך גלייב איז דא א ברייטע רעינזדש פון מענטשען וואס שיקען איר מעסידזשעס יעדער אויף זיין לעוועל, איך גלייב נישט אז עס איז פארהאן בכלל אין מיין לעוועל קאפעלס וואס סווינגען, נאר אפשר אין פאנטאזיע.
פרומע חסידיע אידען פון די מעין סטרים חסידישע קהילות, ווי וויזשניץ סאטמאר באבוב סקווירא ראכמעסטריווקע פאפע וויען און אזוי ווייטער. וואס וואוינען אין ווילאמסבורג מאנסי מאנרוי בארא פארק און אזוי ווייטער.
ס'יא דא פון די סארט וואס דו האסט אויסגערעכנט.פרומע חסידיע אידען פון די מעין סטרים חסידישע קהילות, ווי וויזשניץ סאטמאר באבוב סקווירא ראכמעסטריווקע פאפע וויען און אזוי ווייטער. וואס וואוינען אין ווילאמסבורג מאנסי מאנרוי בארא פארק און אזוי ווייטער.
איך בין אויף קרעמל און נישט נאאיוו. מיין מיינונג.
ס'דא אסאך מחבר'ס וואס דו ביסט נישט מקיים.אסור לבעל לגעת באשתו כשהיא נדה אפילו באצבע קטנה (שלחן ערוך יורה דעה סימן קצה סעיף ב), איז א מחבר און נישט קיין סעלצער באטעל.
ווי האסטו אין הלכות שבת א גזירה לגזירה? אפגערעדט א גזירה משולשת.איבער טייטשן אין הלכות שבת
סתם להערה בעלמא, די איסור חילול שבת איז נאר די אב מלאכות און תולדות אפשר, אלע אנדערע זאכען זענען שפעטער צוגעקומען אלץ גזירות, גזירות לגזירות און גזירות³.
און בדרך כלל ווען איינער איז זיך מקיל האנדעלט מען נישט פון די איסור אליינס, נאר פוו די צווייטע אדער גאר דריטע דור גזירות....
די גמרא איז שוין אויפגעקומען מיט אן תירוץ פאר דעםווי האסטו אין הלכות שבת א גזירה לגזירה? אפגערעדט א גזירה משולשת.